1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
Advertisements

Gözlere inanmak zor. 918 metre ve 500 milyon Euro... Mühendislik bu işte. Eski Doğu ve Batı Almanyaları birleştiriyor. Berlin yakınında Magdeburg şehrinde.
Uzay mekiğinin yakıt tankının genişliği neden 1,5 metre?
OTOYOLU HIZLI TREN HATTININ KALDIRILMASININ
PROJENİN AMACI Ankara ve İstanbul arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demiryolu inşa edilerek hızlı, konforlu, güvenli bir.
Fotoğraf ve Kartpostallar
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
Uluslararası Taşımacılık Yönetimi
Lake Superior (yukarı Göl)
TAŞIMACILIĞIMIZ ve DEMİRYOLLARIMIZ.
Medeniyetlerin kesişim noktası
Değerli Dostlar, 2008 tatilimi Doğu Anadoluyu gezerek değerlendirmiştim. Bu sunumun konusu Ahlat, Van Gölünün batı kıyısında Bitlis.
ÖZGE BEŞİKÇİ - ZEYNEP YAŞA
BİR MEZARLIĞA GİRİNCE BU DÜNYADAN KOPARSINIZ VE BEDENİNİZİ UHREVİ BİR AHENK SARAR SARMALAR……SAĞINIZDA,SOLUNUZDA TÜKENMİŞ HAYATLARI GÖRÜRSÜNÜZ. İÇİNİZİ.
Sesli izleyiniz SUNU NO : 102 Mehmet ASAL KORPUS NEDİR ? İnsan vücudu etrafındaki şaşırtıcı deneyim. CORPUS, 35 metre yüksekliğinde saydam bir binada.
ilave Calmis oldugum bir sirto muzik Fotoğraf ve Kartpostallar Fotoğraf ve kartpostal koleksiyonunun büyük bir bölümü Osmanlı ve Türkiye Cumhuriyeti.
Yöremiz Edirne, Meriç nehrinin batısı ve sınıra yalnızca 1 km mesafe...
Fotoğraf ve Kartpostallar
6 nolu servis güzergahı S A M S U N B U L V A R I
TÜRKÇE PERFORMANS GÖREVİ
BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI
MTS 3022 TÜNEL AÇMA Prof. Dr. Turgay ONARGAN Prof. Dr. C. Okay AKSOY
Beylerbeyi Sarayı/Oyuncak Müzesi
Hepimizin DünyasI 1. Dünya Çocukları.
YARİM İSTANBUL.
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ BOYUNA PROFİL NİVELMANI ENİNE PROFİL NİVELMANI
ÇİN MEDENİYETİ.
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
Kartografya Yrd. Doç. Dr. Erkan Yılmaz
BU SUNUDAKİ TÜM FOTOĞRAFLAR CEM YURTSEV’E AİTTİR. İZİNSİZ KULLANIMI TELİF HAKLARI GEREĞİNCE YASAKTIR. HER TÜRLÜ BİLGİ VE BAŞVURU İÇİN
Dünyanın en güzel tren yolculukları
MİMAR SİNAN Mimar Sinan 1490’da Kayseri’ye bağlı Gesi nahiyesinin Ağırnas köyünde doğmuştur. 1512’de devşirme olarak alınıp “acemi oğlanlar” okulunda eğitim.
HEDEF DAVRANIŞLAR 1-) Kara taşıtlarının adlarını söyleme/yazma.
Bu sunuşu Çözüm Paylaşım Grubuna Üye olduğunuz için aldınız. Benzer sunuşları düzenli olarak alabilmek için aşağıdaki adrese boş mail atarak grubumuza.
BEST SUMMER EVER. EMBASSY SUMMER  Campbell House.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ADIM ADIM TÜRKİYE GÜZEL TÜRKİYE’M-2.
Genel HatlarIyla Hİndİstandakİ Türk SanatI
Viyana Metrosu, Avusturya
A Kartallar Diyarı RNAVUTLUK.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
XVII. YÜZYILDA OSMANLI DEVLETİ
TURİZM HAFTASI.
3.KÖPRÜ.
XVII. YÜZYIL ISLAHATLAR/ SİYASİ VE BİLİMSEL GELİŞMELER 3. ÜNİTE: ARAYIŞ YILLARI 2. ve 3. KONU.
TEKNOLOJİNİN GELİŞİMİ
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Haydar KIRKBUDAK Şube Müdürü DEVLET SU İŞLERİ XIV BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOSMETROSTROY – ALKE – STFA ORTAK GİRİŞİM GRUBU Arif H. DURUKAN Şube Müdürü Serkan DAĞLIOGLU.
MARMARAY’IN YOK EDECEĞİ TARİH
Ders: Sosyal Bilgiler Konu: Devletler Arası İlişkiler Okul: Atatürk Ortaokulu Öğretmen: Eser Yaslıoğlu.
TÜRKİYE’de KARAYOLU - DEMİRYOLU – DENİZYOLU taşımacılığında BUNLARI BİLİYORMUYDUNUZ?..
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
UNUTULAN ZAFER KUTÜL AMARE ZAFERİ 100.YIL.
Etnoğrafya Müzesini Geziyoruz
İPEKYOLUNDA TÜRKLER.
Demiryolu Taşımacılığı Terminolojisi
KÜLTÜR AKTARIMINDA DİLİN ÖNEMİ
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Nüfusumuzun Özellikleri
ATATÜRK ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
Cumhuriyet’in İlk Yıllarında Yapılan İnkılaplar
Ankara Ankara Güzel Ankara
BAKÜ-TİFLİS-KARS (BTK)
Batı Karadeniz-2.
HIZLI TREN İŞLETMECİLİĞİ VE BAKIMI
KARS KALESİ Merkez Kale, İç Kale veya Stadel olarak anılır. M.S yılında Selçuklulara bağlı Saltuklu Sultanı Melik İzzeddi'in emri.
ATATÜRK CUMHURİYETİMİZİN KURUCUSU ULU ÖNDER ATATÜRK’ÜN İSTİRAHATINI YAPTIĞI YER.
TÜRKİYE’DE ULAŞIM SİSTEMLERİ. A.DOĞAL FAKTÖRLER 1.COĞRAFİ KONUM  Ülkemiz konumu itibariyle üç kıta arasında köprü konumundadır.  Bu özelliği ile Kafkaslar,
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÇİN HALK CUMHURİYETİ. Başkenti: Pekin Çin Halk Cumhuriyeti, yüzölçümü itibariyle dünyanın üçüncü, nüfus itibariyle en büyük ülke. Güney Doğu Asya'da.
KIZ KULESi.  Tarihi ve farklı objektiflerden manzaralar...Geçmişi 2500 yıl öncesine dayanan bu eşsiz yapı, İstanbul`un tarihine eş bir tarih yaşamış.
Sunum transkripti:

1900 ‘LÜ YILLARDA 5000 ALMAN’IN ÇALIŞTIĞI KÖY-BELEMEDİK TARİHİ 1888 yılında II. Abdulhamit ile Alman İmparatoru Kaiser Willhem tarafından imzalanan sözleşmeyle Haydarpaşa’dan Bağdat-Halep-Şam’a kadar demiryolu ağı kurulması öngörüldü. Bu projeyle, Osmanlı’nın asker, eşya ve yolcu taşıması, Almanların da ihtiyaç duyduğu petrol kaynaklarına ulaşması planlandı. Haydarpaşa’dan Eskişehir, Konya, Ereğli, Pozantı, Adana güzergahını izleyen Bağdat Tren Hattı’nın en önemli ve zor geçiş noktası olan Belemedik’te, 1905 yılında Almanlar tarafından 12 kilometre uzunluğunda, 22 tünel açıldı. Hacıkırı’nda da 200 metre uzunluğunda Varda Köprüsü inşa edildi. Belemedik tren istasyonunda o yıllarda binlerce Alman ve Türk görev yaptı. Bölgede Almanlar, hastane,genelev, okul, kilise, sinema, cami inşa ettiler. Bağdat Tren Hattı’nın bu zorlu aşamasını yıllar süren çalışma sonucu başarıyla tamamlayan Almanlar, Belemedik’teki yüksek bir kesimde bulunan 3 bin 700 metrekarelik alanda mezarlık oluşturarak, buraya hayatını kaybeden vatandaşlarını defnetti. Aradan geçen zamanda kuytu bir yerde olduğu için binalarının önemli bölümü tamamen harap olan, birkaç mezar taşı dışında ortadan kaybolan bu istasyonun, kuruluşunun 100. yılında Alman-Türk dostluğunun sembolü olması için çalışma yapılıyor. Almanya Federal Cumhuriyeti Büyükelçisi Dr. Eckart Cuntz Belemedik ve civarında etkileyici bir doğanın bulunduğunu kaydetti. 100 yıl önce inşa edilen demiryolunun o dönemdeki kısıtlı imkânlarla inşa edildiğini hatırlatan Cuntz, `Yapıldığı tarih düşünüldüğünde gerçekten bu hat büyük bir eserdir. Hat aynı zamanda Türk-Alman dostluğunun bir sembolüdür.` diye konuştu.Almanya Federal Cumhuriyeti Büyükelçisi DrEckart CuntzCuntz Belemedik`te Türk-Alman işçi ve mühendislerinin birlikte yaşadığına işaret eden Cuntz, buranın gelecekte Hicaz-Bağdat demiryolunun önemli bir istasyonu haline geleceğini dile getirdi.Bağdat CUNTZ: `BELEMEDİK`TE İKİ ÜLKE DOSTLUĞUNU SEMBOLİZE EDECEK ANIT YAPILSIN`YAPILSIN Belemedik`te iki ülke işbirliği ve dostluğunu sembolize edecek bir anıtın yapılmasını gündeme getiren Dr. Eckart Cuntz, `Burada eskide kalmış binalar, değişime uğramamış haliyle görmek için eski bir buharlı trenle bu tarihi güzergâhta yapılacak gezi çok büyük bir ilgi görür. Almanya`dan da bu geziye ilginin çok olacağını düşünüyorum.` değerlendirmesinde bulundu.

HACIKIRI – ALMAN KÖPRÜSÜ

ÇAKIT VADİSİ-TÜNELLER VE KÖPRÜLER