Anadolu Üniversitesi Halkla İlişkiler Ve Reklamcılık Bölümü MPR Ekibi Herkesin Kuruyemişi Grup Blue Orçun Çakır Semanur Ekim Oğuz Kaan Biçer Mert Sarılar
Kurum Analizi 1995 – Eskişehir’in üç kuruyemiş firması, elli yıla dayanan tecrübelerini birleştirerek Peyman Gıda A.Ş.’yi kurdu. Ürün ve hizmet kalitesinden asla ödün vermeyen Peyman, disiplinli ve istikrarlı çizgisi ile hızla büyüdü. Yurt çapında sahip olduğu distribütörlük alt yapısıyla dağıtım ağını genişletti. 2000 –Paketli kuruyemiş yatırımına hız verdi. 2004 - Peyman yeni yüzüne ve logosuna kavuştu. Türkiye’nin gerçek “kuruyemiş markası” olma yolunda, kalite standartlarına ve teknoloji yatırımlarına devam etti. Kalitede yüksek standartlara önem veren Peyman, hava almayan, üç katlı, alüminyum ambalaj kullanımına başladı. Bu sayede tüketicisini “kuruyemişte aranılan tazelik” ile buluşturdu. 2005 - Peyman kalitesi, ISO 9001:2000 ve HACCP belgelerine sahip oldu. Üretim hijyeni Avrupa standartlarına ulaştı. Peyman logo ve ambalaj tasarımları kırk dört ülkede tescillendi. 2006 - Ulusal pazarda varlığını güçlendiren Peyman, distribütörlük altyapısını genişletmeyi sürdürdü. Seçkin ulusal zincir mağazaların raflarında yerini alarak daha geniş tüketici kitlelerine ulaştı. 2007 - Büyüyen pazar payına cevap verebilmek için yatırımlarına hız verdi. Peyman’ın doğduğu Eskişehir’de 49.000 m2 alan üzerine kurulu, 16.000 m2’lik yeni fabrika inşaatının ilk etabının yapımına başlandı. 2008 – Nisan ayında Esas Holding ile ortaklık anlaşması imzalandı. Peyman kurumsal marka kimliğini koruyarak ilk alt markası olan Dorleo’yu, klasik kuruyemiş markası olarak Haziran 2008’de tüketicilerine sundu. TV ve radyo reklamı, outdoor mecraları aracılığı ile Dorleo’nun lansmanı yapıldı. Kalite standartlarını yükselterek ISO 22000 belgesine sahip oldu.
Kurum Analizi 2009- Peyman’ın diğer bir alt markası olan Çitliyo’nun BKM Mutfak oyuncuları ile TV ve outdoor mecraları kullanılarak lansman kampanyası yapıldı. Peyman’ın başarılı “Çitliyo” kampanyası Kristal Elma Reklam Ödülü’ne layık görüldü. Bahçeden markası raflardaki yerini almaya başladı. 2010- Dorleo ve Çitliyo markalarının relansman kampanyaları BKM Mutfak oyuncuları ile TV, radyo ve outddor mecraları kullanılarak gerçekleştirildi. 2011- Peyman’ın en genç markası olan Nutzz’ın 21 ayrı filmden oluşan lansman kampanyası gerçekleştirildi. Bahçeden markası ‘’lezzet kilitli ‘’ yeni paketleri ile sağlıklı atıştırmalık kategorisinde bir ilke imza attı. 2012- Nutzz markası için 24 filmden oluşan yeni bir kampanya çalışması yapıldı. Dorleo markalı ürünler de ‘’lezzet kilitli’’ yeni ambalajlarıyla raflardaki yerini aldı. 2013- Peyman ISO14001:2004 ve Helal Gıda belgelerine sahip oldu. Peyman ihracat yaptığı ülke sayısını “44” e çıkarırken, Japonya ve Küba’ya paketli kuruyemiş ihracatını gerçekleştiren ilk Türk şirketi oldu.
Rakip Firmalar PAŞA: 3 kategoride 14 farklı ürünle sektörde yer alıyor. Amerika’nın yumuşak yüzeyli Pekan cevizini, Avustralya’nın boyutu büyük, fındık ve fıstık arası bir tada sahip Makadamya cevizini ve aroması diğer cevizlere oranla daha yüksek olan Brezilya cevizi ile kajuyu aynı ambalajda sunuyor. Zarsız badem de diğer ürünleri arasında yer alıyor. TADIM: Paketli ürünlerden yüzde 60 pay alan Tadım, ilk paketli üretim gerçekleştiren firma. Avrupa ülkelerine ürün sevkiyatı için Hollanda’yı merkez olarak kullanıyor. İngiltere, Fransa, ABD ve Irak’ın aralarında bulunduğu toplam 20 ülkeye Türk yemişi ihracat ediyor. Karnaval adını verdiği karışımda, fındık, badem, iç antep fıstığı, cashew’in (Kaju) yanısıra adını Kızılderili dilinde taşla kırılan yemişten alan pikan cevizi (pecan) de bulunuyor. Ambalajda ise kolay açılır kapaklı teneke kutuların yanısıra özel günlerde hediyelik olarak sunulabilecek paketleriyle de dikkat çekiyor. PAPAĞAN: Türkiye’de ilk defa Ayçiçeği çekirdeğinin yanında bir de çöp poşeti veriyor. Böylece, kabukları yüzünden çevrenin kirletilmemesine vurgu yapıyor. Paketin açıldıktan sonra tamamen tüketilmemesi durumunda kuruyemişin bayatlamasını önlemek için de ’Keeper’ adını verdikleri 40 defa açılıp kapanabilme özelliğine sahip paketler de kullanıyor. SİNCAP: Balla ve susamla harmanladığı fıstık ve leblebiyle, sektöre farklı bir lezzet kazandırıyor. Lendy adı verilecek yeni leblebi çeşidini de önümüzdeki ay pazara sunmayı planlıyor. Kuruyemişi kapaklı teneke ambalajda da pazarlayan firma, pet ambalajlı ürünleri de bulunuyor. MALATYA PAZARI: Pepsi Co ile kısa bir süre önce anlaşma yapan Malatya Pazarı’nın markası altında bulunan bütün ürünlerin dağıtımı FritoLay tarafından yapılacak. FritoLay ile kuruyemiş sektörüne giren Pepsi Co, Malatya Pazarı’nın dağıtımını üstlendi. Paketli üretimin yanında açık üretimde gerçekleştiren Malatya Pazarı mağazaları ve özel satış noktalarıyla ürünlerini tüketiciye ulaştırıyor. Alışveriş merkezlerinde açtığı mağazalarla ön plana çıkmayı amaçlıyor.
Pazar Payı (www.gidabilimi.com)
Ortalama Tüketim Miktarı Türkiye’de kişi başı kuruyemiş tüketimi yıllık 6.5 kilogram iken, en fazla ay çekirdeği en az leblebi tüketiliyor. Türkiye kişi başı tüketimde dünyada 5.sırada. Sadece ayçekirdeği tüketimi yıllık 100-120 bin ton aralığında. (www.gidabilimi.com)
Dünyada Durum Nasıl? Dünyada en çok tüketim yıllık kişi 11-12 kg ile Lübnan’da. Ardından İran,Yunanistan,ABD geliyor. Toplam kuruyemiş sektör hacmi dünyada 52 milyar dolar civarında. Bunun %18’ini (9,7 milyar dolar) kuru meyve, kalan %82’sini (42 milyar dolar) kuruyemişler oluşturmaktadır. Türkiye bu pazarda %6 lık hacme sahiptir. (www.gidabilimi.com)
Türkiye’nin Avantajı? Fındık,incir,kayısı gibi ürünlerin ana üretim merkezidir. Yıllık 430 bin ton fındık üretimi ile dünyada 1. , yıllık 112 bin ton fıstık üretimi ile dünyada 3. , yıllık 183 bin ton ceviz üretimiyle dünyada 4.sıradadır. 20.yy’ ın başlarında resmi olarak başlanan ihracat. Dünya ticareti içinde kuruyemiş sektöründe 4. iken kuru meyve sektöründe 1.sıradadır. Yıllık ortalama 400 milyon dolar ihracat fazlası. (www.gidabilimi.com)
TÜKSİAD Sektör Raporu
Artan İthalat
Artan İthalat Üretimin tüketimin gerisinde kalması Üretim maliyetlerinin ithalatı belirlemesi Meyve verme sürelerindeki ileri görüşlülük eksikliği Yaşanan bu kuluçka dönemi sonunda sektörde rekabetin artacağı tahmin ediliyor.
Sektörle Alakalı Diğer Notlar En çok tüketim kış aylarında gerçekleşmektedir. Üretimi en çok etkileyen faktörler: Şampiyonalar / Etkinlikler / Yarışlar / Şovlar. Bölgelere göre tüketim: Marmara > Ege > İç Anadolu Avrupa’da daha çok kuru meyve ve badem tüketilirken Türkiye’de ise açık ara ayçekirdeği daha çok tüketiliyor.
Swot Analizi
1995 yılında ‘’ PEYMAN lezzet krallığı ‘’ kuruldu 1995 yılında ‘’ PEYMAN lezzet krallığı ‘’ kuruldu.Günümüzde 7 ayrı alt markasıyla yola devam eden ‘’ Peyman’’ Pazar payının %20 sine sahip Bahçeden Dorleo Dorleo Mix Dorleo Limited Çitliyo Nutzz Horeca
Birincil Araştırmalar (50 kişiye sorduk - Yer : Eskişehir-Ankara YHT)
Alt markalardan bazıları ‘’ Peyman ‘’ markasını marka bilinirliğinde geçmiş durumdadır.Tüketiciler ‘’ Peyman ‘’ markasını tükettiklerinden haberdar değillerdir.
Problem Tanımı Tüketiciler,kullandıkları markanın ‘’ PEYMAN ‘’ olduğunu bilmeden tüketmekte ve bu durum kurum imajını rakipleri karşısında zayıf bırakmaktadır. Alt markalar, ‘’ PEYMAN ‘’ ı bilinirlikte geçmiş durumdadır.
Hedef Belirleme Bir yıl sürecek çalışmalar süresince, bir karakter yaratıp(PEY-MAN) bu karakterin 50 tane haberde (ulusal-yerel) yer almasını sağlayarak, Peyman markasını kuruyemişle özdeşleştirmek ve hedef kitlede bilinirliği sonunda %40 seviyesine çıkarmak.
İletişim Stratejisi Herkesin Kuruyemişi Yöntem PEYMAN, %20 Pazar payına sahip olduğu kuruyemiş sektöründe,bilinirlik açısından çok kötü durumdadır.Bunu aşmak için, halka kendini yeniden tanıtmak ve hatırlatmak zorunda olan ‘’ PEYMAN’’ yaratacağımız süper kahraman ile halkın arasına karışacak ve kendini herkesin kuruyemişi olarak konumlandıracak. Sloganımız Herkesin Kuruyemişi Mesajımız kitleye onların dilinden seslenecek,her zümre için ayrı bir pazarlama kampanyası,reklam filmi ve sesleniş şekli düşünüyoruz.
Hedef Kitle
ÇİTLİYO B, C1, C2, D
DORLEO A, B
NUTZ 18-25 yaş arası gençler.
BAHÇEDEN A, B
HORECA A, B, C1
Kullanılacak Medya Ortamları Geleneksel Medya Tv Reklamları Dijital Medya Sosyal Medya İnternet Siteleri Outdoor Standlar Billboardlar Sponsorluk ve Sosyal Sorumluluk Faliyetleri(Duyurum)
Kampanyanın Yüzü : Beyazıt Öztürk Öncelikle Eskişehirli olması,her zümreye hitap etmesi,yaptığı programla ailelerin sevgisini ve taktirini üzerinde toplaması,oynadığı diziler ve filmlerle daima gündemde olması ve karakteristik surat şekliyle insanların kendiliğinden sevdiği bir karakter olması sebebiyle.
Yer : Eskişehir 222 Gece Kulübü Relansman Partisi Yer : Eskişehir 222 Gece Kulübü Saat : 22:00 Tarih : 22 Temmuz 2016 Davetlisiniz.
