MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri 06.10.2015 / 191.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Program Tasarım Modelleri
Proje Entegrasyon Yönetimi
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Entegre Müfredat Modeli
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
ÖĞRETİMDE PLANLAMA.
Eğitsel Rehberlik.
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
11. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 2 ELİF YÜKSEL FURKAN CAN ÖZMEN.
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191

Müfredat Planlama Önemlidir Hocanın kendi düşüncesine göre, bir sihirbaz gibi, bir ders programı hazırladığı ve uyguladığı günler, Klinik eğitim verirken mevcut hastaların üzerinden gidildiği günler geride kaldı. Başarılı bir öğrenme için müfredat dikkatli bir şekilde belli kurallar çerçevesinde planlanmalıdır. / 192

Müfredat Nedir? “Müfredat” denince sadece akademik takvim veya ders başlıkları anlaşılmamalıdır. Müfredat, programın nasıl işleyeceğini de içermelidir. – Içerikte ne var? – Amacı ne? – Nasıl gerçekleşecek? / 193

HARDEN’IN 10 ADIM YAKLAŞIMI 1.İhtiyaç belirleme 2.Öğrenim çıktılarını belirleme 3.İçerik hakkında uzlaşma 4.İçeriği düzenleme 5.Eğitim stratejisine karar verme 6.Eğitim yöntemini seçme 7.Ölçmeyi hazırlama 8.Müfredatla ilgili iletişim 9.Uygun ortamı hazırlama 10.Müfredatı yönetme / 194

1-İHTİYAÇ BELİRLEME Amaç sadece hastalığı geçirmek değil – Sağlığı iyileştirme ve koruyucu hekimlik – Tıp fakültesinin sosyal sorumluluğu – Toplumun ihtiyaçlarını karşılama oranı da dikkate alınmalı Yöntemler – “Bilge kişilere” (hocalara) sormak – Partnerlere (halk, devlet, özel sektör) danışmak – Mezunların hatalarını incelemek – “Kritik olay incelemesi” yapmak – Görev analizi – “Mükemmel” mezunları incelemek / 195

2-ÖĞRENİM ÇIKTILARINI BELİRLEME Son 10 yılda tıp eğitimindeki en önemli fikirlerden birisi müfredat planlamada öğrenim çıktlarının ön plana konmasıdır. Eskiden: önemli olan öğrenme-öğretme ve yöntemler Şimdi: önemli olan öğrenim çıktıları ve ürün 1960’lı yıllarda amaç ve hedefleri gündeme girdi (Bloom, Mager) Şimdi öğrenim çıktıları veya yeterlilikler yaklaşımı hakim. / 196

3-İÇERİK HAKKINDA UZLAŞMA Bir kitabın içeriği “İçindekiler” de yazar. Bir müfredatın içeriği akademik takvim ve ders başlıklarından anlaşılır. Geleneksel olarak içerik bilgi ağırlıklıydı, Şimdi beceri ve tutumlar da önemli. / 197

Müfredat İçeriği Konu veya disiplin temelli (geleneksel müfredat) Vücut sistemleri (entegre müfredat) Yaşam aşamaları (çocukluk, erişkinlik, yaşlılık) Problemler (probleme dayalı müfredat) Klinik tablolar veya görevler (senaryoya dayalı, vakalara dayalı veya görev temelli müfredat) / 198

4-İÇERİĞİ DÜZENLEME Geleneksel yaklaşımda öğrencilerin önce temel bilgileri öğrenmeleri, sonra kliniğe geçmeleri beklenir. Çoğu kez (öğrenci işin pratiğini bilmediğinden) teorik bilginin nerede işine yarayacağını kestiremiyor ve sınavdan sonra teorik bilgileri unutuyorlar. Erken klinik uygulama öğrenmeyi artırıyor. / 199

10 Müfredat tepetaklak çevrilmeli Öğrenci ilk günden klinik düşünmeli Hofstra tıp fakültesinde öğrenciler ilk 8 hafta paramedik olarak çalışıyor Derslerin yatay ve dikey entegrasyonu sağlanmalı Spiral müfredat iyi bir seçenek olabilir.

5-EĞİTİM STRATEJİSİNE KARAR VERME SPICES modeli tavsiye edilir. Her okulun kendi yaklaşımı olabilir; önemli olan yerini tanımlamak ve nerede olmak istediğini belirlemektir. / 1911

6-EĞİTİM YÖNTEMLERİNİ BELİRLEME En iyisi çok sayıda yöntemi birarada kullanmak – Sınıf dersi – PDÖ – Bağımsız öğrenme – e-öğrenme – Akran eğitimi / 1912

7-ÖLÇMEYİ HAZIRLAMA Neyi ölçeceğiz? – Öğrenim çıktıları Bilgi Beceri Tutum Nasıl ölçeceğiz? – ÇSS – OSCE – Portföy (karne) / 1913

8-MÜFREDATLA İLGİLİ İLETİŞİM Öğrenciler öğrenim çıktılarından haberdar olmalı Öğrencilerle iletişimi sağlamak için – Öğrenim çıktıları öğrencilere verilebilir. – Bir müfredat haritası hazırlanabilir (öğrenim hedefleri > nerede öğreneceği > değerlendirme yöntemi) – Rehberler hazırlanabilir. / 1914

9-UYGUN BİR ÖĞRENME ORTAMI Tüm eğitimin hastanede verildiği bir yerde öğrenciye koruyucu hekimliğin önemini anlatamazsınız. Herkesin birbiriyle rekabet ettiği bir ortamda öğrenciye ekip çalışmasını anlatamazsınız. Eğitim ortamını değerlendirmek için DREEM ölçeği kullanılabilir. / 1915

DREEM Ölçeği / 1916 Med Teach Jun;27(4):322-5.

10-MÜFREDATI YÖNETME Müfredatı yönetme şu sebeplerle önem kazanmakta: – Entegre olan ve olmayan bölümler nedeniyle karmaşık – Eğiticilerin klinik, araştırma vb başka iş yükleri – Eğiticilerin farklı yerlerde dersler olması – Öğrenci sayısında artma – Sağlık sistemi ve uygulama yerlerinde değişiklik – Hesap verebilirlik ihtiyacının artması / 1917

Müfredat Geliştirmede Farklı Yaklaşımlar Mimar yaklaşımı – Plan ve öğrenim çıktıları önde. Mekanik yaklaşım – Eğitim yöntemi ve stratejileri ön planda Yemek kitabı yaklaşımı – Içerik ve neyin ne kadar verileceği ön planda Tren saatleri yaklaşımı – Müfredat çizelgesi ve zamanlar ön plandadır / 1918

ÖZET / 1919