OLAF ve AFCOS’ların GÖREV ve YAPISI Koordinatör ve Danışman: Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN Hazırlayan ve Sunan : Başbakanlık Müfettiş Yrd.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İÇ KONTROL STANDARTLARI
Advertisements

19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
TEFTİŞ KURULU BAŞKANLIĞI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DIŞ İLİŞKİLER ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ PROJE BİRİMİ
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Kolluğun Parlamenter Gözetimi
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
Kamuda İç Denetimin Gelecek Stratejisi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İç Güvenlik Sektörünün Sivil Gözetiminin Geliştirilmesi Projesi Aşama II Rahmi Doğan İller İdaresi Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
Ankara, 25 Mart 2011 Mehmet KAYA Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Genel Sekreteri HSYK’ nın Anayasal Değişiklik Doğrultusunda Yeniden Yapılandırılması.
1  İç Denetinin Faaliyetinin Yürütülmesinde Karşılaşılan Sorunlar- Çözüm Önerileri T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI.
Hassas Görevler hassas…çok….
KAYIT DIŞI EKONOMİYLE MÜCADELE STRATEJİSİ
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
İÇ KONTROL STANDARTLARI. İÇ KONTROL 5018 sayılı Kamu Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunun 55. maddesinde İç Kontrol idarenin amaçlarına, belirlenmiş.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
YOLSUZLUKLA MÜCADELEDE SON GELİŞMELER BAŞBAKANLIK TEFTİŞ KURULU 2009.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
Slide 1 Yasal Denetim ile İlgili 8. Şirketler Hukuku Direktifi : Denetim mesleğine giriş, karşılıklı tanıma ve firmaların serbest dolaşımı ile ilgili.
H.Abdullah KAYA Daire Başkanı Ankara
Avrupa Konseyi Destekli Hibe Projesi KAMUDA ETİK KÜLTÜRÜN GÜÇLENDİRİLMESİ.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Avrupa Birliğinin Kurumları
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
TUNCAY ÖZOĞLU. AVRUPA BİRLİĞİ ORGANLARI  Avrupa Parlamentosu, AB kurumları içinde doğrudan halk tarafından seçilen organdır.  AB üyesi ülkelerin vatandaşları.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
SAYDAMLIĞIN ARTIRILMASI VE YOLSUZLUKLA MÜCADELENİN GÜÇLENDİRİLMESİ STRATEJİSİ KOORDİNATÖR: R. Bülent TARHAN Başbakanlık Başmüfettişi HAZIRLAYAN : L. Cihan.
Hazırlayan Bölüm / Departman Adı Hazırlayan Kişi Ad Soyad Hazırlayan Kişi Ünvan KOSGEB REHBERLİK VE DENETİM KURULU YÖNETMELİĞİ RG : 05/06/2011/ /02/2011.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
Çocuk Hakları Konusunda Türkiye'de Yapılan Çalışmalar.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
OTP kapsamında Üye Devletlerin asli yükümlülükleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

OLAF ve AFCOS’ların GÖREV ve YAPISI Koordinatör ve Danışman: Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN Hazırlayan ve Sunan : Başbakanlık Müfettiş Yrd. Ayhan KÜÇÜK

Sunum Planı OLAF nedir? OLAF’ın Yapısı ve Görevleri AFCOS nedir? AFCOS’un Görev ve Yapılanmaları Türkiye’deki Durum Nedir?

OLAF’IN KISA TARİHÇESİ 1988 Öncesi, Usulsüzlüklere ilişkin soruşturmalar Avrupa Komisyonu Birim/Servisleri tarafından bireysel olarak yapılmaktaydı. 1988’de, Usulsüzlüklerin Soruşturmalarının Koordinasyonu amacıyla UCLAF (Task Force for the Co-ordination of the Fight against Fraud) oluşturuldu. 1995’de ise bu Soruşturma Birimleri UCLAF’ın bünyesinde tek bir soruşturma birimi kurulması amacıyla birleştirildi. Avrupa Komisyonu’nun 29 Nisan 1999 tarihli kararıyla 1 Haziran 1999 tarihinde daha geniş yetkilerle donatılmış ve bağımsız bir yapıya kavuşturulmuş şekli olarak UCLAF’ın yerine OLAF kurulmuştur.

