2011-2012 EĞİTİM – ÖĞRETİM DÖNEMİ BİYOLOJİ BÖLÜMÜ AKADEMİK KURULU 2012.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Biyomühendislik Bölümü.
EĞİTİM – ÖĞRETİM DÖNEMİ BİYOLOJİ BÖLÜMÜ AKADEMİK KURULU 2013.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
UNI-SET Toplantı Notları
Prof.Dr. Muzaffer Elmas BOLOGNA EŞGÜDÜM KOMİSYONU Bologna süreci “Yıllık Eylem Planı Çalışma alanlarında iç ve dış paydaşlara bilgilendirme.
Eğitim Sen Ocak 2015 Yükseköğretimde Örgütlenme Ümit Akıncı, Eğitim Sen İzmir 3 No'lu Şube.
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Saç Bakımı ve Güzellik Hizmetleri Bölümü
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Müdür V. DOÇ. DR. Durmuş DAĞHAN
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
TUŞBA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
ULUSAL AKREDİTASYONDA ANA GÖSTERGELER
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Multi-purpose center for adult education in clean environment
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Bitlis Eren Üniversitesi
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
‘‘KARİYERİNDE BAŞARI SENİN ELİNDE’’
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Hayvan Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
SANAYİ ve TEKNOLOJİ BAKANLIĞI Ar-Ge Teşvikleri Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

EĞİTİM – ÖĞRETİM DÖNEMİ BİYOLOJİ BÖLÜMÜ AKADEMİK KURULU 2012

SUNUM İÇERİĞİ BİYOLOJİ BÖLÜMLERİNİN DURUMU ÖĞRENCİ PROFİLİ AKADEMİK-İDARİ PERSONEL PROFİLİ EĞİTİM-ÖĞRETİM ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ FİNANSAL –FİZİKSEL ALT YAPI STRATEJİK PLAN-BÖLÜM KURUMSAL ANALİZİ KUVVETLİ-ZAYIF YANLAR ÇEVRESEL FIRSATLAR-TEHDİTLER YENİDEN YAPILANMA-EKİPLER KISA VADEDE YAPILACAKLARIN BELİRLENMESİ ÇALIŞMA ALANLARI

TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ BÖLÜMLERİNİN DURUMU 82 Üniversitede 75 Biyoloji Moleküler Biyoloji ve Genetik Yılda ort 7000 mezun İşsizlik gizli işsizlik

TÜRKİYE’DE BİYOLOJİ BÖLÜMLERİNİN DURUMU kontenjan 4339 kayıt (%54) 2011 En yüksek 493 ODTÜ 2012 En düşük kontenjan 1682 kayıt (%28.8) İşsizlik gizli işsizlik 2011 En düşük 191 En yüksek 463 ODTÜ

ÖĞRENC İ PROFİLİ YILLARINDA TRAKYA BİYOLOJİ TAVAN&TABAN PUANLARI BÖLÜM ADITAVAN PUANTABAN PUANKONTENJAN KAYIT OLANEk Kontenjan Toplam Öğrenci ÖĞRENCİ SAYISI Biyoloji Biyoloji (+4 dikey ve 3 yabancı uyruklu=20) 2012 en düşük: 192 puan (Gazi Osman Paşa) 2012 en yüksek: 463 puan (ODTÜ)

BÖLÜM ÖĞRENCİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI BİYOLOJİ

Eğitim-Öğretim Yılı Lisans Üstü Öğrenci Dağılımı

ERASMUS PROGRAMI İkili Anlaşmalar: University of Aechen University of Paul Sabatier 3131 Almanya Fransa ÖĞRENCİ PROFİLİ

FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖğrenciGeldiği ÜniversiteBölüm Öğrenci ÖĞRENCİ PROFİLİ

