Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Hafta 9 – BİÇİMSEL İLETİŞİM Bölüm 2 : Biçimsel İletişim Türleri
MESLEKİ EĞİTİM.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
GENEL ve TEKNİK İLETİŞİM
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Çok Etmenli Sistemlerde Yük Dengeleme ve Yük Paylaşımı
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
GRUP DAVRANIŞLARININ TEMELLERİ
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
Yazışma Teknikleri Doç. Dr. Hüseyin Odabaş. Yönetimde Bilgi Üretim ögeleri, 3M [insan (men), para (money), hammadde-malzeme (materials)] olarak sınıflandırılırken,
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
KARAR ALICI OLARAK YÖNETİCİ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
Sistem Analizi Sistem Analisti
ÖĞRENME AMAÇLARI Çeşitli veri toplama yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını anlamak. Kişisel görüşme, telefonla anket ve çevrim içi anketleri.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kültüre dair Örgüt kültürü, işletme kültürü, toplum kültürü ya da firma kültürü şeklinde adlandırılan değerler toplamı, çeşitli yönetim ve organizasyon.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
TEMEL BECERİLER-3.
İLETİŞİM 10. hafta.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
ÖRGÜT SOSYOLOJİSİ ÖRGÜTLER.
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
Kişisel Rehberlik.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
ÇATIŞMA VE İLETİŞİM.
Bireysel Kariyer Planı Oluşturma
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM. BÖLÜM 2 ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM.
ETKİLİ İLETİŞİM DERSİNE HOŞ GELDİNİZ Haftalar Yrd. Doç. Dr. Selim EMİROĞLU.
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İLETİŞİM TÜRLERİ.
5.3. İLETİŞİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
ETKİN İLETİŞİM VE ETKİN İLETİŞİMİ ENGELLEYEN FAKTÖRLER
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Matriks Organizasyon Yapısı
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR. Kazanımlar Bu üniteyi tamamladığınızda aşağıdaki hedeflere ulaşmanız beklenmektedir: Gelişimle ilişkili olan.
GELİŞİM VE ÖĞRENME PSİKOLOJİSİNE GİRİŞ.
KİŞİLERARASI İLETİŞİM ÇATIŞMASI
GRUP İLETİŞİMİ.
KURUMSAL İLETİŞİM.
TAKIM SARGINLIĞI.
GRUP İLETİŞİMİ.
Sunum transkripti:

Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha fazla bireyin meydana getirdiği yapı. Biçimsel Grup: Örgüt yapısı tarafından tayin edilmiş bir çalışma grubu. Biçimsel Olmayan Grup: Biçimsel yapı ya da örgüt tarafından tanımlanmamış grup; böyle bir grup sosyal ilişki ihtiyacını karşılamak için meydana gelmiştir.

Komuta Grubu: Doğrudan bir yöneticiye bağlı olan bireylerin oluşturduğu grup. Görev Grubu: Bir görevi tamamlamak için birlikte çalışan insanların oluşturdukları grup. İlgi Grubu: Her birinin ilgi duyduğu bir konuya ilişkin olarak bir araya gelmiş insanlar topluluğu. Arkadaşlık Grubu: Bir ya da daha fazla ortak özelliği olan insanların oluşturduğu topluluk.

Neden İnsanlar Gruplar Oluştururlar? Sosyal Kimlik Kuramı: Bireylerin kendilerini ne zaman ve nasıl bir grubun üyesi olarak tanımladıkları ile ilgilenen yaklaşım. Grup İçi Kayırma: Grup içindeki üyeleri daha iyi değerleme ve grup dışında kalanların tamamını aynı şekilde değerlendirme eğilimi.

Neden İnsanlar Gruplar Oluştururlar? Sosyal kimlik geliştirmek için.İnsanlar ne zaman sosyal kimlik geliştirir? Bazı özellikler sosyal kimliği birey için daha önemli hâle getirir: Benzerlik Belirginlik Statü Belirsizliği azaltma

Grup Gelişiminin Aşamaları Bu bölümde beş aşama genel modülünü ve belirli zaman sınırı olan geçici gruplar için alternatif bir modeli açıklayacağız.