OLAF NEDİR? AB’nin mali çıkarlarını (tüm gelir-gider) korumak üzere soruşturmalar ve diğer tedbirleri yürüten ve Avrupa Komisyonu içerisince Genel Müdürlük olarak kurulmuş bağımsız bir birimdir. European Anti-Fraud Office, “Office européen de lutte anti-fraude”(FR) OLAF’ın temel görevi, sahtecilik, yolsuzluk ve diğer illegal faaliyetler karşısında AB’nin mali çıkarlarını korumaktır. Bir kolluk gücü değildir. Brüksel’de bulunmaktadır.

Kurumsal Yapısı OLAF melez (hibrid) bir organdır: Komisyonun bir parçasıdır ama aynı zamanda yönetsel özerkliği bulunmaktadır. OLAF Komisyonun sahtecilikle mücadele politikasından sorumlu kurumu olup Komisyonun kural ve prosedürlerine tabidir. Soruşturulmaların yürütülmesinde operasyonel bağımsızlığa sahiptir. Genel Müdürün Özel Durumu: Komisyonu tarafından gözetim komitesinin tavsiyesi ve Avrupa Parlamentosu ve Konseyine danışılarak 5 yıl için seçilmektedir. Komisyondan, herhangi bir devletten veya başka hiçbir kurum veya birimden talimat beklemez veya almaz. Komisyon tarafından bağımsızlığını tehlikeye düşürebilecek bir karar alındığına kanaat getirirse bunu Avrupa Adalet Divanına kadar götürme hakkına sahiptir. Ayrıca, bütçesi Komisyondan bağımsız olarak AB Parlamentosu tarafından belirlenmektedir.

OLAF’ın Görevleri Üç temel alan: 1) Soruşturmalar ve koordinasyon 2) İstihbarat 3) Sahtecilikle mücadele politikası geliştirme

Soruşturmalar ve Koordinasyon OLAF’ın yargısal gücü yoktur! OLAF idari soruşturma yürütür. Eğer OLAF bir suçun işlendiği şüphesi edinirse dosyayı ilgili yargısal otoriteye iletir. OLAF’ın disiplin yetkisi yoktur! Eğer OLAF AB Komisyonunda çalışan birinin disiplin cezasını gerektiren bir fiilini tespit ederse, dosyayı soruşturulması için Komisyonun disiplin kurulu olan IDOC’a ( Investigation and Disciplinary Office of the Commission) sevkeder. Soruşturmalar yazılı Onaya dayanmak durumunda olup gizlilik ve güvenirlilik ilkeleri geçerlidir. Soruşturmaların iki temel kategorisi vardır: İç Soruşturmalar: 1073/99 sayılı Düzenleme (AB kurumları içerisinde) Dış Soruşturmalar: 1073/99, 2185/96 ve 2988/95 sayılı Düzenlemeler (AB Kurumları dışındaki gerçek kişiler ya da tüzel kişiler)

Soruşturmalar ve Koordinasyon-2 Bir vaka OLAF’a nasıl gelir? İlk bilgi kaynakları: Muhbirler Tanık Anonim kaynaklar AB Kurumları Üye Devletler Üçüncü ülkeler Stratejik istihbarat The Free Phone

Soruşturmalarda Süreç İşleyişi

Soruşturmalar ve Koordinasyonda Üye/Aday Ülke Sorumlukları Teftiş ve denetimler üye/aday ülkelerle yakın işbirliği içinde hazırlanmakta ve yürütülmektedir. Ayrıca, Üye/aday ülkeler, teftiş ve denetimlere iştirak edebilmektedir. Denetime tabi kişi ve/veya kuruluşlar, üye/aday ülke ve OLAF müfettişleri ile işbirliği yapmak zorundadırlar. Eğer kuruluşlar buna direnirlerse üye ülke, OLAF müfettişlerine gerekli desteği sağlamak durumundadır. OLAF Müfettişleri, ulusal müfettişlerle aynı şartlarda; bilgi ve belgelere erişim, rapor hazırlama, idari ve adli teklifte bulunma hakkına sahiptirler. Edinilen bilgilerin gizliliği üye/aday ülkelerin ulusal mevzuatları ile korunduğu şekilde sağlanmaktadır.

