TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNİN ULUSLARARASILAŞMASI PROF. DR. CEMAL TALUĞ ANKARA ÜNİVERSİTESİ 18 HAZİRAN 2010.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Advertisements

+ Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi. + Sunum İçeriği Eğitim Fakültesi Tarihçesi Eğitim Fakültesinin Şu Anki Durumu Öğrenci/Öğretim Elemanı Sayısı.
Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
ERASMUS. Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Erasmus öğrenci öğrenim hareketliliği, Standart veya Genişletilmiş Erasmus Üniversite Beyannamesi ve yükseköğretim.
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Farabi Değişim Programı Tanıtımı. Farabi Programı, Yüksek Öğretim Kurum- ları arasında, öğrenci ve öğretim üyesi değişim programıdır. Erasmus ile benzerlik.
Avrupa Birliği Yaşamboyu Öğrenme Proğramı Grundtvig Learning Partnership Project.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
UNI-SET Toplantı Notları
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü ERASMUS+ Gençlik KA3. Yapılandırılmış Diyalog.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
İHRACAT DESTEK PROGRAMLARI
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
BAP Desteği (Bilimsel Araştırma Projeleri)
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
COĞRAFİ İŞARET DENETİMİ
Ergun, S.1, Koçak, S.1, Devrilmez, E.1, Tek, T.1
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yrd.Doç. Dr. Mustafa ASLAN Harran Üniversitesi Kurum Koordinatörü
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
BAP Koordinatörlüğünün Görev ve Sorumlulukları
PROJE YÖNETİM OFİSİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sunum transkripti:

TÜRK YÜKSEKÖĞRETİMİNİN ULUSLARARASILAŞMASI PROF. DR. CEMAL TALUĞ ANKARA ÜNİVERSİTESİ 18 HAZİRAN 2010

ULUSLARARASILAŞMA TANIM Uluslararasılaşma, bir üniversitenin amaçlarına ve eğitim, araştırma ve toplum hizmeti etkinliklerine uluslararası ve kültürlerarası boyut entegre etmesi sürecidir. Bu doğrultudaki sistematik ve sürdürülebilir çabalardır. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010

ULUSLARARASILAŞMA Üniversitelerin uluslararasılaşma çabaları ulusal düzeyde ve yükseköğretim sistemi düzeyinde desteklenmezse, ancak sınırlı bir gelişme gösterilebilir. British Council örneği Bolonya Süreci, Erasmus Programı ve benzeri uygulamalarla uluslararasılaşma doğrultusunda Avrupa Üniversitelerinin önünü açmaktadır.

TARİHSEL BAKIŞ Ortaçağ Avrupa Üniversiteleri, öğrencileri ve öğretim üyeleri farklı ülkelerden gelen uluslararası kuruluşlardı. Ulus devletlerin kurulduğu ve milliyetçilik akımlarının yükseldiği dönemlerde üniversitelerin uluslararası karakteri giderek azalmıştır. İkinci dünya savaşı sonrası uluslararasılaşma eğilimleri yeniden gelişmeye başlamıştır. Küreselleşmenin hızlanması ve bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle uluslararasılaşma üniversitelerin gündeminin en üst sıralarına taşınmıştır. Üniversitelerin uluslararasılaşma etkinlikleri yoğunluk, kapsam, çeşitlilik ve karmaşıklık olarak hızla artmaktadır. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

GEREKÇELER (1) Politik ve İdeolojik Gerekçeler: Yarının diplomatik ve ekonomik ilişkilerinde yardımcı olacak yabancı elçiler yetiştirmek. Ulusun kültürünü ve kimliğini yaymak. Ekonomik Gerekçeler: Doğrudan öğrenim ücretleri ya da yabancı öğrencilerin harcamaları yoluyla ekonomik kazanım sağlamak. Dolaylı ya da uzun vadeli ekonomik çıkar olarak, ulusun ekonomik rekabet gücünü artıracak ve küresel iş pazarında rekabet edecek mezunlar yetiştirmek. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

GEREKÇELER (2) Akademik gerekçeler: Eğitim ve araştırmada uluslararası standartlara erişmek, kaliteyi geliştirmek gibi gerekçeleri kapsar. Kültürel ve Sosyal Gerekçeler: Barışçıl bir dünya yaratmaya katkıda bulunmak, yabancı kültürleri ve dilleri tanımanın yararına inanmak, kültürel ve etnik çeşitliliği benimsemek ve kültürlerarası anlayış ve iletişimi geliştirmek. Uluslararasılaşma çabalarında çoğu kez birden fazla gerekçe rol oynar. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

