Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü “Daha Yaşanabilir, Sağlıklı, Sürdürülebilir Kentler için Mekansal Planlama”

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

Kıyılardan yararlanma
PLN.4444 Mesleki Uygulama Esasları
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Gelişim Süreci – Uygulama Süreci- Sorunlar
mue PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum : Emre Eser
ATAKÖY SAHİLİ Tarihi açıdan Planlama ve Mimari açıdan Jeolojik açıdan
KIYI KENAR ÇİZGİSİ TESPİTİ VE KIYI KENAR ÇİZGİSİNE BAĞLI UYGULAMALAR.
ORMAN KADASTRO KOMİSYONLARI KOORDİNATÖRLÜĞÜ
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ 2013 YILI ÇALIŞMALARI
C)CUMHURİYET'İN BEKÇİLERİNE...
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
İZMİR ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İMAR VE PLANLAMA İŞLERİ (2013)
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI NÜFUS VE VATANDAŞLIK İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
1 AQAP-110 Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon ve Plânlama Kurulu’nun Olağan Toplantısı (27 MART 2003) Bakanlıklararası Harita İşlerini Koordinasyon.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Kıyı Politikası.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
İMAR VE İSKAN İŞLERİ.
İMAR VE PLANLAMADAN SORUMLU ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
ÇANAKKALE.
Danışman: Prof. Dr. A. Güldem CERİT
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BİLECİK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ İMAR VE PLANLAMA ŞUBESİ
İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanlık Bürosu Müdürlüğü’nün başlıca görevleri arasında; Yönetim Kurulu ve Meclis toplantılarının gündemlerini.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
İmar ve Planlama Şube Müdürlüğü
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
2. Ders Sendika Kavramı, Kuruluş, Organlar Yönetici Güvencesi
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HÜSEYİN KANBER KIYININ TARİFİ KIYILARDA YER ALAN FALEZ VE ABRAZYON
Aralık 2015 T.C. ÇANAKKALE VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
KADASTRO
İDARİ ve MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI 2011 MALİ YILI BÜTÇE HAREKETLERİ.
KİRALAMA-İRTİFAK HAKKI VE KULLANIM İZNİ(İNTİFA HAKKI)
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
KIYI KANUNU ÇEVRE MEVZUATI VE HUKUKİ SORUMLULUKLAR
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
YASALAR VE ÖZEL EĞİTİM.
MEVZUATLA İLGİLİ KAVRAMLAR
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Anayasa normlar hiyerarşisinin en üstünde yer alan ve yasama, yürütme ve yargı organlarını bağlayan temel hukuk kurallarını içerir. ANAYASA.
HUKUKUN KAYNAKLARI Hukukun kaynakları, asıl kaynaklar ve yardımcı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Asıl kaynaklar: Yazılı ve yazısız kaynaklar Yardımcı.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HUKUK BAŞLANGICI 12.
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
Sunum transkripti:

Mekansal Planlama Genel Müdürlüğü “Daha Yaşanabilir, Sağlıklı, Sürdürülebilir Kentler için Mekansal Planlama”

Kıyılarımızın devlet malı olduğu Osmanlı Kanunlarına kadar dayanmaktadır. Cumhuriyet Döneminde ise 1926 yılında kabul edilen Medeni Kanunun 641.maddesinde “sahipsiz yerler ile yararı kamuya ait mallar, Devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. İbaresi ile kıyıların Özel Mülke konu olamayacağı, herkesin kullanımına açık kamu malı niteliğindeki alanlar olduğu ilkesi benimsenmiştir sayılı Belediye yapı yolları Yasasında kıyı çizgisinden itibaren 10 metrelik bir alan kıyı şeridi olarak sayılmakta ve korunmaktaydı yılına kadar yürürlükte olan 6785 Sayılı Yasa da değişiklik yapan 1605 sayılı İmar Yasasında; yapıların su kenarlarına olan uzaklıklarının yönetmelikle belirleneceği hükme bağlanmış ve buna göre çıkartılan tüzükte, imar planı bulunmayan yerlerde özel yapıların su kenarına 30 metre uzaklıkta olacağı belirtilmiştir.

