T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı T.C. MİLL Î EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
“Küçükçekmece Perakende Balık Pazarı’nda AB Standartlarının Uygulanması” Projesi
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
MODÜL 4 Organizasyon.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Mantıksal Çerçeve Temmuz 2012.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
HDH PROJE YÖNETİM SİSTEMİ
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
TIBBİ MALZEME YÖNETİMİ
İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ OPERASYONEL PROGRAMI Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
Değer ve Tedarik Zinciri Analizleri
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
T.C. BALIKESİR VALİLİĞİ İl Düzeyinde Uygulanması Sürecinde Karşılaşılan Sorunların Tartışılması.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı.
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
İŞLETMELERİN KURULUŞ SORUNLARI
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
PROJE YÖNETİM DÖNGÜSÜ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİNİN HAZIRLANMASI
İZLEME ve DEĞERLENDİRME
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
İllerde Hangi Verimlilik Projeleri Uygulanabilir? Dr. Yücel Özkara Sanayi ve Teknoloji Uzmanı, Verimlilik Genel Müdürlüğü 2016 Yılı Verimlilik Projeleri.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
ATAUM-Batman Valiliği Aralık 2010 Halil Serkan KÖREZLİOĞLU-AB İşleri Uzmanı 1/31.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
MANTIKSAL ÇERÇEVE MATRİSİ ÖĞR.GÖR.İBRAHİM GÜLTEKİN 2016.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Özel Körfez Marmara Hastanesi
TKY UYGULAMASI.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Sunum transkripti:

T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı T.C. MİLL Î EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI

Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı ve Matrisi T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Proje yönetiminin dört aşamasında kullanılabilir: Proje ihtiyacının belirlenmesi Projenin tasarlanması Projenin uygulanması Projenin değerlendirilmesi ve denetlenmesi Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisi’ne Geçiş T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisi Ön-koşullar Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler Müdahale Mantığı-Projenin Kapsamı Doğrulama Kaynakları Varsayımlar Genel Hedef Proje Amacı Sonuçlar Faaliyetler AraçlarMaliyetler T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisi Genel Hedef Proje Amacı Projenin doğrudan hedeflediği yararlar Sonuçlar Proje ile birlikte elde edilecek hizmet ve ürünler Faaliyetler İstenen sonuçlara ulaşmak için uygulanacak faaliyetler Projenin ana amaca yönelik katkı yaptığını nasıl bilebilirim ve gösterebilirim? Proje amacının yerine getirildiğini nasıl bilebilirim ve gösterebilirim? Planlanan sonuçların elde edildiği nasıl bilebilirim ve gösterebilirim? Bilgi kaynakları (kim,nasıl, ne zaman?) Eğer proje amacına ulaşılırsa projenin ana amacının gerçekleşmesi için hangi varsayımlar göz önünde bulundurulmalıdır? Eğer sonuçlara erişilirse projenin amacının gerçekleşmesi için hangi varsayımlar göz önünde bulundurulmalıdır? PROJE TANIMI GÖSTERGELERDOĞRULAMA KAYNAKLARI VARSAYIMLAR Eğer faaliyetler uygulanırsa sonuçlara ulaşmak için hangi varsayımlar göz önünde bulundurulmalıdır? T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Aşağıdan yukarıya: Eğer yeterli kaynaklar sağlanırsa, faaliyetler gerçekleştirilir. Eğer faaliyetler gerçekleştirilirse, sonuçlar elde edilir. Eğer sonuçlar elde edilirse, proje amacına ulaşılır. Eğer proje amacına ulaşılırsa, genel hedefe katkı yapılır. Yukarıdan aşağıya: Eğer genel hedefe katkı yapmak istiyorsak, proje amacına ulaşmalıyız. Eğer proje amacına ulaşmak istiyorsak, planlanan sonuçları elde etmeliyiz. Eğer sonuçları elde etmek istiyorsak, planlanan faaliyetleri gerçekleştirmeliyiz. Eğer faaliyetleri gerçekleştirmek istiyorsak, yeterli kaynakları sağlamalıyız. Mantıksal Çerçeve Matrisinde Hiyerarşi T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisinde Varsayımlar Varsayımlar aşağıdaki endişelerle ilgili olabilir : Proje yönetimine doğrudan katılmayan diğer paydaşların faaliyetleri, Hedef grupların proje çerçevesinde yerine getirilen hizmetlere yaklaşımı, Etkin donör koordinasyonu ve mali kaynağın zamanında ödenmesi, Proje girdi ve çıktıları için fiyat dalgalanmaları, Devletin ilgili politikalarındaki değişiklikler, T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisinde Varsayımlar T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisinde Hedef Tanımlama Genel Hedef Proje Amacı Sonuçlar Faaliyetler Daha yüksek seviyelerde gelire ve bölgedeki istihdama katkıda bulunmak Konferans Merkezleri inşa ederek iş turizminin gelişmesini canlandırmak XX metre karelik bir iş konferans merkezi inşa edildi Xxx iş direkt olarak oluşturuldu Pazar fizibilite çalışmasını üstlenmek Teknik fizibilite çalışmasını üstlenmek İnşaat kontratı ve aktiviteleri T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