Yükselme Atamalar Doçent:5 Doç. Dr. Ayşegül ÇERKEZKAYABEKİR Doç.Dr. Nurten HACET Doç. Dr. Meral FENT Doç.Dr. Hüseyin GÜHER Doç. Dr. Fulya Dilek MURANLI Doçent:5 Doç. Dr. Ayşegül ÇERKEZKAYABEKİR Doç.Dr. Nurten HACET Doç. Dr. Meral FENT Doç.Dr. Hüseyin GÜHER Doç. Dr. Fulya Dilek MURANLI AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

BölümPROF.DOÇ.YRD. DOÇ. ARAŞ.GÖR. DR. UZMAN DR/DR. ARŞ. GÖR. TOPLAM BİYOLOJİ ( 42 ) AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

YAYIN FAALİYETLERİ AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ

Ulusal & Uluslararası Projeler AKADEMİK PERSONEL PROFİLİ BÖLÜMTAMAMLANMIŞ Devam Eden Araş.Projesi BİYOLOJİ ( 35 )

İDARİ PERSONEL PROFİLİ Kadro Ünvanı Kişi Bölüm Sekreteri1 Laborant1 Hizmetli2

FİZİKSEL ALT YAPI İLE EĞİTİM VE ÇALIŞMA ORTAMLARINA İLİŞKİN SORUNLAR Öğretim Elem. Çıkışındaki koridor başlarında 1’er sensörlü aydınlatma yapılması Öğretim Elemanlarının odalarının boyanması Lisansüstü öğrenci odasına dolap, sandalye,masa, datashow, klima Yangın alarm bağlantılarının yapılması Jeneratör Eğitim Donanımı (Labaratuvarlar ve seminer odasına projeksiyon cihazları ve perdelerinin konulması) Bina Bakım & Onarımı ve cihaz bakım onarımında teknisyen yetersizliği Doğramalar-ısınma Steril oda Temizlik malzemesi alımı TUVALETLER-ÖĞRENCİLER İÇİN İÇME SUYU-OSMOS-KANTİN WIRELESS İNTERNET İlaçlama - teşekkür

STRATEJİK PLAN Bölüm KURUMSAL ANALİZ STRATEJİK PLAN-BÖLÜM KURUMSAL ANALİZİ1- KUVVETLİ YANLAR K1. Öğretim kadrosunun deneyimli ve konularında uzman elemanlardan oluşması K2. Sonuçları ulusal/uluslararası saygın dergilerde yayınlanan, nitelikli araştırmalar yapılması K3. Görsel-işitsel olanaklar ve bilgisayar donanımlarının bulunması K4. Öğrencilerin öğretim üyelerine rahatça ulaşabilmeleri ve ilişkilerin sıcak ve samimi olması K5. DPT, TÜBİTAK ve BAP gibi çok sayıda araştırma projesinin başarıyla yürütülmesi ve yeni projeler için potansiyel olması

STRATEJİK PLAN Bölüm KURUMSAL ANALİZ STRATEJİK PLAN-BÖLÜM KURUMSAL ANALİZİ 2- ZAYIF YANLAR Z1. Araş. Gör. sayısının azalmakta oluşu, uzman-teknisyen yetersizliği Z2. Öğrenci ve araştırma laboratuvarlarının bakım-onarım hizmetlerinin yetersiz olması Z3. İş alanları-sektörle organik bağımızın kurulmamış olmasıZ4. Dinamik ve iş alanlarıyla bağlantılı müfredat eksikliğiZ5. Zorunlu stajZ6. Paydaşlarımıza tanıtım yapmamak

STRATEJİK PLAN Bölüm KURUMSAL ANALİZ STRATEJİK PLAN-BÖLÜM KURUMSAL ANALİZİ 2- ZAYIF YANLAR Z7.Akredite olmayışımız – Bologna sürecini üniversite olarak algılamada eksiklik Z8. Bölümdeki faaliyetlerin izlenmesi ve katılımcı yaklaşımla değerlendirilmesine yönelik mekanizmaların kurulması Z9. Avrupa Birliği olanaklarının yeterince kullanılamaması (Öğrenci-Öğretim Elemanı değişimi) Z10. İyi bir web tanıtım sayfamızın olmayışıZ11. Ulusal ve uluslararası ortak projelerin istenen düzeyde olmamasıZ12.Öğrenci danışmanlık sisteminin zayıflığı

