MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
Advertisements

MUHAMMED YILDIRIM Psikolojik Dan ış man YENİ SINAV SİSTEMİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Bu sistemin temel niteliği, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) Süphan İŞNEL Psikolojik Danışman SİLVAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
2015 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ TEOG
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (TEOG)
MEHMET HİKMET KAŞERCİ ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG)
“ORTAK SINAVLAR (TEOG) SINAV SİSTEMİ”
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ TEOG 10 YIL NASIL GEÇTİ ? LİSEYE GEÇİŞ SİSTEMİ TAM 4 KEZ DEĞİŞTİ … 2004’ E KADAR LGS 2005’ E KADAR OKS 2007’ DE SBS.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Temel Öğretimden Ortaöğretime Geçiş Modeli (TEOG) ORTAK SINAVLAR Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
REHBERLİKVE ÖLÇME DEĞERLENDİRME BİRİMLERİ TEMEL EĞİTİMDEN ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
Eğitimin doğasında var olan değişim ve gelişime paralel olarak, ortaöğretime geçiş modelinin işlevsel, sürdürülebilir ve esnek bir nitelik göstermesi.
Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş (TEOG) Sistemi.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
TEOG YAKLA Ş IRKEN 7. SINIF TEOG B İ LG İ LEND İ RME SEM İ NER İ.
AYANCIK ANADOLU İ MAM HAT İ P L İ SES İ AHMET SEMİZ AHMET SEMİZ (Rehberlik Uzmanı) (GÜNCELLENME TARİHİ 7 KASIM 2015)
Prof dr. AhaT and ı can ortaokulu Ortak s ı navlar ÖZCAN GÜREL ÖZCAN GÜREL Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmen.
TEOG BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile.
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
MEHMET H İ KMET KA Ş ERC İ ORTAOKULU Aylin TORUN Aylin TORUN REHBER ÖĞRETMEN.
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Öğretim Yılında 8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
KIRIKHAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI ( TEOG )
ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ UYGULAMASI
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
Prof. Dr. Ahat andIcan ortaokulu
TEOG.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Yükseköğretim Kurumları Sınavı Bilgilendirme Sunusu
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) VE SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS)
ABDULLAH ACAR ortaokulu
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş)
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
TEOG SINAVI.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ MAHALLİ YERLEŞTİRME SİSTEMİ(MYS)
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
YENİ SINAV SİSTEMİ   REHBERLİK SERVİSİ.
ARNAVUTKÖY CUMHURİYET ORTAOKULU
TEOG SINAV SİSTEMİ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) TEOG ile yerleştiriliyor.
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
PETKİM ORTAOKULU REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Aile Eğitim Semineri HOŞ GELDİNİZ
ÖZEL ATACAN ORTAOKULU LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ (LGS) ( )
ÖZEL ATACAN ANADOLU LİSESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (YKS)
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ uygulamasI
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Liselere Geçiş Sınavı;
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi)
Sunum transkripti:

MEHMET EM İ N YURDAKUL ORTAOKULU REHBERL İ K SERV İ S İ teog

TEOG TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

Teog sisteminin amaçları Ö ğ renci, ö ğ retmen ve okul ilişkisini güçlendirmek E ğ itim sürecinde ö ğ retmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sa ğ lamak Sınav kaygısını sürece yayarak azaltmak

Teog sisteminin amaçları Telafi imkanı sa ğ layarak tek sınavdan kaynaklanan olumsuzlukları azaltmak Orta ve uzun vadede ö ğ rencinin ders dışı sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinliklerini de ğ erlendirmek Ö ğ rencilerin okula devamsızlı ğ ını en aza indirmek

TEOG TEOG, sınav ile öğrenci alan liselere giriş için uygulanan seçme ve yerleştirme işlemidir. Modelin amacı, öğrenci başarısını anlık bir performansa dayalı olarak değil, geniş bir zaman dilimine yayarak belirlemektir. Bu amaçla kullanılacak puanları; -Merkezi Yazılı Sınavlar -Yılsonu Başarı Puanı olmak üzere iki ana unsur ile belirleyen öğrenci odaklı bir sistemdir.

8.sınıfta, altı temel dersten 3 yazılısı olanların 2.'si, 2 yazılısı olanların 1.'si merkezi yazılı olarak yapılacaktır. Geri kalan derslerin yazılılarının tamamı öğretmen tarafından yapılacaktır.

