“DIŞ TİCARETTE TSE DENETİMLERİ VE TAREKS UYGULAMALARI’’ PANELİ 28 NİSAN 2014 PAZARTESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

Sözleşmelerde Damga Vergisi
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
TELAFİ EDİCİ VERGİ Üçüncü ülke menşeli bir eşyanın DİR kapsamında ithal edildikten sonra üretim sürecini müteakip ihraç ürünü olarak AB üyesi ülkelere,
TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI
Gelir İdaresi Başkanlığı Uygulamalarında GELİR İDARESİ DAİRE BAŞKANI
Nevşehİr Ünİversİtesİ
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
BAKANLIĞIN GIDAYA DAİR RESMİ KONTROL PROSEDÜRÜ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
AŞIRI DÜŞÜK SORGULAMASI
2. AŞAMA BELGE KAYDI.
2013 YILI BESİLİK ERKEK SIĞIR DESTEKLEMESİ Ali ŞAHİN Veteriner Teknikeri-Tarım Danışmanı.
R 108 VE R 109 TEKNİK DÜZENLEMELERİ VE UYGULAMALAR
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
MARMARİS TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİLGİ İŞLEM DAİRE BAŞKANLIĞI TEKNİK SERVİS. TEKNİK SERVİS FAALİYETLERİ - 1 Bakanlığımıza bağlı birimlerde; - Bilgisayar donanım arızaları, - Bilgisayarların.
DIŞ TİCARET VERİ SİSTEMİ
YURTDIŞINDA OFİS-MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ (Tebliğ No: 2005/4)
Ürün Güvenliği Sistemi ve İthalat Denetimleri
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4703 SAYILI ÜRÜNLERE İLİŞKİN TEKNİK MEVZUATIN HAZIRLANMASI VE UYGULANMASINA DAİR KANUN Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çevre Sağlığı Daire Başkanlığı Çevre.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
DIŞ TİCARET MÜSTEŞARLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü
Hariçte İşleme Rejimi Nedir?
GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
Ödeme Talep Formu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar
 GVK 94 üncü maddesi GENEL TEVKİFAT uygulaması olmakla birlikte 2006 yılı başından itibaren uygulamaya giren GVK Geçici 67’inci maddesi de SPESİFİK-KISMİ-
İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
YETKİLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI OSGB İŞ VE İŞLEMLERİ
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Yıllı SODES Uygulama Süreci
DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS)
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ
FİNANSAL ANALİZ DAİRE BAŞKANLIĞI tarihli ve sayılı Makam Oluru ile Genel Sekreterlikler bünyesinde «Fatura İnceleme.
Fatura İncelemeleri Dr. Önder GÜNGÖR
Kasım 2015 VERGİDE ELEKTRONİK TEBLİGAT DÖNEMİ 1 OCAK 2016’ DA BAŞLIYOR.
OPODER TİTUBB SİSTEMİNE (TÜRKİYE İLAÇ VE TIBBİ CİHAZ ULUSAL BİLGİ BANKASI) ISMARLAMA ORTOPEDİK PROTEZ ORTEZ KAYIT İŞLEMİ Aralık 2015.
Gelir İdaresi Başkanlığı. ELEKTRONİK TEBLİGAT NEDİR? Elektronik Tebligat, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu ve 456 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği.
tarihi itibariyle, SYD Vakıflarının Bütünleşik Sosyal Yardım Hizmetleri Bilgi Sisteminde Muhasebe İşlemleri için kullanılma zorunluluğu GETİRİLMİŞTİR.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
TAŞIMA ŞİRKETİ BÜROSU/ GÜMRÜKTE AYRILAN BÖLÜM
INCOTERMS 3. ) DELIVERED DUTY PAID ( DDP ) a
INCOTERMS 2. ) DELIVERED AT PLACE ( DAP ) a
MALİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ. Dünyadaki hızlı değişim ve gelişim sürecinde kurumların başarılı olmaları ancak etkin bir muhasebe ve finansal yönetim ile olanaklıdır.
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
Muayene Gözetim Merkez Başkanlığı İthalat Denetimleri ve
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA YAŞANAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
TAREKS VE TSE UYGULAMALARINDA GÜMRÜK MÜŞAVİRLERİ YÖNÜNDEN BAKIŞ AÇISI
EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARETTE RİSK ESASLI KONTROL SİSTEMİ (TAREKS) 21/03/2013 H. Sibel KAPLAN Ürün Güvenliği ve Denetimi Genel Müdür Yardımcısı.
Bazı Kamu Alacaklarının Yapılandırılması.
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
KOBİ VE KÜMELENME DESTEKLERİ DAİRESİ
ÖNEMLİ Insert client name
25/01/2017 tarihli değişiklikler
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerde Dış Ticarete Etkileri
TSE Uygulamalarının Son Dönemlerde Dış Ticarete Etkileri
ÜGD MEVZUATI ve TAREKS - II
İŞYERİ TESCİLİ VE E-BİLDİRGE ŞİFRE İŞLEMLERİ
Ersin GÖKGÜN / Serbest Muhasebeci Mali Müşavir Oda Sekreteri
TÜRK STANDARDLARI ENSTİTÜSÜ
Sunum transkripti:

“DIŞ TİCARETTE TSE DENETİMLERİ VE TAREKS UYGULAMALARI’’ PANELİ 28 NİSAN 2014 PAZARTESİ

TAREKS; SİSTEMSEL PROBLEMLER, Firma ve Yetki Tanımlanması İlk önce tebliğ kapsamı ürünleri ithal etmek isteyen firmaların, 29 Aralık 2011 tarihli ve sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 2011/53 sayılı Ürün Güvenliği ve Denetimi tebliği çerçevesinde TAREKS’te tanımlanması ve firma adına TAREKS’te işlem yapacak en az bir kullanıcının yetkilendirilmiş olması gerekmektedir. 1-Firmanın yetki tanımlanması safhasında sorunlar yaşanmakta, basit hatalar yüzünden taahhütnameler kabul edilmemektedir.

Şöyle ki, noter onaylı yetkilendirme taahhütnamesinde belirtilen firma unvanının, nokta virgüle kadar ticaret sicil gazetesi ile BİREBİR aynı olması şartı, sıkıntılara sebebiyet vermektedir. Sunulan noter onaylı taahhütnamelerin; yazım kısaltmaları dahil (Anonim Şirketi-A.Ş gibi ) en ufak düzeltmeler için geri çevrilmesi, zaman kaybına sebep olmaktadır. Oysaki ilgili firmanın ticaret sicil numarası veya vergi dairesi hesap numarası üzerinden daha kolay bir kontrol ile kayıt yapılabilir.

Siteye Giriş Yapılamıyor, 2-Özellikle son zamanlarda TAREKS Sisteminde sistemin sık sık arıza vermesinden dolayı, siteye giriş yapılamıyor. Ekran donması sebebi ile girilen bilgiler kaydedilemediğinden, yeniden giriş yapılmak durumunda kalınıyor. Sistemin gün içerisinde uzun saatler arızası nedeni ile müracaatlar gerçekleştirilemiyor. Dosyalar gecikiyor.

Her Modeli için Ayrı Kalem Açılması, 3-Beher model için ayrı kalem açılarak başvuru talep edilmesi ciddi zaman kayıplarına neden olmaktadır model bir işlemin manuel olarak sisteme tek tek girilmesi mantıklı değildir. Çok kalemli bu girişlerin sağlanması için; Excel aktarımları, Xml formatları gibi bir sistem geliştirilmesi yararlı olacaktır.

Süreler Çok Uzuyor; 4- Yine son zamanlarda, Müracaattan itibaren yaklaşık 4 iş günü içerisinde Tareks den cevap alınamıyor. Dosyanın hangi uzmana düştüğü belli olmadığı gibi telefonla da görüşme imkânı pek mümkün olamıyor. Dört günden sonra herhangi bir evrakta yanlışlık veya düzeltme yapılması gerekiyorsa uzman sisteme müdahale edemediği için dosyayı reddediyor. İlk dört günlük süreç boşa gidiyor ve müracaat yeniden başlıyor. Yeni müracaat da aynı kişiye de düşmediği için tekrar başa dönülüyor.

Başvuru Ekranında Değişiklik Yapılmaması, 5-Tareks başvurusu ekranında; ilk sayfada girilen bilgiler imzalandıktan sonra kesinlikle değişiklik yapılamamaktadır. Başvurunun iptal edilerek yeniden yaptırılması zaman kaybına neden olmaktadır. Ödenen ücretlerde boşa gitmektedir.