POLİTİKA GELİŞTİRME VE PLANLAMA Uluslararasılaşma üniversitenin yetkili organlarında onaylanmış, paylaşılmış ve üniversite bileşenleri tarafından benimsenmiş ortak bir hedef haline getirilmelidir. Uluslararasılaşma üniversiteler için ek bir iş, bir yan etkinlik, göstermelik bir girişim olmamalıdır. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA ULUSLARARASILAŞMA YÖNETİMİ Karar Verme Süreçleri: Senato, Yönetim Kurulu, Rektör, Koordinatör, Uluslararasılaşma Kurulu Uygulama ve Eşgüdüm Ofisi: Planlanan çalışmaları yürütme, koordinasyon, izleme&değerlendirme Kaynaklar: İnsan kaynağı, fiziki olanaklar, bütçe

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA SINIR ÖTESİ ÖĞRENCİLER Dünyada 2,5 milyon üniversite öğrencisi, kendi ülkesi dışındaki bir üniversitede öğrenimini sürdürmektedir. Yükseköğretimde ABD yabancı öğrenciler için en çekici ülkedir. Avrupa Ülkelerinde yabancı öğrenci oranları: İsviçre (%18), İngiltere (%15), Almanya(%12,4), Fransa (%11,5) Hollanda (%8,7)

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA YABANCI ÖĞRENCİ ÜLKE SEÇERKEN NELERİ GÖZETİR Eğitim Kalitesi ve Değeri Yakın Olma Yakınlık Duyma Makul Eğitim Ücreti ve Yaşama Maliyeti Öğrenilecek Dilin Değeri Vize, Oturma İzni vb. Kolaylığı

TÜRKİYE’DE ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER Türkiye üniversitelerindeki yabancı öğrenci sayısı iken yurt dışında öğrenim gören Türk öğrenci sayısı civarındadır. ÜniversiteToplam OkuyanYeni Kayıt Anadolu Ü İstanbul Ü ODTÜ Marmara Ü Ankara Ü Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ULUSLARARASI ÖĞRENCİYE ERİŞİM YOLLARI Ana Yerleşkede Okuyan Uluslararası Öğrenci Yurtdışı Yerleşke Yurtdışında Franchising ya da Diğer Ortaklık Biçimleri Foreign-backed Üniversite Uzaktan Eğitim Programlarında Uluslararası Öğrenci Kısa Dönemli Yabancı Öğrenci (Değişim, Staj v.b.) Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ÜNİVERSİTEYİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEKİCİ KILMA (1) Eğitim Kalitesi ve Akreditasyon Uluslararası Tanınırlığı Olan Bir Diploma Lisans Düzeyinde: İngilizce Programlar ve İngilizce Seçmeli Dersler Lisansüstü Düzeyde: İngilizce Programlar, Türkçe Programlarda İngilizce Dersler, İngilizce Tez Yazımı, Yabancı Jüri Üyeleri Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ÜNİVERSİTEYİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEKİCİ KILMA (2) İngilizce WEB Sayfası Tanıtım ve Bilgilendirme Makul Eğitim Ücretleri ve Burs Olanakları Özel Projeler Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ÜNİVERSİTEYİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN ÇEKİCİ KILMA (3) Uluslararası Öğrenci Ofisi Uluslararası Öğrenci Evi Uluslararası Öğrencilere Uygun Türkçe Öğrenme Olanakları Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ÖĞRENCİLERİMİZE ULUSLARARASI BİLGİ VE BECERİLER KAZANDIRMA (1) Erasmus ve İkili Anlaşmalarla Öğrenci Hareketliliği “Kişisel gelişim ve istihdam edilebilirlik için önemli. Diğer insanlara anlayışlı yaklaşmaya ve kültürler arası iletişim becerileri kazanmaya yardımcı olur.” “2020 yılında Avrupa yükseköğretim alanına dahil olan ülkelerdeki mezunların en az %20’si yurtdışında bir süre eğitim veya staj amacıyla bulunmuş olmalıdır.” (Avrupa Yükseköğretimden Sorumlu Bakanlar Konferansı Bildirgesi, Nisan 2009) Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA TÜRKİYE ÜNİVERSİTELERİNDE ERASMUS ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ 2004/5 – 2008/9 Giden Öğrenci: Gelen Öğrenci: ERASMUS STAJ HAREKETLİLİĞİ 2007/8 – 2008/9 Giden Öğrenci: Gelen Öğrenci: 468

ÖĞRENCİLERİMİZE ULUSLARARASI BİLGİ VE BECERİLER KAZANDIRMA (2) Müfredata Uluslararası Boyut Kazandırılması Yabancı Üniversitelerle İkili Diplomaya Dönük Ortak Programlar İngilizce Öğrenimine, Hazırlık Sınıflarına ve Mesleki İngilizceye Önem Verilmesi Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

AKADEMİSYENLER VE ARAŞTIRMA (1) Yabancı Araştırma Görevlisi ve Öğretim Üyesi İstihdamı Kısa Dönemli Akademisyen Değişimi Erasmus 2004/5 – 2008/9 Giden Akademisyen: Gelen Akademisyen: “Sabbatical Leave” Özendirici Önlemler Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

