Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Advertisements

Mastarlar.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
CP HASTALARINDA SOSYAL HİZMETLER. CP hastalıklı bireyin temel özbakım, sosyal ve mesleki becerileri kullanabilecekleri yeterlilik düzeyine ulaşabilmeleri.
Prof. Dr. Rana Özen Kutanis İLETİŞİM ÇEŞİTLERİ A.Kişi-Kişi (İnsan - İnsana) İletişim B.Kişilerarası İletişim C.Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim D.Örgüt.
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Uzaktan Eğitim Sürecinde Materyal Ortam ve Teknoloji Tasarımı Yusuf DOĞANAY.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Materyal Tasarım ve Hazırlama İlkeleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
DÜZLEM Ölüdeniz Muğla’nın Fethiye ilçesinde bulunan Ölüdeniz, çok güzel bir turizm beldesidir. Ölüdeniz, durgun deniz yüzeyi özelliği ile bilinir. Ölüdeniz’in.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖRGÜTSEL BAĞLILIK.
Entegre Müfredat Modeli
Bütünleştirme uygulamaları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Abant İzzet Baysal Üniversitesi
KELİME-SÖZCÜK NEDİR? Cümlenin anlamlı en küçük birimlerine ya da tek başına anlamı olmadığı hâlde cümle içinde anlam kazanan anlatım birimlerine kelime.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ.
TUTUM VE ALGILAR.
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
KÜMELER HAZIRLAYAN : SELİM ACAR
OKUMA-YAZMA BECERİLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
YANSITILMAYAN GÖRSEL MATERYALLER
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
UZAKTAN EĞİTİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖĞRENME STİLLERİ.
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Sınıfın İlişki Düzeni.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Grafikler Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
GÖRSEL ARAÇ ÇEŞİTLERİ.
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Algılayanın Özellikleri 1. Beklentiler 2. İlgiler 3. Gereksinimleri 4. Bilişsel stilleri 5. İnançları 6. Bireysel değerleri

1. Beklentiler Ne görmeyi beklerseniz onu görürsünüz…

2. İlgiler A4’e ihtiyacım var !!!!!

3. Gereksinimleri

4. Bilişsel stilleri

5. İnançlar

6. Bireysel değerler

3. Algısal Örgütleme Yasaları İnsan nesneleri ayrık parçalar olarak değil, bir bütün olarak algılama eğilimindedir. İnsan beyni dünyadan gelen nesnel bilgileri anlamlı bütünlere dönüştürür.

1. Şekil- zemin ili ş kisi Yandaki resme bakınca vazo mu görüyorsunuz, yoksa yüz yüze bakan iki insan mı? Algı alanımıza giren temel uyarıcıyı “şekil”, onu çevreleyen ortamı da “zemin” olarak algılarız. h_Gestalt_talk.pdf

2. Yakınlık Yasası Birbirine yakın olan uyarıcıları bir grup gibi algılarız.

Mekansal Yakınlık Yasası

3. Süreklilik / Devamlılık Yasası Aynı yönde giden noktalar, çizgiler vb. birimler birlikte gruplanarak birbirinin devamı gibi algılanırlar.

Zeren, Tamamlama Yasası Tamamlanmamış etkinlikler, biçimler ve sesler tamamlanarak algılanmaktadır.

5. Benzerlik Yasası Birbirine benzer özellikleri olan uyarıcılar, algısal bir bütünlük kazanırlar ve tek bir grup gibi algılanırlar.

Zeren, Benzerlik Yasası Peki ya uyarıcıların tamamı birbirine benzer ama biri farklıysa? Farklı olanı hemen öbürlerinden ayırt ederiz!

6. Basitlik Yasası Öteki unsurlar eşit olduğunda, birey, basit ve düzenli bir biçimde organize edilmiş figürleri algılar.

Materyal geliştirme aşamaları

Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Eğitim kurumlarında en yaygın olarak kullanılan ve genellikle kolay temin edilen ve maliyeti düşük materyallerdir. Yansıtıcısız teknoloji ve materyaller; -basılı materyaller, -gösterim yüzeyleri, -resimler, -gerçek nesneler, -modeller, -çoklu ortam setleri, - alan gezileri, - gösteriler, -sergiler ile ucuz ve ücretsiz materyallerdir.

Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Genel olarak basılı materyaller, ders kitapları, el kitapları, çalışma kılavuzları, çalışma kitapları, romanlar ve broşürlerden oluşur. Ders kitapları uzun süredir sınıftaki öğretimin temelini oluşturmaktadır.

Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Fotoğraf, çizim, çizelge, grafik ya da karikatür gibi resimlerden yararlanılacaksa gösterim yüzeylerinin kullanılması gerekir. Bu tür resimler, sınıfta çeşitli yollarla da gösterilebilir. Bunlar; elle yazılarak, çizilerek, elde tutularak tahtaya asılarak

Yansıtıcısız öğretim teknoloji ve materyalleri Tahta, sınıfta yazıların yazılabileceği, çizimlerin ve resimlerlerin yapılabileceği ya da asılabileceği yüzeylerdir. Tahta türleri: çok amaçlı tahta, elektronik beyaz tahta, askılı tahta, bülten tahtası, pazen tahta, manyetik tahta ve dosya tahta

Çok Amaçlı Tahta