Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri
1. Beklentiler Ne görmeyi beklerseniz onu görürsünüz…
2. İlgiler A4’e ihtiyacım var !!!!!
3. Gereksinimleri
4. Bilişsel stilleri
5. İnançlar
6. Bireysel değerler
3. Algısal Örgütleme Yasaları İnsan nesneleri ayrık parçalar olarak değil, bir bütün olarak algılama eğilimindedir. İnsan beyni dünyadan gelen nesnel bilgileri anlamlı bütünlere dönüştürür.
1. Şekil- zemin ili ş kisi Yandaki resme bakınca vazo mu görüyorsunuz, yoksa yüz yüze bakan iki insan mı? Algı alanımıza giren temel uyarıcıyı “şekil”, onu çevreleyen ortamı da “zemin” olarak algılarız. h_Gestalt_talk.pdf
2. Yakınlık Yasası Birbirine yakın olan uyarıcıları bir grup gibi algılarız.
Mekansal Yakınlık Yasası
3. Süreklilik / Devamlılık Yasası Aynı yönde giden noktalar, çizgiler vb. birimler birlikte gruplanarak birbirinin devamı gibi algılanırlar.
Zeren, Tamamlama Yasası Tamamlanmamış etkinlikler, biçimler ve sesler tamamlanarak algılanmaktadır.
5. Benzerlik Yasası Birbirine benzer özellikleri olan uyarıcılar, algısal bir bütünlük kazanırlar ve tek bir grup gibi algılanırlar.
Zeren, Benzerlik Yasası Peki ya uyarıcıların tamamı birbirine benzer ama biri farklıysa? Farklı olanı hemen öbürlerinden ayırt ederiz!
6. Basitlik Yasası Öteki unsurlar eşit olduğunda, birey, basit ve düzenli bir biçimde organize edilmiş figürleri algılar.
Materyal geliştirme aşamaları
Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Eğitim kurumlarında en yaygın olarak kullanılan ve genellikle kolay temin edilen ve maliyeti düşük materyallerdir. Yansıtıcısız teknoloji ve materyaller; -basılı materyaller, -gösterim yüzeyleri, -resimler, -gerçek nesneler, -modeller, -çoklu ortam setleri, - alan gezileri, - gösteriler, -sergiler ile ucuz ve ücretsiz materyallerdir.
Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Genel olarak basılı materyaller, ders kitapları, el kitapları, çalışma kılavuzları, çalışma kitapları, romanlar ve broşürlerden oluşur. Ders kitapları uzun süredir sınıftaki öğretimin temelini oluşturmaktadır.
Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Fotoğraf, çizim, çizelge, grafik ya da karikatür gibi resimlerden yararlanılacaksa gösterim yüzeylerinin kullanılması gerekir. Bu tür resimler, sınıfta çeşitli yollarla da gösterilebilir. Bunlar; elle yazılarak, çizilerek, elde tutularak tahtaya asılarak
Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Tahta, sınıfta yazıların yazılabileceği, çizimlerin ve resimlerlerin yapılabileceği ya da asılabileceği yüzeylerdir. Tahta türleri: çok amaçlı tahta, elektronik beyaz tahta, askılı tahta, bülten tahtası, pazen tahta, manyetik tahta ve dosya tahta
Çok Amaçlı Tahta