10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Adnan BOSTAN MOBSAD Yönetim Kurulu Başkanı İSO
Advertisements

İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
 zihinlerdeki çağrışımlar,  hisler, tutumlar, izlenimler  olumlu/olumsuz değerlendirmeler  akla gelen özet-resim  genel görünüş  sembolik anlam.
1 Artist: Andy Farr KENT GÜNLÜĞÜ 2016 Yeni bir ülke bulamazsın, başka bir deniz bulamazsın. Bu şehir arkandan gelecektir. Konstantinos Kavafis.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
ISL 202 Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
1 9 Marka Değeri Yaratma.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 8.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
Fiyat ve Fiyatlandırma
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Pazarlama Çevresi.
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Copyright © Küresel Yazılım. All rights reserved. PROFESYONELLER, KÜÇÜK İŞLETMELER, MARKALAR VE KAMU KURULUŞLARI İÇİN İŞGÜCÜNÜ ARTIRMAYI HEDEFLER.
70 adet ulusal ve yerel LPG şirketinin olduğu tüplügaz pazarında, ev tüpü satışlarında yerel rekabet avantajı sağlamak ve bayi motivasyonunu arttırmak.
Öğrenci İsmi ENGELLİ TÜRLERİ SOSYOLOJİ ENGELLİLİK FİZYOLOJİ ENGELLİLİK PSİKOLOJİ ENGELLİLİK FİZİKSEL ENGELLİ RESİMLER
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Dışa Atım Bozuklukları
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yaratıcı Proje Fikirleri
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
İ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
TUTUM VE ALGILAR.
Sunucu Çeşitleri Mehmet Ali Uluekmekçi.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bora UZUN Bilgi Teknolojisi
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ORTAK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
10. SINIF: 3. ÜNİTE: DALGALAR-1
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
MODÜL 5.3 arabuluculuk sürecinin planlanması ve ilkelerin gözetilmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama ve Marka Yöneticisi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Tüketici Davranışları
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

10 Marka Konumlandırma Sanatı 1

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir?  Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir?  Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir?  Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir?

Konumlandırma nedir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-3

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-4 Değer Önerileri  Perdue Chicken  Daha taze altın renginde tavuk daha uygun fiyata  Domino’s  Sıcacık pizza uygun fiyata 30 dakikada kapınızda

Rekabetçi Referans Sistemi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-5

Tablo 10.2 Rakiplerin Müşteri Oranları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-6

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-7 İlişkilendirmelerin Tanımı Farklı-noktalar Müşterileri markaya güçlü bir şekilde bağlayan olumlu değerlendirmeler ve bir benzerini rakip markalardan temin edemeyeceklerine olan inançları Benzer-noktalar Markaya özgün olması gerekmeyen ve diğer markalar ile de paylaşılabilen ilişkilendirmeler

Farklı-Noktaların Kriterleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-8 Arzu Edilen Teslimi Mümkün Farklılaşan

POP’a karşı POD Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-9

Şekil 10.1a Algısal Harita: Güncel Algılar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-10

Şekil 10.1b Algısal Harita: Olasılıklar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-11

Marka Mantrası Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-12

Marka Mantrası Tasarlmala Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall İletişim Kurmak Sadeleştirmek İlham Vermek

Marka Konumlandırmasının İnşaa Edilmesi. (Hedef Tahtası) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-14

Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Kategori Üyeliği Taşıma  Kategori faydalarının duyurulması  Örnekleri ile kıyaslama  Ürün tanımlayıcılara itimat etmek

Zıt Korelasyonlar ve Faydalarına Örnek:  Düşük-fiyat vs. Yüksek kalite  Lezzet vs. Düşük kalori  Besleyici vs. Güzel tat  Yararlı vs. Hafif  Güçlü vs. Güvenli  Kuvvetli vs. Rafine edilmiş  Yaygın vs. Kişiye özel  Çeşitli vs. Sade Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-16

Farklılaştırma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-17

Farklılaştırma Araçları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Çalışan Kanal İmaj Hizmetler

Duygusal Markalaşma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Güçlü Kültür İletişim Şekli Duygusal Bağ

Pazar Payı, Akıl Payı ve Gönül Payı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-20

Marka Öyküsü ve Hikaye Anlatma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-21

Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir?  Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir?  Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir?  Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-22