Www.europeanschoolnet.org - www.eun.org Eğitici netbook pilot uygulaması www.netbooks.eun.org Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
KALİTE ETİKETLERİ VE ÖDÜLLER Ayşe SAYLIK TR Ulusal Destek Servisi.
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
TANIŞMA ETKİNLİĞİ 1-Adınız ve Soyadınız 2-Görev Yeriniz 3-En son okuduğunuz kitap 4-En sevdiğiniz dizi 5-Kendinizi ifade eden bir kelime.
Kodlamaya ilk Adım Organizasyonu Düzenlemek
COMENIUS 2.1 EĞİTİM / ÖĞRETİM PERSONELİNİN YETİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK AVRUPA İŞBİRLİĞİ PROJELERİ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Özgür IRKIÇATAL Donanım Koordinatörü
Program Geliştirme Modelleri
1 Sınav Güvenliği ve Sınav Yönetimi Daire Başkanlığı Ölçme, Değerlendirme Ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 3: Dijitalleştirmenin Planlanması ve Dijitalleştirmede Süreç Yönetimi Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
08 Temmuz 2013 Online (gerçek zamanlı) Yüzey Suyu İzleme Sistemleri Konulu TAIEX Çalıştayı T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
Abdulkerim ÇÖMÇE Eskişehir İl Milli Eğitim Şube Müdürü Ankara – 2 Mayıs 2016.
Toplantıları önemli hale getirin. Harika ekiplerin temelinde çok iyi iletişim vardır. Temel.
Yrd. Doç. Dr. Hikmet MARAŞLI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi Proje Yürütücüsü Türkiye.
Kütüphane Otomasyon Sistemleri
İyilik Okulu Projesi Uygulama Süreçleri Dr Cemil Keskin
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
KALİTE İZLEME VE DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE OKUL MÜDÜRÜ KALİTE BİRİM SORUMLUSU MÜNFERİT BİRİMLERİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
Yaratıcı Proje Fikirleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
NOT VERME VE MEZUNİYET.
DİYARBAKIR BİLİM VE SANAT MERKEZİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Aile Atölyeleri Projesi
SOSYAL FARKINDALIK PROJESİ
AACSB AKREDİTASYONUNDA NEREDEYİZ?
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MBT-303 Özel öğretim yöntemleri-ı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
İSTASYON YÖNTEMİ.
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ Kütahya Dumlupınar Üniversitesi
Etik.
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
YENİ KİŞİSEL GELİŞİM SİSTEMİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Üniversite ve Akademik Dürüstlük Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

- Eğitici netbook pilot uygulaması Dr. Riina.Vuorikari, European Schoolnet

Sunum özeti European Schoolnet Hakkında Eğitimde 1:1 bilgisayar kullanımı nedir? Acer-EUN pedagojik netbook pilot uygulaması – zaman çizelgesi – gereklilikler – öğretmenler için pedagojik ve teknik destek 2

31 Avrupa Eğitim Bakanlığı veya diğer milli eğitim kurumundan oluşan bir ağdır yılında kurulmuştur ve merkezi Brüksel'dedir. Amacı: yeni teknolojileri kullanarak başlıca partnerlerini (Eğitim Bakanlıkları, okullar, öğretmenler ve araştırmacılar) eğitim ve öğrenimdeki yeniliklerle tanıştırmaktır. European Schoolnet (EUN)

1:1, kullanıcı başına düşen ekipman oranını, yani her öğrenciye bir netbook düştüğünü belirtmektedir. 1:1, mobil ve cep cihazlardan laptop veya netbook'lara kadar düşük maliyetli bilgisayar cihazlarının popülerlik kazandığı günümüzdeki eğilimi ifade etmektedir. Genellikle cihaz internete bağlıdır ve cihazın sahibi öğrencidir. Bire bir (1:1) bilgisayar kullanımı eğitim ortamlarında yeni bir olgudur! Eğitimde 1:1 bilgisayar kullanımı nedir?

1:1 netbook pedagojisi hala gelişim aşamasındadır ve iyi uygulamalar yeni çıkmaya başlamıştır. Eğitimde 1:1 bilgisayar kullanımı okul içinde ve dışında eğitim ve öğrenimi nasıl değiştirebilir ve iyileştirebilir? Çeşitli eğitim bağlamları:  Konum: okulda ve okul dışında kullanım  Bağlam: bireysel kullanım ve işbirliği içinde kullanım  Amaç: eğitim amaçlı kullanım ve eğlence amaçlı kullanım Acer-EUN pilot uygulaması nedir?

