YGS-LYS DOĞRU TERCİH.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
2016- KPSS Ortaöğretim(Lise) Sınavı
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
©McGraw-Hill Education, 2014
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
EQUIZSHOW.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
LYS’ye bir ay kala… Sorular ve Cevaplar
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
2017 ÖSYS TERCİHLER….
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Uçak Bileti Değiştirme
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
VELİLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
MUAFİYET VE İNTİBAK İŞLEMLERİ
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Yükseköğretim Kurulu Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Görevli Eğitimi ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/2)
LİSANSÜSTÜ PROGRAMLARIMIZA BAŞVURU KLAVUZU
Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (2018 ALES/3)
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Liselere Geçiş Sınavı;
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

YGS-LYS DOĞRU TERCİH

Sunum Planı Genel Bilgiler Kimler Tercih Yapabilir? Merkezî Yerleştirme İçin Tercih İşlemi Nasıl Yapılacaktır? Tablo 3A Tablo 3B ve Tablo 4 Tercih Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar 4 Dilimli Tercih Meslek Lisesi Çıkışlı Adaylar ve Özel Yetenek Bölümleri Bölüm Kontenjanı, Bölüm, Üniversite, Şehir, Özel Koşullar, İş Bulma Kolaylığı Faktörleri Özet

Tercih dönemi hasat dönemidir Tercih dönemi hasat dönemidir.Tercih döneminde her yıl bilinen yanlışlar maalesef tekrarlanır. Puanınız yetse bile tercihte yapacağınız sıralama yanlışlığı yüzünden hiçbir üniversiteye giremeyebilirsiniz. Bu nedenle bir uzman eşliğinde tercih yapılmalıdır.

Sınav sonuçları açıklanıp belgeye baktığımızda birden fazla sayısal veri ile karşılaşırız. Bu yüzden sonuç belgesi ilk bakışta size karışık gelebilir. Tercih yaparken “Y-” ile başlayan bölümdeki (Y-YGS, Y-TM, Y-MF, Y-TS) puanları ve sıralamaları kullanacaksınız. Bu verileri doğru yorumlamak doğru tercih yapmanızı sağlayacaktır.

KİMLER TERCİH YAPABİLİR? 2016-ÖSYS merkezî yerleştirmede yükseköğretim programları arasından tercih yapma hakkı olan adaylar üç gruba ayrılabilir a) 2016-YGS'ye girip 140 veya daha fazla puan alanlardan sınavsız geçiş hakkı bulunmayanlar, b) 2016-YGS'ye girip 140 veya daha fazla puan alanlardan aynı zamanda sınavsız geçiş hakkına da sahip olanlar, c) Sadece sınavsız geçiş hakkı bulunanlar.

2016-YGS'ye giren adaylardan en az bir puan türünde 140 veya daha fazla YGS puanı alan adaylar, yerleştirmede kullanılacak Y-YGS ve varsa Y-LYS puanlarını da göz önünde tutarak bu kılavuzdaki açıklamalara göre tercih bildirimini İnternet'ten bireysel olarak kendileri yapacaklardır. Sadece sınavsız geçiş için başvuranlar ile 2016-YGS'de hiçbir puan türünde 140 veya daha fazla puan alamayanlardan sınavsız geçiş hakkına sahip olan adaylar da tercih bildirimini aynı şekilde yapacaklardır.

2016-YGS'de 140 veya daha yüksek puan alanlardan sınavsız geçiş hakkına da sahip olan adaylar, tercihlerini, sınavlı veya sınavsız geçişi göz önünde tutmadan istedikleri sırada yapabileceklerdir. 2016-YGS'de hiçbir puan türünde 140 veya daha yüksek puan alamayanların sınavsız geçiş hakları yoksa bu adaylar tercih bildiriminde bulunamayacaklardır.

MERKEZÎ YERLEŞTİRME İÇİN TERCİH İŞLEMİ NASIL YAPILACAKTIR? Tercihler, T.C. Kimlik Numarası ve şifre ile ÖSYM'nin (http://ais.osym.gov.tr) İnternet adresinden bireysel olarak yapılacaktır. Adaylar, tercihlerini İnternet üzerinden elektronik ortamda göndererek tercih bildirimini tamamlayacaklardır. Bunun dışında tercih bildiriminde bulunulamaz (posta, fax, elektronik posta vb.)

