Bilgi İşlem Merkezi Bağımsız Her türlü etkiden (baskıdan) uzak Kararları uygulatma ve yaptırım gücüne sahip Bilgi sistemlerinin standartlarını koyan Ve bunları denetleme fonksiyonuna sahip Sistemin koordinasyon görevini üstlenen yapıda olmalıdır.
BİLGİ İŞLEM SİSTEMİ ALTYAPI FİZİKİ DONANIM PROGRAM SİSTEM YÖNETİMİ YÖNETİM MASALARI UYGULAMALAR (İŞLETİM SİSTEMİ) İNSAN KAYNAKLARI SİSTEM DÖNGÜSÜ
1-Alt Yapı Sabit Altyapı Birimlerin fiziki yapısına göre planlanır ve network ağ altyapısının temelini oluşturur. Sabit altyapıyı kurarken öncelikli olarak, Network sisteminin büyüklüğüne göre tasarlamak gerekir. Çalışma ortamına dahil olacak tüm bilgisayarları buna göre kurmak gerekir. Alt Yapı Hizmet Alanı Alt yapı hizmet alanı; kurumdaki bütün alt birimlerin fiziki bağlantılarını, altyapı network kurulumu ve e-posta yazışmalarını, bilgisayar teknik desteğini yapar.
2-Fiziki Donanım Fiziki donanım bilgisayar, yazıcı, faks, modem, switch, hub, fotokopi, ekranlar, tarayıcılar ve diğer malzemelerden oluşur. Bilgi İşlemdeki fiziksel tüm unsurlar donanım olarak nitelendirilir. Donanım yapısı Bilgi İşlemin Sabit Alt yapısını oluşturur. Tüm İşletim sistemleri, Veritabanları, yazılım ve mevcut programlar donanımsal altyapı üzerine kurulur.
3-Program Server üzerinde çalışan programlar ile bağlı bilgisayarların programlarını çalıştırır. Programlar güvenliği sağlar. Uygulamaları sınırlar. Kullanıcı bilgisayarlarında uygulama kolaylığı sağlar. SERVER PROGRAMLARI Güvenlik Duvarı (Frewaall) Koruyucu Program (Anti Virüs) Mail Sunucu (Yönetim Paneli) Bilgi İşlem Modülleri (Teknik Yönetim Programları) Web Programları Server Yönetim Programları
4-Sistem Yönetimi Sistem Yönetimi Bilgi İşlemin tümünü kapsayan yönetimdir. Sistemdeki tüm Bilgi İşlem unsurlarını yönetir. Bilgi İşlemdeki tüm planlamaları yapar. Yeni projeler üretir ve bunların uygulanmasını sağlar. Sistem yönetimi bir kurumun ihtiyaçlarını analiz ederek bilgisayar sistemlerini tasarlama, kurma, destekleme, geliştirme, sürekliliğini ve güvenliğini sağlama işidir.
4-Sistem Yönetimi Sistem yönetiminde aşağıda görülen üç çeşit alt yönetim biçimi vardır. Network Yönetimi Web Yönetimi Teknik Yönetim (Teknik Destek)
5-Yönetim Masaları Söz konusu çalışma masaları; Bilgi İşlem yönetimini kolaylaştırmaktadır. Yönetimde organizasyonu ve esnekliği sağlamaktadır. Her masanın kendi çalışma esasları ve yönetim şekli vardır. Örneğin; web masası, network masası, donanım masası, veri hazırlama masası, eğitim ve Ar-Ge masası, Projeler Masası
6-Uygulamalar(İşletim Sistemi) Uygulamalar Bilgi İşlem yönetiminde server bilgisayarlar üzerindeki tüm program ve yazılımların çalıştırılmasıdır. Server uygulamaları Bilgi İşlemde dört bölümden oluşur. Server Uygulamaları İnteraktif Uygulamalar İnternet Uygulamaları Güvenlik Uygulamaları
7-İnsan Kaynakları İnsan kaynakları yönetimi; bilgi işlemdeki yönetimin niteliğini gösterir. NO UNVANI (NİTELİĞİ) GÖREVİ 1 SİSTEM MÜHENDİSİ SİSTEM YÖNETİMİ 2 YAZILIM MÜHENDİSİ YAZILIM GELİŞTİRME 3 WEB/TASARIM UYGULAMA EDİTÖRÜ WEB UYGULAMALARI 4 PROJE UZMANI PROJELER ÜRETME 5 VERİ HAZIRLAMA UZMANI VERİ KONTROL
8-Sistem Döngüsü Bir Bilgi İşlemdeki insan ve donanımların hedefe yönelik birlikte hareketinin çerçevesini oluşturur, Sistem döngüsü Bilgi İşlem olarak adlandırılan tüm sistemlerin çalışmasını kapsar, sistemlerin tümünün yönetimini ve uygulanmasını gerçekleştirir.
BİLGİ İŞLEM NASIL KURULUR Bilgi İşlemde Yol Haritası kurumsal ihtiyaçlar tespit edildikten sonra çıkarılır. Üç aşamalı olarak adım, adım gerçekleştirilir.
BİLGİ İŞLEM NASIL KURULUR 1. Aşamada Bilgi İşlem Kurulum esasları belirlenir. Öncelikle temel unsurlar tespit edilerek, fiziki şartlar belirlenir. Kurulumun temel unsurları Alt Yapı Donanım Program Büro İnsan Kaynakları
BİLGİ İŞLEM NASIL KURULUR 2. Aşamada alt yapı üzerinde sistemler kurulur, yönetim ve organizasyon politikası oluşturulur. Sistem kurulur. Yönetim ve organizasyon oluşturulur. İş ve Görev tanımı yapılır. İnsan Kaynakları Planlanır. Bilgi İşlem Yönergesi hazırlanır
BİLGİ İŞLEM NASIL KURULUR 3. Aşamada ise yazılım ve donanım kurulum çalışmaları yapılır. Bilgi İşlemin temel hizmet alanları ve kapasite ölçümü yapılır. Kurumun Bilgi İşlem ihtiyacı tespit edilir. Sabit Alt yapısı oluşturulur. Donanımsal araç-gereçler tespit edilir. Bilgi İşlem Sistemi üzerinde gerekli yazılım, program ve uygulamalar kurulur. Alt Birimler Sistem üzerinden entegrasyonu sağlanır.
KAYNAKÇA DPT, TK, ITU Meteksan Sis. ve Bil. Tek. A.Ş., Microsoft, Sun Mic. Ltd. Şti., Amdocs, CBOSS, ZTE Co., IBM Türk, Oracle Bil. Sis. Ltd. Şti., Simens SBS A.Ş., Sofrecom, T-Systems Bil. Tek. A.Ş., Firmaları, E-Devlet, CRM çözüm yaklaşımı ve diğer yayınlar,