BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA TEMEL KAVRAMLAR Doç. Dr. Salih Şahin Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
DERS : HAYAT BİLGİSİ 2. SINIF
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
7.SINIFLAR TEKNOLOJİ TASARIM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖĞELERİ
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
Bütünleştirme uygulamaları
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ & ÖNEMİ
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTSEL OYUNLAR.
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
BELLEK.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1

Konular  Eğitim – Öğretim  Bilgisayarın Eğitimde Kullanma Amaçları  Bilgisayar Destekli Eğitim - Bilgisayar Destekli Öğretim  Bilgisayar Destekli Öğretimin Kuramsal Temelleri  Davranışçı Kuramlar  Bilişsel Kuramlar  Oluşturmacı Kuramlar  Bilgisayar Destekli Öğretim Uygulamaları 2

Eğitim Nedir?  Bireyde, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde davranış değişikliği meydana getirme sürecidir. ? 3

Öğretim Nedir?  Okullarda gerçekleştirilen planlı, denetimli ve örgütlenmiş öğretme etkinlikleridir.  Temel amaç; bireyde amaçlı ve programlı bir biçimde kalıcı izli davranış değişimini sağlamaktır. ? 4

Öğretimde Araç - Gereç Kullanımı OkuduklarınınDuyduklarınınGördüklerininDuyduklarının + GördüklerininSöylediklerininSöylediklerinin + Yaptıklarının %10 %20 %30 %50 %70 %90 5

Öğretimde Araç - Gereç Kullanımının Yararları  Çoklu öğrenme ortamı sağlar.  Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olur.  Dikkat çeker.  Hatırlamayı kolaylaştırır.  Soyut şeyleri somutlaştırır.  Zamandan tasarruf sağlar.  Güvenli gözlem yapma olanağı sağlar.  Farklı zamanlarda birbirleriyle tutarlı içeriğin sunulmasını sağlar.  Tekrar tekrar kullanılabilir.  İçeriği basitleştirerek anlaşılmasını kolaylaştırır. ? 6

Öğretimde Araç – Gereç olarak Bilgisayar  Bilgisayarların eğitim amaçlı kullanılması - Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE)  BDE’de bilgisayar  Ders içeriklerini sunma  Başka yöntemlerle öğrenilenleri tekrar etme,  Problem çözme,  Araştırma yapma vb. amaçlarla kullanılır. ? 7

BDE’nin Amaçları  Öğrenci motivasyonunu arttırmak  Öğrencinin bilimsel düşünme yeteneğini geliştirmek  Grup çalışmalarını desteklemek  Öğretme yöntemlerini geliştirmek  Öğrencinin ileri düzey düşünme becerisinin geliştirilmesini desteklemek 8

BDE - BDÖ  BDÖ: Bilgisayar Destekli Öğretim  Ders içeriğinin bilgisayar aracılığı ile sunulması  Temel amaç; içeriğin öğrencilere bilgisayar aracılığıyla sunulması ve öğrenme- öğretme etkinliklerinin yine bilgisayar destekli bir biçimde gerçekleşmesidir. 9

BDÖ’nün Amaçları  Geleneksel öğretim yöntemlerini daha etkili hale getirmek  Öğrenme sürecini hızlandırmak  Zengin bir materyal sağlamak  Ucuz ve etkili öğretimi gerçekleştirmek  Gereksinmeye dayalı öğretimi gerçekleştirmek  Telafi edici öğretimi sağlamak  Öğretimde sürekli olarak niteliğin artmasını sağlamak  Bireysel öğretimi gerçekleştirmek 10

BDÖ’nün Kuramsal Temelleri  Davranışçı Kuramlar  Bilişsel Kuramlar  Oluşturmacı Kuramlar 11

Davranışçı Kuramlar  Öğrenme: uyarıcılarla davranışlar arasında bir bağ kurma süreci  Öğrenmenin kalıcı duruma gelebilmesi için uyarıcılar ile uyarıcılara karşı yapılan davranışlar arasında oluşan bağ güçlenmelidir. 12

Bilişsel Kuramlar  Öğrenme: insan beyninde ve sinir sisteminde oluşan bir iç süreçtir.  Bireyler bilgiyi duyu organları ile alır, bu bilgiler kodlanır, hafızaya kaydedilir ve gerektiğinde hafızadan çağırılıp kullanılır. 13

Bilişsel Kuramlar  Öğrenen dış uyarıcıların pasif bir alıcısı değil, onların özümleyicisi ve davranışların aktif oluşturucusudur.  Öğrenen kendi öğrenmesinde sorumluluk taşıyan, verileni olduğu gibi alan değil, verilenin taşıdığı anlamı keşfedendir.  Öğrenen, verilen bilgiler arasında, uygun olanları seçen ve işleyendir.  Öğrenen kendisine kazandırılmak istenen bir ilkede olsa, onun anlamını bulmak, diğer ilkelerle ilişkisini kurarak ve daha önce öğrendikleriyle bağdaştırarak ona anlam vermek zorundadır. 14

Oluşturmacı Kuramlar  Öğrenme sürecinde birey daha aktif rol almalıdır.  Birey bilgiyi yalnız değil, içinde bulunduğu toplumdan etkilenerek oluşturur.  Birey oluşturduğu yeni bilgiyi mevcut bilgileriyle karşılaştırır.  Yeni bilgi mevcut bilgi ile uyum gösterirse yeni bilgiyi hafızasına yerleştirir; göstermezse zihinsel yapılarında şekillendirmeler yaparak yeni bilgiyi eski bilgi ile bütünleştirirler. 15

Kuramlar ve Öğrenme Kasıtlı davranış değişikliği Uyarıcı tepki arasında kurulan bağlar Davranışçı Kuramlar Zihinsel süreçler Bilgiler kodlanır, zihinsel şemalar değişir. Bilişsel Kuramlar Birey aktif Bilgiyi araştırma, yorumlama ve analiz etme bireyin sorumluluğundadır. Oluşturmacı Kuramlar 16

Kuramlar ve Eğitim Ortamları Davranışçı Kuramlar Geleneksel ortamlar – sınıf ortamı – öğrenci pasif Sınıfta öğrenci uyarıcılar ile desteklenmeli Öğretmen bilgileri dağıtır ve aktarır. Bilişsel Kuramlar Teknoloji eğitim ortamlarına girmeli - Öğrenci yarı etkin – Öğrenci öğretmenden ya da çevreden gelen uyarıcıları seçer ve kullanır. Öğretmen bilgi edinme sürecini yönlendirir. Oluşturmacı Kuramlar Eğitim ortamları etkileşimli olmalı- öğrenci etkin Sınıf içinde grup çalışmaları ve çevre ile etkileşim Öğretmen yardım ve rehberlik eder. 17