Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bebeklik ve İlk Çocukluk Dönemi Çocuklarında Gelişim ve Kitap Seçimi
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
AKRAN İLİŞKİLERİNDE SOSYAL STATÜ
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ERGENLIK, STRES VE AILE Büşra ATICI Rehber Öğretmen.
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
STRES YÖNETİMİ.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
FRAJEL-X
Bireyi Tanıma Teknikleri I
0-1 YAŞ BÜYÜME VE GELİŞME ÖZELLİKLERİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
EĞİTİMDE DRAMA.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.
OBSESİF KOMPULSİF BOZUKLUK
KOHLBERG ve AHLAK GELİŞİMİ Yrd. Doç. Dr. Aysel TOPAN
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
Öğretimin Uyarlanması
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
Eğitim Bilimleri Fakültesi
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Nazlı ÖZTÜRK.
ŞİDDET DÖNGÜSÜ ve Kadına Yönelik Şiddet
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
EMPATİK İLETİŞİM 1.
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitsel Rehberlik.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Bilişsel Gelişim.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Bedensel Büyüme ve Psiko-Motor (devimsel) Gelişme
ERGENLİK DÖNEMİ GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sınıfın İlişki Düzeni.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
SIRADIŞI ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
Misyon Dünyayı daha iyi bir yer haline getirecek sağlıklı ve sürdürülebilir ilişkiyi birlikte yaratmak.
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM YAŞ
Ergenlikte Psikososyal Sorunlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK

Okul Öncesi Dönem Fiziksel Özellikler  Son derece aktif. Çocukların koşabilecekleri, tırmanabilecekleri, atlayabilecekleri yerler. Denetim sizde olmalı.  Sık sık ara verme ihtiyacı hissederler. Kısa süreli etkinlikler planlayın, hareketli&yavaş. Dinlendirme

Okul Öncesi Dönem Fiziksel Özellikler  Büyük kaslar gelişimiştir. Ayakkabı bağı bağlama, düğme iliklemede başarısız olabilirler. Parmak becerisi yerine el becerilerine ağırlık verin. Büyük fırça, kalem gibi  Bedenleri esnek ama beyni koruyan kemikler yumuşak.  Kızlar gelişimin pratik becerilerinde motor beceriler gibi daha beceriklidir. Karşılaştırma yapmayın.  % 90 sağ el, zorlamamak gerekir.

Okul Öncesi Dönem Sosyal Özellikler  Sosyal ilikilerde daha esnektirler, sınıftaki diğer çocuklarla oynamak isterler. Cinsiyete göre arkadaşlık daha az gelişmiştir.  Oyun grupları küçüktür, sık sık değişebilir.  Sık kavga çıkabilir ama çabuk unutulur.  Dramatik oyunlar çok sevilir.  Cinsiyet rolü farkındalığı yeni yeni başlamıştır.

Okul Öncesi Dönem Duygusal Özellikler  Duygularını açıkça ve özgürce ifade etme eğilimi vardır.  Öfke patlamaları olabilir.  Arkadaşlar arasında kıskançlık olabilir, çünkü öğretmen onayı çok önemlidir.

Okul Öncesi Dönem Bilişsel Özellikler  Dil konusunda beceriklidirler, konuşmayı severler.  Dil kullanımında kendi kurallarına bağlıdırlar (Elbisesi).  Etkileşim, ilgi, fırsat, takdir etme, yakınlık çok önemlidir.

Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Fiziksel Özellikler  Aktifler, enerji boşaltma ihtiyacı, kalem yeme, tırnak yeme, saç kıvırma, huzursuzluk  Büyük kas denetimi inceye üstündür.  Bedenlerini mükemmel denetleyebilirler, becerilerine önemli derecede güven. Okul bahçesinde tehlikeli hareketler.

Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Sosyal Özellikler  Arkadaş seçiminde seçiçidirler, “düşman” bulma eğilimi.  Küçük gruplarda düzenli oyunlar, kurallara bağlılık, takım ruhu.  Sık kavga. Sözel saldırganlık, erkeklerde yumruklaşma, boğuşma, itişme.

Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Duygusal Özellikler Eleştiriye duyarlı, başarısızlığa düşük seviyede uyum. Öğretmeni memnun etme Başkalarının duygularına duyarlı olma

Okul Dönemi (1-3. sınıflar) Bilişsel Özellikler Öğrenmeye son derece istekli Yazmaktan çok konuşma İspiyoncu=kurallar bağlılık

Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Fiziksel Özellikler Büyüme patlaması. Cinsellik hakkında ilgi ve merak. İnce motor koordinasyonu iyidir, kalem çevirme, sanat, el işi ve müzik etkinlikleri

Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Sosyal Özellikler Akran grubu güçlenir, davranış standartlar ve başarıda yetişkin kabulu. Kişilerarası düşüncenin gelişimi

Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Duygusal Özellikler Grup kuralı ve yetişkin kuralları çatışması Davranış bozuklukları.

Okul Dönemi (4-6. sınıflar) Bilişsel Özellikler Özel yetenek ve akademik başarıda cinsiyet farklılaşması Bilişsel stil farklılıkları

Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Fiziksel Özellikler Kızlar dönemin başında gelişimlerini tamamlar, erkeklerde 9. sınıf sonuna kadar devam eder. Ergen sakarlığı, görünüşe ilgi duyma Yeme ve uyuma bozuklukları

Okul Dönemi (7-9. sınıflar) sosyal Özellikler Akran grubu davranış kurallarının ana kaynağı. Başkaları ne düşünüyor.

Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Duygusal Özellikler Fırtına ve stres dönemi Vandalizm, suç oranları

Okul Dönemi (7-9. sınıflar) Bilişsel Özellikler Somut işlemlerden soyuta geçiş Sınırlamadan işbirliği ahlakına geçiş. Politik düşünme, liberal

Okul Dönemi ( sınıflar) Fiziksel Özellikler Herkes ergenliğe erişir Cinsellik konusunda zihin bulanıklığı

Okul Dönemi ( sınıflar) Sosyal Özellikler Anaba ve akran grubu statü ve planlarını değiştirebilir. Kızlar arkadaşlıkla ilgili erkeklere nazaran daha büyük sorunlar yaşar.

Okul Dönemi ( sınıflar) Duygusal Özellikler Kızlar daha fazla duygusal rahatsızlıklar yaşıyor olabilir. Ergen benmerkezciliği Depresyon Ağır depresyon intihar

Okul Dönemi ( sınıflar) Bilişsel Özellikler Soyut düşünce gelişir ama bu yeteneği kullanma önemli