Çevik Yaklaşımlar ‘Highest business value in shortest time...’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

Kalite Kavramı.
MODÜL 4 Organizasyon.
ÇEVİK YAKLAŞIMLAR & SCRUM
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam.
Ender Topuz Ford Otosan - Yazılım mimarı
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
Scrum Yazılım Geliştirme Yönteminin Uygulamaya Alınmasının Organizasyonel Etkileri Osman Karaahmetoğlu
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
PROJENİN PLANLANMASI 1.
Bora GÜRSEL CBÜ BAUM Proje Yöneticisi
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
TEMEL KALİTE İYİLEŞTİRME ARAÇLARII
Yazılım Proje Yönetimi
PROJE YÖNETİMİ FARUK ÇUBUKÇU 8/10/2004.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
İSRAF MALİYETİ Hem. Melek KILINÇ. İ sraf, organizasyonun bütünündeki yetersizliklerin toplam maliyetidir.
Ar-Ge ve Girişimcilik Ekibi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Proje Başarısı. Hangi Nedenler Projeleri başarısızlığa sürükler? Mevcut durumun yetersiz analizi Projelerin hedef gruplarla ilgili olmaması Doğru stratejilerin.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
Çevik Metodolojiler mi Geleneksel Metodolojiler mi?
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
I-coni-con Yazılım Mühendisliği 1 Bölüm 1 Projeler Neden Başarısız Olur.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Bankaya Özel / Internal Use T.C. Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Güz Dönemi Ders: BIL-515.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
(Proje Yönetimi ve Danışmanlık Metodları)
SİSTEM VE YAZILIM Bilgisayar sistemleri donanım, yazılım ve bunları işletmek üzere gerekli işlemlerden oluşur. Yazılım, bilgisayar sistemlerinin bir bileşeni.
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Scrum Takımlarında Performans Ölçüm Yaklaşımı
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Chapter 8 Vollmann, Berry, Whybark, Jacobs
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
PROJE YÖNETİMİ. Şirket veya kurumların stratejik veya operasyonel hedeflerini gerçekleştirmek üzere tasarlayıp yürüttükleri faaliyetler bütünüdür. Proje.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
ÇEVİK (Agile) SÜREÇLER Değişen gereksinimler, teknik riskler gibi önceden belirlenemeyen durumlara ve yazılım ürününü etkileyebilecek her tür değişikliğe.
Yazılım Mühendisliği YYurtaY. Ekip çalışması
Sistem Analizi ve Tasarımı
Başarılı Yazılım Projelerinin Sırrı: Değişimi Kucaklamak -
UNICASE... kapsamlı bir CASE* aracı * UNICASE.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Yazılım ve Bilgi Teknolojilerinde Big Bang Boom Teorisi*
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
ERP Projesinin Aşamaları İzmir. ERP Projesinin Aşamaları SatışSatış - Başlangıç – Kurulum – Analiz – Plan – Uyarlama – Eğitim – Geliştirme.
Problem Çözme Yaklaşımları
Yazılım Mühendisliği Temel Süreçler - Sistem Analizi
PROJE YÖNETİMİ.
Sunum transkripti:

Çevik Yaklaşımlar ‘Highest business value in shortest time...’

Standish Group Chaos Report , User involvement 1. Executive mngment support 1. User involvement1. Executive support 2. Executive mngment support 2. Executive mngement support 2. User involvement 2. Executive mnagement support 2. User involvement 3. Clear statement of requirements 3. Smaller project milestones 3. Competent staff3. Smaller project milestones 3. Clear business objectives 4. Propor planning4. Competent staff4. Smaller project milestones 4. Hard-working, focused staff 4. Emotional maturity 5. Realistic expectations 5. Ownership5. Clear vision and objectives 5. Optimizing scope 6. Smaller project milestones 6. Agile process 7. Competent staff7. Project management 8. Ownership8. Skilled resources 9. Clear vision and objectives 9. Execution 10. Hard-working, focused staff 10. Tools & Infrastructure

