Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Eğitsel Yazılımların Tarihçesi ve Öğrenme Yaklaşımları ile İlişkisi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Simülasyonların Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Derya Duygu KARSLI
DERS YAZILIMLARININ TASARIMI, DE Ğ ERLEND İ R İ LME YAKLAŞIMLARI VE SEÇ İ M İ 1.
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
PEER SUPPORT TEAM.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Bilgisayar Destekli Eğitim
İGEP Performans Yönetimi
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNLARI TASARIMI
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
MOTİVASYON.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
1.Grup Aigai Öğrenci motivasyonunun arttırılması için yapılabilecek çalışmalar ve ödüllendirme kriterleri.
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Probleme Dayalı Öğrenme
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU İSTATİSTİKLERİMİZ ULUSLARARASI STANDARTLARA UYGUN MU? Alper GÜCÜMENGİL Dış İlişkiler Daire Başkanlığı Projeler Grup Sorumlusu.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Prof.Dr. Kürşat Çağıltay Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İnsan Bilgisayar Etkileşimi Araştırma Laboratuvarı.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Turgay Baş 1.
VBT Bilgi Teknolojileri 24 Yıllık Başarılı Geçmiş 120 Çalışan İstanbul, İzmit, Ankara, Adana Ofisleri Birçok Başarılı Proje IBM – BMC.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
7th International Congress of Research in Education
OKULDE BİREYLER SAA.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
KERİM KAYA 10/C macOS, her Mac’e hayat veren işletim sistemi. Başka bilgisayarlarda mümkün olmayan şeyleri yapmanızı sağlıyor. Çünkü üzerinde çalıştığı.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Teoriler ve Yaklaşımlar – 2
EĞİTSEL OYUNLAR.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
PROGRAM DEĞERLENDİRME
KOMUT YÖNTEMİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek

Genel De ğ erlendirme Kriterleri Amaca Uygunluk Hedef Kitleye Uygunluk Maliyet Güncellik Teknik Destek

Amaca Uygunluk BDÖ amacınıza uygun mu? BDÖ, Ö ğ retim hedefleri ile uyumlu olmalıdır Hedefler yazılımın konu alanına göre belirlenmiş olmalıdır Yazılımı kullanacak olan ö ğ rencilerin seviyesine uygun olmalıdır Gerekli önkoşullar bildirilmelidir Hedefler açıklanmalıdır

Hedef Kitleye Uygunluk Ö ğ renenlerin kullanımına uygunluk Kolaydan zora do ğ ru sıralama İ çeri ğ in do ğ rulu ğ u Yazım hatalarının olmayışı

Maliyet Lisanslama ücretleri Lisanslama süresi Kullanıcı sayısı Güncellemeler

Teknik Destek E ğ itmen e ğ itimi Kullanım klavuzu Telefon destek hattı

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Yöntem Uygunlu ğ u ◦ Özel ö ğ retici yazılımlar ◦ Alıştırma ve tekrar yazılımları ◦ Benzeşim yazılımları ◦ E ğ itsel oyun yazılımları ◦ Problem çözme yazılımları

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Uygulama Etkinlikleri ◦ Ö ğ renciye uygulama fırsatı vermesi ◦ Uygulamaların zorluk derecelerinin aşamalı artması ◦ Uygulamalarda ö ğ renciye verilen deste ğ in aşamalı azalması ◦ Uygulamaların çeşitlili ğ i ◦ Uygulamada ö ğ renciye verilen açıklayıcı geri bildirim

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Sürenin yeterlili ğ i ◦ Ö ğ renciyi ö ğ retim etkinli ğ i ile u ğ raştırma süresi ◦ E ğ itim programının süre içinde bitmesi ◦ Ö ğ renciye görevleri ve zamanlarını hatırlatması

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Esneklik ◦ Ö ğ rencinin kişisel tercihlerini uygulayabilmesi ◦ Ö ğ rencinin bilgi seviyesine göre içeri ğ in özelleştirilebilmesi ◦ Farklı diller ve kültürler için özelleştirilebilme

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Motivasyon Ö ğ eleri ◦ Motivasyon: Bireyi harekete geçiren faktör ◦ İ çsel ve Dışsal motivasyon ◦ Dış faktörler tarafından verilen ödül veya cezalar ◦ Ö ğ rencinin bilişsel yapısını de ğ iştirmek üzere harekete geçiren faktörler

Ayrıntılı De ğ erlendirme Kriterleri Motivasyon Ö ğ eleri ◦ Kullanıcı dostu arayüz ◦ Bilişsel yardımlar (vurgular, kısaltmalar, sözlük) ◦ Açıklayıcı geribildirim ◦ Soru-Cevap uygulamaları ◦ Gerçek hayatla ilgili senaryolar ve problemler ◦ Gerçekçi modeller ◦ Di ğ er ö ğ renenlerle etkileşime girme fırsatları

Etkinlik Buldu ğ unuz Programlar Üzerinde ◦ Amaca Uygunluk ◦ Hedef Kitleye Uygunluk ◦ Maliyet ◦ Güncellik ◦ Teknik Destek Ve Motivasyon Ö ğ elerini Tanımlayınız.