Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Değişim Mühendisliği, Stratejik İşbirlikleri, Öğrenen Örgütler, Sanal Örgütler.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MUSTAFA YEŞİLADA
Advertisements

LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
İNSAN-MAKİNA SİSTEMLERİNDE PERFORMANSI ETKİLEYEN SOSYAL FAKTÖRLER
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
Uzaktan Eğitim Kuramları
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Armand Vallin Feigenbaum
İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi pek çok stratejik misyon ve vizyonu temsil etmekle birlikte, klasik personel yönetiminin dar kalan idari fonksiyonlarının.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İNOVASYON.
ÇALI Ş MA VE EKONOM İ K YA Ş AM. “ÇALI Ş MA”YI TANIMLAMAK İ nsan ihtiyaçlarına kar ş ılık gelen mal ve hizmet üretimini amaçlayan, zihinsel ve fiziksel.
TABAKALAŞMA VE SINIF.
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
ÜRET İ M VE ÜRET İ M YÖNET İ M İ KAVRAMLARI.  Üretim:" İ nsan ihtiyaçlarını kar ş ılamak amacıyla mal veya hizmetlerin meydana getirilmesi i ş lemidir."
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Insan kaynakları yönetimi ve ücret yönetimi
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
Yönetimin Fonksiyonları Örgütleme Yöneltme (Liderlik)
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
ERp SOFTWARE Hasan HASANOV Slayt içerikleri  ERP Software nedir?  Türkiye’de ERP Uygulamaları  İ nternet ERP  ERP den Önce  ERP den Sonra.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
STRATEJİK ORTAKLIKLAR OLUŞTURMA
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan YÖNETİMİN FONKSİYONLARI: YÖNELTME- LİDERLİK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Pazarlama İlkeleri.
2014 Değerlendirme 25 Şubat 2015.
Bölüm 7 Temel Stratejiler ve Alt Grupları
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İşler nasıl gruplandırılacak (bölümleme)?
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Bilgi Yönetimi Uygulamaları II
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Post Modern Dönem Uygulamaları
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Değişim Mühendisliği, Stratejik İşbirlikleri, Öğrenen Örgütler, Sanal Örgütler

Süreç Yenileme- De ğ i ş im Mühendisli ğ i TEMEL MANTIK: İ Ç İŞ LEY İŞİ N MÜ Ş TER İ LERLE İ LG İ S İ YOKTUR; MÜ Ş TER İ İ Ç İ N F İ YAT, KAL İ TE, ZAMANINDA TESL İ M ÖNEML İ D İ R İş letme bünyesindeki tüm i ş yapma usul ve süreçlerinin köklü biçimde gözden geçirilmesi ve yeniden yapılandırılması Sürekli ve küçük iyile ş tirmeler de ğ il, köklü ve büyük de ğ i ş iklik 1993, Hammer, Champy «Reengineering the corporation» Nereden çıktı: bürokratik ve i ş levsel uzmanla ş ma temelli yapının mikro düzeyde içine kapanması; artık her departmanın nihai mü ş teriye yönelik çalı ş ma zorunlulu ğ u kökle ş en yapıların gözden geçirilmesini gündeme getirmi ş

Örgüt yapısı de ğ il mal ve hizmet üretimindeki süreçler gözden geçiriliyor. İş lerin yapılma tarzı dönü ş türülüyor Süreç Belirli girdilerden,belirli çıktıları üretebilmek için yapılması gereken bir dizi i ş ve faaliyet İş lerin departmanlar arasında parçalanması yerine, örn satın alma, imalat ve pazarlama i ş lerini birle ş tiren bir «sipari ş gerçekle ş tirme süreci» tanımlama Fonksiyon bazlı yapıdan takım bazlı yapıya geçi ş. Ana süreçler: Sipari ş gerçekle ş tirme Ürün geli ş tirme İ malat geli ş tirme Strateji geli ş tirme Satın alma Mü ş teri hizmetleri

Uygulama Bütün fonksiyonlar, bu fonksiyonların içerdi ğ i tüö i ş ler inceleniyor Personelin de katılımıyla Verimsiz ve MÜ Ş TER İ AÇISINDAN B İ R DE Ğ ER OLU Ş TURMAYAN faaliyetler ve süreçler elimine ediliyor. De ğ i ş ik i ş ler tek grupta toplanabilir; i ş i yapanlar karar verici hale gelir; hiyerar ş ik kontrol minimize hale gelir. Risk Fonksiyonel risk Yanlı ş sistem ve i ş lerin seçilmesi, yetersiz tanımlama, yetersiz bilgi akı ş ı vb. Politik risk Yöneticilerin destek vermemesi, direnç vb.