Ülkemizde kıyılara özgü ilk yasal düzenleme, 6785 sayılı Yasaya 1605 sayılı Yasa ile eklenen ek 7.madde ile buna bağlı olarak çıkarılan ek 7. ve ek 8. maddelerine ilişkin yönetmeliklerdir. Bu yönetmelikler de; kıyılardan eşitlik ve serbestlikle toplumun yararlanması, kıyıların doğal yapısının değiştirilmemesi yönünde hükümler var ise de bu yönetmelik yerini 1982 Anayasanın 43.maddesi hükmü gereğince kabul edilen 3086 sayılı “Kıyı Kanunu”na bırakmıştır Sayılı Kıyı Kanunu Türk Hukukunda, kıyılar hukuku ile ilgili ilk yasal düzenlemedir, Ancak 3086 sayılı Kıyı kanunu ile getirilen “Kıyı Kenar Çizgisi” ve “Kıyı” ya ilişkin teknik tanımlar ve bazı maddeler Anayasaya aykırı bulunduğundan Anayasa Mahkemesince iptal edilerek, yeni bir kanun çıkıncaya kadar Mülga Bayındırlık ve İskan Bakanlığınca yayımlanan 110 sayılı Genelge ile uygulama yapılmıştır.

17 Nisan 1990 tarihinde 3621 sayılı Kıyı Kanunu kabul edilerek yürürlüğe girmiş, ancak tarihinde Anayasa Mahkemesinin bu kanunun bazı maddelerini iptal etmesi üzerine, tarihinde kabul edilen 3830 sayılı kanunla 3621 sayılı Kıyı Kanununda bazı değişiklikler yapılmıştır. Halen uygulamada bulunan yasal mevzuat, 3830 sayılı kanunla değişik 3621 sayılı Kıyı Kanunu ile 3621 sayılı kanunun 5 ve 16. maddelerine dayanılarak tarihinde “Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmenlik” ve bu yönetmelikte tarihinde yapılan değişikliklerdir.

İlimiz; Çanakkale Boğazı, Ege Denizi ve Marmara Denizi ile çevrili olup, Merkez ilçe 60.2 km, Ayvacık İlçesi 83.2 km, Biga İlçesi 71.6 km, Bozcaada İlçesi 43.7 km, Eceabat İlçesi km, Ezine İlçesi 38.6 km, Gelibolu İlçesi km, Gökçeada İlçesi 92 km ve Lapseki İlçesi 52.7 km olmak üzere toplam 671 km lik bir kıyı uzunluğuna sahiptir. İlimiz sınırları içerisinde nehir tanımına giren ve kıyı kenar çizgisi tespiti gerektirecek bir akarsu bulunmamaktadır. İlimiz sınırları içerisinde 671 km lik sahil şeridinin yaklaşık 1/3 lük kısmına tekabül eden kıyı kenar çizgileri muhtelif zamanlarda Müdürlüğümüz Kıyı Kenar Çizgisi Tespit Komisyonunca tespit edilerek Bakanlığımızca onaylanmıştır.

Kalan kısımlara ait tespitler ise Bakanlığımızca ihalesi yapılan, Çanakkale İli, Ege ve Marmara Denizi Kıyı Kesimine ait Kıyı Kenar Çizgisi Tespitlerinin Tamamlanması İşi kapsamında tamamlanmış ve 836 adet 1/1000 ölçekli ortofoto harita üzerine Kıyı Kenar Çizgisi Tespit Komisyonumuzca yapılan aktarma ve yeni tespit işlemi Bakanlığımızca incelenerek, 799 adet pafta tarih ve sayılı Makam Olur’una istinaden 3621 sayılı Kıyı Kanunu’nun 9. maddesi uyarınca onaylanmıştır. 36 adet ortofoto harita paftası üzerine yapılan kıyı kenar çizgisi tespit ve aktarma işlemi ise yeniden değerlendirilmek üzere Müdürlüğümüze geri iade edilmiştir.

1- KIYI KENAR ÇİZGİSİ TESPİT ve ONAY İŞLEMLERİ 2- KIYI KENAR ÇİZGİSİNE BAĞLI UYGULAMALAR

 Deniz, göl ve akarsuların taşkın durumları dışında suyun kara parçasına değdiği noktaların birleşmesinden oluşan meteorolojik olaylara göre değişen doğal çizgidir. Kıyı Çizgisi

 Deniz, tabii, suni göl ve akarsuların, alçak basık kıyı özelliği gösteren kesimlerinde; kıyı çizgisinden sonra kara yönünde su hareketlerinin oluşturduğu kumsal ve kıyı kumullarından oluşan kumluk, çakıllık, kayalık, taşlık, sazlık, bataklık ve benzeri alanların doğal sınırı, dar-yüksek kıyı özelliği gösteren yerlerde ise, şev ya da falezin üst sınırıdır. Kıyıda ve sahil şeritlerinde uygulama yapılabilmesi için kıyı kenar çizgisinin tespiti zorunludur. Kıyı Kenar Çizgisi KIYI KENAR ÇİZGİSİ

KIYI ÇİZGİSİ KIYI KIYI KENAR ÇİZGİSİ  KIYI: Kıyı çizgisi ile kıyı kenar çizgisi arasında kalan alandır.

