Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal 23.12.2014 AÜTF Acil Tıp AD.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Operasyonel Planlama Stratejik Yönetim Dairesi.
Advertisements

STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS) Laboratuvar Entegrasyonu İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
ÇOCUK GELİŞİMİNE GİRİŞ
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
SEVDA GÜL Y MEME MR’ INDA KANSER TESPITI.
Önem Testleri. Örnekleme yoluyla sağlanan bilgiden hareketle; Kliniklerde hasta hayvanlara uygulanan yeni bir tedavi yönteminin eskisine kıyasla bir farklılık.
2 Yatırım Karlılık Analizleri Finansal Analizler Basit Yöntemler İndirgenmiş Yöntemler Karlılık Yöntemi Geri Ödeme Süresi Yöntemi Net Bugünkü Değer Yöntemi.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINDA ASTIM RİSK FAKTÖRLERİ Dr.Mehmet Seyhan A Acta Pædiatrica , 1606–1610.
Öznur DUMAN ELGÜL ZEKA. ERGENLİK DÖNEMİNDEKİ DEĞİŞİMLER Duygu değişimlerinin hızı ve üst düzeyde yaşandığını önceden bilmek bu duygular yaşandığında.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
9. MEZUNİYET ÖNCESİ TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI TIP EĞİTİMİ ÖĞRENCİ KOMİSYONU DÖNEM 4 CEYLAN KİY 1.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Sağlık Hizmeti Kalite Göstergeleri
1 HASTA UYUMU UYUMU Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı, Konya.
Bağlam Arayüz Görev Kullanıcı Kullanılabilirliğin Ana Bileşenleri.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
STRES YÖNETİMİ.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Tssb un tedavisi. HİPNOZLA PSİKOTERAPİNİN İLKELERİ Bu tip psikoterapinin prensipleri aşağıda anlatılan sekiz C ile özetlenebilir: Yüzleştirme (Confrontation).
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Proje Entegrasyon Yönetimi
Ultrasonography versus Computed Tomography for Suspected Nephrolithiasis Dr. Can Bilal'den bir makale sunumu.
Sözsüz İletişimin Özellikleri
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Pazarlama İlkeleri.
Arş. Gör. EDİP KAYA, Dr. Ebru İnal
TEMEL İLKYARDIM EĞİTİMİ
Temel Tıp Eğitiminin Human Papilloma Virüs (HPV) Farkındalığı üzerine etkisinin incelenmesi Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi ÖÇM 2 çalışma grubu.
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
ANKARA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ACİL YARDIM VE KURTARMA HİZMETLERİ (112) AMBULANS EKİPLERİNDE ÇALIŞAN SAĞLIK PERSONELİNİN İŞ DOYUMLARININ VE ETKİLEYEN ETMENLERİN.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
DENEYSEL TERTİPLER VE PAZAR DENEMESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
M Arş. Gör. Dr. Esranur AKBULUT
YETİŞKİNLİK DÖNEMİ İlk Yetişkinlik Orta Yetişkinlik Yaş
MEDİKOSOSYAL MERKEZİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
AHMET HAKİ TÜRKDEMİR, ALTUĞ AYSUN
Türk Silahlı Kuvvetlerinin Afganistan’da Edindiği Tıbbi Deneyimler Tbp
ÖZELLİK FAKTÖR KURAMI.
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
UYGUN OLMAYAN İLAÇ KULLANIMLARI
Meriç ÇETİN Pamukkale Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Gelişim ve Temel Kavramlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
KİŞİSEL REHBERLİK.
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Farmakoloji AbD
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

Return Visits to the Emergency Department: The Patient Perspective Can Bilal AÜTF Acil Tıp AD

Giriş Amaç: Tekrarlayan acil servis başvurularında hastaların kişisel deneyimlerini ve zorluklarını belirleyerek, acile dönüşleri azaltmak Sonuç: Hastalık progresyonu ilgili korku ve şüphe, zamanında takip bakıma (poliklinik) ulaşamamak acile geri dönüşte ana faktörlerdir. Hastaların soru sorabileceği ve istedikleri zaman yardım isteyebilecekleri alternatif yöntemler geliştirilmelidir.