Time to Market -Yazılım projelerinde, t 0 anında bir vizyon belirlenir -> Projenin sonuda elde edilmek istenen hedef bir de ğ er. - Waterfall modelinde: Analiz, tasarım, kodlama ve testten sonra (belirli bir süre sonra) proje müşteriye teslim ediliyor. - Araştırma sonuçlarına göre: E ğ er proje başlangıcı ve bitişi arası 6 ay veya daha uzun bir süre ise ve bu sürece müşteriler ve de ğ işim dahil edilmiyorsa, büyük ihtimalle t 0 anında hedefledi ğ iniz de ğ erden daha düşük bir de ğ er elde ederek projeyi bitirirsiniz. Kısaca: Müşteriler ve de ğ işim dahil edilmedikçe, proje süresi uzadıkça -> İ stenilen hedeflerin yakalanma ihtimali düşüyor! Araştırma sonuçlarına göre: Problem görülüp, sürece müşteriler ve de ğ işim katılsa bile, hiçbir zaman ara kapatılamıyor -> Proje başarısızlı ğ a do ğ ru gidiyor.

Geleneksel Yöntemler Bazen Neden Uygun Olmuyor? - Geleneksel yöntemler (ör: Şelale yöntemi) kullanılan projelere başlarken tüm isterler öngörülmeye çalışılır -> Analiz ve tasarım sürecinde çok fazla vakit harcanır. - Yazılım geliştirme süreci boyunca müşteri ile az iletişim olması nedeniyle, sonuçta ortaya çıkan ürün müşteriyi tatmin etmeyebilir. - Proje sürerken bazı de ğ işiklikler yapılması gereklili ğ i, projenin ilerleyen safhalarında ortaya çıkabilir.

- Pareto prensibi (80-20 kuralı) -> Yazılım projelerindeki fonksiyonalitelerin %20’si, müşterilerin ihtiyaçlarının %80’ini karşılar. - Esneklik: Müşteriyle kısa aralıklarla görüşülüp, ondan fikir alındı ğ ı için, de ğ işiklikler kucaklanmış oluyor.

De ğ işim ve Kalitenin Maliyeti Boehm’s Cost of Change Curve

Çevik yaklaşım manifestosu Süreçler ve araçlar Kapsamlı dokümantasyon Sözleşme pazarlıkları Bir plana ba ğ lı kalmak Bireyler ve etkileşimler Çalışan yazılım Müşteri ile işbirli ğ i De ğ işime karşılık verme yerine

Standish Group Chaos Report, 2012

8 th Annual State of Agile

SCRUM

Scrum Süreci -Müşterinin temsilcisi sayılır -Proje vizyonuna sahiptir, gereksinimleri oluşturur -Sürüm tarihleri ve içeriklerini belirler -Ürünün verimlili ğ inden sorumludur - İ sterlerin tam olarak yapılıp yapılmadı ğ ına PO karar verir.

Scrum Süreci -PO’nun oluşturdu ğ u gereksinim listesi -PO bu gereksinimleri öncelik sırasına göre sıralar -Öncelik sırası isterlerin pazar de ğ erine (market value) göre yapılır -Bu dokümanın sahibi PO ve yazılım geliştirme süresince bu listeye eklemeler çıkarmalar yapma hakkına sahiptir

Scrum Süreci -Sprint’lerin uzunlu ğ un ve çalışacak ekip belirlenir -Gereksinimler, takım üyeleri tarafından ufak işlere (task) bölünür -Ekip elemanları proje içinde çapraz görevlerde de bulunabilirler

Scrum Süreci -Scrum’daki en küçük geliştirme birimi -Belirli bir süreyle sınırlıdır (1-4 hafta) -Her bir sprint arası genelde 2 hafta olarak belirlenir -Uzunlu ğ u, projenin başında belirlenir -Sprint uzunlu ğ u proje sonuna kadar de ğ işmez

