Tüm Çocuklar İçin El İşi Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ANLATIM TÜRLERİNİ SINIFLANDIRMA. Edebî türler veya metin türleri olarak bilinen yazılarda farklı anlatım birlikleri bir araya gelir. Bir hikâyede betimleme,
Advertisements

Mastarlar.
Beşinci hafta. Müfredat programı Ödev teslim Projelerini teslim edenler; Belediye Projesi -> Tamam Ulaşım Projesi -> Geldi ama kavramsal tasarım yerine.
Karakalem Tekniği ve Özellikleri
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
Çözünme durumuna göre Tam çözünme: Bir elementin diğeri içerisinde sınırsız çözünebilmesi. Hiç çözünmeme: Bir elementin diğeri içinde hiç çözünememesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
İLK HEYKELLER.
Mısır danatında resim ve heykel
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
İSİM GRUBU. Bu konu için önerilen literatür: 1. İSİM TAMLAMASI: Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, 2008, İYELİK GRUBU VE İSİM.
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
DİYARBAKIR 2008.
GEOMETRİK CİSİMLER VE HACİM ÖLÇÜLERİ
HAZIRLAYANLAR ZELİHA OKÇU ÖZGÜL ERGÜL  Bir hesap tablosu programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde.
VARLIKLARI NİTELEYEN KELİMELER ( ÖN AD )
ÇOK BOYUTLU SİNYAL İŞLEME
YÜZEY :Cisimlerin hava ile temas eden bölümlerine yüzey denir.
SAYILAR ve RAKAMLAR.
Makinede düz dikiş.
DESEN.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
RENKLİ RESİM UYGULAMALARI I
Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket. Bölüm 2: Bir Boyutta Hareket.
DOKU.
ASTAR DEKORLAR ŞABLON DEKORLARI.
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Another graphic or chart
B) GÖRÜNÜR İŞARETLER (PAYROTEKNİK MALZEME)
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
HAVA PERSPEKTİFİ Doğada yakınımızda bulunan varlıklar gözümüze gerçek renk ve boyutlarıyla net olarak görünür. Oysa bizden uzaklaştıkça nesnelerin boyutları.
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TAM SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ CETVELİ EZGİ BÖLEK, ÖZGE AYTAÇ, AYŞE NUR KOÇALİ MATERYALİN AMACI MATERYALİN.
TEKNİK RESİM GÖRÜNÜŞ (12. HAFTA).
Buluş nedir?.
MEZOLİTİK ÇAĞ Mezolitik (mesos =orta lithos=taş) Çağ adı verilen bu dönem Neolitik Çağ'a geçişi hazırlayan bir ara evredir.
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ DÖNEM GELİŞİM ÖZELLİKLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-3
ŞEKİLLER.
Erken Öğrenme Devinsel Beceriler ve Algısal Yetenekler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Microsoft SharePoint'inizi özelleştirme Çevrimiçi web sitesi
Bu konudaki her şeyi okuyun Microsoft SharePoint Haberler
MADDEYİ TANIYALIM.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
CİSİMLERİN GÖRÜNÜŞLERİNİ ÇIKARMA
Oyun İçine Gömülü Öğretim
KALITIM VE ÇEVRE I. Kalıtım II. Çevre
Gelişim ve Temel Kavramlar
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

Tüm Çocuklar İçin El İşi Çalışmaları Esin Dibek Marmara Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Çocukların Çizgisel Gelişimleri Karalama Devresi (2-4 yaş) İsimsiz karalamalar (Discorderly scribbling): Kontrollü karalamalar (Controlled scribbling): İsimlendirilen karalamalar (Naming of scribbling):

Karalamanın sırası

Örnek Resimler

Örnek Resimler

Örnek Resimler

Karalama evresinin sonu 4 Yaş grubundaki çocukların çizgisel özellikleri: • Görsel kontrol gelişmiştir. Örneğin, bir insan figürü çiziminde; ayaklar bir çizgi, gözler ise bir nokta şeklindedir. Eller, kulaklar, saçlar ve ağız-diş belirgin bir şekilde görülür. • Baş çiziminde yuvarlaklar favori şekil haline gelmiştir. • Çocuk çizimini daha gerçekçi bir şekilde gösterebilmek için bazen ikinci bir yuvarlağı gövde için, ikinci bir çift çizgiyi de kollar için kullanabilir. • Parçadan bütüne bir sentez oluşturama güçlüğü çekildiğinden çocuk bu çabayı sık sık denemez.

Şema Öncesi Dönem: 4-6 Yaşlar Bu devirde çocuk dış dünya ile kurduğu ilişkisini zenginleştirmeye koyulur. Çocuk müthiş bir merak içindedir. ·         Tanıdığı varlıkları tanıdığı kadar resimler. ·         Varlıkları tanımak için denemekten çekinmez.Başardığındaki mutluluğu olağanüstüdür. ·         En çok insan çizimine yer verir. ·         En sevdiğini en büyük, en ortaya çizer. ·         Önden çizim yapılır. Yüzler şematiktir, anlam aranmamalıdır. ·         Baş çok büyük resimlenir. ·         Gövdedeki elemanların sayısı yeterli sayıdadır. Ayrıntılar görülebilir. Ayrıntılar süslenebilir. ·         Resimlerinde kararlıdır, karışılmasını istemez ama resim bittiğinde yaptıklarını anlatmayı, anlattıklarının mutlaka dinlenilmesini ister.

