İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

E-SAĞLIK VERİLERİ VE ADLİ BİLİŞİM
Dört Bölüm 1.Tanıtım ve Mevcut Durum 2.Hedefler 4.Demo 3.Yeni Sürüm Planlaması.
İLKNUR ERDEM HEMŞİRE TSK ETİMESGUT ASKER HASTANESİ
HASTA HAKLARI.
Merkezi Hastane Randevu Sistemi
Standart ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU
Aile Sağlığı Merkezleri
TEDAVİ İŞLEMLERİ.
EVDE SAĞLIK HİZMETİNDEN FAYDALANMAK İÇİN KİM NEREYE BAŞVURUR?
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
HASTA HAKLARI.
XI. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi, Denizli Nisan-2007 SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM ve HALK SAĞLIĞI EĞİTİMİ Dr. Ferruh N. Ayoğlu.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
Referans Hekim İl Sorumlusu TÜİK Bölge Sorumlusu SORUMLULUKLARI.
KORUYUCU HEKİMLİK BEKLEMEDE Dr. Bülent Nazım YILMAZ ESKİŞEHİR TABİP ODASI.
ANNE ÖLÜMLERİ VERİ SİSTEMİ YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN USUL VE ESASLAR
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 4 BİLGİ İŞLEM SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
 Nasıl hizmet alacağım?  Aile Hekimliği hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde ger ç ekleştirilmesi i ç in kayıt olmak esastır. Aile Hekiminize T.C. Kimlik.
SALDIRI VE TACİZ DURUMUNDA GÜVENLİĞİN SAĞLANMASI
Hasta Bakıcı Görev Yetki Ve Sorumlulukları
Ankara İl Sağlık Müdürlüğü
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI Sağlık Bilgi Sistemleri Genel Müdürlüğü Temel Sağlık İstatistikleri Modülü TSİM Sunumu Mayıs 2013.
Yechicken Kurumsal Kimlik  Yechicken markası Türkiyedeki 2 milyar dolarlık fastfood sektöründe Amerikan sermayeli restoran zincirlerine alternatif olarak.
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
TÜTÜNSÜZ KURUM PROJESİ
(KARAR DESTEK SİSTEMİ) KULLANIMI
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
Amaç ve kazanımlar 13 Aralık öncesi yapılması gerekenler Geçiş süreci ve sonrası İyi bir yazılımdan beklentilerimiz MED Yazlım hakkında bilgi MEDAHBS yazılımının.
GRUP H LLEDERİZ Prof. Dr. SİBEL GÜNDEŞ & M.Fatih ÖZSARAY (başkan)
“EVLİLİK ÖNCESİ TESTLER”DE DANIŞMAN HEKİMLİK
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
BİLGİ GÜVENLİĞİ.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
EVDE HASTA BAKIMI.
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Çoğunluktan farklı ve özel gereksinimli çocuklara sunulan, üstün özellikleri olanları yetenekleri doğrultusunda kapasitelerinin en üst.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
Sağlık Yönetim Sistemi
Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri Sistem & Veri tabanı Yönetimi Bilgi Güvenliği Uygulama Geliştirme Kurumsal Bilişim Hizmetleri Analiz IT Altyapı İş.
Vet. Hekim Ahmet SAFRAN Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
MHRS nedir? Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS);
Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS) Laboratuvar Entegrasyonu İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı.
ULUSAL SAĞLIK BİLGİ SİSTEMİ VİZYON PAYLAŞIM TOPLANTISI 20 NİSAN 2007 ANKARA MİNİMUM SAĞLIK VERİ SETİ (MSVS) SONER KIRICI BİLGİ ve YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANI.
Sağlık Bilgi Sistemleri
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
DİSPANSERLER
HIMSS EMRAM ile 2017de Bizi Neler Bekliyor
Türkiye Sağlık Reformları Tarihi
Özel Körfez Marmara Hastanesi
T.C. TEKİRDAĞ VALİLİĞİ Halk Sağlığı Müdürlüğü
BİYOELEKTRİK Yrd.Doç.Dr. Ziynet PAMUK BMM307-H01
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Abdullah Alper ERTEM Enver AYDOĞAN
Sunum transkripti:

İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS) ile Hastane Randevu ve Sevk Sistemi İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı

İçerik 1. Neden randevu? 2. Randevu ve sevk zinciri 3. İşlem adımları 4. Akılda kalması gerekenler…

Neden randevu? Aile hekimliğinin temel hedeflerini hatırlayalım; Aile hekiminin, hastasının tüm sağlık süreçlerinden haberdar olması ve yönlendirici rol oynaması, Hastanın birinci basamağa rağbet etmesi, Hastanedeki iş yükünün normal seviyelere çekilmesi, hizmetin basamaklar arasında uygun dağıtımı, Randevu sistemi ise, Aile hekiminin, hastası ile daha yakın ilişki kurmasına, Hastaların birinci basamağı daha yakından tanıması ve pek çok problemi için öncelikle aile hekimine müracaat etmesine Hastasını ikinci basamağa bilinçli şekilde yönlendirmesine, Hastanelerde gereksiz kuyrukların azalmasına… destek olmaktadır

