Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri Şube Md Yılı Faaliyet Raporu Sunumu.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü İş Sağlığı ve Güvenliği 2. Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı.
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
TED Üniversitesi Alt Başlık Tarih:.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Elektronik Mühendisliği Tanıtımı
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
Çevre teknikeri kimdir?
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
TKGM KADASTRO DAİRESİ BAŞKANLIĞI “GAYRİMENKUL DEĞERLEME ÇALIŞTAYI”
Sunum transkripti:

Gazi Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü

Bölümümüzün amacı, sizleri “bölge planlama”, “kentsel planlama”, “kentsel tasarım”, “kentsel koruma ve yenileme” konularında bilimsel çalışma ve araştırma yapabilecek, bilimsel katkıda bulunabilecek, uygulama alanında başarılı çalışmalar yürütebilecek şehir ve bölge plancıları olarak yetiştirmektir.

Şehir ve Bölge Planlama Bölümü 1982 yılında lisans, 1987 yılında ise yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Kuruluşunda Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi’nin bir bölümü olan bölümümüz, 3 Ekim 2010 tarihinde fakülte olarak ayrılan Mimarlık Fakültesi’nin dört bölümünden biri olmuştur. Bölümümüzün fiziksel, bilimsel ve sosyal gelişimine çok önemli katkıları olacak bu yeni oluşumun ilk öğrencileri olarak, önümüzdeki dört yıl boyunca bu gelişimi sizlerle birlikte yaşayacağız.

Bölüm hocalarımız, her zaman sizlerin çevreye duyarlı yeni vizyon geliştirebilecek bilgiye sahip, sorunlara toplum ve kamu yararını gözeten katılımcı yaklaşımla alternatif çözümler arayan, disiplinler arası çalışmaya yatkın, düşünen, sorgulayan, analiz edebilen, iletişim yeteneği gelişmiş, liderlik özelliğine sahip, evrensel standartlarda uygulamaya yönelik sorumluluk alabilecek  mesleki etiğe sahip şehir ve bölge plancıları  olabilmeniz için daima özveri ile sizlere birikimlerini aktaracaklardır.

Bölümümüz yönetimi Bölüm Başkanı; Bölüm Başkan Yardımcılarımız; Prof. Dr. Gediz Urak Bölüm Başkan Yardımcılarımız; Doç. Dr. Özlem Güzey Öğr.Gör. Dr. Ogan Kırsaçlıoğlu olmak üzere üç kişilik bir kadrodan oluşmaktadır.

Bölümümüzde; 2 profesör, 5 doçent, 11 yardımcı doçent, 1 öğretim görevlisi, 14 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 33 tam zamanlı öğretim elemanı ve ayrıca 22 yarı zamanlı öğretim elemanı eğitim vermektedir. Yani sizleri 55 değerli hocamız eğitecektir. Tüm hocalarınızın, resmi kurumlarda ve özel sektörde önemli bilimsel çalışmaları ve uygulamaları bulunmaktadır. Dolayısı ile sizlerin de en az hocalarınız kadar donanımlı yetişeceğinizden eminim.

Hocalarımız; KENTSEL PLANLAMA ÇALIŞMALARI ALANINDA Prof. Dr. Şule KARAASLAN Yrd. Doç. Dr. Demet EROL Araş. Gör. Tahir ÇALGÜNER

KENTSEL POLİTİKALAR ALANINDA Doç. Dr. Özlem GÜZEY Doç. Dr. Kübra CİHANGİR ÇAMUR Doç. Dr. Ayşe TEKEL Yrd. Doç. Dr. Nihan ÖZDEMİR SÖNMEZ

Araş. Gör. Dr. Aslı ÜÇER Araş. Gör. Erman AKSOY Araş. Gör. Aysu UĞURLAR Araş. Gör. Ela ATAÇ Araş. Gör. M. Özge ARAS Araş. Gör. Seher POLAT

BÖLGESEL ÇALIŞMALAR VE MEKANSAL EKONOMİ ALANINDA Yrd. Doç. Dr. Tanyel ECERAL Yrd. Doç. Dr. Fatma ERDOĞANARAS Yrd. Doç. Dr. Bilge KÖROĞLU Yrd. Doç. Dr. Çiğdem VAROL Yrd. Doç. Dr. Aydan SAT

