Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BOLOGNA SÜRECİ UYUM ÇALIŞMALARI Prof. Dr. Süheyda ATALAY 5-6 Mayıs 2010 İzmir.
Advertisements

ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS ve DE Etiketleri Müracaatları için Program Bazında Yapılacak Çalışmalar Hazırlayanlar:Dr. Ali Osman KURT Dr. Nesrin KENAR Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğü.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
1 ECTS VE DİPLOMA EKİ ETİKETLERİ YENİLEME SÜRECİ Hazırlayanlar: Yrd. Doç. Dr. Sinan YILMAZ Okt. Dinçer BİÇER
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
. Bologna Sürecinde İç Denetçilerin Rolü (YÖK Düzeyinde) Hazırlayan: Süreyya SÜZEN Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı İç Denetçisi.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
Kalite Güvencesi ve ECTS G.Ü.ADEK Eğitim Komisyonu.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ DOKTORA PROGRAMI İŞ AKIŞ ŞEMASI ( YÜKSEK LİSANS DERECESİYLE KABUL EDİLENLER) 1.Yarıyıl: Ders Aşaması 1. yarıyıl.
Veri Toplama ve Değerlendirme Sistemi Tanıtım Toplantısı.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
HAZIRLANMASI GEREKEN BELGELER BİRİNCİ BÖLÜM.
Gazi Üniversitesi Bilgi Paketi Süreç Bilgilendirme Toplantısı 25 MART 2014.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
TOPLUM İÇERİSİNDE TIP EĞİTİMİ (Topluma Dayalı Tıp Eğitimi – TDTE) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 171.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
BARTIN ÜNİVERSİTESİ’NDE BOLOGNA SÜRECİ bologna.bartin.edu.tr.
Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı İDARİ BİRİMLER GENEL DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 08 NİSAN 2016.
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
ERASMUS STAJ HAREKETLİLİĞİ (Erasmus+ Student Mobility for Traineeships)
BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
Farabi Değişim Programı Oryantasyon Toplantısı
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
6.SABDEK Toplantısı nisan 2017, Eskişehir
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
Bologna Sürecinde Öğretim Perspektifi
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
Öğrenim Öğrencileri Learning Agreement For Studies (Öğrenim Anlaşması)
Staj Öğrencileri Learning Agreement For Traineeship (Staj Anlaşması)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Farabi Değişim Programı Tanıtım
Farabi Değişim Programı Tanıtım
İTÜ Kimya-Metalurji Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü
Farabi Değişim Programı Tanıtım
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
Çevre teknikeri kimdir?
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Çevre teknikeri kimdir?
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Sunum transkripti:

Bologna Sürecinde Marmara Üniversitesi Dr. Mustafa AĞAOĞLU M.Ü. Bologna Eşgüdüm Komisyonu Üyesi M.Ü. Otomasyon Koordinasyon Birimi Başkanı 19.03.2010

İçerik Marmara Üniversitesi Bologna Süreci ve Hedef Çıktılar DS ECTS Marmara Üniversitesinde Durum Analizi ve Dönüşüm İhtiyacı Bologna Süreci ve Karşılaşılan Zorluklar Sonuç ve Değerlendirme

Marmara Üniversitesi – Coğrafi Yerleşim

Marmara Üniversitesi 14 Yerleşke Aktif Birimler 13 fakülte 3 yüksekokul 4 meslek yüksekokulu 11 enstitü 2.800 Akademik personel 60.000 Öğrenci 714 Programda eğitim 45 önlisans 130 lisans 232 tezli yüksek lisans 98 tezsiz yüksek lisans 42 lisans dereceli doktora 167 doktora/sanatta yeterlik

Bologna Süreci Kazanımlar Hedef Çıktılar Çıktı temelli eğitim Daha kontrollü ve yönetilebilir süreçler Çeşitlilik ve birlik arasında denge Yükseköğretim sistemlerinin kendilerine özgü farklılıkları korunarak birbirleriyle karşılaştırılabilir ve uyumlu hale getirilmesi Bir ülkeden veya yükseköğretim sisteminden diğerine geçişin kolaylaşması ve böylece öğrenciler ve öğretim elemanlarının hareketliliği ve istihdamının artırılması Yükseköğretim ve iş imkanları açısından tercih edilecek hale gelmek Yeterlikler çerçevesi, tanınırlık, saydamlık, dolaşabilirlik, ortak derece sisteminin oluşturulması Hedef Çıktılar Diploma Eki Etiketi (DS Label) AKTS Etiketi (ECTS Label)

Bologna Sürecinde M.Ü. Mart 2008’de başlatılan süreç Eğitim-Öğretim Mevzuatının Yenilenmesi MUBYS Marmara Üniversitesi Bilgi Yönetim Sistemi – Öğrenci Bilgi Yönetim Sisteminin Kurulması Birimlerle Detay Toplantılar Verilerin Sisteme Girilmesi Güncel müfredatın hazırlanması Birimlerin Gözden Geçirip Sisteme Girecekleri Belgeleri Düzenlemeleri ve Verilerin Sisteme Girilmesi Program Çıktıları Ders İzleme Programları(Syllabus) Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim yöntemleri Program Çıktısı – Ders Matrisleri Diploma Eki ve AKTS Etiketleri Başvurusu için Son Aşama 15.01.2010 Başvuru yapıldı