 Specific (Belirli): açık hedefleri kapsamak (uygun olduğu yerde);  Measurable (Ölçülebilir): nicelik ve nitelik açılarından ölçülebilir olması;  Available (Elde Edilebilir): kabul edilebilir bir maliyette olması;  Relevant (İlgili): neyi ölçmesi gerektiğiyle ilgili olması (yatay mantık);  Timely (Zamanında): Proje yönetiminde kullanılabilir olması açısından gereken zamanda üretilmesi. Mantıksal Çerçeve Matrisinde Göstergeler (Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Göstergeler şu öğeleri içermelidir:  Miktar (sayılar, oranlar, yüzdeler)  Kalite (performans)  Zaman (tarihler) Mantıksal Çerçeve Matrisinde Göstergeler (Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler) T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Hedef: çocuk hakları konusunda farkındalığın arttırılması Göstergeyi seç: Çocuklar kendi hakları biliyor Miktarı belirle: Çocukların %80’i….. Hedef grubu belirle: yaş arası okula giden... Yeri belirle :... Marmara bölgesinde… Kaliteyi belirle:..Birleşmiş Milletlerin Çocuk Haklarında belirtilen haklarını anlayan... Zamanı belirle:... Kasım 2009’a kadar.. Mantıksal Çerçeve Matrisinde Göstergeler (Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler) Örnek - 1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Hanelerin ve fabrikaların doğrudan kirli su atıkların azaltıldı. Nehir suyu kalitesinin arttırılması Yerel halkın yaşam koşullarının iyileştirilmesi Proje Tanımı Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler Genel Hedef Proje amacı Sonuçlar 2008’e kadar fabrika atık sularının % 70i ve evsel atık suların %80i arıtılır. Balık tüketimine bağlı hastalıklar 2006 yılına kadar % 80 oranında azalır. Balık yakalama 2006 yılına kadar % 80 oranında artar. (sabit stokla) Balıkçılıktan elde edilen gelir 2006 yılına kadar % 30 artar. Turizm geliri 2006 yılına kadar % 30 artar. Mantıksal Çerçeve Matrisinde Göstergeler (Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler) Örnek - 2 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisinde Doğrulama Kaynakları Göstergeleri hangi kaynaklardan doğrulayabilirim? Proje Amacı XXX nehir suyunun kalitesinin artırılması Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler Gösterge: Ağır metal yoğunluğu Miktar: 2003’deki orana göre %25 azaltıldı Kalite: Kabul edilebilir yasal standardlara ulaştı Ne Zaman: 2006 sonunda 2006 yılı sonunda XXX nehir suyunda ağır metal yoğunluğu 2003`deki oranına göre %25 azaltılır ve kabul edilebilir yasal standartlara ulaşılır. Doğrulama Kaynakları İl Çevre ve Orman Müdürlüğü’nün yaptığı haftalık su kalitesi raporları …… Varsayımlar ve Riskler T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal çerçeve göstergelerin nasıl toplanacağını ayrıntılarıyla açıklamalı:  Hangi metotlar?  Kimden?  Ne zaman/hangi sıklıkta? Mantıksal Çerçeve Matrisinde Doğrulama Kaynakları T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Maliyet Karmaşıklık İdari raporlar Yönetim raporları Mevcut istatistiki bilgiler Uyarlanmış mevcut istatistiki bilgiler Faydalananlarla görüşmeler Özel anketler Mantıksal Çerçeve Matrisinde Doğrulama Kaynakları T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Hanelerin ve fabrikaların doğrudan kirli su atıkların azaltıldı. Nehir suyu kalitesi arttırılması Yerel halkın yaşam koşulları iyileştirilmesi Proje Tanımı Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler Doğrulama Kaynakları Genel Hedef Proje amacı Sonuçlar 2008’e kadar fabrika atık sularının % 70i ve evsel atık suların %80i arıtılır. Balık tüketimine bağlı hastalıklar 2006 yılına kadar % 80 oranında azalır. Balık yakalama 2006 yılına kadar % 80 oranında artar. (sabit stokla) Balıkçılıktan elde edilen gelir 2006 yılına kadar % 30 artar. Turizm geliri 2006 yılına kadar % 30 artar. Belediyelerin anket raporu Bölgesel hastane ve tıbbi istatistikler Nehir Otoritesi ve Kooperatiflerin Raporları Ekonomik İşler Bakanlığının sosyo ekonomik anket raporu Mantıksal Çerçeve Matrisinde Doğrulama Kaynakları Örnek - 1 T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MANTIKSAL ÇERÇEVE Müdahale Mantığı / Projenin Kapsamı Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeleri Doğrulama KaynaklarıVarsayımlar Genel Hedef İst.’da KML’deki Grafik ve Foto. alanı mezunu 240 genç kadının reklam ve grafik alanında istihdamının desteklenmesi. İst.’da KML’deki Grafik ve Foto. alanı mezunu yaş arası 240 genç kadın yaş Grafik ve Foto. Alanı mezunu 240 genç kadının en az %60’ının istihdamının yapıldığına dair yılı SGK belgeleri Proje Amacı İst.’da KML’deki Grafik ve Foto. alanı mezunu 240 genç kadının reklam grafiği alanında eğitim eksikliğinin giderilmesi ve reel sektörle ortaklık yapılarak istihdamlarının sağlanması Grafik Foto. Alanında reklamcılık sektöründe istihdam edilmek üzere meslek eğitimi verilen 240 grafik ve fotoğrafçılık alanı mezunu yaş arası genç kadın. Reklam grafiği eğitimi alarak istihdam edilen 144 grafik ve fotoğrafçılık alanı mezunu yaş arası genç kadın yaş arası grafik ve fotoğrafçılık alanı mezunu 240 genç kadın Reklamcılar Derneği projeye destek vermektedir. Reel sektör temsilcileri ortaklık yapmaya isteklidirler. Sonuçlar 1. KML ile RD arasında işbirliği sağlandı. 2. Eğitimin alt yapısı sağlandı. 3. Grafik ve fotoğrafçılık alanından mezun 240 genç kadına reklam grafiği alanında yeni teknolojiye ve sektöre uygun olarak 6 ay süreyle eğitim verildi. -Reklamcılar Derneği’nden 10 MEB öğretmenini eğitmek üzere alınan alanında uzman 4 personel -Grafik ve Fotoğraf alanında RD tarafından eğitilen 10 Öğretmen -Kurs için gerekli 24+2 bilgisayar, 2 plotter, 2 projeksiyon cihazı, 2 A3 yazıcı, 2 tarayıcı -İst.’da KML’deki Grafik ve Foto. Alanı mezunu yaş arası 6 aylık reklam grafiği eğitimi alan 240 genç kadın RD eğitmenlerine ödenen eğitim ücreti dekontları Grafik ve Foto. Alanında uzman 10 öğretmenin eğitim için alınan Valilik olur belgeleri Alınan donanımın fatura, garanti belgeleri ve sevk irsaliyeleri Grafik ve Foto alanındaki 10 öğretmene RD tarafından verilen 2010 yılı eğitim sertifikaları17-20 yaş Grafik ve Foto. Alanı mezunu 240 genç kadının reklam grafiği eğitimi alanında 2010 yılı MEB onaylı kurs bitirme belgeleri RD’nin KML ile işbirliğine isteklidir. T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