Öğr. Gör. Dr. Burcu ÖZÜDURU Araş. Gör. Dr. Nilüfer GÜRER Araş. Gör. Leyla ALKAN

KENTSEL ULAŞIM, ALTYAPI VE AFET YÖNETİMİ ALANINDA Prof. Dr. Gülseven UBAY TÖNÜK Doç. Dr. Metin ŞENBİL Yrd. Doç. Dr. Şule TÜDEŞ Öğr. Gör. Dr. Ogan KIRSAÇLIOĞLU Araş. Gör. Hayri ULVİ

KENTSEL TASARIM VE KORUMA ALANINDA Doç. Dr. Hülagu KAPLAN Doç. Dr. Nilgün Görer TAMER Yrd. Doç. Dr. Nevin GÜLTEKİN Yrd. Doç. Dr. Ülkü YÜKSEL

Araş. Gör. Dr. Özge ERCOŞKUN Araş. Gör. Dr. Aybike KIZILTAŞ Araş. Gör. Açalya ALPAN

YARI ZAMANLI HOCALARIMIZ; ŞEHİRCİLİK PROJESİ DERSLERİNDE; Prof. Dr. Feral EKE Prof Dr. Orhan KUNTAY Öğr.Gör. Dumrul YAVAŞ Öğr.Gör.Bülent ÜNCÜ Öğr.Gör. Buğra GÖKÇE Öğr.Gör.Dr.Zeynep OKAY DURMUŞOĞLU Öğr.Gör. Ayça BİLSEL Öğr.Gör. Güner GEZİM Öğr.Gör. Güray AÇIL Öğr.Gör. İlhan GÜLGEÇ Öğr.Gör. Saffet ATİK Öğr.Gör. Deniz AKKAHVE Öğr.Gör. Nazım ÖZER Öğr.Gör. Danyal AŞIK Öğr.Gör. Namık GAZİOĞLU Öğr.Gör. Remzi SÖNMEZ Öğr.Gör. Ertan GÖRAL Öğr.Gör. Dr. Perihan KİPER ATATÜRK İLKELERİ İNK.TARİHİ; Sedef BULUT İNGİLİZCE İLETİŞİM; Can GÜR ve Bora VURAL TÜRKÇE; Yunus ZEYREK

Mevcut durumda; lisans programına 322, yüksek lisans programına 81, doktora programına ise 22 öğrenci kayıtlı bulunmaktadır. Lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencileri toplamı ile oluşan 425 öğrenciye eğitim veren bölümümüzde Mimarlık Bölümü’nde ÇİFT ANADAL eğitimi yapılabilmektedir. Bu güne kadar iki öğrencimiz Mimarlık Bölümü’nde Çift Anadal Eğitimi yaparak hem Şehir ve Bölge Planlama Diploması, hem de Mimarlık Diploması almıştır. Çift Anadal yapma şartlarını Gazi Üniversitesi Web sayfasında bulunan Çift Anadal Yönetmeliği’nden öğrenebilirsiniz.

Gazi Üniversitesi tarafından yürütülen AB programlarından “LLP Erasmus” ve “LLP Leonardo da Vinci” programlarından Fakültemiz öğrencileri de yararlanmaktadır. Mimarlık Fakültemizi diğer mimarlık fakültelerinden ayıran temel özellikler; tasarımda ve uygulama projesinde başarı, uyum ve ciddiyet ile teknolojik adaptasyondur. Fakülte içinde, Şehir ve Bölge Planlama Bölümü çok değişik alanları kapsamakta olup disiplinler arası niteliktedir. Böylelikle mezunlar; problem tanımı, çözüm önerileri geliştirme ve sistem kurma becerileri gerektiren çok sayıda alanda iş bulabilmektedir.”

Şehir ve Bölge Planlama Bölümü mezunları; kamu kurum ve kuruluşları olarak belediyeler, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi, Devlet Planlama Teşkilatı, Devlet İstatistik Kurumu, Çevre ve Orman Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nda; özel sektör kuruluşları olarak ise planlama, mimarlık, müteahhitlik büroları gibi özel girişimler, taşınmaz mal yatırımları ile ilgilenen girişimler ve danışmanlık bürolarında çalışabilmektedir.