TABLO 3A Tablo 3A'da Merkezî Yerleştirme ile öğrenci alan ön lisans programları yer almaktadır. Bu programların tümü sınavsız geçiş ile öğrenci alan programlar olmasına rağmen, Tablo 3A'daki programları hem genel lise hem meslek lisesi mezunları tercihleri arasında gösterebileceklerdir (öncelik kendi alanlarında sınavsız geçiş hakkı bulunan adaylarda olmak üzere).

TABLO 3B VE TABLO 4 Tablo 3B'de sadece Y-YGS puanı ile öğrenci alan ön lisans programları, Tablo 4'te ise lisans programları yer almaktadır. Adaylar hangi tablolardan tercih yapabileceklerini Şekil 1 ve Tablo 1A'yı incelemek suretiyle görebileceklerdir. ÖĞRENCİLER BU TABLOLARA TERCİH KILAVUZUNDAN ULAŞABİLİRLER.

Tercih Yaparken Dikkat Edilecek Hususlar ÖSYM Tercih Kılavuzu titizlikle incelenmelidir. Seçilen yükseköğretim programının özel koşulları gözden geçirilmelidir.

Tercih listesi oluşturulurken puandan ziyade, Türkiye başarı sıranızı göz önünde tutmalısınız. Bir önceki yıldaki başarı sıraları size bu konuda yardımcı olabilir. Her yıl sistem ya da sayılar değişse de başarı sıraları bize en sağlıklı göstergeyi sağlar.

Sıralamanızın +-10.000’i tutma potası içerisindedir. Tercih yaparken “tutmaz yazayım” diye yazıp da istemediği bölüm, üniversite ve kentte okuyan çok sayıda öğrenci vardır.

DÖRT DİLİMLİ TERCİH YAPINIZ. I. Dilim · Hayallerin ve ideallerin listesi olmalıdır. · Bu dilimde kendi sıralamanızdan daha yüksek yerleri de yazabilirsiniz. · Birinci dilim mantığın, hesabın, kitabın değil, hayallerimizdeki mesleklerin dilimidir. ve SAKIN HA! Ölü tercih safsatasına kapılarak sırf sıralaması yüksek olduğu için hiç gitmek istemediğiniz bir bölümü, çok gitmek istediğiniz yerin üzerine yazmayınız.

En çok istediğiniz programdan itibaren tercih ettiğiniz bölümleri sıralayın. Bunu sağlamak için her tercihinizi bir alttaki tercihinizle karşılaştırın. Üstteki tercihinizin daha çok istediğiniz bir bölüm olmasına dikkat edin.

II. Dilim · Orta düzeydeki tercihlerin yazıldığı dilimdir II. Dilim · Orta düzeydeki tercihlerin yazıldığı dilimdir. · Bu dilimde sıralamaya yakın olan ve genellikle sıralamanın hafif üstündeki, sıralamaya uygun ve sıralamadan biraz düşük yerler yazılır. · Bu dilim birinci dilimde yazdıklarımızın düşük sıralamalı fakültelerinden oluşturulmalıdır. III. Dilim · Sıralamamıza uygun ve sıralamamızın altındaki bölümler yazılmalı. · III. dilimde, ikinci dilim listesi biraz değiştirilerek düşük sıralama oranı artırılmalıdır.

IV. Dilim · Bu dilim garantili tercih listesidir IV. Dilim · Bu dilim garantili tercih listesidir. · Eğer sınavı tekrar etmek istemiyorsanız dördüncü dilimi çok dikkatli doldurmanız gerekir. · Bu bölümü doldururken bazı iyi üniversitelerin iyi bölümlerinin dönemsel gevşeme trendinin etkisi ile sıralamasının düşmüş olmasına aldanmayın. Bölüm iyi, üniversite iyi, sıralama düşük ise bu dönemsel gevşeme etkisi ile ortaya çıkmış demektir. Bu bölümü üste yazmalısınız. Dört dilimi tercih yaparken özellikle son iki tercihi garanti tercih olarak kullanmalısınız.

