MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İLE ÇALIŞMA YAPMAK Doç Dr Özden Ş. Üneri Ankara Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hematoloji Onkoloji EAH Çocuk Psikiyatrisi Kliniği.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
Advertisements

İLKÖĞRETİM OKULU MÜDÜRLERİNİN VİZYONER LİDERLİK ÖZELLİKLERİNE SAHİP OLMALARI İLE ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADANMALARI ARASINDAKİ İLİŞKİ Fatma BABİL Eskişehir.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
HEMŞİRELİK VE EBELİK LİSANS TAMAMLAMA PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI
İhale /Onayı/İlanı/Davet İşlemleri
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
EYLEM 2 AVRUPA GÖNÜLLÜ HİZMETİ
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
Comenius Okul Ortaklıkları
MÜDÜR ATAMALARINA İLİŞKİN İŞLEMLER
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
Hazırlayan: Uzm. Nazan TORUN
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
Yöneltme/Yerleştirme
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
EĞİTİMDE KALİTEYİ İYİLEŞTİRME PROJESİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
Destek Eğitim Odaları.
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
ÖRNEK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK YÜRÜTME KURULU TOPLANTISI
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
RİSKLİ YENİDOĞAN BEBEKLERDE HEMŞİRELİK BAKIMI VE GÜVENLİ TABURCULUK
TANILAMA.
ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Örnekleme Yöntemleri
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖZEL EĞİTİM Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin eğitim ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak için özel olarak yetiştirilmiş personel, geliştirilmiş eğitim.
TORBALI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 5.DERS
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
MEVLANA DEĞİŞİM PROGRAMI NEDİR
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI ARASINDA
Sunum transkripti:

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI İLE ÇALIŞMA YAPMAK Doç Dr Özden Ş. Üneri Ankara Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hematoloji Onkoloji EAH Çocuk Psikiyatrisi Kliniği

Projemiz yaş grubu lise grubu öğrencilerinde psikopatoloji sıklığının araştırılması Amaç: – Ülkemizi temsil eden bir örneklemde, klinik tanı değerlendirme görüşmesinin de yer aldığı psikopatoloji değerlendirmesi yapmak – Böylece ülkemizde liseye devam eden yaş grubu gençlerin ruh sağlığı ile ilgili bir profil oluşturmak

Örneklem Örneklemimizin, ülke genelini temsil edecek şekilde TUİK tarafından oluşturulan 12 bölge dikkate alınarak, bu bölgelerdeki illerinden oluşturulması Çalışma evreninin resmi okullardaki genel liselerde yer alan öğrenciden oluşturulması (Bu evrene yönelik güç analizi %5 hata payı, %3 sapma miktarı, %20 psikopatoloji görülme sıklığı dikkate alınarak değerlendirildiğinde örneklem büyüklüğü 683 olarak hesaplanmıştır.) Olası veri kayıplarını önlemek için %20 oranında yedek örneklem alınması Örneklem dağılımı, çalışma yapılacak şehirlerdeki 9., 10. ve 11. sınıflardaki öğrenci sayısına ve cinsiyetine göre tabakalandırılması planlandı.

Araştırmada Kullanılacak Ölçekler Araştırmada sorun davranışları saptamak için Çocuk ve Gençler için Davranış Değerlendirme Ölçeği’nin (ÇDDÖ) kullanılması, Ebeveyn, öğretmen veya genç tarafından doldurulan ÇDDÖ’de bir psikopatoloji varlığı düşüldüğünde bu gencin ve ailesinin görüşmeye davet edilerek Çocuk ve Gençler için Duygulanım Bozukluğu ve Şizofreni Ölçeği, Şimdi ve Yaşam Boyu Versiyonu (K-SADS) ile değerlendirilmesi (Bu değerlendirme sonucunda psikopatoloji saptanan gençlerin takip ve tedavilerinin düzenlenmesi ilgili kurumca yapılması), Ayrıca, psikopatolojiler ile sosyodemografik risk etkenleri arasındaki ilişkiyi saptamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan ‘Sosyodemografik Bilgi Formu’ kullanılması planlandı.

