HERON & ZEPLİN İbrahim KURU İbrahim_kuru@hotmail.com SİVAS
PROJE ÖZETİ: Ülkemizin başlıca sorunlarından olan “Terör” konusunda atılan önemli adımlardan biri ise “Heron” ismi verilen insansız hava araçlarıdır. Fakat bu araçların maliyetleri yüksektir ve belirli bir süre havada kalabilirler. Bizim tasarladığımız bu projede hem maliyetten düşecek hem de daha uzun süre havada kalabilecektir.
PROJENİN AMACI: Ülkemize daha az uğraş verip terörle mücadele alanında verimliliği artırmak, Diğer insansız hava araçlarına göre daha az maliyet ve daha uzun süre havada kalarak terörle mücadele alanında gelişmelere hız kazandırmak, Hava aracının yapımını hızlandırarak ülkemizin terörle mücadele alanında kısa zamanda ileri seviyelere taşımak, Bu projeyi tasarlayarak ülkemizin dış ülkelerden sağladığı insansız hava aracı olarak bilinen “Heron” savunma cihazının yerine aynı özelliklere sahip, maliyeti düşük ve yüksek verimlilik sağlayan %100 yerli olan “Heron & Zeplin”i yaygınlaştırmak, dış ülkelere bağımlı olmamak, bu projenin başlıca amaçları arasında yer almaktadır.
PROJE ANLATIMI: İlk olarak hava akımlarına karşı dayanıklı zeplin balonu “Helyum” gazı ile doldurulur. Kamera sistemi baca rüzgar gülünün içine yerleştirilir. Bundan sonrada baca rüzgar gülü balonun içinde olduğu sistem zeplin balonunun altına yerleştirilir.. Bu adımdan sonra baca rüzgar gülü dinamo yardımı ile sistem içerisindeki enerji üreteci ve aküye bağlanır. Böylece rüzgarlı zaman dilimlerinde baca rüzgar gülü her döndüğünde zeplin kendi enerjisini üretecek ve başka kaynaklara bağımlı kalmayacak Ayrıca “Heron & Zeplin” in tepesinde bulunan güneş panelleri ile de güneş enerjisi zeplin içinde bulunan akünün içinde enerji depolayacak ve gerektiğinde kullanabilecek.Böylece zeplin olağan durumlar dışında kendi enerjisini kendisi üretecek.
PROJE ANLATIMININ DEVAMI Eğer“Heron & Zeplin “de bir sorun oluşurda “Heron & Zeplin” aşağıya indirilmesi gerekirse otomatik sibop yardımı ile hava yavaş bir şekilde boşaltılarak merkeze halatlar yardımı ile indirilebilecektir. Bu aşamalardan sonra “Heron & Zeplin” havalanarak bölge üstünde uçuşa başlar.“Heron & Zeplin” ister merkez kontrolünde açık alanda uzaktan kumanda ile isterse merkezle zeplin balonu arasında bağlı olan halatların yanlarında olan kontrol kabloları ile yönlendirme yapılabilir.
KARŞILAŞTIRMA UÇUŞ SÜRESİ 82 saat 37 dakika SINIRSIZ YERDEN YÜKSEKLİK: 12 km 12 km. HIZ: 207 km/h 0 ( Sabit) AĞIRLIK & UZUNLUK: 8.94 m uzunluk 1,150 kg. 9 m uzunluk 200 kg ağırlık SERVİS TABANI: 10 km 11 km Elektrik enerjisi Yakıt Türü: Uçak Benzini FİYATI: 50-60 Milyon $ 150 Bin $
Baca rüzgar gülü sayesinde, rüzgarın esme olayından esinlenerek yapılmıştır. Yararlanılması beklenen düşünce ise rüzgar gülünün dönerek dinamo yardımı ile elektrik enerjisi elde etmektir. Bu ekipmanlar sayesinde belirttiğimiz gibi “Heron & Zeplin” kendi enerjisini üretecek. ( Güneş enerjisi panelleri) Bu kamera türünü seçmemizin sebebi diğer kamera çeşitlerine göre kendi etrafında özgür ve rahat bir şekilde hareket edebilmesidir.
ENERJİ ÜRETME ŞEMASI: ŞEKİL1 Elektrik üreteci olarak kullanılan dinamo sistemi rüzgar gülünün içine şekil 1 de ki gibi yerleştirilir.
Baca rüzgar gülünün içerisindeki sistemin şematik gösterimi bu şekildedir. Bu aşamadan sonra her rüzgar estiğinde “Heron & Zeplin” kendi enerjisini Kendisi üretecek.
Güneş ışıkları
Sisteme yakından bakarsak; Sistemi ayriyeten Şematik olarak incelersek
VERİ TRANSFER ŞEMASI: 2. 1. 3. 10 KM MESAFE 1) Askeri araç-Heron & Zeplin 2) Askeri araç-Uzayda bulunan uydu 3) Uzayda bulunan uydu-Karargah
10 KM MESAFE 10 KM MESAFE 10 KM MESAFE “Heron & Zeplin”ler sınırlara şekildeki gibi 10 km’lik alanları göre şekilde yerleştirilir.
Eğer “Heron & Zeplin” şekildeki gibi bir noktayı belirlerse bu görüntü uydu yardımı ile karargah uydusuna gönderilecek ve karargah isteğe bağlı ister gece görüşü kamera özelliğiyle, isterse de normal kamera görüntüsü ile veriyi inceler.
Eğer karargah kuşbakışı olarak çekilmiş fotoğraftan fazla veri elde edemez ve fotoğrafı anlamakta güçlük çekerse karargah normal sistem kamera özelliğini etkinleştirir ve yukarıdaki görüntüyü uydu yardımı ile elde eder.Sonuç olarak daha detaylı ve yakın görüntü alınmış veriyi elde etmiş olur. Burada karargah isteğe bağlı gece görüşü kamera özelliğini seçmiş ve kamera bu isteğe bağlı kuşbakışı fotoğrafı çekip uydu yardımı ile karargaha göndermiştir ve karargah bu veriyi incelemeye başlamıştır.
SONUÇ: Sonuç olarak insansız hava araçlarıyla aynı verim alınıp ülke savunmasına olumlu yönde bir katkıda bulunmuş olacağız. Ayrıca daha fazla havada kalma ve uçma süresi, daha az maliyetler kullanarak ülke bütçesinden az maliyet kullanılmış olacak.