Hasta Seçimi 18 yaş üstü olanlar İlk başvurudan sonra 9 gün içinde geri gelenler Planlanmamış başvuru (yara bakımı, kan testi vb.. için kontrole çağırılmamış olanar)

Dışlama Kriterleri Kontrole çağırılanlar İlk geldiğinde tedaviyi kabul etmeyen, muayene olmadan gidenler İngilizcesi akıcı olmayanlar, sağır olanlar Genel durumu kötü olup görüşme yapamayanlar 9 gün içinde 1'den fazla geldiyse ilk gelişinde görüşülmüş; diğerlerinde sadece ilk gelişinde görüşülmediyse çalışmaya dahil edilmiş

Bilgi Toplama Triaja başvuruda 9 gün içinde ikinci kez gelen hasta olduğu zaman görüşme ekibine otomatik elektronik mesaj gönderilmiş Hastaya yatış da yapılsa 24 saat içinde kendisiyle görüşülebildiyse dahil edilmiş Bir şiftte en fazla 2 hasta çalışmaya dahil edilmiş (belli gün ve periyotlardaki bias'ı önlemek için)

Sonuçlar 21/60 kişi 'high user' ( 1 yılda > 3 başvuru) 41/60 hasta taburculuk önerileri ve işlemi ile sorun yaşamamış. Yaşayanlar da yazılanları anlamamış veya öneri kağıdını almamış veya acele/hazır olmadan taburcu edildiğini düşünmüş 19/60 hasta ihtiyacı olan ilacın yazılmadığını düşünmüş

Sonuçlar 24/60 kişi hasta bakımının yetersiz olduğunu düşünmüş; yatış yapılması, daha fazla tanısal test, ana şikayetinin üzerinde durulmaması 14/29 kişi hastalığının işini etkilediğini belirtmiş 21/60 hasta outpatient randevusu almış ancak gitmemiş; semptomlarının randevuyu bekleyemeyecek kadar ağır olduğu için veya poliklinikçi acile geri gönderdiği için tekrar acile tekrar gelmiş

Sonuçlar Hastaların acil servise dönmelerinin en sık sebebi ise durumlarıyla ilgili olan korku ve belirsizlik Bu korkuya sebep olarak semptomların kötüleşmesi, bekledikleri zaman çerçevesinde iyileşmemesi ve semptomların nedeninin kendilerine açıklanmaması belirlenmiş

Sonuçlar Hastalar acil dönmeden önce genellikle eşlerinden, aile fertlerinden, arkadaşlardan ve özellikle aynı hastalığı tecrübe etmiş kişilerden ve sağlık çalışanı tanıdıklarından destek almışlar Çoğu hasta aile hekimi olduğunu ancak ona az danıştığını veya ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz olduğunu söylemiş. Hastalar genelde bazı sorunlara rağman poliklinik şartlarında hizmet almayı tercih ediyorlar

Sonuçlar Poliklinikte tanı ve tedavi için kaynakların yetersiz olması Farklı günlere farklı zamanlara randevu almak Acili tercih edenler müsaitlik ve hızlı değerlendirilme açısından uygun görmüşler Yatan hastaların geliş sebebi korkudan ve şüpheden çok, kronik durumun kötüleşmesi.

Sınırlamalar Bu çalışma tek bir sağlık sistemi içindeki 60 hastada yapılmış. Sonuçları farklı bir hasta popülasyonuna genelleyemeyebiliriz Yarı-yapılandırılmış görüşme formu subgrupları anlamlı şekilde sınıflamada yeteri kadar standartize değil

Tartışma Hastaların bakım sırasında ve sonraki dönemde daha fazla güvence/içini rahatlatma ihtiyacı var, özellikle de semptomlarını açıklayacak net bir açıklamamız yoksa Kusursuz klinik bakım, hasta açısından kusursuz bakım demek değildir, özellikle az cevap ve belirsiz bir tanı/tedavi planı ile taburcu edildiyse Taburculuk işlemi ile pek sorun yaşanmasa da, hastalar eve korku ve sonraki adımlardan emin olamadan gidiyor

Tartışma Taburculuk öncesi hastanın endişelerini gidermek Test sonuçlarını ve klinik düşüncemizi daha iyi dile getirmek ve açıklamak Net tanı olmaması ile ilgili belirsizlik hissinin birçok hasta tarafından hissedildiğini belirtmek İkinci bir sorun olarak da hasta eve gittikten sonra doğan soru ve sorunlarına cevap verecek bir sistem gerekliliği (telemedicine?)

Teşekkürler