 Plaj ya da abrazyon platformu olmayan veya çok dar olan şev veya falezle son bulan kıyılardır. Dar -Yüksek Kıyı K.K.Ç KIYI ÇİZGİSİ Dar-Yüksek Kıyı

 Kıyı çizgisinden sonra da devam eden kıyı hareketlerinin oluşturduğu plaj, hareketli ve sabit kumulları da içeren kıyı kordonu, lagün gölü, lagün alanları, sazlık, bataklık ile kumluk, çakıllık, taşlık ve kayalık alanları içeren kıyılardır.  Kıyılar, devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Kıyılar herkesin eşit ve serbest olarak yararlanmasına açıktır. Kıyı ve sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir. Alçak-Basık Kıyı ALÇAK-BASIK KIYI KIYI KENAR ÇİZGİSİ KIYI ÇİZGİSİ

Kıyı Kenar Çizgisi Tespit Komisyonunun Oluşumu MİMAR-ŞEHİR PLANCISI ZİRAAT MÜHENDİSİ HARİTA MÜHENDİSİ ARKEOLO G İNŞAAT MÜHENDİSİ JEOLOJİ MÜH.-JEOLOG- JEOMORFOLOG ZİRAAT MÜHENDİSİ JEOLOJİ MÜH.-JEOLOG- JEOMORFOLOG HARİTA MÜHENDİSİ MADEN MÜHENDİSİ

Kıyı Kenar Çizgisinin Arazide Tespiti K.K.Ç TESPİT KOMİSYONU ARAZİ ÇALIŞMASI ARAZİDE K.KÇ.NİN YERİ BELİRLENEREK K.K.Ç Nİ OLUŞTURAN NOKTALARIN BELİRLENMESİ K.K.Ç Nİ OLUŞURAN KIRIK NOKTALARIN ÖLÇÜMÜNÜN YAPILMASI

 Kıyı kanununda hangi göllerin yada hangi büyüklükteki göllerin kıyı kenar çizgisi tespitine konu olacağına dair bir ayrım yapılmadığından bütün tabii ve suni göller kıyı kenar çizgisi tespitine tabi bulunmaktadır. Tabii ve Suni Göllerde Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti Maksimum su kotu ( kıyı çizgisi ) KIYI KENAR ÇİZGİSİ

 Tabii ve suni göllerde kıyı kenar çizgisi tespiti yapılırken öncelikle kıyı kenar çizgisi tespiti yapılacak göle ilişkin maksimum su kotunun resmi yazı ile D.S.İ Genel Müdürlüğünden öğrenilmesi gerekmektedir.D.S.İ Genel Müdürlüğünce bildirilen maksimum su kotu göle ilişkin kıyı çizgisini oluşturduğundan mevcut durumdaki su seviyesi maksimum su kotunun çok altında dahi olsa kıyı kenar çizgisi hiçbir şekilde bu maksimum su kotunun altında kalmayacak şekilde tespit edilmelidir. Tabii ve Suni Göllerde Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti

Ülkemiz sınırları içerisindeki akarsuların tamamı kıyı kenar çizgisi tespitine konu olmayıp sadece Kıyı Kanunun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin ek listesinde belirtilen ‘’akarsularımızın nehir tanımına giren kesimleri’’ kıyı kenar çizgisi tespitine tabi bulunmaktadır. Akarsularda Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti

 Teorik olarak bir akarsuyun her yıl aynı yüksekliğe kadar çıkıp, kurak mevsimde geri çekilmesi beklenir ise de yıllar arasındaki iklim salınımlarına bağlı olarak, akarsu her yıl aynı yüksekliğe erişmeyebilir. Bu nedenle yatak kenarındaki jeomorfolojik kanıtlara, özellikle yüksek su izlerine dayanılarak akarsuyun en yüksek düzeyinin saptanmasına çalışılır ve kıyı kenar çizgisi buna göre belirlenir. Akarsularda Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti

Harita İle İlgili Hususlar K.K.Ç TESPİTİNDE KULLANILACAK HARİTALAR 1/1000 ÖLÇEKLİ ONAYLIHALİHAZIR HARİTA ÜZERİNE 1/1000 ÖLÇEKLİ FOTOGRAMETRİK, KADASTRAL,ORTO FOTO HARİTALAR ÜZERİNE YOKSA 1/2000 VEYA 1/5000 ÖLÇEKLİ FOTOGRAMETRİK,KADAST RAL,ORTOFOTO HARİTALAR ÜZERİNE İLGİLİLERİNCE K.K.Ç TESPİT TALEBİ HALİNDE ONAYLI 1/1000 ÖLÇEKLİ HALİHAZIR HARİTA ÜZERİNE YAPILMASI ZORUNLUDUR

K.K.Ç. nin arazide tespit edilmesinden sonra yapılan büro çalışmaları

Kıyı Kenar Çizgisinin Değiştirilmesi tarihli ve sayılı Resmi Gazete ile 3621 sayılı Kıyı Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 9. maddesine eklenen Ek fıkra: «Onaylı kıyı kenar çizgileri; a) Kıyı kenar çizgisinin suya düşmesi, b) Mükerrer kıyı kenar çizgisinin bulunması, c) Kıyı kenar çizgilerinin kenarlaşmaması, ç)Yargı organlarınca kıyı kenar çizgisinin iptali ya da ikinci bir kıyı kenar çizgisinin tespit edilmesi, d)Daha evvel kıyı özelliği göstermediği halde, malzeme alımı sonucunda oluşan su alanları nedeniyle, bu alanları kıyıda bırakacak şekilde tespit edilen kıyı kenar çizgileri, bu su alanlarının deniz, göl veya akarsu ile doğrudan bağlantılı olmadığının Kıyı Kenar Çizgisi Tespit Komisyonunca belirlenmesi, halleri dışında değiştirilemez.»

 Anayasamızın 43. maddesinde; «Kıyılar, devletin hüküm ve tasarrufu altındadır. Deniz, göl ve akarsu kıyılarıyla, deniz ve göllerin kıyılarını çevreleyen sahil şeritlerinden yararlanmada öncelikle kamu yararı gözetilir.» hükmü ve  3621 Sayılı Kıyı Kanunu’nun Uygulanmasına Dair Yönetmeliğin 10. maddesinde yer alan “tespit sonucunda kıyıda kalan özel mülkiyete konu arazilerle ilgili tapu iptal işlemleri ilgili defterdarlıkça yürütülür” hükmü gereği;  Kıyı kenar çizgisi tespitinden sonra kıyıda kalan özel mülkiyete konu taşınmazların tapularının iptali için, hazine tarafından adli yargıda tapu iptal davası açılır. Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti Sonucunda Kıyıda Kalan Özel Mülkiyete Konu Taşınmazların Durumu A B A B

 Bakanlığımız Döner Sermaye İşletmesi Yönetmeliği çerçevesinde Yönetim Kurulu tarafından alınan kararlar ile;  İlgilisince onaylı kıyı kenar çizgisini içeren paftaların çoğaltılması talep edilmiş ise pafta çoğaltma işlemi (1 pafta için çoğaltma bedeli) hizmet bedeli olarak 250 TL ödeme yapılması gerekmektedir.  İlgilisince onaylı kıyı kenar çizgisinin, güncel halihazır harita paftalarına aktarımının talep edilmesi halinde Kıyı Kenar Çizgisi Aktarım İşlemi (1 paftaya yapılan işlem) hizmet bedeli olarak 2000 TL. ödeme yapılması gerekmektedir.  İlgilisince onaylı kıyı kenar çizgisinin, güncel halihazır harita paftalarına aktarımının talep edilmesi sonucunda pafta bütünlüğünü sağlamak amacıyla yapılan kıyı kenar çizgisi onay işlemi (1 paftada yapılan işlem) hizmet bedeli olarak 4000 TL. ödeme yapılması gerekmektedir.  İlgilisince kıyı kenar çizgisi tespiti talep edilmiş ise kıyı kenar çizgisi onay işlemi (1 paftada yapılan işlem hizmet bedeli olarak TL. ödeme yapılması gerekmektedir.  Aktarma ve tespit işlemleri Valilik Yıllık Tespit Programlarında yer alıyorsa; söz konusu işlemler için herhangi bir hizmet bedeli alınmamaktadır. Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti Tekliflerine Hizmet Bedelleri

TEŞEKKÜR EDERİM.