Stratejik İş birlikleri- alliance Yeni pazarlara girme, üretim maliyetlerini dü ş ürme, yeni teknolojileri kısa sürede kullanma, yeni ürün geli ş tirme, yasal ticari engellerin etkisini hafifletme vb. Her firma ayrı ayrı sahip oldu ğ u uzmanlık ve birikimi birle ş tiriyor. Örn: ortak da ğ ıtım kanallarını kullanma, joint-venture olu ş turma, ar-ge birimleri geli ş tirme, ortak bilgi bankası olu ş turma En önemli sorun: yönetim tarzı farklılıkları; ortakların rol beklentilerindeki farklılıklar; Kendine rakip yaratma potansiyeli: Japon- Amerikan örn. Örnekler Lisans anla ş maları (özellikle patentli ürünler için) Acentelik, satı ş hakkı verme Dı ş kaynaklardan yararlanma Franschising Konsorsiyum Merger Joint venture Satın alma

Ö ğ renen Organizasyonlar Çalı ş anların yarattıkları yeni bilgileri örgütün bilgisi haline getirmeleri Örgütsel ö ğ renme Ki ş isel ö ğ renme Grup düzeyinde ö ğ renme: ileti ş im, payla ş ılan vizyon önemli Örgütsel ö ğ renme: grup düzeyinde ula ş ılan ortak anlayı ş ve de ğ erlerin, örgütün tamamı için geçerli sistem, yöntem, prosedür, beklenen davranı ş kalıpları ve her isteyenin kolayca ula ş abilece ğ i ortak database’lere dönü ş türmesi. Ö ğ renmenin ya ş am tarzı haline geldi ğ i bir yapı Nereden çıktı: bilgi toplumu

Tek döngü –çift döngü (Chris Arygris) Uyumcu-yaratıcı ö ğ renim (Peter Senge) Tek döngü- uyumcu ö ğ renim Örgütlerin çevredeki de ğ i ş imlere uyum sa ğ layacak ş ekilde insan kaynaklarını geli ş tirmeleri Çift döngü- yaratıcı ö ğ renim Örgütlerde yaratıcı kapasitenin geli ş tirilmesi Peter Senge’in 5 disiplini Sistem dü ş ünce yakla ş ımı Takım ö ğ renimi Zihni modeller Payla ş ılan vizyon Ki ş isel uzmanlık

Uygulama: yeni bilgi yaratma- ö ğ renme-uygulama-sonuçlarından yeniden ö ğ renme Yani yeni bilgi yaratmaya imkan verecek ortamı hazırlayan, geli ş tirilen yeni bilgiyi yeni mal ve hizmet üretiminde kullanan, buradan elde etti ğ i tecrübeyi bir ö ğ renme fırsatı sayarak yeniden bilgi yaratmayı te ş vik eden Yarı hayat: performansı bir önceki konuma göre yüzde 50 arttırmak için gerekli olan zaman (ö ğ renme hızını da gösterir) Ö ğ renme e ğ risi :bir malı ürettikçe üretime ili ş kin bilgi ve tecrübedeki artı ş tan kaynaklanan etkinlik artı ş ı, maliyet dü ş ü ş ü

Sanal Örgüt Sanal nedir? Sanal gerçeklik örnekleri Bilgisayarda tasarlanan bir binaya girip koridorlarda yürümek Uçak korkusunu yenmek için geli ş tirilen simulasyonlarla uçuyormu ş gibi uçu ş deneyimini ya ş amak Telekonferans yoluyla farklı ülkeler arasında birlikteymi ş gibi toplantı yapabilmek Evde otururken süpermarketten alı ş veri ş yapmak Evde çalı ş arak bir ş irkete hizmet etmek Simulasyon kabini içinde pilotmu ş gibi uça ğ ı kullanmak vb. Sanal örgüt De ğ i ş ik co ğ rafyalardaki örgütlerin bili ş im teknolojileri yardımıyla, sanki tek bir çatı altındaymı ş gibi çalı ş maları Anonymus, red hack

Sanalla ş ma Tüm i ş lerin bilgisayarlarla veya bilgisayar yardımıyla yapılması Örn: hangi i ş ler bilgisayarlar ile yapılıyor Örgütün içinde bilgisayar ş ebekesinin kurulması Örgütün internete ba ğ lanması Örgütün temel yeteneklerini kararla ş tırması Çalı ş anların vizyon, misyon ve amaçlara duyarlı hale getirilmesi Temel yetenek dı ş ındaki i ş lerin outsourcing yapılması Stratejik i ş ortaklarının belirlenmesi Yapının ileti ş im ile harekete geçirilmesi ve i ş letilmesi Stratejik birlikler, joint venture lar, tedarik zinciri yönetimi uygulamaları, outsourcing kontratları sanalla ş maya gidi ş in örnekleri İş, kariyer, i ş yeri kavramları? Yeni sorunlar İ leti ş im Teknolojiye a ş ırı ba ğ ımlılık İ nsan ili ş kileri, yaptırımlar?