STRATEJİK PLAN BÖLÜM KURUMSAL ANALİZ 3- ÇEVRESEL FIRSATLAR F1. Lisansüstü öğrenci sayısını arttırma F2. Ulusal kurumların ve üniversitemizin araştırmaya daha fazla kaynak sağlaması F3. Disiplinler arası araştırma yapma ve problem çözme potansiyelinin bulunması F4. Doğa Eğitim Kursları düzenlemek

STRATEJİK PLAN BÖLÜM KURUMSAL ANALİZ 4- ÇEVRESEL TEHDİTLERT1. Öğrenci kontenjanının düşmesi ve ÖSYM ce kontenjan verilmemesi T1. Nitelikli genç elemanların (akademik/idari/teknik/hizmetli) alınamaması- alınmasında karşılaşılan güçlükler (örnek olgu) T2. Araştırma görevlilerinin doktoraları bitince öğretim üyesi kadrosu alamamaları T3. Öğretim üyesi ve yardımcılarının maddi olanaklarının iyileştirilememesiT4. Bütçe talebi ve karşılanma oranlarındaki dengesizlik

STRATEJİK PLAN Bölüm KURUMSAL ANALİZ YENİDEN YAPILANMADA EKİPLER : AKREDİTASYON EKİBİWEB TASARIM EKİBİMÜFREDAT GELİŞTİRME EKİBİİÇ-DIŞ PAYDAŞLARLA İLETİŞİM EKİBİSTAJ EKİBİYAN DAL /ÇİFT DAL / SERTİFİKA EKİBİMEZUN TAKİP EKİBİ

STRATEJİK PLAN Bölüm KURUMSAL ANALİZ YENİDEN YAPILANMADA EKİPLER : ANKET-ÖLÇME DEĞERLENDİRME EKİBİULUSAL-ULUSLAR ARASI İLİŞKİLER EKİBİ (FARABİ-ERASMUS)ÖĞRENCİ DANIŞMANLIK EKİBİ (HER SINIF İÇİN)

AB Ülkelerinde Biyologların Görev Alanları (ECBA)

ÖĞRETİM PROGRAMLARIMIZDA “STAJ” ZORUNLU OLMALIDIR ÖĞRENCİLERİMİZ SERTİFİKA PROGRAMLARINA YÖNLENDİRİLMELİDİR (SAĞLIK BAKANLIĞI ile ilgili) Perfüzyonist Eğitim Programı Sertifikası Kemoterapi İlaç Hazırlama Kursu Belgesi Sağlık Bakanlığından Onaylı Diyaliz Sertifikası Sağlık Bakanlığı Onaylı Kan Merkezi Sertifikası Radyofarmasi Sertifikası Laboratuar Cihazları Bakım Ve Onarımı Sertifikası Tüp Bebek Sertifikası Çevre Denetmenlik Sertifikası, Deney Hayvanları Kullanım Sertifikası, Gıda İşletmelerinde Sorumlu Müdürlük Sertifikası

YÖK Ulusal Yeterlilikleri  BİLGİ (kuramsal – olgusal)  BECERİLER (bilişsel – uygulamalı)  YETKİNLİKLER i. Bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliği ii. Öğrenme yetkinliği iii. İletişim ve sosyal yetkinlik iv. Alana özgü yetkinlik

Biyoloji Bölümlerinde Okutulan Dersler Anatomi Sitoloji, Histoloji Fizyoloji (Bitki - Hayvan – Mikrobiyal- Stres) Genetik (Prokaryot - Eukaryot Genetiği) Moleküler Biyoloji Biyokimya Genel Mikrobiyoloji, Laboratuvar Teknikleri (Klasik-Moleküler) Epidemiyoloji Embriyoloji Endokrinoloji Hücre ve Doku Kültürü İmmünoloji