Scrum Süreci -Gereksinimler belirlendikten sonra, bu gereksinimleri alıp her iterasyonda (sprint) çalışır kod haline getirecek bir takıma ihtiyaç var -Ekip 5-9 kişi -Bu kişiler full time projede çalışırlar -Self-organizing şekilde -Ekip elemanları, her sprintte de ğ işebilir. -Her sprint sonunda hazırlanan dokümanın sahibi PO de ğ il, bu ekiptir

Scrum Süreci -Her gün, günlük Scrum toplantıları yapılır -Sabahları işe başlamadan önce, çay-kahve eşli ğ inde 5-15 dakika sürer ve ayakta yapılır -Tüm ekip elemanları toplantıya hazırlıklı gelir -Toplantı başlangıç saati bellidir, eksik kişi olsa bile toplantı başlar -Hergün aynı yerde olur -Herkes bir gün önce ne yaptı ğ ını, bugün ne yapmayı planladı ğ ını ve karşılaştı ğ ı zorlukları söyler. -Toplantı sorun çözme amaçlı de ğ ildir

Scrum Süreci -Tüm bu süreci izleyen, PO ile çalışanlar arasında bir aracı şeklinde çalışan kişi -SM ekip lideri de ğ ildir, sadece, Scrum’un bu kendine özgü gerekliliklerini yaptırtmaya zorlar ve karşılaşılan zorlukları raporlayıp, PO’a haber verir (ör: Donanım ihtiyac, Photoshop gereklili ğ i, bir yazılımcı gereksinimi) -Ekibin verimlili ğ inden sorumludur

Scrum Süreci -Sprint dokümanındaki gereksinimlerin tahmini geliştirme süresi, saat bazında takım üyelerince belirlenir -Sprint boyunca bu tahminler sürekli olarak güncellenerek kalan zaman grafikleri oluşturulur -Bu sayede, sprint süresince, PO ve SM sprintin genel gidişi hakkında bilgi sahibi olur. -Aynı zamanda takım elemanları da kalan iş ve iş süreleri ve harcadıkları zamanı takip edebilirler.

Scrum Süreci -Her sprintin bitiminde ortaya konulan ürün hakkında geri besleme alabilmek için, herkese açık yapılan toplantı -Amaç: Yazılımın PO’ın gereksinimlerine uygun olarak geliştirildi ğ inden emin olmak -E ğ er isterlerden bir ya da birkaçı tam anlamıyla bitmemiş ise, tüm sprint başarısız geçmiş demektir

Scrum Süreci - SM tarafından yönetilir dakikadır -- «Start doing», «continue doing», «stop doing» edilecek şeyler üzerinde tartışılır

Scrum’da Karşılaşılabilecek Sorunlar - Takımların bir kısmının tavsiye edilen en fazla 7 kişiden oluşma kuralına uymaması, - Scrum ustası (master) rolü ek sorumluluk olarak görülmeye başlanıp, istenmeyen bir görev haline gelebilir. - Gere ğ inden uzun süren Scrum toplantıları amaca hizmet etmekten uzaklaşıp durum de ğ erlendirme şeklinde ilerlemeye başlayabilir. - Scrum takımları içerisinde yetkinlik dengesi bozulup, sprint içerisindeki iş da ğ ılımı homojen olmaktan uzaklaşabilir. - Anlık/acil müşteri talepleri nedeniyle, sprint iş listesi bozulmaya başlayabilir. - Aynı takım için sprint süreleri sıkça de ğ iştirilirse, takvimden şaşılabilir. - Sprint planlama sırasında kullanılan öykü puanı (“story point”), işin zorluk derecesi yerine adam.gün maliyetine dayandırılabilir. - Sprint indirgeme grafi ğ i (“burndown/up chart”) ço ğ unlukla gerçek durumu yansıtmazsa takımların hızı yanlış ölçülebilir - Klasik yöntemlere kıyasla daha az belgeleme yapıldı ğ ı için, müşteri test faaliyetlerinin yetersiz ve ürün kalitesinin düşük oldu ğ unu düşünebilir.

Waterfall vs. Scrum

9 th Annual State of Agile

Scrum Uygulayanlar