Diploma Eki Etiketi (DS Label) Diploma eki ile ilgili sayfa http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc1239_en.htm Eğitim programlarının gözden geçirilmesi Tüm organizasyonun (Fakülte, bölüm, program vs) Türkçe, İngilizce adları Programdan mezun öğrencilerin alacağı dereceler Programa kayıt için gerekli şartlar Ortak transkript formatı Programa ait iletişim ve web bilgileri Program yürütücü ve yetkililerine ilişkin bilgiler Diploma eki kağıt ve formatının netleştirilmesi Öğrenciler ücretsiz ve talep edilmeksizin diploma ekinin veriliyor olması Üniversite web sayfasında bunun ifade edilmesi Webde örnek bir diploma ekinin sunulması Örneklerin hazırlanması ve ilgili dokümanların hazırlanarak Ulusal Ajansa başvurulması

http://www.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

AKTS Etiketi (ECTS Label) – 1 AKTS Etiketi ile ilgili sayfa http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc48_en.htm AKTS Kullanım Kılavuzu http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc/ects/guide_en.pdf AKTS Ders Kataloğu (Course Catalogue) Kurum hakkında bilgi (Information on the institution) Eğitim programları hakkında bilgi (Information on programmes) Öğrenciler için genel bilgiler (General information for students)

AKTS Etiketi (ECTS Label) – 2 Part 1: Information on the institution: name and address academic calendar academic authorities general description of the institution (including type and status) list of programmes offered general admission requirements general arrangements for the recognition of prior learning (formal, informal and non-formal) general registration procedures ECTS credit allocation based on the student workload needed in order to achieve expected learning outcomes arrangements for academic guidance

AKTS Etiketi (ECTS Label) – 3 Part 2: Information on programmes General description: qualification awarded level of qualification specific admission requirements specific arrangements for recognition of prior learning (formal, non-formal and informal) qualification requirements and regulations profile of the programme key learning outcomes occupational profiles of graduates with examples access to further studies course structure diagram with credits (60 per full-time academic year) examination regulations, assessment and grading graduation requirements mode of study (full-time, par t-time, e-learning...) programme director or equivalent

AKTS Etiketi (ECTS Label) – 4 Part 2: Information on programmes Description of individual course units: course unit title course unit code type of course unit (compulsory, optional) level of course unit (e.g. first, second or third cycle; sub-level if applicable) year of study (if applicable) semester/trimester when the course unit is delivered number of ECTS credits allocated name of lecturer(s) learning outcomes of the course unit mode of delivery (face-to-face, distance learning) prerequisites and co-requisites recommended optional programme components course contents recommended or required reading planned learning activities and teaching methods assessment methods and criteria language of instruction work placement(s)

AKTS Etiketi (ECTS Label) – 5 Part 3: General information for students: cost of living accommodation meals medical facilities facilities for special needs students insurance financial support for students student affairs office learning facilities international programmes practical information for mobile students language courses internships sports and leisure facilities student associations

Program (Disiplin) Bazında Yapılacaklar 1. Program Eğitim Amaçlarının Belirlenmesi 2. Program (Disiplin) Çıktılarının Belirlenmesi (Program Outcomes) 3. Ders Planı’nın (Müfredat) Oluşturulması (Curriculum) 4. Ders Amaç ve Hedefleri (Course/Module Objectives) 5. Ders Öğrenme Çıktıları (Learning Outcomes) 6. Program-Ders Matrisi 7. AKTS Kredilerinin Belirlenmesi 8. İş Yükü Tahmini, anketler (Student Workload, Questionnaires) 9. Sürdürülebilir Gelişme ve Kalite Kültürü

Bologna Süreci – Önkoşullar Mevcut durum analizi Öğrenci işlerinin yeniden yapılandırılması Mevzuat dönüşümü Ders kataloğu ve müfredat çalışmaları Çalışkan, azimli ve iş bitirici ekipler Güçlü bir veritabanı

2008 Öncesinde MÜ Farklı yönetmelikler Farklı yönergeler Farklı süreç ve uygulamalar Merkezi ders kataloğunun olmayışı Farklı müfredat yapıları Genelde elle işlem yapılan ve merkezi olmayan öğrenci işleri yapısı

Dönüşüm Süreci – 1 Merkezi öğrenci bilgi sisteminin kurulması kararı alındı Otomasyon Koordinasyon Birimi (OKB) kuruldu Amaç: Sadece öğrenci işleri yazılımın altyapısı değil aslında tüm öğrenci işleri süreç ve altyapısının yeniden yapılandırılması Danışma ve Proje Yürütme Kurulları oluşturuldu Amaç: OKB ile birimlerin eşgüdümünü hızlandırmak