Yeni açılan bölümlerin tablolarda puanları belirli olmadığından diğer üniversitelerdeki emsalleriyle karşılaştırarak ve istek sırasına koyarak tercih listenizde yer verin. Tercihlerinizin tutarsız olmamasına çalışın. Bu nedenle aynı puan türünde alt sıralarda yazdığınız  bir bölümün yüzdelik dilimi üst sıralardakinden yüksek olmamalıdır. Eğer böyle bir durum varsa ya o bölümü listenizden çıkartın ya da sırasını değiştirin.

Meslek Lisesi Çıkışlı Adaylar ve Özel Yetenek Bölümleri Meslek Lisesi çıkışlı adaylar sınavsız geçiş imkânının göz önünde bulundurmalı ve sınavsız geçişin kriterleri dikkatli bir şekilde değerlendirilmeli. Adaylar özel yetenek sınavlarında istedikleri kadar üniversiteye müracaat edebilirler. Özel yetenek sınavında başarılı sayılan aday, kayıt yaptırmasa dahi ilgili bölüme yerleştirildi olarak kabul edileceğinden bir sonraki yıl sınavda puanı düşecektir.

BÖLÜMÜN KONTENJANI DİKKATE ALINMALI MI? Hayır alınmamalı? Çünkü bu gibi durumlarda yaptığımız sosyometrik taramalarda; - Herkesin kontenjanı fazla olan bölümleri yazdığı - Kontenjanı az olanı yazmadığı saptanmış - ve kontenjan fazlası yüksek talep nedeniyle avantaj olmaktan çıkmış, hatta çoğu zamanlar dezavantaj olmuştur.

TERCİHİNİZ: Üniversite mi olmalı? Yoksa Bölüm mü olmalı? Yani sırf popüler bir üniversitede okumak için onun alt sıralardaki bölümlerinde okumak mı iyi? Yoksa biraz daha az tercih edilen bir üniversitenin iyi bir bölümünde mi okumak iyi? Önce bölüm Sonra üniversite SEÇMELİSİNİZ!

OKUDUĞUNUZ ŞEHİR Mİ ÖNEMLİ, YOKSA OKUDUĞUNUZ ÜNİVERSİTE VE BÖLÜM MÜ? Okuduğunuz şehrin size mutlaka katkıları olacaktır. Ancak, bu katkı asla okuduğunuz üniversitenin sağlayacağı katkı kadar olmayacaktır. Bu nedenle tercihlerinizde Önce: Bölüm Sonra: Üniversite En Son: Şehir tercihi yapınız.

ÖZEL ÜNİVERSİTE Mİ? DEVLET ÜNİVERSİTESİ Mİ? Bu sorunun yanıtı; - Üniversiteden ne beklediğinize - Eksikliklerinizin ne olduğuna - Kariyer basamaklarınızı belirleyip belirlemediğinize göre değişir.

TERCİH YAPARKEN ÖZEL KOŞULLARA DİKKAT EDİLMELİDİR Okulun · Kampüsü nerede? · Bazı fakülteler ilçelerde mi? · Yurt olanakları ilçelerde sorunlu mu? · Özel üniversite ise yerleşke koşulları nedir? · Yurt ücretleri ne kadardır? · Özel üniversitenin burs kesilme durumu var mı? · Kadrosu kimlerden oluşuyor? · Teknik kapasite nedir? Bunlar hem kılavuzdan hem de sosyal medyadan araştırılmalı, mümkünse gidip yerinde görülmeli

İŞ BULMA KOLAYLIĞI TERCİH SEBEBİ OLMALI MI? - Tercih yaparken mezun olunduğunda Türkiye koşullarında iş bulma kolaylığı dikkate alınmalı - Ancak “sadece bu” dikkate alınarak yapılan seçimin sonucunda ömür boyu işini sevmeme, müzisyen olmak isterken doktor olma gibi sorunlar çıkabilir.

ÖZET Tercih yaparken önce bölümü, sonra üniversiteyi göz önünde bulundurmalısınız. İstek sıranıza göre tercihlerinizi sıralamalısınız. Üniversitenin bulunduğu şehri ve özel koşulları da 3. sırada dikkate almalısınız.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.