Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015 / 281.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMADA TEMEL KAVRAMLAR Doç. Dr. Salih Şahin Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME (COOPERATIVE LEARNING)
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
REHBERLİKTE HİZMET TÜRLERİ
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Öğrenme Aşamaları YRD. DOÇ. DR. İHSAN SARI.
Entegre Müfredat Modeli
Program Tasarım Modelleri
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
BÖLÜM 4 ÖTMG’de ÖĞRETMEN NİTELİKLERİ VE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI PROF.DR. RECAİ DOĞAN.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Eğitsel Rehberlik.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
EĞİTSEL OYUNLAR.
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281

Amaç Bu sunum sonunda katılımcıların küçük grup eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. / 282

Hedefler Bu oturum sonunda katılımcılar; – Küçük grupların özelliklerini açıklayabilmeli, – Küçük grupların eğitsel özelliklerini tanımlayabilmeli – Küçük grup eğitimlerinin uygulanma şekillerini açıklayabilmeli – Küçük grup yöneticilerinin rol ve sorumluluklarını tanımlayabilmeli – Küçük grup eğitimlerinin avantajlarını sayabilmeli, – Küçük grup eğitiminin yaşam döngüsünü belirtebilmeli. / 283

4 Grup Nedir? Küçük Grup nedir? Ortak bir hedefe ulaşmak ya da ortak bir amacı gerçekleştirmek için etkileşimde bulunan ve birbirine bağlı olan, iki ya da daha fazla sayıda bireyden meydana gelen topluluktur. / 28

Öğrenen sayısı? Değişkenlik gösterir. Ancak en az 3-4 öğrenen gereklidir. Bununla birlikte çok sayı olması yıkıcı etki yapar. Genellikle 6-12 arası öğrenen olması tercih edilir. / 285

Küçük grup eğitiminin avantajları Üst düzey hedeflere ulaşılması sağlanır Grup üyeleri, öğrenilecek materyali anlama ve daha fazla çalışma konusunda birbirlerinin teşvik eder, konuları aralarında tartışarak bilgi paylaşımını sağlarlar. / 286

Sınıflarda grupların etkisi, yarışmacı bir ortamda gerçekleşir (Öğrenciler sınıf geçmek için, yüksek not almak için, birbirleriyle yarışırlar) Öğretim üyesi, sınıfında grubun etkisinin yarışmacı değil, daha çok işbirlikçi ve demokratik bir biçimde gerçekleşmesi için önderlik etmelidir / 287

Analiz ve problem çözme gibi yüksek düzey bilişsel süreçleri destekleyen aktif ve işbirliği içinde öğrenmeyi sağlar Sorumluluk paylaşımını sağlar Bireyleri birebir değerlendirmeyi sağlar Herkesin katılımına fırsat verir Farklı öğrenme tekniklerinin kullanımına imkan verir / 288

Grup üyeleri Ön bilgi düzeyleri, eğitimsel ilgi alanları, gruptaki çalışma yetenekleri bakımından kendi aralarında farklılıkları bulunmaktadır. Bu farklılıklar; ilginç fikir ve tartışmaları ortaya çıkarabileceği gibi grup içi çatışmalara da yol açabilir. / 289

Küçük gruplarda ortak öğrenme amaçlarının varlığı kritik bir işlev görür ve temel harekete geçirici güçtür. Ortak öğrenme amaçlarının varlığı grup üyelerini motive eder, yapılandırır, uyumlu çalışmayı ve grup üyelerinin dayanışmalı bir şekilde sorumluluk geliştirmelerini sağlar. / 2810

Grup lideri Grubun uygun şekilde işlev görmesi iyi bir lidere bağlıdır. Liderler farklı özellik gösterebilirler. Ancak bu beceriler uygun eğitim ve uygulama fırsatı ile geliştirilebilen becerilerdir. Grup lideri bir öğretim elemanı olabileceği gibi öğrencilerden biri de olabilir. / 2811

Liderin özellikleri, görev ve sorumlulukları Grupta sosyal uyumu oluşturmak, Grubu hedefe odaklamak, Amacı belirlemek, Görev dağılımlarını belirlemek, Grubun olgunlaşmasına yardım etmek, Grup kimliği ve normlarını yerleştirmek, Kaynaklarla ilgili yol gösterici olmak / 2812

Liderin özellikleri, görev ve sorumlulukları; Çatışma çıkması durumunda yol gösterici ve çözümleyici olmak, Tartışma durumunda öğrenenlerin kendilerini güvende hissetmelerini sağlamak, Grup içinde iç gözlem yapmak, Grubun performansını değerlendirmek, Danışman görevi yürütmek. / 2813

Küçük Gruplarda Teknikler Brainstorming (Beyin fırtınası) Snowballing (Kar topu) Oyunlaştırma Makale saati Seminer Pobleme dayalı öğrenme (PDÖ) Takım Temelli Öğrenme (Team Based Learning) Klinik eğitim Sessiz düşünme Sırayla görüş sorma Vızıltı / 2814

15 Geleneksel Öğretim “Öğretmen” “Öğrenciler” / 28

“Öğretmen” “Öğrenciler” Küçük grup / 2816

Grup Nedir? Karşılıklı bağımlılık Etkileşim İşbirliği Paylaşılan ortak amaçların olması  Bir Grubu Herhangi Bir Topluluktan Ayıran En Önemli Özellikleri: / 28 17

Küçük grupların yaşam döngüsü Bruce Tuckman, 1965 / 2818 Çatışma (Storming) Uzlaşma (norming) Üretme (performing) Sonlanma (adjourning) Oluşma (forming)

Oluşma Grup üyelerinin birbirlerini tanıması ile başlar, Her üyenin kendi güçlü ve zayıf yönlerini fark etmesi gerekir, Öğrenme amaçları tanımlanmalı, Grup kimliği ve kuralları oluşturulmalı. / 2819

Çatışma Grup üretkenliği için vazgeçilmezdir, Yaratıcı gerilim aşamasıdır, Grup üyeleri ortaya çıkan hipotezleri test etmeli, analiz edebilmeli, Diğer grup üyelerinin önerilerini değerlendirmelidir. / 2820

Uzlaşma Görüş birliğine varma, Alternatif fikirleri ele alma, Çatışma aşamasını sonlandırma. / 2821

Üretme Son şekil verilir, Ortak paydada buluşulur, Karar desteklenir, Bireysel farklılıklardan vazgeçilir. Karmaşık görevler durumunda gerekirse oturumlar arttırılır. / 2822

Sonlanma Grubun dağılmasıyla sonuçlanır Roller ve görevler sonlandırılır. Grup üyelerinin birbirine bağımlılıkları biter. Planlı olmadığında stres sebebi olabilir. / 2823

Küçük gruplardaki fırsatlar ve zorluklar Öğrenenler arası değişkenlik; bireysel farklılıklar zorluk oluşturabileceği gibi fırsata da dönüştürülebilir. Grup yönetimi becerileri; grubun etkin şekilde işlev görmesi iyi bir lidere bağlıdır. Ortak bir zeminde buluşmak, İçerik ve öğretim materyali Zaman, Sınama / 2824

Küçük grup oturma düzeni / 2825

/ 2826

/ 2827

Özet Küçük grup eğitiminin aşamalarını açıklayınız 1.Uyum 2.Çatışma 3.Uzlaşma 4.Kapanış. Küçük grup eğitimlerine örnekler veriniz Küçük grupta liderin rol ve sorumlulukları nelerdir? Küçük grup eğitimlerinin avantajları nelerdir? / 2828