Şematik Dönem 7-9 yaş arası Kendine özgü bir insan ve çevresinin resmini yapmaya başlamıştır. Tekrarlamalarla kendine güveni gelişmeye başlar Çoğunlukla geometrik çizgileri kullanmaktadır. Vücudun önemli sayılan parçalarını abartmaktadır Konulu resimler başlar.

Başkaldırma Dönemi 9-11 yaş arası Bu çağlarda çocuk gerçeklerle ilgilenmeye başlar Geometrik çizgilerden uzaklaşmaya başlar Cinsiyet farkını resimlerine yansıtmaya başlar Renkleri resimlerinde gerçekçi bir şekilde kullanmaya başlar

Küçük Kas Gelişimi 3 YAŞ ÖNCESİ Parmaklarıyla tırmıklama hareketi yaparak küçük bir nesneyi alır Küçük bir nesneyi baş ve işaret parmaklarıyla tutar Kerpeten tutuşu başlamıştır. Kalem tutar Kağıda işaretler yapar Kağıdı kendiliğinden karalar Kitabın sayfalarını çevirir Düşey çizgiyi taklit eder

Küçük Kas Gelişimi 3 - 4 YAŞ GRUBU · Baş ve işaret parmağımı kullanarak küçük nesneleri toplayabilirim. · 4-5 adet boncuğu bir ipe yerleştirebilirim. · Modele bakarak üç blokla köprü yapabildim. · Yardımsız kalem tutabilirim. · Modele bakarak (x,+,O,) şeklini çizebilirim. · Gösterildiğinde dikey ve yatay çizgileri taklit edebilirim. · Daire içinde gözleri, ağzı ve burnu olan bir yüz resmi çizebilirim. · Bir şeklin sınırlarını taşırmadan boyayabilirim. · Makası düz olarak tutabilir ve yardımla makas kullanabilirim. · Yapıştırıcı kullanarak bir şekli kağıda yapıştırabilirim. · Patates vs. gibi baskı çalışmaları yapabilirim. · Yoğurma maddelerini kullanarak değişik şekiller oluşturabilirim. · Bir kağıdı ikiye katlayabilirim. · Sıvıları bir kaptan diğer bir kaba boşaltabilirim

Küçük Kas Gelişimi 4-5 YAŞ GRUBU · On küple kule yapabilirim. · Beş adet blok' u tren şeklinde dizebilirim. · Model gösterildiğinde kare, artı, çarpı, üçgen, V, T, H, D şekillerini çizebilirim. · Üç kısımlı adam resmi ve basit bir ev resmi çizebilirim. · Sınırları belli bir yol üzerinde soldan sağa, yukardan aşağıya, sağdan sola doğru elimi kaldırmadan çizgi çizebilirim. · 1'den 5'e kadar olan sayıları kopya edebilirim. · Ufak bir makasla sekil kesebilir ve başka bir kağıtta bulunan ayni şeklin üzerine yapıştırabilirim. · Model gösterildiğinde bir kağıdı üç kere katlayabilirim.

Küçük Kas Gelişimi 5-6 YAŞ GRUBU · Model olunduğunda ayakkabı bağcığıyla düğüm atabilirim · Nokta nokta verilen bir resmin noktalarını birleştirebilirim · 6 kısımlı bir adam resmi çizebilirim ve eksik çizilmiş bir adam resmini tamamlayabilirim · Söylendiğinde yatay,dikey, artı, çarpı,daire,üçgen,kare, dikdörtgen şekillerini çizebilirim · 1'den 10'a kadar olan sayıları kopya edebilirim · Labirent bulmacaları tamamlayabilirim · Bir kağıdı dörde katlayabilirim · Gösterildiğinde bir kareyi üçgen şeklinde katlayabilirim · Bir kavanozun kapağını açıp kapayabilirim · Tahta çekiç ile tahtaya çivi çakabilirim

Öneriler... Etkinlikleri Materyallerde uyarlamalar yapın Basitten-zora Kontrollüden bağımsıza (Birlikte yapılan çizimler, örnek çalışmalar) Sınırlıdan- sınırsıza Büyükten- küçüğe planlayın Materyallerde uyarlamalar yapın Temizliğe çocukları da katın

Desen – Resim Teknikleri Kurşun kalemle yapılan resimler Kuru, mum ve yağlı pastel ile yapılan resimler Fırçayla resimler

Resimde Boyama Teknikleri Kara tahta üzerine renkli tebeşirle resim Mum boya-yağlı pastelle resim Guaş, suluboya ve akrilikle resim

Resimde Rahatlatıcı Teknikler Parmaklarla boyanan resim Şeker boyası Leke resimler Tutkallı zemin üstüne kazıma tekniği İplikler kullanılarak yapılan resimler Kum kullanılarak yapılan resimler

Baskı ve Kopya Teknikleri Karton baskı Strafor baskı Püskürtme İp boyası

Diğer Teknikler... Kolaj çalışmaları Mozaik tekniği Kağıt mozaik Patates baskısı ile mozaik Fırçayla mozaik

Farklı Süsleme Teknikleri Kibrit çöpleriyle tasarım Üfleme boya Boncuklar kullanılarak yapılan süsler

Üç Boyutlu İşler Çeşitli malzemelerden heykel yapımı Kille (Oyun Hamuru ile) yapılan çalışmalar Kağıt hamuru ile yapılan işler Masklar Tutkalla yumuşatılmış kağıtlardan yapılan masklar Kutularla yapılan çalışmalar

Örnek Resimler

Örnek Resimler

Örnek Resimler

Onlar başardılar...

Çünkü...

Onlar da başarabilirler...

edibek@marmara.edu.tr