Beş Aşama Modeli Oluşum Aşaması: Belirsizlik ile tanımlanan grup oluşum süreçlerinin ilk aşaması. Fırtına Aşaması: Grup çatışmaları ile karakterize edilen grup gelişim düzeylerinin ikinci aşaması. Kurallar Aşaması: Yakın ilişkiler ve bütünlük kavramları ile karakterize edilen grup gelişim düzeylerinin üçüncü aşaması. Performans Aşaması: Grubun tam olarak fonksiyonel olduğu grup düzeylerinin dördüncü aşaması. Dağılma Aşaması: Geçici gruplar için görev performansı yerine faaliyetlerinin tamamlanması ile karakterize edilen grup gelişim düzeylerinin son aşaması.

Çalışma Grubu: Öncelikle paylaşarak ve karar alarak her bir üyeye kendi sorumluluk alanı dahilinde göstereceği performansta yardım etmek için etkileşim halinde olan bir gruptur. Çalışma Takımı Her bir kişinin girdilerin toplamından daha büyük, kapsamlı bir performans düzeyi oluşturan bir gruptur. TAKIM ve GRUP

Takım Türleri B u bölümde, bir kuruluştaki en yaygın dört takım türünü açıklayacağız: 1) Problem Çözme Takımları 2) Kendi Kendini Yöneten Takımlar 3) Fonksiyonel Takımlar 4) Sanal Takımlar

Problem Çözme Takımları: Aynı bölümde 5 ila 12 saatlik vardiyalarla çalışan ve her hafta kaliteyi artırma yollarını, verimliliği ve çalışma ortamını görüşmek üzere, birkaç saatliğine bir araya gelen kişilerden oluşan grup. Kendi Kendini Yöneten Takımlar: Çalışanların (genellikle sayıca 10 ila 15 arası) eski yöneticilerinin sorumluluklarını aldıkları gruplar. Fonksiyonel Takımlar: Bir görevi başarmak için bir araya gelen, hemen hemen aynı hiyerarşik düzenden ama farklı çalışma alanlarından olan kişiler. Sanal Takımlar: Ortak bir hedefe ulaşmak amacıyla, fiziksel olarak dağınık olan üyeleri birleştirmek için bilgisayar teknolojisinden faydalanan ekipler.

Bireyleri Takım Oyuncularına Dönüştürmek Takımların değeri ve büyüyen popülaritesi ile ilgili güçlü deliller gösterdik. Ama doğal olarak pek çok insan takım oyuncusu değildir ve pek çok örgüt tarihsel süreç içerisinde bireysel başarıları yetiştirmiştir. Bununla birlikte takımlar kolektivizm konusunda yüksek puan alan ülkelere de uyum sağlamıştır. Peki ama bir örgüt, takımları bireylerin bireyci bir toplumda doğup büyüdüğü bir ortamda oluşturmak istiyorsa ne olacak?

Dikkat! Takımlar Her Zaman Cevap Değildir Takım çalışması bireysel çalışmadan daha fazla zaman ve sıklıkla daha fazla kaynak gerektirir. Takımlar iletişim taleplerini, yönetilecek çatışmaları ve katılacak toplantıları artırır. Bu yüzden takımları kullanmanın avantajı, maliyetini aşmak zorundadır ve bu her zaman geçerli olmayabilir.  Peki grubunuzun çalışmayı takımlar halinde daha iyi yapıp yapmayacağını nasıl bileceksiniz? Takımların yerine ne zaman bireylerin kullanılacağını kararlaştırın...