Soruşturmalar ve Koordinasyonda Üye/Aday Ülke Sorumlukları - 2 Üye ülkeler muhtemel sahtecilik yada usulsüzlüğe ilişkin her türlü bilgiyi gecikmeksizin OLAF’a bildirecektir. Üye ülkeler yürütülmekte olan soruşturmalar kapsamındaki her türlü bilgi ve belgeyi OLAF’a bildirecektir. İlgili kişi/kuruluşlar ile Komisyon/OLAF karşılıklı olarak doğrudan iletişim kurabilecektir. Ceza Kanunu uygulamaları saklı kalmak kaydıyla AB mali düzenlemeleri çerçevesinde idari tedbir ve para cezaları uygulanabilecektir. Söz konusu tedbir ve cezalar ulusal otoriteler tarafından icra edilecektir.

OLAF İSTATİSTİKLERİ - OLAF’ta 170’i müfettişi olmak üzere toplam 475 personel çalışmaktadır yılı itibariyle 75 milyon avro bütçesi bulunmaktadır.

OLAF’ın ADAY ÜLKELERLE İŞBİRLİĞİ AFCOS YAPILANMASI THE ANTI-FRAUD COORDINATION SERVICES

Yolsuzlukla Mücadele Koordinasyon Birimi: AFCOS Neden AFCOS: Avrupa Toplulukları Kurucu Anlaşması 280. maddesi: Topluluk ve üye/aday Ülkelerin Topluluğun çıkarlarına halel getirecek sahtecilik ya da diğer yasadışı eylemleri önleyecekleri, Üye/Aday Ülkeler kendi çıkarlarını etkileyen sahteciliğe karşı koydukları önlemlerle Topluluk çıkarlarını etkileyen sahteciliğe de karşı koyacağı, hükmünü içermektedir. Bu nedenle, her yeni üye/aday Ülke, ulusal idari yapısına uygun olarak, Topluluk çıkarlarının korunmasının yasal, idari ve operasyonel yönden koordinasyonundan sorumlu bir sahtecilikle mücadele koordinasyon servisi (AFCOS) kurması beklenmektedir. AFCOS’un Misyonu: AFCOS, 2 ana misyona sahip olmalıdır; KORDİNASYON ve İŞBİRLİĞİ AFCOS Sahip Olması Beklenen Nitelikler: Operasyonel Bağımsızlık: Şüpheli işlem ve usulsüzlüklere ilişkin bilgilere erişim, re’sen teftiş ve denetim başlatma ve başlatılan ulusal soruşturmalardan bilgi alma Tarafsızlık ve bağımsızlık; teftiş ve denetimlerin bağımsız ve tarafsız olarak gerçekleştirilmesinin sağlanması

Koordinasyon: Geniş kapsamlı bir ulusal yolsuzlukla mücadele stratejisinin yönlendirilmesi, Katılım öncesi AB fonlarının yönetimindeki eksikliklerin belirlenmesi, AB mali çıkarlarının korunması için zorunlu yasal ve idari tedbirlerin hazırlanması, AB fonlarının yöneticileri ile bilgi paylaşımı, AB mali çıkarlarının korunmasında yer alan farklı kurum ve kuruluşların eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, İşbirliği; AB mali çıkarlarının korunması amacıyla; ulusal idareler, teftiş ve soruşturma birimleri arasında ve bunlar ile Avrupa Komisyonu (OLAF) arasında işbirliği ve yardımlaşmanın sağlanması, Katılım öncesi fonlar dahil AB mali çıkarlarını etkileyen şüpheli yolsuzluk ve her türlü usulsüzlüklere ilişkin bilgilerin paylaşımı, AB mali çıkarlarının korunmasına ilişkin farklı konularda eğitim programlarının geliştirilmesi. Yolsuzlukla Mücadele Koordinasyon Birimi: AFCOS