Eğitim sürecinde özgür düşünceyi, yaratıcılığı, araştırmacılığı geliştirmek, temel ilkedir. Bu ilke ile yeni yöntem ve denemeler teşvik edilmekte, seçenek üretmeye yönelik tekniklere ilişkin beceri arttırılması ve çağdaş bilgi ve teknolojilerin kullanılması özendirilmektedir. Lisans eğitiminde yer alan dersler, atölyeler ve kuramsal dersler olarak iki ana gruba ayrılır. Lisans programlarında bölümün ana dersi, her dönem için proje atölyeleridir. Kuramsal ve sözel dersler; proje çalışmalarını destekleyici ve çeşitli ölçeklerde yürütülecek planlama çalışmaları için gerekli ve vazgeçilmez olan temel bilgileri içeren altyapıyı, hukuksal ve teknik çerçeveyi, uyulması gerekli bilimsel ve etik kuralları ve düzenlenecek tasarımlarda yaşam kalitesini arttırıcı genel kültür ve kentlilik bilincini vermeye yöneliktir. Böylece sözel dersler ile proje dersleri kaçınılmaz olarak bir bütünsellik, tamamlayıcılık ve birliktelik sağlamak zorundadır.

Bu amaçla her dönem öğrenim programında yer alan sözel derslerin, o dönemdeki proje atölyesine anlamlı veriler sağlamak üzere içerikleri oluşturulmaktadır. Birinci yıl, atölye çalışmalarında yer alan temel ilkelerin kavranması, mekan analizi ve algılama sisteminin geliştirilmesi amacına uygun olarak, Şehircilik Tarihi, Şehir Planlamasına Giriş dersleri planlama disiplinine ilişkin temel bilgileri sağlamaktadır. Ayrıca genel olarak verilen Matematik, İngilizce, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı ve Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersleri bu dönem programında yer almaktadır. Mimarlık Bilimi, Ölçme Bilgisi ve Sanat Tarihi Dersleri şehir planlama öğrencilerine mesleğin gerektirdiği bilgi ve genel kültürü sağlamayı amaçlamaktadır.

İkinci yıl şehircilik projesi atölye çalışmasının anahtar sözcüğü kent parçası olarak tanımlanabilir. Bu atölye çalışmalarında kenti oluşturan öğeler kavramsal olarak açıklanmakta ve kent parçaları mekansal tasarımları ile sonuçlanmaktadır. Kentsel fiziki mekanı etkileyen çeşitli faktörlerin analizine dönük İstatistik, Ekonomiye Giriş gibi dersler ve sektörel konularda kentin çeşitli işlevsel alanlarına ait bilgi aktarımını amaçlayan Ulaşım Planlaması, Kentsel Korumaya Giriş ve Endüstri Kent İlişkisi dersleri bu öğretim yılında verilmektedir. Kent Ekonomisi, Kent Sosyolojisi, Kent Coğrafyası ve Çevre Bilimi dersleri yine bu dönemde yer almakta ve kentsel mekanın oluşmasını etkileyen, planlamaya veri sağlayan ihtisas dallarına ilişkin bilgilerin öğrenciye aktarılmasını sağlamaktadır.

Şehircilik projesinin 3 Şehircilik projesinin 3. sınıf çalışmalarını yönlendiren kavramı kent ve yakın çevresidir. Öğrenci giderek boyut açısından daha geniş yerleşme alanları hakkında karar üretme ve makroform seçenekleri oluşturma sürecine girmektedir. Bu aşamada atölye çalışmalarında kent ve yakın çevresi incelenerek makroform seçenekleri üretilmektedir. Bir sonraki aşamada ise kentsel gelişme şemalarında belirlenen öncelikli alanlar üzerinde tasarım çalışmaları yapılmaktadır. Uygulama için örgütlenme modelleri ve araçlarının araştırılması ve önerilmesi ile program sonuçlanmaktadır.

Uygulamaya dönük modellerin, programların ve araçların araştırılması ve örgütlenme sistemleri hakkında öneri geliştirilmesini destekleyici sözel dersler bu öğretim yılında öne çıkmaktadır. Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Planlama Kuram ve Teknikleri, İmar Hukuku, Şehir Yönetimi dersleri plancının çalışacağı ortamı, uyacağı yasal çerçeveyi tanıma amacına yönelirken; Konut Sorunları, Bölge Planlama gibi dersler öğrencinin planlamanın çeşitli boyutlarında bilgilenmesini sağlamaktadır. Bu dönem programında yer alan Çevre Tasarımı Projesi atölyesinde; konut, ulaşım, rekreasyon, koruma, çevreye yönelik temel tasarım bilgilerinin uygulaması yaptırılmakla birlikte, kent içinde çeşitli sorunsalların araştırılması, değerlendirilmesi ve fiziki tasarım çözümlerinin oluşturulmasına yönelik bir program izlenmektedir.

Şehircilik Projesi dördüncü sınıf atölye çalışmalarında bölge veya havzanın analizi yapılıp, değerlendirildikten sonra bölge veya havzada yer alan kentsel ve kırsal yerleşmelerin/alanların küresel, ulusal ve bölgesel ilişkiler içindeki yeni rolü, farklı gelişme senaryoları biçiminde ele alınarak, alternatif gelişme senaryoları ve mevcut imar mevzuatı doğrultusunda, hedeflenen yıl için, planının üretilmesi konusu üzerinde durulmaktadır. Bu dönemde öğrenci kendi eğilimleri doğrultusunda seçmeli derslerden seçim yapmaktadır.

Sekizinci yarıyılda öğrenciler, yukarıda açıklanan planlama çalışmasının ürünlerinden yararlanarak ele aldıkları bir sorunsalı farklı boyutlarda çözmektedirler. Amaç öğrencinin ihtisaslaşması olduğundan bu dönemde seçmeli derslere ağırlık verilmiştir. Kentsel Yenileme ve Dönüşüm Modelleri, İmar Uygulamaları, Kentsel Politikalar Semineri, Sürdürülebilir Kalkınma ve ÇED, Yaya Mekanı, Açık ve Yeşil Alan Planlaması gibi seçmeli dersler, çeşitli konularda uzmanlaşmayı sağlamaktadır. Bitirme Ödevi ise, danışman öğretim üyesi nezaretinde öğrencinin kurallara uygun içerik ve yazım teknikleri ile seçtiği, bir konuda özgün bir rapor hazırlanması amacına yöneliktir.

FİZİKSEL VE SOSYAL OLANAKLAR Fakültemiz içinde öğrencilerimizin kullanımına sunulmuş, 157 bilgisayar kapasiteli 3 bilgisayar laboratuarımız mevcuttur. Fakültemiz bünyesinde 30’ar öğrenci kapasiteli 3 seminer salonu vardır. Mühendislik Fakültesi ve Mimarlık Fakültesi bünyesinde çalışan kütüphanemiz bulunmaktadır. Üniversitemiz merkez kütüphanesi ile fakülte kütüphanemiz, Ankara’daki T.Ü.B.İ.T.A.K/ULAKBİM, O.D.T.Ü. ve Hacettepe Kütüphaneleri ile Ortak Belge Sağlama(OBES) konsorsiyumu geliştirmiştir ve bu bilgi merkezleri arasında ortak belge sağlama hizmeti yürütmektedir.

Türkiye’deki üniversite ve araştırma kütüphanelerinin geliştirmiş olduğu “Kütüphaneler arası Ödünç Kitap/Fotokopi İstek Formu” ile bu kütüphanelerden kitap ve makale getirtebilmektedir. Mimarlık Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi bünyesinde çalışan 2 adet kafeterya ve bir adet öğrenci yemekhanesi, 1 adet akademik ve idari personel yemekhanesi bulunmaktadır. Fakültede bilardo, masa tenisi ve satranç gibi etkinlikler yürütülmektedir. Öğrencilerimizin hizmet alabildikleri, masa tenisi ve bilardo masalarından oluşan 60 m2’lik bir oyun alanı bulunmaktadır. Öğrencilerimize kablosuz internet bağlantısı olanağı sağlanmaktadır.

Fakültede; 40 adet öğrenci topluluğu (Felsefe Topluluğu, G. Ü. M. M. D Fakültede; 40 adet öğrenci topluluğu (Felsefe Topluluğu, G.Ü.M.M.D.A.T. Doğa sporları Topluluğu, Edebiyat Günleri Topluluğu, Resim Topluluğu, Fotoğraf topluluğu, Havacılık Kolu, Endüstri Topluluğu, Halk Dansları Topluluğu,Klasik Gitar Topluluğu, ESKİZ Şehir Planlama Öğrencileri Topluluğu, TİYAGAMM Tiyatro Topluluğu, Sanat Topluluğu, Şiir Topluluğu, Mimarlık Topluluğu, Türk Sanat Musikisi Cemiyeti, Briç Kulübü Topluluğu, Çevre Topluluğu, Araştırma Teknolojisi ve İletişim Topluluğu, Yapı Topluluğu, Makine Topluluğu, Bilim ve Teknoloji Topluluğu, Elektronik Topluluğu, Modern Rock Topluluğu, İletişim Topluluğu, Bilimsel Düşünce Topluluğu, Tarih Topluluğu, Genç Mühendisler Birliği, Bilgisayar Topluluğu, Radyo Topluluğu, Fun Clup, Klasik Dans Topluluğu, İnternet Topluluğu, Atatürkçü Düşünce Topluluğu, Satranç Topluluğu, G.A.M.A öğrenci Topluluğu, Edebiyat-Felsefe Topluluğu, Bilim Kurgu ve Fantezi Topluluğu, Tenis Topluluğu, Uzak Doğu Savunma Sporları Topluluğu,Üniversite Lisan-Kültür Topluluğu, Kültürel Dayanışma Topluluğu) kültür ve sanat çalışmaları yapmaktadır.

Üniversitemiz bünyesinde her yıl Mayıs ayı içinde “Gençlik Şöleni” adı altında şenlikler düzenlenmektedir. Resim, fotoğraf, grafik sergileri, konserler, film gösterimi, tiyatro gösterileri, halk oyunları ve defilelerin yer aldığı şölende, öğrenciler sosyal ve kültürel aktivitelerini sergileme imkanı bulmaktadır. Bunun yanı sıra, Fakültemiz bünyesinde ”Dondurma Şenliği” adı altında da bir etkinlik düzenlenmektedir.

ŞBP’DEN GÖRÜNÜMLER

1. SINIF 1. DÖNEM PROJE ÇALIŞMALARI SERGİSİ

1.SINIF 1. DÖNEM PROJE ÇALIŞMALARI SERGİSİ

1. SINIF 1. DÖNEM-ARAZİ ÇALIŞMASI-DEVLET MEZARLIĞI-ANKARA

2. SINIF ÇEŞME ATÖLYESİ

2. SINIF ÇEŞME ATÖLYESİ

3. SINIF-ESKİŞEHİR GEZİSİ 3. SINIF-İSTANBUL

3.SINIF TEKİRDAĞ-SERGİ 3. SINIF MUĞLA ATÖLYESİ

4. SINIF ANTALYA ATÖLYESİ

Spagna, İspanyol Merdivenlerinde İTALYA-TEMMUZ 2010

San Pietro Meydanı-İtalya

Ara Pacis Meydanı, İtalya

İTALYA-TEMMUZ 2010

İTALYA-TEMMUZ 2010 AÇIK HAVADA DERS

İTALYA-TEMMUZ 2010 AÇIK HAVADA DERS

İTALYA-TEMMUZ 2010 AÇIK HAVADA DERS

İTALYA-TEMMUZ 2010

ATÖLYE ÇALIŞMALARI SERGİSİ-GAZİ ÜNİVERSİTESİ-AKADEMİ SALONU

2010-MEZUNİYET TÖRENİ

YILBAŞI PARTİSİ- ŞBP BÖLÜMÜ 3. KAT MEZUNLAR YEMEĞİ

ÖĞRETİM ELEMANLARI ODASI - 7. KAT