Parazitoloji Mikoloji Bakteriyoloji Viroloji Protozooloji Moleküler Tanı Yöntemleri Deniz Biyolojisi Hidrobiyoloji Bitki ve Hayvan Coğrafyası Biyolojik Çeşitlilik Tohumsuz - Tohumlu Bitkiler Sistematiği Omurgasız - Omurgalı Hayvanlar Sistematiği Entomoloji İhtiyoloji Müzeoloji Ornitholoji

Vejetasyon Bilgisi Tıbbi Bitkiler Gıda Mikrobiyolojisi Endüstriyel Mikrobiyoloji Bitki (Süs Bitkileri) - Hayvan (Balık) Yetiştiriciliği Ekoloji Evrim Toksikoloji ve Çevre Sağlığı Çevre Mikrobiyolojisi Atık Sular ve Arıtımı Çevre Mevzuatı ve ÇED Biyoloji Tarihi, Etholoji Biyoistatistik Biyoinformatik Biyoteknoloji

Fen / Fen-Edebiyat Fakülteleri 62 Üniversitemizde Örgün Öğretim 17 bölümde II. Öğretim İngilizce hazırlıkla beraber 4+1=5 yıl Öğretim dili % İngilizce Biyoloji Lisans Halen okuyan öğrenci sayısı > Her yıl mezun olan öğrenci sayısı ~ 7000 Kamuda 657 sayılı Devlet Memuru Kanununda: Sağlık Hizmetleri Sınıfında BİYOLOG unvanı ile görev almaya çalışmaktadırlar.

Öğretim Üye ve Elemanları 75 Biyoloji Bölümünde 371 Prof.Dr. 331 Doç.Dr. 466 Yrd.Doç.Dr. 22 Öğretim Görevlisi Dr. 42 Uzman 634 Araş.Gör. TOPLAM = 1866 akademisyen

Kapatılan 13 Biyoloji bölümünde: 139 Akademisyen (?) 13 Prof.Dr. 12 Doç.Dr. 63 Yrd.Doç.Dr. 1 Uzman 50 Araş.Grv. YENİ YÖK YASA TASLAĞINDA AKADEMİK FAALİYETLER BELİRLENİRKEN NASIL BİR DEĞERLENDİRME OLACAK ?

BU DA OLUR MU DEMEYİN!! ŞAKA DEĞİL… Kilis 7 Aralık Üniversitesi Biyoloji Bölümü 1Prof.Dr. + 1Doç.Dr. + 5Yrd.Doç = 7 Kapatıldı Ancak 3 Yrd.Doç. İle Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Kuruldu ve 2012 de 262 – 382 puan aralığında 47 kontenjan doldu.

Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümleri Profili 16 Vakıf Üniversitesi + 13 Devlet Üniversitesi 2 tane II.Öğretim 27 Moleküler Biyoloji ve Genetik 3 Genetik ve Biyomühendislik 1 Genetik ve İnformatik 2012 yılında 1407 kontenjanın % 82 = 1155 öğrenci kaydoldu En düşük puan: 203 (Fatih) (Koç) En yüksek puan: 221 (İstanbul Arel) – 555 (Koç)

BİYOLOJİ BÖLÜMÜ ÖĞRENCİ TERCİHİ KISA VADEDE NE YAPMALIYIZ!!! EKİPLER HIZLA İŞE BAŞLAMALI NİSAN-MAYIS 2013’E KADAR

TOPLANTI SONUÇLARI YÖK BAŞKANVEKİLİNE SUNULDU MECLİS BAŞKANVEKİLİ İLE KONUŞULDU GÖRÜŞÜLMEYE GİDİLECEK MESLEK TANIMI İŞ ALANLARI VE YETKİ GENİŞLETİLMESİ BİYOLOGLAR ODALAŞMALI, ODA ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR.. BİYOLOGLAR DERNEĞİNE DESTEK

TEŞEKKÜR EDERİZ