Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Program Tasarım Modelleri
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
İLETİŞİM VE ETİK SUNUMU İREM KAYAHAN G İLETİŞİM SÜRECİNİN AŞAMALARI VE ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ.
Öğretmen Merkezli Egitim
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Kişisel-Sosyal Rehberlik
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Bitirme Çalışması Konu Başlığı
Entegre Müfredat Modeli
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Ders 8 Değerlendirme ve kavram öğretimi
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖĞRENME STİLLERİ.
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Avukat Barkın Gültekin
Sunum transkripti:

Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme

Öğretim Teknolojisi Öğretim teknolojisi, belirli bir konunun öğretimiyle ilgili kılavuzlama tekniğidir. Öğretim materyali, öğretimde üzerinde durulacak bilgilere özgü, kazanıma hizmet eden, özel olarak hazırlanmış malzemelerdir. Öğretim materyalleri, öğretmen tarafından süreçte öğrencilere sunulan araçlardır. Kaynakla alıcı arasında bilgi taşıyan her unsurdur. Materyaller, öğretim programının gereksinimleri doğrultusunda hazırlanmalıdır.

Öğretim Materyali, Ortak Yaşantı Alanını Geliştirir. Kaynağın Yaşantı Alanı Alıcının

Öğretim Teknolojileri & Materyal Tasarımı Araç-gereç Seçimi Materyal Hazırlama İlkeleri Araç - Gereç Türleri Materyal Hazırlarken Dikkat Edilecek Özellikler Materyal Tasarım İlkeleri

Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi

Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi Eğitim öğretim programının amaçlarıyla uyumlu olmalıdır. Kazanımlar- hedefler materyal seçimini etkiler. Ortamın büyüklüğü, niteliği, sınıfın düzeni, öğrenci sayısı dikkate alınmalıdır. Öğrenci özellikleri materyal seçimini etkiler. Öğretmenin özellikleri materyal seçimini etkiler. Öğretmen, araç gerecin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Zaman ve para kısıtlamaları, materyal seçimini etkiler.

Materyal Hazırlama İlkeleri ANLAMLILIK Materyal ne kadar anlamlıysa öğrenilmesi o kadar kolay olur. Anlamsız hecelere göre (tin, nit, mel, yaz, şez, zed), anlamlı metinleri daha kolay öğreniriz. *Hicret’i anlatırken Arabistan haritasını göstermek

Bilinenden Başlama Somuttan soyuta, basitten karmaşığa, bilinenden bilinmeyene doğru gidilmelidir. At

Bilinenden Başlama

Çok Örnek: Kavramın genişliğini göstermek için bol örnek sunmak gereklidir.

Görelilik: Resimler, şekiller kişiye göre farklı algılanmamalıdır. c b a

Seçicilik: Materyaldeki ögeleri dikkat çekici biçimde yerleştirmek gerekir.

Seçicilik: Materyaldeki ögeleri dikkat çekici biçimde yerleştirmek gerekir.

Fonun anlamlılığı: Mesaja uygun fona yer vermek gerekir Fonun anlamlılığı: Mesaja uygun fona yer vermek gerekir. Kullanılacak görseller materyalin önemli noktalarını vurgulamalıdır.

Fonun anlamlılığı: Mesaja uygun fona yer vermek gerekir.

Kapalılık: Şekiller belirgin olmalıdır Kapalılık: Şekiller belirgin olmalıdır. Açık ya da yarım bırakılmamalıdır.

Birleştiricilik: Benzer olan ögeler ilişkili olarak algılanır.

Değişmezlik: Nesne daha önce bilinen renk, biçim ve parlaklık gibi özellikleriyle algılanır.

Tamamlama: Bir durumun bir kısmını vermek bütününe dair fikir verebilir.

Derinlik : Nesneler bize uzak ya da yakın oluşlarına göre farklı görünürler.

Derinlik : Nesneler bize uzak ya da yakın oluşlarına göre farklı görünürler.

Yenilik: İzlenen görüntüdeki elemanlara bir yenisinin eklenmesidir Yenilik: İzlenen görüntüdeki elemanlara bir yenisinin eklenmesidir. Yaşantılara zıt olan durumlara ve yeni ögelere dikkat edilir.

Materyal Hazırlama İlkeleri BASİTLİK İLKESİ Basit arka planlara yer vermek, gereksiz unsurlar kullanmaktan kaçınmak gerekir. HEDEF DAVRANIŞ İLKESİ Araçlar öğrenciyi dersin hedefine ulaştıracak nitelikte olmalıdır. ÖĞRENCİYE GÖRELİK Araçlar öğrencinin özelliklerine uygun olmalıdır.