/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu 02-04 Eylül 2015.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
HASTA BAŞI EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Sürekli Mesleki Gelişim (SMG) Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri (5. Seminer) / 211.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
UZAKTAN EĞİTİM Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
MÜFREDAT PLANLAMA Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Aile Hekimliği Uzmanlık Eğitiminde Alan Eğitiminin Yeri ve Önemi
Bölüm I Hüseyin İlhan.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
/ 91 Beyin Fırtınası Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Program Tasarım Modelleri
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Uzaktan eğitim; - eğitim sisteminden doğan yüksek maliyeti düşürme, geleneksel eğitim modelinden daha yüksek verimin alındığı sanal sınıf ortamında.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
ASSURE Modeli.
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Olgu Yönetimi Standartları
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Program Tasarım Modelleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
TARTIŞMA YÖNTEMİ Hazırlayan:Yalçın ÇERMAN.
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
İSTASYON YÖNTEMİ.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖĞRENME STİLLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Oyun İçine Gömülü Öğretim
Rastgele Nesneler Dersi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
FEN EĞİTİMİNDE DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015

Amaç Bu oturumun amacı katılımcıların hedef kitleye ve eğitimin içeriğine göre uygun eğitim yöntemini seçmelerini sağlayarak, eğitimin etkinliğini arttırılması ve eğitim için harcanan kaynakların etkili biçimde kullanılmasıdır. 2/ 15

Hedefler Bu sunum sonunda katılımcıların; –“Eğitim yöntemi” terimini tanımlayabilmeleri –Eğitim yöntemlerini sıralayabilmeleri Toplu eğitim yöntemleri Bireysel eğitim yöntemleri Küçük grup yöntemleri –Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklayabilmeleri –Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisini açıklayabilmeleri hedeflenmektedir. 3/ 15

Eğitim Tasarımı ve Eğitim Yöntemi 4/ 15

Eğitim Yöntemleri Toplu eğitim Küçük grup eğitimi Bireysel eğitim Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Eğitici merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli Daha fazla Öğrenci merkezli 5/ 15

Eğitici Merkezli Konunun içeriğine ve eğitimin yöntemine eğiticinin karar verdiği eğitim şekilleri “eğitici merkezli” eğitimler olarak adlandırılır. 6/ 15

Öğrenci Merkezli Eğiticinin daha çok/sadece yönlendirici olduğu, öğrencilerin kendi zihinsel süreçlerini kendilerinin yapılandırdıkları eğitim şekilleri “öğrenci merkezli” eğitimler olarak adlandırılırlar. 7/ 15

Gagne Yaklaşımı 1.Dikkati Çek: –Konu ile ilgili bir sorunu, yeni durumu ortaya koy; bir film kullan veya bir soru sor –Bu ders için bir taban oluşturur ve motivasyon sağlar 2.Hedefi Açıkla: –Öğrencilere dersin sonunda hangi yeterlik düzeyine geleceklerini açıkla ve yapabilecekleri ile yaşamın içinden örnek ver. –Öğrencilerin yeni bilginin bir çerçevesini çizmelerini sağla. 3.Önceki bilginin hatırlanmasını sağla –Öğrencilere bu yeni bilgi ile ilgili önceden sahip oldukları bilgi ve becerileri hatırlat. –Yeni bilginin bunlarla nasıl ilişkili olduğunu açıkla. –Öğrencilere eski bilgi ile nasıl bir ilişki kurmaları gerektiğini açıkla. 4.Öğrenilecek bilgiyi sun –Yazı, grafik, simülasyon, şekil, resim, ses, film vs. –Bilişsel yükten kaçın. –Sunduğun bilgiyi farklı şekillerde çağırmalarını sağla. 8/ 15 Gagne, Robert M., Briggs, Leslie, J., Wager, Walter, F. (1985). Principles of Instructional Design, Wadsworth

5.Öğrenme için destek ol – Farklı öğrenme şekilleri için farklı iletim yöntemleri kullan. 6.Kullanıma geçir “Uygulat" – Kazanılan yeni yeterlik ile öğrencinin bir şey yapmasını iste; bilgiyi yeni bir duruma uygulat, beceriyi uygulamasını sağla. 7.Geribildirim ver – Öğrencinin bilgi veya becerisinin bölümleri ile ilgili ona geribildirim vererek daha doğru yapma veya yapılandırmasını sağla. 8.Değerlendirme yap ve ilerlemeyi destekle – Yeterliği test et ve dersin öğrenilip öğrenilmediğini değerlendir. – Gerekirse dersten sonra ilerlemeyi destekle. 9.Hatırlamayı ve farklı durumlarda kullanımı destekle – Öğrenciyi öğrenilen bilginin/becerinin işe yarayacağı benzer durumlar hakkında bilgilendir ve ustalaşmayı destekle. – Öğrencinin dersi tekrarlaması gerekebilir. 9/ 15

Eğitim Yöntemleri 1.Ders 2.Sınıf tartışması 3.Soru cevap 4.Öğrenci tartışma grupları 5.Demonstrasyon 6.Panel 7.Öğrenci sunumları 8.Ödev grubu 9.Sempozyum 10.Seminer 11.Forum tartışması 12.Bülten hazırlatma 13.Ziyaret 10/ 15

Eğitim Yöntemleri 11/ Münazara (Tartışma) 15.Vızıltı grup 16.Kitap okutma 17.Bulmaca çözdürme 18.Tıbbi terimler çalışma 19.Kitap özeti 20.Akran eğitimi 21.Akış şemaları 22.Beceri eğitimi 23.Uzaktan Eğitim 24.Beyin fırtınası 25.Uygulayarak öğrenme 26.Proje temelli öğrenme (bilimsel veya sosyal)

Eğitim Yöntemleri 12/ Olgu tartışması 28.Balint grup 29.Rol yapma 30.Üçlü öğrenme 31.Mikro eğitim 32.Klinik eğitim 33.Bireysel öğrenme aktiviteleri 34.Poster hazırlama 35.Araştırma 36.Film seyretme 37.Maket yapma 38.Sınav tartışması 39.Sessiz düşünme ve yazma 40.Sırayla görüş sorma

Eğitim Yöntemi Seçim Kriterleri Öğrenci sayısı Öğrenci grubunun yapısı (Homojen/heterojen) Öğrenim hedefinin alanı ve düzeyi Öğrencinin yeterliliği Öğrenmeye ayrılan zaman Öğrencinin motivasyonu Öğrencinin seviyesi (asimilasyon/akomodasyon) 13/ 15

Ne Zaman Hangi Eğitim? BilgiTutumProblem ç.İletişim b.El becerisi Sınıf dersi73420 Tartışma89672 GİA dest. ders63414 Oyunlaştırma48883 Vaka57934 Koçluk56879 Demonstrasyon / 15

ÖZET Eğitim yöntemi nedir? Eğitim yöntemleri nelerdir? –Toplu eğitim yöntemleri –Bireysel eğitim yöntemleri –Küçük grup yöntemleri Eğitim yöntemi ve hedef kitle ilişkisini açıklayınız Eğitim yöntemi ve öğrenim hedefi ilişkisini açıklayınız 15/ 15