10 Marka Konumlandırma Sanatı 1
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir? Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir? Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir? Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir?
Konumlandırma nedir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-3
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-4 Değer Önerileri Perdue Chicken Daha taze altın renginde tavuk daha uygun fiyata Domino’s Sıcacık pizza uygun fiyata 30 dakikada kapınızda
Rekabetçi Referans Sistemi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-5
Tablo 10.2 Rakiplerin Müşteri Oranları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-6
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-7 İlişkilendirmelerin Tanımı Farklı-noktalar Müşterileri markaya güçlü bir şekilde bağlayan olumlu değerlendirmeler ve bir benzerini rakip markalardan temin edemeyeceklerine olan inançları Benzer-noktalar Markaya özgün olması gerekmeyen ve diğer markalar ile de paylaşılabilen ilişkilendirmeler
Farklı-Noktaların Kriterleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-8 Arzu Edilen Teslimi Mümkün Farklılaşan
POP’a karşı POD Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-9
Şekil 10.1a Algısal Harita: Güncel Algılar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-10
Şekil 10.1b Algısal Harita: Olasılıklar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-11
Marka Mantrası Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-12
Marka Mantrası Tasarlmala Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall İletişim Kurmak Sadeleştirmek İlham Vermek
Marka Konumlandırmasının İnşaa Edilmesi. (Hedef Tahtası) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-14
Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Kategori Üyeliği Taşıma Kategori faydalarının duyurulması Örnekleri ile kıyaslama Ürün tanımlayıcılara itimat etmek
Zıt Korelasyonlar ve Faydalarına Örnek: Düşük-fiyat vs. Yüksek kalite Lezzet vs. Düşük kalori Besleyici vs. Güzel tat Yararlı vs. Hafif Güçlü vs. Güvenli Kuvvetli vs. Rafine edilmiş Yaygın vs. Kişiye özel Çeşitli vs. Sade Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-16
Farklılaştırma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-17
Farklılaştırma Araçları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Çalışan Kanal İmaj Hizmetler
Duygusal Markalaşma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Güçlü Kültür İletişim Şekli Duygusal Bağ
Pazar Payı, Akıl Payı ve Gönül Payı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-20
Marka Öyküsü ve Hikaye Anlatma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-21
Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir? Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir? Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir? Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-22