K işiler arası anlaşmazlıkların nedenleri arasında belki de üzerinde en çok durulan zayıf iletişimdir. Çünkü bireyler uyanık oldukları saatlerin yaklaşık % 70’ini iletişimde −yazma, okuma, konuşma, dinleme gibi faaliyetlerle harcamaktadırlar. Bu da bizi grup performansının en büyük engelleyicilerinden birinin etkin iletişim eksikliği olduğu sonucuna götürmektedir. İyi iletişim yetenekleri başarılı bir kariyer için çok önemlidir. İşe alma görevlilerine yapılan anket sonuçları, iletişim becerilerinin daima istenilen özelliklerin başında yer aldığını göstermektedir.

İletişimin Fonksiyonları İletişim, bir grup ya da örgüt içinde dört önemli fonksiyona sahiptir:  Kontrol  Motivasyon  Duygusal ifade  Bilgi

İletişim Süreci İletişim: Anlamın aktarılması ve anlaşılması. İletişim sürecini tanımlayın, resmî ve resmî olmayan iletişim ayrımını yapın…

İletişimin Yönü İletişim dikey veya yatay olarak gerçekleşebilmektedir. Biz dikey iletişimi kendi içinde yukarıdan aşağıya ve aşağıdan yukarıya olmak üzere tekrar bölmekteyiz.

İletişim Süreci Kaynak ve alıcı arasındaki aşamalardır. Sonuç, amacın bir bireyden diğerine aktarılmasıdır. Resmî Kanallar Örgütlerde üyelere mesleki faaliyetleri ile ilgili mesajların iletildiği kanallardır. Resmî Olmayan Kanallar: Kişisel veya sosyal mesajların iletilmesinde ise bireysel tercihlere bir cevap olarak ve kendi kendine oluşan kanallardır.

Kişiler Arası İletişim Grup üyeleri mesajları birbirleri arasında nasıl iletirler? Genellikle yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim kullanarak bu iletişim gerçekleşebilir. Sözlü İletişim ? Yazılı İletişim ? Sözsüz İletişim ?

Örgütsel İletişim Bu bölümde örgütsel iletişim konusu ele alınmaktadır. Temel amaç, biçimsel ağlar ile fısıltı gazetesinin ne olduğunu ve farklılıklarını anlamaktır. Daha sonra iletişimdeki teknolojik gelişmeler tartışılacaktır. Fısıltı Gazetesi: Örgütün biçimsel olmayan iletişim ağı.

İletişim Kanalının Seçimi

İnsanlar neden bir iletişim kanalını diğerine tercih ederler? Kanal zenginliğinin iletişim kanalı seçiminin temelini nasıl oluşturduğunun gösterin…

Etkili İletişimi Engelleyen Faktörler Çok sayıda faktör etkili iletişimi geciktirir veya çarpıtır. Bu bölümde, bu engellerin başlıcaları ele alınacaktır. a) Filtreleme b) Algıda Seçicilik c) Aşırı Bilgi Yüklemesi d) Duygular e) Dil f) Sessizlik

g) İletişim Korkusu h) Cinsiyet Farklılığı ı) “Politik Olarak Doğru” İletişimi İletişim Korkusu: Sözlü, yazılı veya her ikisinde de aşırı gerilim ve endişedir. Kanal Zenginliği: İletişim sırasında aktarılabilecek bilgi miktarı.

 Kültürel Engeller Araştırmacılar kültürler arası iletişimdeki zorluklarla ilişkili birçok problem tanımlamışlardır… Engeller anlambilim tarafından ortaya çıkmaktadır. Kelimelerin yan anlamlarından dolayı engeller ortaya çıkmaktadır. Ton farklılığından dolayı engeller ortaya çıkmaktadır. Tartışmaların çözüme kavuşturabilmesindeki yöntem ve tahammüldeki farklılıklardır.

Yüksek Bağlam Kültürleri: İletişimin sözsüz ve imalarla gerçekleştirildiği kültürlerdir. Düşük Bağlam Kültürleri İletişimin kelimelere gerçekleştirildiği kültürlerdir.