YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Mastarlar.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Öğretim  Öğrenci gelişimini amaçlayan, öğrenmenin başlatılması, sürdürülmesi ve gerçekleştirilmesi için düzenlenen planlı etkinliklerden oluşan bir süreçtir.
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Program Tasarım Modelleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Proje Oluşturma ve Yönetimi
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
(EDS462/OMB504) OKUL DENEYİMİ – II
Problem Çözme ve Algoritmalar
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Ders 2: Yazılım Geliştirme
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
Nitel Araştırmalar.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ

etkinliğinde gözlemlerinizi, yaşadıklarınızı Sizler " Üretiyorum" etkinliğinde gözlemlerinizi, yaşadıklarınızı dikkate alarak değiştirmeyi, geliştirmeyi düşündüğünüz durumları belirleyip ona uygun çözüm önerileri bulunacaksınız. Tasarımınızı gerçekleştirirken ürüne yönelik tasarım sürecini uygulayacaksınız.

Bu etkinlikte bireysel çalışma yapacaksınız.

Etkinliğe başlamadan önce; 6.SINIF YAPIM KUŞAĞI “NASIL ÜRETELİM?” etkinliğinde öğrendiğimiz tasarım sürecini hatırlayalım.

TASARIM SÜRECİ Öneri Geliştirme yapım Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümünü Tartışma Tasarımın Genel Özeliklerini Belirleme Öneri Geliştirme Taslak Tasarım Önerisi Geliştirme TASARIM SÜRECİ Değerlendirme ve Test Etme Tasarım Önerisine Yönelik Araştırma yapım Tasarım Önerisini Geliştirme

Sizler, ürüne yönelik tasarım Sorunu Araştırma, Tanımlama ve Çözümünü Tartışma Sizler, ürüne yönelik tasarım etkinliklerinde gözlemlerinizi, yaşadıklarınızı dikkate alarak değiştirmeyi, geliştirmeyi düşündüğünüz durumları listelediniz. Sorunu araştırmaya ve tanımlamaya yönelik ilk düşüncelerinizi geçmiş bilgi, gözlem ve deneyimlere dayalı olarak tartıştınız.

Tasarımın Genel Özeliklerini Belirleme Tasarımınızın hangi özelliklere sahip olması gerektiğini hazırladınız..

Taslak Tasarım Önerisi Geliştirme Tasarımınızın genel özelliklerinden yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit çizimler yoluyla tasarımınızı çizdiniz..

Tasarım Önerisine Yönelik Araştırma Taslağını çizip özelliklerini belirlediğiniz tasarımınızı gerçekleştirmeye yönelik araştırmalarda buldunuz. Bunun için benzer amaçlarla kullanılan ürünleri ve sistemleri incelediniz.

Tasarım Önerisini Geliştirme Yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirdikten sonra, tasarımınızın nasıl bir şekilde olacağını belirlediniz.

Tasarımınızın hangi özelliklere sahip olması gerektiğini hazırladınız. Tasarımın Genel Özeliklerini Belirleme Tasarımınızın hangi özelliklere sahip olması gerektiğini hazırladınız.

yapım Bu aşamada tasarımınızın yapımında kullanacağınız araç ve gereçleri, yapım aşamalarını, maliyet hesabını yaptınız.

Yaptığınız tasarımı test ettiniz. Değerlendirme ve Test Etme Ürünler üretim aşamasından sonra kullanıcılara ulaşmadan değerlendirmeye ve teste tutulurlar. Test etme,tasarımın yapım aşamalarında oluşabilecek eksikliklerin görülmesine yardımcı olur. Yaptığınız tasarımı test ettiniz.

Öneri Geliştirme Sizler değerlendirme ve test sonuçlarını dikkate alarak tasarımlarınıza yönelik değişiklik önerilerini nedenleriyle yazdınız. Değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak tasarımlarınız için yapılması gerekli değişiklikleri belirlediniz.

Bireysel olarak yapacağınız bu etkinlikte de buna benzer tasarım sürecini yaşayacaksınız.

Tasarımınızı bulmadan önce sizlerle tasarımcıların yeni bir ürünü nasıl ortaya çıkardıklarını görelim.

Tasarımcılarımız bir firma için elektrikli yeni bir kahve cezvesi tasarlayacaklar.

Tasarımımızın adı: Eksen / Cezve Projesi Tasarım çalışması

Tasarımcılarımız önce tasarımının genel özelliklerini belirlerler.

* Özellikle evlerde kullanılması, GENEL ÖZELLİKLERİ * Özellikle evlerde kullanılması,

* 4 fincan kahve kapasiteli olması, GENEL ÖZELLİKLERİ * 4 fincan kahve kapasiteli olması,

Bu projede amaçlanmıştır. GENEL ÖZELLİKLERİ * İçeride kullanılacak rezistans, anahtar ve konektör gibi teknik parçalar ile ilgili kıstasların dikkate alınması, Bu projede amaçlanmıştır.

* İyi bir Türk Kahvesi cezvesinin nasıl olacağı ile ilgili kahve ustaları ile sohbetler yaptık. Kahve yaparken gözlemledik.

Türk kahvesi cezvesi ile ilgili bu güne kadar üretilmiş klasik ve yeni cezve örnekleri araştırılır.