Tareks; Denetime Düşen İşlemler de Numune Alımları Nisan 2014 tarihi itibariyle yürürlüğe giren ayakkabılar ile ilgili 2014/18 sayılı tebliğ, Fiili denetime yönlendirilen ürünlerden Grup Başkanlığınca numune alınarak ücreti ithalatçı tarafından ödenmek üzere teste tabi tutulmasını, Grup Başkanlığı tarafından akredite bir laboratuvara sevk edilmesini ön görmektedir. -Numune alımına ilişkin sıkıntılar; (Fazla numune alınması, ürünlerin poşetlenip, mühürlenmesi dahil, taşınması, mükellef den talep edilmekte) memurların kendilerinin iş durumlarına ve yerlerine göre mükellefi rast gele çağırmaları zaman kaybına neden olmaktadır. Daha önceki uygulamada olan imalatçı tarafından yapılan test raporlarına itibar edilerek işlemlere eskisi gibi devam edilmesi yerinde olacaktır.

Numune Tarzı Ürünler 7-CE ile ilgili tebliğlerde asgari bir muafiyet miktarı belirtilmemesi esasen ciddi bir problemdir. Örneğin bir faturada 4 adet, 6 adet gibi model bazında gelen, yada çok kıymetli ürünlerden dahi numune alınarak tahlile tabi tutulması mantıklı değildir. Tahlil yapalım derken ortada ithal edilecek ürün kalmamaktadır. 2014/1 saylı TSE tebliğde belirtildiği gibi “parti teşkil etmez” tarzı, muafiyet miktarı belirtilmesinde yarar olacaktır kanaatindeyiz.

TSE, Ücretlendirme, Komitemize intikal eden bir konuda; 8-İto kayıtlı bir ithalatçı firma, ithal ettikleri bir adet elektrik motoru için oluşan yaklaşık 900 TL Tse maliyetinin yüksek olduğundan bahisle şikayette bulunmuştur. Ürünün kendi kıymetinin de çok üzerinde oluşan bu gider bir ithalat kısıtlaması gibi algılanmakta ortada bir orantısız maliyet çıkmaktadır. Bir iki adet gelen ürünler için tse muayene ve inceleme ücreti yüksek bulunmaktadır.

TSE; At Uygunluk(DOC) Beyanı 9- Fiili denetime yönlendirilen ürünler için tareks’e yüklenmesi gereken belgeler arasında ki “At uygunluk beyanı” TSE tarafından karşımıza çıkan en çok problem yaşanılan belgelerden biridir. Kısaca DOC olarak bahsedilen (Declaration Of Conformity” belgesinin tebliğlerde bir formatının olmayışı, her defasında EN numaralarının ve AB direktif numaralarının yazılıp yazılmadığı, imzalayan kişinin isminin belirtilmemesi, CE işaretinin iliştirildiği tarihin belgede yazmaması gibi sebeplerden kabul görmemektedir. Sadece 2014/8 sayılı telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarının ithalat denetimi tebliği ekine örneği olan AT Uygunluk Beyanının, tüm diğer tebliğlerde de yer alması uygun olacaktır.

Tam Gün TSE Heyeti Beklenmesi 10- Yine eskiden beri devam eden bir türlü netice alınmayan konu ; TSE heyet incelemesi yapılacak saat yerine, tüm günün bildirilmesi heyet incelemesi için gün boyunca personel bulundurulmasına ve iş gücü kaybına neden olmaktadır. (Ekoteks Numune Alımlarında olduğu gibi telefon ile randevulaşarak saat belirtilebilir.)

Birden Fazla Tebliğ (TSE/CE) Gerektiren Tek Dosya 11- Bir fatura muhteviyatı ithalat işlemine konu TSE ve CE müracaatlarının ayrı ayrı gerçekleştirilmesinin talep edilmesi de gereksiz zaman kayıplarına ve ilave maliyetlere sebebiyet vermektedir. Aynı ithalat işlemi için TSE ve CE başvurularının tek müracaatta gerçekleştirilebilmesi her açıdan faydalı olacaktır.

TEŞEKKÜR EDERİM Servet TURAN İTO Gümrük Müşavirliği Komitesi Başkanı