Süreç ……..Etik kurul başvurusu ……...Etik kurul onayı alımı 23/10/2015…..Belgelerin MEB'e Gönderilmesi 6/11/2015…….Belgelerin MEB'e (Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne) ulaşması 1/12/2015…..Resmi olarak red yazısının hastanemize ulaşması

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(1) 1. Araştırma öneri ve veri toplama araçlarında; Anayasa ve Millî Eğitim Temel Kanunu ile millî ve manevi değerlere aykırı, kişilik haklarını ihlal edici, cinsiyet, din ve ırk ayrımını körükleyici, belli politik yaklaşımları destekleyici, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi'nce suç kabul edilen hususları içeren, kişilik ve aile mahremiyetini ifşa edici sorular, ifadeler, resimler ve simgeler yer alamaz.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(2) 2. Araştırma önerisinin, amaç ve alt amaçlarına göre hazırlanan veri toplama araçları içerik ve kapsam yönünden, Türk Millî Eğitimi'nin genel amaçlarına uygun olmalıdır. 3. Araştırmacı, araştırma alanını kapsayan il, ilçe, okul ve kurum isimleriyle örneklem sayılarını eğitim kademelerine göre belirtir. 4. Araştırma anket soruları veya uygulama gibi veri toplama araçları içeriğinde, katılımcıların kişilik haklarına uymada sakınca veya konu dışı çağrışım oluşturacak ifade ve anlatımlar yer alamaz.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(3) 5. Araştırmanın veri toplama araçlarında kişi, kurum ve kuruluşlara yönelik reklâm veya tanıtım gibi ifadeler bulunamaz. 6. Okul ve kurumlarda yapılacak araştırmanın veri toplama araçları izin onayı başvurusu, uygulama tarihinden en az dört hafta önce yapılır. 7. Araştırma veri toplama araçlarının okul ve kurumlarda uygulanması eğitim-öğretim faaliyetini engellememesi için, ilk ve ikinci yarıyılın bitimine en az üç hafta kalıncaya kadar yapılır.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(4) 7. Okul ve kurumlarda yapılacak araştırma konusu, tıbbi konu içeriyorsa araştırmacı, bağlı bulunduğu üniversite etik kurulundan araştırma onay yazısı alır. 8. Tıbbi konu içeren araştırmanın veri toplama araçları için belirlenen örneklem kişiler reşit yaşta ise yazılı onayları, değilse araştırma konusuna ilişkin olası zararlar hakkında veliler bilgilendirilerek yazılı izinleri alınır.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(5) 9. Araştırmacı, danışman onaylı mezuniyet tezi/ödev/proje/araştırmanın amacı ve önemi, problem ve alt problemler, sayıltılar, sınırlılıklar, tanımlar, araştırmanın yöntemi, evren ve örneklem, veri toplama araçları, çalışma takvimi ve kaynakça ile bu madde kapsamında istenilen diğer belgeler başvuruya eklenir. 10. Deneme modelli araştırmalarda, uygulama yapmak üzere seçilen okulun yöneticilerinin bilgileri dahilinde örneklem olarak belirlenen kaynak kişilere gerekli açıklamalar yapılır.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(6) 11. Araştırmacı, başka kişi ya da kurumların geliştirdikleri veri araçlarını kullanacaksa, bu kişi veya kurumlardan alacağı izin belgesini başvuruya ekler. 12. Birden fazla ili kapsayan okul ve kurumlarda yapılacak araştırma izin başvuruları EARGED Başkanlığına, bir ili kapsayan araştırma izin başvuruları il millî eğitim müdürlüğüne ekleriyle birlikte üniversite/enstitü/kurum aracılığı ile yapılır. 13. Birden fazla ili kapsayan araştırmalardan EARGED Başkanlığı değerlendirme komisyonunca uygun görülenler, Başkanın onayından sonra mühürlenerek ilgili üniversite/enstitü/kuruma gönderilir. Değerlendirme sonucu istenen düzeltme ve eksiklikler tamamlanmadıkça izin onayı verilemez. 14. Bir ili kapsayan araştırmalardan il millî eğitim müdürlüğü değerlendirme komisyonunca uygun görülenler, il makam onayı alındıktan sonra, mühürlenerek ilgili üniversite/enstitü/kuruma gönderilir. Değerlendirme sonucu istenen düzeltme ve eksiklikler tamamlanmadıkça izin onayı verilemez.

Araştırma izni almak için uygulanacak esaslar(7) 15. Araştırmacı, okul ve kurumlarda uygulayacağı veri toplama araçlarını EARGED Başkanlığı veya millî eğitim müdürlüklerince mühürlü olanlarını okul ve kurum yetkililerine ibraz eder. Katılımcılar mühürlü olarak çoğaltılmış veri toplama araçlarını kullanır. Ancak bazı veri toplama araçları anket niteliğinde olmadığı için çoğaltılması mümkün olmayanlarda, veri toplama aracı nüshasının onaylı olanı istenir. Aksi durumlardan araştırmacı ve okul yönetimi sorumludur. 16. Yurtdışında okuyan veya çalışanlardan araştırma çalışmalarını Türkiye'deki okul ve kurumlarda uygulamak isteyenler, izin ve uygulama için EARGED Başkanlığına müracaat eder. Bu gibi araştırmacılara ayrıca Bakanlık desteği verilmez. 17. Araştırmacı, yapılan araştırmanın tamamlanmasından itibaren en geç iki hafta içinde, Bakanlıktan izin alanlar EARGED Başkanlığına, İl'de izin alanlar millî eğitim müdürlüğüne araştırmanın iki örneğini CD'ye kayıtlı olarak vermeyi taahhüt eder

Araştırma değerlendirme komisyonu ve yapacağı işler Araştırma değerlendirme komisyonu merkezde araştırma şube müdürü/araştırma destek koordinatörü, illerde il millî eğitim müdür yardımcısı veya ilgili şube müdürü başkanlığında, iki üyenin iştiraki ile oluşur. Komisyon üyeliklerine eğitim uzmanı veya öğretmen görevlendirilir. Öğretmen görevlendirmelerinde yüksek lisans ve doktora yapmış olanlar tercih edilir. Komisyon, araştırma izinleri ve destek araştırmalarıyla ilgili öneri ve veri toplama araçlarını, 5.madde esaslarına göre inceler ve değerlendirir. Komisyon inceleme ve değerlendirmelerini Araştırma Değerlendirme Formu (FORM-2) üzerinde belirtir. Komisyon kararı oy çokluğu şeklinde alınırken muhalif üye karşı oy gerekçesini aynı form üzerinde yazıp imzalar.

Sorun Değerlendirmelerin bilimsel verilerden çok kişinin değer yargılarının ya da görüşlerinin öncelikli olduğu bir süreç içerisinde gerçekleştirilmesi

Sonuç Planlanan çalışmanın kullanılacak ölçek MEB komisyonu tarafından uygun bulunmaması nedeniyle yapılamaması Keyfiyetin karşısında yaşanan çaresizlik

Öneriler Alan uzmanları tarafından ölçek içerikleri ve bu soruları cevaplamanın ruhsal süreçlere etkisi konusunda bilgi verici açıklamaların çeşitli sosyal paylaşım siteleri ve medya aracılığı ile yapılması Derneğimiz ya da diğer dernekler aracılığıyla, MEB ile ortak eğitim programları hazırlanmasına yönelik çalışmak (MEB araştırma değerlendirme komisyonunda yer alan üyelere bilimsel değerlendirmelerde ölçek kullanımı ile ilgili bilgi artışına yönelik)

Teşekkür ederim.