Davetiye (Ön kapak)
Davetiye (İç Kapak)
Parti Detayları 222 Park’ın önüne dev Peyman paketleri getirilecek.Paketin için yüzlerce Peyman ürünüyle dolu olacak.Paketin el haznesinden içeri el sokularak ücretsiz Peyman paketi alınacak.İçeriye paket ve davetiye gösterilerek girilecek.
Parti Detayları Gecede Beyazıt Öztürk sunucu olacak. Manga grubu partinin ilk ayağını üstlenecek. Saat 00:00 dan sonra eğlence başlayacak ve sahneye ünlü Dj Armin van Buuren çıkacak. Kokteyl şeklinde olacak partide masalarda sınırsız kuruyemiş olacak.
Davetliler
Yeni Ürün Yaratımı (Peyman Çocuk) - Çocuklar için pazarda yeni bir ürün yaratılacak. - İçinde taze kuruyemiş,kuru üzüm,kayısı,badem,fındık ve tuzu azaltılmış fıstık yer alacak. - Mini boyda olup çocukların gelişimi üzerine kurulacak. - Böylece ebeveynlerin de dikkatini çekmesi bekleniyor.
Sponsorluk Çalışmaları
League Of Legends Oyunu Sponsorluğu Türkiye’de ve Dünya’da en çok oynanan online oyunların arasında olan bu oyuna sponsor olunacak ve ‘’ PEYMAN’’ karakteri bu oyun tabanında da yaratılacak. LOL karakterleri tasolaştırılarak Peyman paketleri içine konulacak ve bu tasolar paketlerden çıktığında hem oyun olabilecekken hem de çocuklara online puanlar ve hediye ürünler kazandıracak.Bu sayede talep artacak ve ilerideki bölümde bahsedeceğimiz ‘’ Cipsten Yemişe Projesi’’ hayata geçmiş olacak. E-spor a yabancı kalmamak bizce ‘’ PEYMAN’’ ın yeni altın kuralları arasında olmalıdır.
Neden League Of Legends Sponsorluğu ? - Bu oyunla birlikte E-Spor adında bir spor dalı oluşması. - Dünya Şampiyonaları düzenlenmesi ve astronomik rakamlar harcanması. - Türkiye’de Beşiktaş JK’nin E-Spor takımı oluşturması. - Milyonlarca kişi tarafından takip edilen bir oyun olması. - Çeşitli spor yorumcularının maçları yorumlaması. Bu sektöre yabancı kalınmamasının gerekliliğini göstermiştir.
2) MEB – İlkokullara Kuruyemiş Dağıtım Sponsorluğu Hali hazırda var olan bu projeye sponsor olma talebiyle okullara PEYMAN ambalajlı taze kuruyemişin dağıtılması sağlanacak .Aynı zamanda League Of Legends karakterlerinin tasolarının, bu paketler içerisinden çıkacak ve çocukların ilgisi bu markaya çekilmiş olacak.Bir neslin birlikte büyüyeceği marka imajının yaratılması sağlanacak.Çocuklarının sağlıklı beslendiğini gören aileler ‘’ Peyman’’ markasını benimseyecek ve aileden biri olarak görmeye başlayacak.
3) Cipsten Yemişe Sağlıklı Nesiller Kampanyası Bu kampanya ile çocuklar için yapılmış özel tasarım paketler tasarlanacak League Of Legends karakterlerinin tasoları bu paketler içerisinden çıkacak bu sayede çocukların ilgisi ‘’ PEYMAN’’ ürünlerine çekilecek.Tasolarda yer alan kodlarla çocuklar sanal alemde de bu çizgi roman serisinin oyununa dahil olabilecek ve sokakta arkadaşlarıyla oynadıkları taso oyunundan kazandıkları tasolarla sanal oyunda daha güçlü olacak ve bu mücadele onların markayı ve PEYMAN karakterini bilmelerini,hatırlamalarını sağlayarak marka imajını ‘’bir nesli büyüten ‘’ olarak konumkandıracak.Böylelikle cips tüketimi azalırken sağlıklı kuruyemiş tüketimi artacak ve sağlıklı nesiller.PEYMAN’la büyümüş olacak.
Pey-Man Karakter Yaratımı Sağlıklı! Güçlü! ve Genç! Fantastik! Dinamik! Süper güçlere sahip! Güler yüzlü ve kötülerin düşmanı!
Peyman Çizgi Roman Yaratımı Intro... Peyman ve Kadim Kötülük Şovalyesi Bir zamanlar orta dünyada yaşamış olan ‘’ Peyman ‘’ ölümsüzlük iksirinden içmiştir.Bu sayede daima genç,güçlü ve sağlıklı kalacaktır. Yüzyıllar sonra yaşadığı hayattan sıkılacak ve halkın arasına karışacaktır.Bu esnada dünyada kötülükler başlayacak ve ‘’Peyman’’ bir yol ayrımında bulacak kendisini. Huzurlu bir hayat mı ? Yeniden kahraman olmak mı ? ........
PEY-MAN ÇİZGİ ROMAN KARAKTERİ
PEY-MAN ÇİZGİ ROMAN KARAKTERİ Superman’in S simgesi yerine Pey-Man P simgesiyle özdeşleşecek. Pey-Man’in yüzünü Beyazıt Öztürk canlandıracak. Bu çizgi romanların mini boyları Peyman çocuk ürünlerinin yanında verilecek. Ayrıca paketin arka kısmında çizgi romandan karelerle Pey-Man karakterimiz öğütleriyle ürünün sağlıklı,güçlü ifadesi,dinamik yapısı ve eğlenceli yüzünü gösterecek. Bilboard çalışmalarında yer alacak.
PEY-MAN FACEBOOK UYGULAMASI Pey-Man Facebook uygulamasında paketlerden çıkan şifre ile oyuna girip çeşitli haftalık ödüllerin verildiği yarışmaya katılınabilecek. Candy Crush oyununa benzer olan bu oyunda meyvelerin yerine kuruyemişler olacak. Oyunda eşlenen kuruyemişler altta ağzı açık Peyman paketine düşecek.
Tv Etkinlikleri
Beyaz Show Etkinlikleri - Beyaz Show’da her hafta rutin olarak reklam aralarına girerken ‘’Haydi Peyman ve çay için reklama gidiyoruz! ‘’ denilecek. -Gelen izleyicilere sürpriz Mix paketler dağıtılacak. - Aletle kurdeleli paketler fırlatılacak.
Beyaz&Derin Futbol Program Etkinlikleri (Hazırlık Aşamasında)
Beyazın da katılacağı canlı yayında Peyman paketi için tartışma çıkartılacak ve Pey-Man imiz oldukça zor durumda kalacak.Tartışmayı Ahmet Çakar kazanacak
Survivor Etkinlikleri Bir hafıza oyunu sonucu kazanan takıma PEYMAN kuruyemişleri verilecek. Kuruyemişin sağlıklı,taze, enerji verici ve tok tutan olduğu vurgulanacak. Verilecek Ürün: Dorleo Tropicana Mix
Merdiven Giydirme
Stand
Zamanlama
Bütçe Reklam Yüzü : 100.000 TL Relasman Partisi : 20.000 TL Facebook Game : 30.000 TL Tüm Sponsorluklar : 200.000 TL Karikatür Dergisi : 10.000 TL Merdiven Giydirme : 5.000 TL Stand : 10.000 Toplam : 375.000 TL
Değerlendirme PRE-TESTLER DURING TEST POST-TEST Kampanya öncesinde,hedef kitle üzerinde PEYMAN algısı üzerine araştırma yapılacak. DURING TEST Yapılan tüm aşamaların aralıklarında hedef kitlede algı konusunda neler değiştiği tespit edilecek. POST-TEST -Amaca ulaştık mı? -Hedeflerimizin yüzde kaçına ulaştık? -Hedef kitlede ne değişiklikler oldu? -Hedef kitlede beklenti dışında değişiklik oldu mu? Medya takibi ve anketler ile hedef kitle ve yapılan tüm çalışmalarla ilgili analizler yapılacak.
Teşekkürler GrupBLUE Orçun Çakır Semanur Ekim Oğuz Kaan Biçer Mert Sarılar