AKADEMİSYENLER VE ARAŞTIRMA (2) Uluslararası Araştırma Fırsatları Konusunda Bilgilendirme ve Eğitim Uluslararası Araştırmalara Katılımın Ödüllendirilmesi Uluslararası Mesleki Kongrelere Katılımın Desteklenmesi Uluslararası Kongre Düzenlemenin Desteklenmesi Yabancı Dil Yayınların Özendirilmesi ve Ödüllendirilmesi Yabancı Dil Metin Yazım Destekleme Bürosu Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

AKADEMİSYENLER VE ARAŞTIRMA (3) Uluslararası Üniversite ve Meslek Kuruluşlarına Üyelik ve Aktif Görev Küresel ve Bölgesel Araştırma Merkezleri Enstitü ve Merkezlerde “Uluslararası Danışma Kurulları” Uluslararası Akademisyenlere Yönelik Hizmetler Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

ANKARA ÜNİVERSİTESİNDEN ÖRNEKLER Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

Afrika Çalışmaları Yüksek Lisans Programı: Merkezimizin en temel hedeflerinden biri olan “Afrika kıtası üzerine çalışan uzmanlar yetiştirmek” için ilk adımı attık: öğretim yılında A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsüne bağlı olarak ilk Afrika Çalışmaları Yüksek Lisans Programı açıldı. Türkiye’de ilk ve tek Afrika Çalışmaları Yüksek Lisans programı disiplinlerarası bir nitelik sergilemektedir. Halen 11 öğrencinin eğitim aldığı programda Afrika Paleoantropolojisinden Afrika Ekonomilerine, Afrika Tarihinden Afrika’da Dinlere kadar birçok alanda ders verilmektedir ANKARA ÜNİVERSİTESİ AFRİKA ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ AFRİKA’YI ANLAMAK İÇİN...

Afrikalı Öğrenciler ve Genç Bilim İnsanları İçin Lisansüstü ve Doktora Sonrası Eğitim Projesi: AFRİKA’YLA TANIŞMAK İÇİN... Afrika ile işbirliği ve Afrika’ya yardımın ilk adımının Afrika’daki ülkelerin gereksinim duydukları insan kaynaklarına yatırım olduğunun bilincindeyiz. Bu çerçevede Ankara Üniversitesi tarafından başlatılan Afrikalı Öğrenciler ve Genç Bilim İnsanları İçin Lisansüstü ve Doktora Sonrası Eğitim Projesi çerçevesinde 9 Afrika ülkesinden (Tanzanya, Kenya, Somali, Uganda, Komor Adaları, Nijerya, Senegal, Etiyopya ve Demokratik Kongo Cumhuriyeti) toplam 28 öğrenci 2010 yılında burslu olarak Türkiye’ye getirildi. Önce TÖMER’de Türkçe dil eğitimi alan bu öğrenciler, ardından çeşitli fakültelerimizde Yüksek Lisans ve Doktora yapacaklar. ANKARA ÜNİVERSİTESİ AFRİKA ÇALIŞMALARI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİ OFİSİ Öğrenci bilgi arşivi Oturma izni takibi Sağlık ve yurt hizmetleri Tanıtım kitapçığı Kültür günleri Kültür gezileri Web sitesi Seminerler Haitili öğrencilere burs

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA BİLİMSEL METİN DESTEKLEME BİRİMİ

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ TÖMER ULUSLARARASI MERKEZ OLUYOR MEB ile İşbirliği Anlaşması Yunus Emre Merkezleri ile Protokol Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Eğitim Bakanlığı Protokolü ANKARA ÜNİVERSİTESİ TÖMER ULUSLARARASI MERKEZ OLUYOR MEB ile İşbirliği Anlaşması Yunus Emre Merkezleri ile Protokol Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Eğitim Bakanlığı Protokolü

Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA ÜNİVERSİTELER SIRALAMASI Sahip olunan yabancı öğrenci ve akademisyen sayıları ile gerçekleştirilen uluslararası akademik ve bilimsel çalışmaların kalitesine ilişkin göstergeler uluslararası üniversite sıralama yöntemlerinin tümünde önemli bir yer alır.

UYARILAR Küreselleşme gücü, zenginliği ve bilgiyi elinde bulunduranların lehine işleyen bir süreçtir. Uluslararası öğrenci ve bilim insanı akımı da aynı yöndedir. Beyin göçü önlenmelidir, Öğrencilerimize dışarıdan sunulan kalitesiz eğitimden ve anlamsız diplomalardan sakınılmalıdır, Öğrenci değişiminde eşitlik gözetilmeli, yoksul ailelerin çocuklarına olanak sağlanmalıdır. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA

Teşekkür eder, saygılar sunarım. Prof.Dr. Cemal Taluğ - Ankara Üniversitesi - 18 HAZİRAN 2010 ULUSLARARASILAŞMA