Dönüşüm Süreci – 2 Durum ve İhtiyaç Analizi 2008 Mart ayından itibaren tüm birimlerle yerinde ve devamında merkezi toplantılar yapıldı Sonuç: Ortak, standart ve kaliteli bir eğitim-öğretim çatısının oluşturulması Organizasyon ve programların gözden geçirilmesi Bütünleme sınavının kaldırılması Yarıyıl düzeninde eğitim Ders geçme esası ve kredili sistem 4’lük not sistemi ve harfli başarı notları

Organizasyon Yapısı Programların gözden geçirilmesi sonucu öğrenci numaralarının yeniden düzenlenmesi Belge format ve düzeni üniversite genelinde standartlaştırıldı Öğrenci belgesi Transkript Diploma, diploma defteri Diploma eki

Mevzuat Düzenlemeleri Mart-Ağustos 2008: Durum analizi doğrultusunda Taslaklar hazırlanıp yapılan birçok toplantı sonucu Senatoya sunuldu Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yenilendi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği değiştirildi M.Ü. Sınav ve Başarı Değerlendirme Yönergesi hazırlandı M.Ü. Yaz Okulu Yönetmeliği M.Ü. Çift Diplomaya Yönelik Uluslararası Ortak Programlar Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

Mevzuat Düzenlemelerinin Kazandırdıkları Tıp ve Diş Hekimliği fakülteleri hariç yarıyıl düzeninde eğitim sistemi baz alındı Tıp ve Diş Hekimliği fakülteleri hariç bütünleme sınavı kaldırıldı Tıp fakültesi hariç ders geçme sistemi esas alındı 4’lük değerlendirme not sistemine geçildi Değerlendirme araçlarının (ara sınav, quiz, proje vs.) çeşitlendirildi 100’lük başarı notunun harfli başarı notlarına dönüştürülmesi adına Doğrudan Dönüşüm Sistemi, Bağıl Değerlendirme Sistemi, Öğretim Üyesi Takdiri gibi değerlendirme seçenekleri geliştirildi Ders izleme programı (syllabus) zorunlu hale getirildi Danışmanlık sistemi oluşturuldu Ders kataloğunun oluşturulması için yeni düzenlemeler getirildi

Ders İzleme Programı (Syllabus) – 1

Ders İzleme Programı (Syllabus) – 2

Ders İzleme Programı (Syllabus) – 3

Müfredat – 1 714 programa ait müfredatlar tek tek çalışıldı Ortak ders kod sistematiği oluşturuldu Ortak içerik, syllabus yapısı geliştirildi Ders kataloğu oluşturuldu Ders müfredatları tamamen elden geçirilerek yeniden düzenlendi ECTS kredileri çalışıldı Önlisans ve Lisans – 175 program 17.608 satır, 19 sütun Her bir birimle ortalama 5 kez ortalama 5 saat çalışıldı Lisansüstü – 539 program 9.768 satır, 20 sütun Her bir anabilim/anasanat dalıyla ortalama 8 kez 5 saat çalışıldı Bu süreçte 27.376 derse ait 19 farklı veri elden geçirildi Ders adetleri büyük oranda azaltıldı 14.678 (8.292 + 6.386) farklı ders Türkiye’de sayılı üniversitelerde olan Ders Kataloğu oluşturuldu

Müfredat – 2

Müfredat – 3

http://www.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

http://llp.marmara.edu.tr

Bologna Süreci, Otomasyon ve Karşılaşılan Zorluklar – 1 Bologna ile ilgili yapılan çalışma ve toplantılarda kullanılan materyallerin çeviri olması, Türkiye’ye yeterince uyarlanmamış olması, uzun süreler içerisinde sayıca az konuların paylaşılması ve bu durumların süreçte görev alan kişiler üzerine olumsuz etkisi Yıl bazına düşen ECTS kredisinin 60 olmasına karşın, yarıyıl başına düşen ECTS kredisinin net olmayışı İyi bir programda, öngörülen program çıktı adedi aralığı İyi bir derste, öngörülen ders öğrenme çıktı adedi aralığı Eğitim süresinin 17 haftadan az olmaması durumu Stajların durumu ve ECTS kredileri Tezsiz yüksek lisansların durumu

Bologna Süreci, Otomasyon ve Karşılaşılan Zorluklar – 2 Zorluklar ve/veya zayıf yönler Eski yazılımların başarısızlığı nedeniyle motivasyon eksikliği ve inanç kaybı Dağınık ve çok değişkenli bir üniversite olmanın getirdiği zorluklar Değişime kapalılık ve alışkanlıklar

Bologna Süreci, Otomasyon ve Karşılaşılan Zorluklar – 3 Olması gerekenler ve/veya güçlü yönler Sağlam bir irade ve yönetimin desteği Güçlü merkezi bir ekip ve bu ekibin birimlerde oluşturulmuş uzantıları ile tüm üniversiteye yetkisel, kültürel ve teknolojik nüfuz edebilme Destek ve çağrı merkezi oluşturulması Sağlam ve detaylı bir analiz çalışması Öğrenci işlerininin yeniden yapılandırılması Sadece yeni öğrencilerle başlanması Sağlam bilişim altyapısı Adım adım iş takibi

Dinlediğiniz için teşekkürler… Sonuç ve Değerlendirme Sorular?