FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
NVA KALİTE TEST ÖLÇ. HİZ. EĞT. VE BELG. SAN.TİC. LTD. ŞTİ. Hazırlayan= E. Burak SARAÇOĞLU.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 3 Ömer Seytepe – Amina Majetic 1.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU 17. ULUSAL İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE 20. ULUSAL BİLİM OLİMPİYATLARI SINAVLARI NİSAN 2012.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AFYON KACATEPE ÜNİVERSİTESİ ÇAY MESLEK YÜKSEK OKULU İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ZELİŞ KESKİN NO:
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
YÖNLENDİRME. Yönlendirme ● Statik ● Dinamik ● Kaynakta yönlendirme ● Hop by hop yönlendirme.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİNDE ARANAN NİTELİKLER
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
Ölçme Değerlendirmede İstatistiksel İşlemler
12.SINIF MATURA TOPLANTISI NOTLARI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2017 Bahar Ders Hakkında Bilgi
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ÖĞRETİM YILI “SAĞLIKLI YAŞAM VE HEMŞİRELİK” DERSİ DEĞERLENDİRME SONUÇLARI EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KONU DEĞERLENDİRME TESTİ
TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER
Fahri TEKİNOL PSİKOLOJİK DANIŞMAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
TEST GELİŞTİRME.
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
BBY 252 Araştırma Yöntemleri 2018 Bahar Ders Hakkında Bilgi
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
Görev ve Sorumluluklar
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖLÇEKLER ÖLÇMEDE HATA KORELASYON
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Ölçme Sonuçları Üzerinde Test ve Madde İstatistiklerini Hesaplama
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Dönem 2 Biyoistatistik Uygulama
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi

ÇOKTAN SEÇMELİ SORULARIN BÖLÜMLERİ Aşağıdaki taşıma yöntemlerinden hangisi bilinci kapalı hastayı tek kişi ile taşıma yöntemidir? Madde Kökü A) İtfaiyeci taşıması Doğru Cevap B) …………. C) …………. Seçenekler Çeldiriciler D) …………. E) ………….

Soru Değerlendirme Fakültemizde yapılan çoktan seçmeli sınavlarda yer alan her sorunun (Madde) ayrı ayrı analizi yapılmaktadır. Sınav sonunda analiz sonuçları soruları hazırlayan öğretim üyelerine ulaştırılmaktadır.

Fakültemize yapılan Soru Değerlendirme Analizleri 1.Sorunun güçlük derecesi 2.Ayırt edicilik endeksi 3.Çeldiricilerin işlerliği

1.Sorunun güçlük derecesinin değerlendirilmesi: Madde güçlük derecesi bir maddeyi doğru yanıtlayanların testi alanların tümünün sayısına bölümüdür. Yüksek olması sorunun kolay olduğunu, düşük olması ise zor olduğunu gösterir. Sınavlarda soruların orta güçlükte olması önerilmektedir.

2.Soru ayırt edicilik endeksinin değerlendirilmesi : Sorunun kalitesini gösteren bir değerdir. Bir sorunun bilen öğrenciyle bilmeyen öğrenciyi ayırt etmesi beklenir. Soru ayırt edicilik endeksi -1,00 ile +1,00 arasında değerler alır. Negatif ayırt edicilik sorunun önemli bir kusuru olduğunu gösterir ve negatif ayırt edicilikteki sorular soru bankasına alınmaz.

Soru güçlük Endeksi (p) Soru ayırt edicilik endeksi (r) YORUM 0.90 dan fazla Değer yokEğer etkili bir öğretim varsa tercih edilir r>0.20Tipik iyi bir madde r<0.20Üzerinde çalışılması gereken madde p<0.60r>0.20Zor fakat ayırt edici bir madde (Eğer yüksek standartlara sahipseniz bu soru iyidir) p<0.60r<0.20Zor ve ayırt edici olmayan madde (Bu madde kullanılamaz) Soru güçlük ve ayırt edicilik endekslerin yorumu

3.Çeldiricilerin İşlerliğinin değerlendirilmesi : Sınav sorularında çeldiricilerin soruyu bilmeyenleri eşit oranda çeldirmesi beklenir. Çeldiricilerin işlerliği iyi olursa,sorunun ayırt ediciliği yükselir. Ayırt ediciliği yüksek olan sorulardan oluşan sınavın geçerliliği yüksek olur. Sınav sonuçlarına bakıldığında doğru cevaplanan seçeneğin oranı 100’den çıkarıldıktan sonra kalan sayının 4’e bölünmesi ile bulunan sayı her çeldiricinin cevaplama oranı olmalıdır(Beklenen bir sorunun yanlış yanıtlarının çeldiriciler arasında eşit dağılımıdır). Buradaki azalmalar çeldiricinin işlerliğinin olmadığını gösterir. Bu nedenle bu çeldirici yeniden düzenlenmelidir.

Sınav sonunda öğretim üyesi sorusunu sınav merkezinden gelen bu 3 analiz sonucuna göre değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, sorusunun gerekli bölümlerini düzelterek, tekrar sınav merkezine soru bankasına alınmak üzere gönderir.