Randevu ve sevk zinciri Randevu sistemi sadece hastanın hastaneden randevusunun alınmasına değil; sevk bilgilerinin de hastaneye elektronik ortamda gitmesine ve hastaneden aile hekimine dönmesine altyapı hazırlamaktadır Randevu talebi ve sevk bilgileri Sevk edilen hastaya yapılan işlemler…

Randevu ve sevk zinciri Yıllardır, sevk zinciri eksikliğinden ve yeni bir sistemin geliştirilmesi gerekliliğinden bahsediliyor, Değişik projeler ve çözümler geliştiriliyor, Burada en kolay olan, bilişim konularıdır, diğer konular daha önemli bir zordur Ama elimizin altın pilot uygulaması yapılan bir Aile Hekimliği sistemi var, Çözümü neden burada denemeyelim?

İşlem adımları Randevu/sevk döngüsü Hastanelere eğitim verilir, hastane kullanıcıları tanımlanır Hastanedeki hekimlerin çalışma çizelgesi hazırlanır İSM / TSM Hastanedeki kayıtlar, Bakanlık üzerinden elektronik ortamda aile hekimine gönderilir Hastane Hastane Randevu/sevk döngüsü Aile hekimi randevu alır, Sevk bilgilerini de hastaneye gönderir Aile Hekimi Hastane Hastanedeki işlemler (Hastane Bilgi Sistemi ya da kağıt ortamda) kaydedilir

Akılda kalması gerekenler Sistemin iyi çalışması; Hastanelerin; Bu sistemden sorumlu kişileri atamalarına ve sorumluluklarını iyi belirlemelerine, Çalışma çizelgelerini hazırlama ve güncel tutmak için gösterecekleri itinaya, Randevu alarak hastaneye gelecek hastalar için uygun poliklinikler ve saatler ayarlamalarına, Kendisinden randevu alınmış bir hekimin mazeretinin oluşması halinde, yerine başka bir hekim atayarak vatandaşa bir şekilde hizmet verebilmelerine, Randevu alınan hekimlerin, randevu listelerinin günlük olarak hastalar tarafından görünür yerlere asmalarına, Randevu saatlerinde sarkma veya erken başlama gibi durumları takip edip, çizelgelerin hazırlanmasında daha isabetli saatlerin yazılmasına, Randevu alarak gelen hastaları memnun edebilmesine ve …

Akılda kalması gerekenler Sistemin iyi çalışması; İl Sağlık Müdürlükleri’nin Hastaneleri, bu sisteme geçmek ve iyi kullanmak konusunda teşvik etmelerine, Hastanedeki operatörlere iyi bir eğitim vermesi, Hastanede, bu sistemden sorumlu kişilerin belirlenmesinde yardımcı olmalarına, Vatandaşa, randevu sistemi ve aile hekimliği hakkında yönlendirici ve bilgilendirici çalışmalar yapmalarına, Vatandaşların, sistem hakkındaki düşüncelerini araştırıp, memnuniyet seviyelerini ölçmelerine, Hastanelerdeki çalışmaları yakından takip etmelerine, ortaya çıkan idari sorunlara zamanında müdahale etmelerine, ve …

Akılda kalması gerekenler Sistemin iyi çalışması; Aile Hekimlerinin, Vatandaşı randevu sistemine teşvik etmelerine, Fazla sevk nedeniyle performans kesintisi korkusu olmaksızın, randevu sistemini her sevk işlemlerinde kullanmalarına, ve…

Akılda kalması gerekenler Sistemin iyi çalışması; Tedavi Hizmetleri ve Temel Sağlık Hizmetleri’nin, Sistemin yaygınlaşması için, hastaneleri ve İl Müdürlüklerini teşvik etmesine, Karar-Destek Sistemi’nde yer alacak bilgileri kullanarak, gerektiğinde sahaya düzenleyici geri bildirim yapmalarına, Sistemin işleyişindeki genel aksaklıkları takp edip, zamanında müdahalelerde bulunmalarına bağlıdır.

Akılda kalması gerekenler Soru: Bu sistem, sadece AHBS ile mi çalışır? Hayır. AHBS ile geliştirilen tüm sistemler, diğer uygulamaların da kullanabilmesi için açık teknoloji ile geliştirilmiştir. Alternatif aile hekimliği programları da entegre olabilirler. Son söz: - Teknoloji, idari sorunları çözmez. Sadece çözüm için bize araçlar sunar. - Doğru bir sistemde teknoloji en iyi yardımcımızdır

Teşekkürler… Sorular!