Altı ülke katılıyor 6

Ön pilot uygulama: Ocak - Haziran 2010 – Her ülkede 10 sınıf = toplam 60 sınıf – Her sınıf için 5 öğretmen = her ülkede 50 öğretmen = Toplam 300 katılımcı öğretmen Pilot uygulama: Eylül Haziran 2011 – Her ülkede 50 sınıf = toplam 300 sınıf – Her sınıf için 5 öğretmen = her ülkede 250 öğretmen = Toplam 1500 katılımcı öğretmen Zaman çizelgesi ve organizasyon Sürüyor

Her katılımcı okulun 4-5 öğretmen, Bilişim Teknolojileri koordinatörü ve okul sorumlusundan oluşan bir “netbook ekibi” bulunamaktadır. Her okula verilecek ekipman: – Öğrenciler için netbook'lar (yaklaşık 27 adet) – Öğretmenler için notebook'lar (5 adet) – Masaüstü (mini sunucu, wifi) + her bir okul için monitör – Okullar ve veliler için tanıtım broşürleri Okullar ve ekipman

Öğretmen ve öğrencilerin netbook'ları bir eğitim bağlamında kullandığı bir pedagojik proje planlamaları Netbook takımı planlaması: – 2 veya daha fazla öğretmen, öğrencilerin netbook'ları derslerde kullandığı müfredatlar arası bir proje oluşturmak amacıyla çalışır – bir öğretmen netbook'ların kendi dersinde kullanıldığı tek bir proje oluşturur Çeşitli bağlamlar: – netbook'ların okulda ve evde kullanımı – netbook'ların bireysel ve işbirliği halinde kullanımı Öğretmenlerden ne bekleniyor?

Mart-Nisan 2010: – Online uygulama topluluğuna ( katılım – Okulunuzun pedagojik projesinin planlaması – Netbook'ların teslimatı Nisan-Haziran 2010: – Pedagojik proje/projelerin uygulanması – Online uygulama topluluğuna katılım – Bire bir pedagojik senaryoların oluşturulması ve belgelendirmesi Mayıs 2010 sonu: – Anket ( ö ğretmen + veliler), sınıf g ö zlemi, destek personeliyle g ö r ü şme Ön pilot uygulama aşamaları

Her bir ülkedeki pilot uygulama aktörleri

Netbook'lar okul içinde ve dışında eğitim ve öğrenimi değiştirebilir ve iyileştirebilir mi? Öğretmenler ve öğrenciler tarafından eğitim bağlamlarında nasıl kullanılır:  okulda ve okul dışında kullanım  bireysel kullanım ve işbirliği içinde kullanım  eğitim amaçlı kullanım ve eğlence amaçlı kullanım Netbook pilot uygulama değerlendirme çerçevesi

Öğretmenlere pedagojik senaryolarla destek

Web sitesi ve online topluluk

Pedagojik destek ve kaynaklar Diğer ülkelerden öğretmenlerle fikir alışverişinde bulunmak için Online Uygulama Topluğu Pilot uygulamaya katılan diğer okullar hakkında bilgi Deneyimleri paylaşma ve birlikte proje planlama imkanı Dijital öğrenim kaynakları Netbook'larla sınıf yönetimi ve pedagojik kullanımı gibi konularda online sohbetlere katılım Bire bir pedagojik senaryoların geliştirilmesi: Netbook'ların okulda kolay kullanımıyla ilgili fikirler

1. Ö ğrenciler ve ö ğretmenler arasında bir sınıf, bir okul veya t ü m T ü rk okullar dahilinde diğer 5 ü lkedeki t ü m pilot okullar dahilinde 2. Okullar ve veliler İşbirliği planlama imkanı

Pedagojik senaryolar Resmiokulda netbook'larokul dışında Bağlam bireysel işbirliği halinde bireysel işbirliği halinde on-lineoff-lineon-lineoff-lineon-lineoff-lineon-lineoff-line Ö ğrenciler Ö ğretmenin g ö revleri Veliler

1. Altyapıyla ilgili teknik sorunlar ve sorular için pilot uygulama web sitesini ziyaret edin 2. Acer yerel destek servisi pilot uygulama süresince netbook'lara garanti sağlayacaktır: - İstanbul için: 444 ACER ( ) - İstanbul dışından: ACER ( ) - Çalışma Saatleri: 9:00-18:00 (Pazartesi-Cuma) Teknik destek ve yardım

Soru? EUN'deki irtibat kişileri