MANTIKSAL ÇERÇEVE Müdahale Mantığı / Projenin Kapsamı Araçlar Maliyetler Varsayımlar Faaliyetler 1a. RD’den alanında uzman 4 eğitmenin sağlanması 1b. 10 Grafik ve Foto alanı öğretmenin RD tarafından Reklam Grafiği alanında bir ay süreyle eğitilmesi 2. Grafik ve Foto alanı laboratuarlarının oluşturulması 3a. Valilik, internet, yerel basın aracılığıyla duyuru ve bilgilendirme toplantılarının yapılması 3b. Grafik ve Foto mezunu 240 genç kadının Reklam Grafiği alanında eğitilmesi …..……RD’den alanında uzman öğretmenlerin eğitim vermeye istekli olması Proje finansmanının zamanında gelmesi Donanımların zamanında teslimi ve montajının yapılması Yerel ve ulusal basının ilgisinin sağlanması Reklam Grafiği alanında eğitim verecek 10 öğretmenin ve alacak 240 genç kadının eğitime istekli olması T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

GRUP ÇALIŞMASI T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı

Mantıksal Çerçeve Matrisi T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı Tarafsız Doğrulanabilir Göstergeler Müdahale Mantığı-Projenin Kapsamı Doğrulama Kaynakları Varsayımlar Genel Hedef Proje Amacı Sonuçlar Faaliyetler AraçlarMaliyetler Ön-koşullar