EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK EĞİTİMİNDE DRAMANIN YARARLARI
Advertisements

Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Eğitim İçeriğinin Sunumu
ÖĞRETİM VE ÖĞRENMEYE İLİŞKİN İLKELER İletişim ve Öğrenme
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
A-BİLİŞSEL GELİŞİM İlk İki Yılda Görülen Bilişsel Gelişim : Bebek doğumunun ilk gününden itibaren çevresini keşfetme çabasına başlar. Keşif çabasında.
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
ROL OYNAMA.
Öğretim İlkeleri.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
OEE – Drama Dramanın Eğitiminin Avantajları
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
PARMAK OYUNLARI.
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğretim Durumlarını Planlama
3-6 Yaş Çocuğunun Gelişim Özellikleri ve Çocukla Etkili İletişim
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
SINIF DIŞI ÖĞRETİM TEKNİKLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KONU : BEN DE KATILMAK İSTİYORUM KAZANIM :
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
OKUL ÖNCESİNDE EĞİTİCİ DRAMA
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Etkileşime Dayalı Teknikler
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı drama; özel olarak düzenlenen yaşantıları somut bir şekilde hissetme yolu ile, . sosyal, Evrensel ve soyut kavramların, tarih, edebiyat gibi konuların canlandırılarak anlamlı hale getirildiği, öğrenildiği bir eğitim tekniğidir.

Eğitici drama, mümkün olduğunca esnek olmakla birlikte, temel kuralları önceden ve dışarıdan belirlenmiş, bir grupta yaşanan, yetişkin bir lider (örneğin bir öğretmen) tarafından yönlendirilen ya da en azından başlatılan ve çocuklar tarafından bir grup oyunu gibi algılanabilen etkinlikler bütünüdür.

Diğer bir açıdan, başka bir tanımlama da şöyle yapılabilir: Eğitici Drama; Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle yaptıkları, ifade etmeye, rol oynamaya, canlandırmaya ve tartışmaya dayalı grup etkinlikleridir.

Taklit edebilme, drama etkinliğine katılabilmenin en temel ön şartıdır Taklit edebilme, drama etkinliğine katılabilmenin en temel ön şartıdır.Taklit edebilme drama için temel bir davranıştır. Taklit etme davranışıyla ilişkili olan dikkat ve bellek yetenekleri de gereklidir. Çevresinde olup bitenlere, işittiği ve gördüğü olaylara, kişilere, nesnelere dikkatini veremeyen, onları belleğinde tutamayan bir çocuğun drama etkinliğine katılabilimesi olanaksız olmasa da güçtür

Taklit etme davranışının ilişkili olduğu diğer bir yetenek de zihinsel olarak simgeleştirebilmektir . Zihinde canlandırma, hareket yolu ile simgeleştirme de taklit etme ve dolayısı ile drama etkinliğine katılabilme, ile ilişkilidir.

Drama etkinliğine katılabilme konusunda yalnızca bazı zihinsel yetenekler değil, bazı sosyal becerilerin de kazanılmış olması gerekir. Çocuğun kendi yaşıtları ile işbirliğine, etkileşime dayalı kurallı oyunlar oynama sosyal becerisini de elde etmiş olması, onun dramaya katılmasını ve dramadan yararlanmasını kolaylaştırabilir

Sözü edilen zihinsel ve sosyal yeteneklere sahip sahip olma yaşının, ortalama olarak 3-3,5 yaş civarı olduğu kabul edildiğine göre, drama etkinliğine başlama yaşının 3,5 yaşından sonra olması gerektiği ortaya çıkar.

Drama Uygulamaları Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar 1-HAZIRLIK. 1 Drama Uygulamaları Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar 1-HAZIRLIK 1.Planlama yapılmalı. 2. Malzeme–mekan –süre ayarlaması yapılmalı. 3.Tartışma soruları , destekleyici etkinlikler planlanmalı. 4.Hangi grupla hangi drama örnekleri çalışılacak. 5.Düzeye uygunluk.

2. ORTAM- ARAÇ – GEREÇ

3-BAŞLANGIÇ Açıklamalar çocukların anlayabileceği tanımlardan oluşmalı 3-BAŞLANGIÇ Açıklamalar çocukların anlayabileceği tanımlardan oluşmalı. Yönergenin anlaşılıp anlaşılmadığı test edilmeli.

4-YÖNERGELER Başlangıç ve drama esnasındaki tüm yönergeler anlaşılır olmalı.Konuşma ses tarzı ve ses ton olup. çocukları motive etmeli.

5-GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI

6- ETKİNLİĞE GEÇİŞ Önceki etkinlik bitmiş olmalı 6- ETKİNLİĞE GEÇİŞ Önceki etkinlik bitmiş olmalı. dikkat dramaya çekilmeli.Önceki etkinlik ile ilgili çocukların ihtiyaçları karşılanmalı. Merak ettikleri, tamamlayıcı sorular vb. Yeni etkinliğe geçildiği açıklanmalı.

7- ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI 1. Yönerge anlamsız veya geçersiz olmamalı. 2 7- ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARI 1.Yönerge anlamsız veya geçersiz olmamalı. 2.Çocukların tepkilerine saygı duyulmalı. 3.Oyun içindeki rol ile hitap edilmeli.çocuğun kendisine değil. 4.Geziler yapılmalı.

5. Çocukları önerileri dikkate alınmalı. 6 5.Çocukları önerileri dikkate alınmalı. 6.Çocuklara yeterli zaman tanınmalı. 7.İlginç malzeme ve araç kullanılmalı. 8.Bir nesnenin başka bir amaçla kullanımına önem verilmeli. 9.Çocuklara bir sonraki aşamayı belirtmek için zaman ayrılmalı.

8- DEĞELENDİRME Çocuğun kendisi değil ,performans değelendirilmelidir 8- DEĞELENDİRME Çocuğun kendisi değil ,performans değelendirilmelidir . böylece çocuk öğretmen içi değil kendisi için onar. Kaygısızca.

9. ÇOCUKLAR BİRBİRİNİ DEĞERLENDİRMEMELİDİR.

10- TARTIŞMA SORULARI Amaçlar doğrultusunda ,önceden hazırlanır 10- TARTIŞMA SORULARI Amaçlar doğrultusunda ,önceden hazırlanır.Çocukların düzeyine uygun ve çocukların anlayabileceği dilde olmalı.

13-ANLATICI ROLDE ÖĞRETMEN Etkinliği anlatır ses tonu ve anlatım önemlidir.

14-ANNE – BABA KATILIMI

11-DESTEKLEYİCİ ETKİNLİK Resim , kolaj,şarkı vb. etkinlikler yapılmalı.

12-MERKEZİ ROLDE ÖĞRETMEN Mümkün olduğunca öğretmen rol alır , çocukları motive eder . Ama liderlik görevini ve yönergeleri aksatmamalı.