Sınav Takvimi ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ ORTAK SINAVLARI UYGULAMA TAKVİMİ SınıfDönem Sınav Tarihleri Mazeret Sınavı TarihleriSınav Sonuçlarının İlanı 8. sınıfI. Dönem Kasım Aralık 2015 Cumartesi-Pazar Ocak sınıfII. Dönem27-28 Nisan Mayıs Cumartesi-Pazar Haziran 2016

Sınav Oturumları MERKEZİ SİSTEM ORTAK SINAV OTURUMLARI SINAV GÜNÜ OTURUMDERS ADI BAŞLAMA SAATİ BİTİŞ SAATİ SINAV SÜRESİ SORU SAYISI 1 1Türkçe09:0009:4040 DAKİKA20 2Matematik10:1010:5040 DAKİKA20 3Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi11:2012:0040 DAKİKA20 2 1Fen ve Teknoloji09:0009:4040 DAKİKA20 2 T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük 10:1010:5040 DAKİKA20 3Yabancı Dil11:2012:0040 DAKİKA20

2015–2016 eğitim ve öğretim yılında örgün ortaokulların 8 inci sınıfında öğrenim gören tüm öğrenciler merkezi sistem ortak sınavlarına gireceklerdir. E-okul sistemine kayıtlı 8 inci sınıf öğrencilerinin sınava girmek için herhangi bir ücret ödemelerine ya da başvuru yapmalarına gerek yoktur. Sınav Başvurusu

Tüm 8 inci sınıf öğrencileri (olağanüstü haller ve özel durumlar hariç) sınavlara öğrenim gördüğü kendi okulunda girecektir. Öğrenciler sınava girecekleri sınıf ve sıra numarasını ise Millî Eğitim bakanlığının e-okul ve veli bilgilendirme sisteminden öğrenebileceklerdir. Sınav Giriş Yeri

Ortak Sınav Yapılacak Dersler DERS ADI Merkezi Ortak Sınav Puanı İçin AĞIRLIK KATSAYISI Türkçe4 Matematik4 Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi2 Fen ve Teknoloji4 T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük2 Yabancı Dil2 Toplam AĞIRLIK KATSAYISI18

Sınav Uygulaması Sınavlarda her oturum sadece bir dersi içerecek, her ders için çoktan seçmeli 20 soru sorulacak ve her bir oturum süresi 40 dakika olacaktır. Ortak sınavlar, birinci günde üç oturum, ikinci günde üç oturum olmak üzere altı oturum halinde uygulanacaktır.. Geç gelen öğrencilere ek süre verilmeyecektir. Sınavda A- B- C-D olmak üzere dört ayrı tür Soru Kitapçığı kullanılacaktır.

Merkezi Sistem Sınavlarının Değerlendirilmesi Her test için doğru cevap sayıları dikkate alınacaktır. Yanlış cevap sayısı doğru cevap sayısını etkilemeyecektir. Derslerin Sınav Puanı hesaplaması; Puan = (Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100 formülü ile hesaplanacaktır. 8 inci sınıfta her dönem için yapılan ortak sınavlar sonucunda yapılan hesaplama ile o döneme ait ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı bulunur. Her iki dönem puanının aritmetik ortalaması; ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur ve yerleştirmeye esas puanda kullanılır.

Öğrencinin tüm derslerden aldığı puanların aritmetik ortalaması, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılarak ağırlıklı yılsonu puanları hesaplanacaktır. Bu puanların toplamının, o derslere ait haftalık ders saati toplamına bölünmesi ile de yılsonu başarı puanı elde edilecektir. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılacaktır. Öğrencilerin ortak sınavlardan aldığı puanlar, 8 inci sınıf yılsonu başarı puanı hesaplamasında da kullanılacaktır. Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP)

Ortak Sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayıları ile çarpılır. Çarpımların toplamından elde edilen değer, derslerin ağırlık katsayılarının toplamına bölünmesi suretiyle her bir dönem için dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı elde edilir. Dönemsel ağırlıklandırılmış ortak sınav puanlarının aritmetik ortalaması ağırlıklandırılmış ortak sınav puanını oluşturur. Puanlama 700 tam puan üzerinden yapılır. Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı

6, 7 ve 8 inci sınıf yılsonu başarı puanları ile 8 inci sınıf ağırlıklandırılmış ortak sınav puanı toplanır. Elde edilen toplam ikiye bölünerek yerleştirmeye esas puan elde edilir. Puanlama 500 tam puan üzerinden yapılır. Yerleştirme Puanı 6. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP6) 7. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP7) 8. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı (YBP8) Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı (OSP) Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) 75,870068,970078, , ,1179 Yerleştirmeye Esas Puan (YEP) Hesaplama: YEP = ( YBP6 + YBP7 + YBP8 + AOSP ) / 2 YEP = (75, , , ,1667) / 2 YEP = 371,1179

Öğrencilerin tercihlerine göre Ortaöğretim Kurumlarına yerleştirmeleri yapılırken Yerleştirme Puanı‘nın eşit olması durumunda aşağıdaki öncelik sırasına bakılır. 1) Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı 2) 8. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı 3) 7. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı 4) 6. Sınıf Yıl Sonu Başarı Puanı 5) Tercih önceliği 6) Okuldaki Özürsüz Devamsızlık Oranı Yerleştirme Puanı Eşitliği

TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ.