Magnet Hastane Nedir? (Mıknatıs Hastane)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zehra KORUK Türkiye Yüksek İhtisas Eğitim ve Araştırma Hastanesi
Advertisements

İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
İkinci slayta nasıl geçeceğim yav..? Bi bilen yok mu?
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
PSİKOLOJİK TEMELLER Dr. Fatih DERVENT.
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Ebeveynlerin Sağlıkla İlgili Görüşleri ve Hemşirelerden Beklentileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
AKREDİTASYON BELGESİNE SAHİP ÖZEL HASTANELERDEKİ
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
26 EKİM HASTA HAKLARI GÜNÜ
REHBERLİK.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
BİR ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE HEMŞİRELERİN ARAŞTIRMA KULLANIMINA İLİŞKİN ALGILADIKLARI ENGELLER VE KOLAYLAŞTIRICILAR Gülseren KOCAMAN*, Şeyda SEREN*, Seyyare.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
8. Tıp hizmetleri organizasyonu
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
YOĞUN BAKIM HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ NÖROLOJİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Performans Değerlendirme
7 yeni kalite aracı Doç.Dr. Nihal ERGİNEL 2010.
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
PERSONELİN YÜKSELMESİ. Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde.
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
HEMŞİRELİKTE GİRİŞİMCİLİK VE YENİLİK (ENTREPRENEURSHIP AND INNOVATION IN NURSING) ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GONCA KAZANCI.

KARİYER YÖNETİMİ DERSİ EGZERSİZLERİ Prof. Dr. Serkan Bayraktaroğlu
DİYABET EĞİTİMİ DİYABETTE GENEL SAĞLIK ÖNERİLERİ, DANIŞMANLIK VE DİYABET HEMŞİRESİNİN EKİPTEKİ ROLÜ.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
DÜNYA’DA VE TÜRKİYE’DE ÇOCUK SAĞLIĞININ DURUMU ÇOCUK HEMŞİRELİĞİ
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
SINIFLAMA SİSTEMLERİ YRD. DOÇ. DR. Müge SEVAL.
Performans değerlendirme
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
CİNSEL SAĞLIK SORUNLARINDA
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
TKY UYGULAMASI.
SKY 405 Sağlık Kurumlarında Pazarlama
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
olmadığında uygun koşullar sağlanarak
BAKIMIN KALİTESİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE
ONKOLOJİ HEMŞİRELİĞİNİN ÖZENDİRİLMESİ için STRATEJİLER
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
Performans ve Kariyer Yönetimi
TALIS (The Teaching and Learning International Survey )
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Sunum transkripti:

Magnet Hastane Nedir? (Mıknatıs Hastane)

Mıknatıs hastane terimi; kalifiye hemşirelerden oluşan, personeli çekebilen ve tutabilen, sürekli olarak nitelikli bakım sağlayabilen bir ortamı anlatmak için kullanılmaktadır. Mıknatıs hastanelerde hedef, en iyi donanıma ve eğitime sahip hemşireler, en iyi hasta uygulamaları, en iyi çalışma ortamı ile hasta ve hemşireler için en iyi sonuçlara ulaşmaktır.

1980 ‘li yıllarda birçok hastanede hemşire devir oranı oldukça yüksek ve hemşire açığı fazla iken, bazı hastanelerde hemşire devir oranı hem düşük, hem de yoğun iş başvuruları nedeniyle, diğer hemşireleri kuruma çekmekteydiler.

Bu durum Amerikan Hemşirelik Akademisi’nin dikkatini çekmiş ve 1981’de hemşireleri kuruma çeken ve ellerinde tutan sağlık kurumlarını “mıknatıs hastane” olarak tanımlamıştır.

Amerikan Hemşireler Birliği (American Nurses Association) tarafından 1983 yılında sağlık kurumlarında hemşire yöneticilerin hemşirelik uygulamalarını ve hasta bakım sonuçlarını mükemmelleştirmek için 14 ölçüt belirlemiştir.

Bu ölçütlerin belirlenmesinde 1980 yılında hastanelerin ciddi boyutlarda hemşire ihtiyaçları neden olmuştur. 

ilk çalışma, 1984 yılında 65 maddeden oluşan Hemşire Çalışma İndeksi ile başlamıştır (Kramer & Hafner, 1989). 

14 mıknatıs hastanede çalışan 289 hemşireyle bireysel derinlemesine görüşmeler yapılarak kaliteli hasta bakımı verilmesine ve sağlıklı bir çalışma ortamına ilişkin vazgeçilmez maddeler sorulmuştur (Kramer & Schmalenberg, 2002).

Yapılan görüşmeler sonunda; Mıknatıs hastanelerin hemşirelik hizmetleri yönetimi ve profesyonel hemşirelik bakım uygulamalarında organizasyon yapısı, hasta merkezli kurum kültürü, kariyer gelişim uygulamaları, yönetim ve liderlik

konularında diğer hastanelerden belirgin olarak farklı özellikler gösterdikleri belirlenmiştir. 

Belirlenen bu özellikler mıknatıs hastanelerin hemşireleri kuruma çeken ve kurumda tutan manyetik güçler olarak tanımlanmıştır.

Bu hastane ortamlarında çalışan hemşirelerde; psikolojik tükenme düzeyi daha düşük, iş tatmini daha fazla hasta sonuçları daha iyidir (Aiken, Clarke, Sloane, Sochalski & Silber, 2002).

Mıknatıs kriterlerde özerklik kavramı ve hemşirelerin kendi çalışma ortamlarının tanımlanmasına katılım vurgulanır. Kaliteli hemşirelik bakımı sunmak için temel ve sürekli eğitim ihtiyacının belirlenmesi, Liderlik, özerlik ve ekip çalışması gibi özelliklerin hemşirelerin iş tatminine katkıda bulunan önemli niteliklerdir (Best & Thurston, 2004, 2006).

Karar almak konusunda hemşirelere daha fazla alan tanınmasının iş bırakma oranlarını azalttığına dair bulgular vardır (Alexander, Bloom & Nuchels, 1994). Hasta bakımında hemşirelere fazla söz hakkı tanınmadığında, hemşireler uzmanlıklarına değer verilmediğini hissederler, bu da onların işverenlerine bağlılığını azaltır.

NİTELİKLİ HEMŞİRE NİTELİKLİ BAKIM MEMNUN HASTA

Kaynaklar Ekici D (2013) Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, Ankara 2. Yıldırım D, Kısa S, Hisar F (2012) Validity and reliability of the Turkish version of the Essentials of Magnetism Scale, International Nursing Review, 59(4): 560-566. 3-Nitelikli Bakıma Ulaşma Yolları Medicana International İstanbul Hemşirelik Hizmetleri Müdürü http://www.medicana.com.tr/hemsirelik/bilimsel-yayinlar/2014-Nitelikli-Bakima-Ulasma-

İYİ DERSLER TEŞEKKÜRLER