* Tüm bu araştırma, gözlem ve sohbetler sonucunda geleneksel kahve cezvesi ile ilgili bazı saptamalarda bulunduk:

*Kahve cezvelerinde tabanın geniş olması eskiden mangalda köz üzerinde kahve yaparken daha dengeli durması için,

*Boğaz kısmının dar olmasının bol köpük için,

*Boğaz kısmından sonraki geniş bölümün kahvenin taşmasını kontrol edebilmek için,

Gaga kısmı kahvenin fincana akışı esnasında hem kontrollü dökülmesine, hem de köpüğü öldürmeden dökülmesine olanak sağlayacak şekilde tasarlandığını tespit ettik.

Bu aşamadan sonra çok sayıda taslak çalışması yaptık. Araştırma ve gözlemlerden elde ettiğimiz bilgiler ve tespitler ışığında cezveye ait geleneksel biçimi çok fazla değiştirmeden, ancak bugüne ait detaylar ve malzemeler ve üretim yöntemleri ile bir cezve tasarımı yapılmasına karar verdik. Bu aşamadan sonra çok sayıda taslak çalışması yaptık.

Taslak çalışmalar

Bilgisayar ortamında parça tasarımları yapıldı. Parça tasarımlarının hemen ardından hızlı prototip yöntemleri kullanılarak cezvenin 1/1 çalışır prototipi hazırlandı. prototip : ilk örnek, ilk tip.

prototip

prototip

Ürünün parça tasarımı ve kalıp yapımı aşamalarında özellikle detaylara çok önem verildi. Yüzeylerin kusursuzluğu, dokusu, birleşme detaylarındaki hassasiyet, renkler ve malzemeler hem fonksiyon hem de estetik değerler göz önüne alınarak özenle seçildi ve uygulandı.

Yapılan prototip üzerinde cezve ile ilgili denemeler gerçekçi şekilde yapılarak nasıl çalıştığı gözlemlenerek parça tasarımlarında gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra yapım aşamasına geçildi.

Bir tasarımın nasıl meydana getirtildiğini gördük. TASARIM ve BULUŞ ne demektir. Birazda bunu inceleyelim

TASARIM ve BULUŞ

TASARIM Tasarım nesnelerin görünen biçimleridir. Yani herhangi bir ürüne baktığımızda fark ettiğimiz görüntüsüdür.

Sizler de yaptığınız çalışmaların tasarım olarak isimlendirilmesini istiyorsanız bu çalışmalarınız için yenilik, farklılık, var olanın dışında bir biçim kazandırmalısınız. Örneğin farklı bir şekilde sandalye imal etmek, var olan sandalye modellerinin dışında bir sandalye oluşturmak yalnızca tasarımdır. Çünkü bu çalışma ile yalnızca şekil değişmiştir. Sandalyenin asli fonksiyonu değişmemiştir.

BULUŞ Yeni ve farklı özellikli tasarımlar yapmaktır.

Var olan sorunlara yeni bir çözüm üretilmiş ise, geliştiren bu ürün, buluştur. Var olanın dışında çok farklı fonksiyonlara sahip, farklı bir sorunun çözümü için kullanılmış ise bu ürün yine buluş olarak isimlendirilebilir.

Yapım kuşağı etkinliklerinde buluş veya tasarım yapabilirsiniz.

Her tasarım ve buluşun düşünmekle başladığını unutmayınız.

Bu bağlamda sizler de buluş yapabilecek güçtesiniz. Herkesin mutlaka her konuda bir düşüncesi vardır ve bunu daha önce edindiği bilgilerden yararlanarak ifade edebilir. Bu bağlamda sizler de buluş yapabilecek güçtesiniz.

Tasarım veya buluş yapmak için önce bir sorun veya ihtiyacı tespit etmeniz gerekmektedir.

Günlük hayatta kullandığımız bütün nesnelerin bir problemin çözümü için tasarlanarak üretildiğini unutmayınız. Örneğin sınıfımızdaki tahta, tebeşir, silgi, sıralar vb. eşyalar eğitim ortamında var olan sorunları çözmek ve ihtiyaçları karşılamak için tasarlanmışlardır.

Var olan bir sorun için öncelikle çözüm önerileri geliştirmek gerekir.

Bunun içinde bilimsel kaynaklardan araştırmalar yapılır.

Araştırma sonuçları derlenerek tasarıma aktarılır.

Tasarım düşüncesi kağıt üzerinde çizimle yada yazı ile ifade edilir. Tasarım, yapımı için gerekli ayrıntıları ifade edecek şekilde çizilerek projelendirilir.

Hazırlanan bu proje gerekli araç ve gereçler kullanılarak üretilir.

Ortaya çıkan üç boyutlu model veya ürün değerlendirilmek üzere test edilir.

Ürünün çıkış noktasındaki sorunu çözme ve ihtiyacı karşılama başarısı denenir.

Değerlendirme sonuçları dikkate alınarak ürün üzerinde gerekli görülen düzeltmeler yapılır ve tasarıma son şekli verilir.

Görüldüğü gibi bu kuşakta yapacağınız çalışmalar hiç de sizleri zorlayacak ölçekte değil.

Bu çalışmaları yapmak için çok özel yeteneklere sahip olmak gerekmiyor.

Var olan bir sorun veya ihtiyaca mutlaka herkesin bulacağı bir çözüm vardır.

Ancak bulunan çözümlerin bazıları basit, bazılar ise karmaşıktır.

Bu derste kaydettiğiniz gelişmeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşacağınızı unutmayın ve yaşadığınız süreci tasarım günlüğünüze yazın.

TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ AHMET BOZKUŞ TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