OLAF, AFCOS’lara kurumsal, teknik ve operasyonel destek sağlamaktadır: Kurumsal Destek: AB çıkarlarını etkileyen yolsuzluklarla mücadeleye ilişkin spesifik konularda eğitim programları ve seminerler düzenlenmesi, Çeşitli temel konularda (kurumsal yapı, yönetim, yeterlikler vs.) uzmanlık ve danışmanlık hizmetleri sağlanması, AFCOS kuruluşlarına misafir denetçi ve eğitimciler gönderilmesi. Teknik Destek; Aday ülkelerin ihtiyaçları doğrultusunda gerekli kurumsal kapasitenin geliştirilmesine ilişkin teknik destek verilmesi, AFCOS tarafından yürütülecek yolsuzlukla mücadele altyapısı için gerekli teknik donanımın oluşturulması için mali destek sağlanması. Operasyonel Destek Aday ülkelerde OLAF Bölgesel Yardımcılarının görevlendirilmesi, Şüpheli yolsuzluk ve usulsüzlük konularına ilişkin soruşturmalarda adli ve teknik uzmanlık sağlanması. Yolsuzlukla Mücadele Koordinasyon Birimi: AFCOS

Diğer Ülkelerde AFCOS’un Oluşturulma Biçimi Ü lkeHangi Hukuki Enstr ü manla OluşturulduğuAFCOS ’ un Hangi Birimde Oluşturulduğu SlovakyaBakanlar Kurulu Kararı (BKK) ve KanunBaşbakanlık Romanya?Başbakanlık Polonya Bakanlar Kurulu Y ö netmeliği Maliye Bakanlığı SlovenyaBKKMaliye Bakanlığı LetonyaBKKMaliye Bakanlığı MacaristanBKK ve KanunMaliye Bakanlığı Hırvatistan Maliye Bakanlığı Y ö netmeliği Maliye Bakanlığı EstonyaBKKMaliye Bakanlığı Bulgaristan? İ ç işleri Bakanlığı LitvanyaBKK İ ç işleri Bakanlığı Ç ek Cum. BKK Y ü ksek Savcılık Ofisi G. KıbrısBKK Y ü ksek Savcılık Ofisi MaltaKanun İ ç Denetim ve Soruşturmalar Kurulu T ü rkiyeBaşbakanlık Y ö netmeliği ve Genelge Başbakanlık

Türkiye’de AFCOS Yapılanması AFCOS’un oluşturulması, AB ile yürütülen Müzakerelerin 32. Fasılı olan “Mali Kontrol” başlığının bir şartı olarak karşımıza çıkmaktadır 2008 yılında söz konusu yapının ülkemizce oluşturulması taahhüt edilmiş, Sorumlu Kuruluş olarak BTK belirlenmiştir, 2007 yılı İlerleme Raporunda AFCOS’un oluşturulmaması bir eksik olarak karşımıza çıkmaktadır, “ Türkiye, Avrupa Topluluklarının çıkarlarının korunması amacıyla AFCOS kurulmasına karar vermemiş; geçici önlem olarak, BTK’yı OLAF’ın temas noktası olarak belirlemiştir.” 2008 Ulusal Program Taslağında AFCOS’un 2008 yılının 4. Çeyreğinde oluşturulmasının planlandığı yer almaktadır. Yine sorumlu kuruluş BTK gösterilmiştir.

Türkiye’de AFCOS Yapılanması-2 Başbakanlık Teftiş Kurulu 2006/32 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca OLAF’ın muhatap kuruluşu olarak belirlenmiştir. 2009/19 sayılı Başbakanlık Genelgesi uyarınca, Avrupa Birliği’nden sağlanan mali kaynakların kullanımıyla ilgili usulsüzlükler ve suiistimaller konusunda yapılacak inceleme ve soruşturmalarda OLAF ile koordinasyonu sağlayacak muhatap kuruluş olarak belirlenmiş ve Yolsuzlukla Mücadele Koordinasyon Birimi (AFCOS) olarak görev yapması uygun görülmüştür. Bununla beraber, işleyişi kolaylaştırmak amacıyla, 17 Haziran 2007’de BTK ile Hazine arasında protokol imzalanmıştır.

Mevcut Durumda İşleyiş

İstatistikler Yıl Ç alışma Sayısı Toplam15 Ç alışma Konusu Sayı Katılım Ö ncesi Mali Yardım Projesi 3 D ü zey II KOBİ Hibesi 5 Kırsal Kalkınma Alt Programı Hibesi1 Topluluk Programı Proje Hibesi1 İstinabe Yoluyla Bilgi Toplanması1 Yerinde Denetimler (on-the-spot-checks)2 Kategorize edilemeyen diğer konular2 Toplam15

KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…