Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
 Bölüm 3: Toplu Sözleşme - Piyasa Ekonomisinden Verilen İlk Taviz Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Uluslararası Pazarlama Araştırması Metodolojisi
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Fiyat ve Fiyatlandırma
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
Pazarlama Çevresi.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
MİLLİ GELİR Bir ülkede belirli bir dönemde (genellikle bir yıl) üretilen nihai mal ve hizmetlerin parasal değerine eşittir. Gayri Safi Yurt İçi Hasıla.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Öğretimin Uyarlanması
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
FİNANSAL PLANLAMA.
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM İLKELERİ.
FİZİBİLİTE ANALİZİ Prof.Dr.F.FÜSUN ERDEN
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
KİMYA DERSİNİ SEVMENİN YOLU
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL

İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken, kendi kendinin patronun olmak, mevcut iş seçeneklerinin verebileceği maddi-manevi kazanımlardan daha fazlasına ulaşma isteği, kendi işini kurmak dışında kendi hayatını kazanma seçeneklerinin sınırlı olması gibi motivasyon bulur.  İyi bir iş plan, başarılı bir girişimin ilk adımıdır. İş planına önce yüksek motivasyon ile başlamak, işin olacağına dair derin bir inanç taşımak gerekir.

İş Fikirleri Üretmenin Önemi  Girişimci belirli bir girişim konusunda iyi bir iş fikrine sahip olmalıdır. Bu nedenle girişimcilikte iş fikirleri ve girişim konusu sermayeden önce gelmektedir. Girişimcinin aklına gelen iş fikri ile ilgili olarak çok yönlü araştırma yapması ve değişik iş fikirleri ile karşılaştırarak bir eleme yapması gerekir. Bu eleme sonucunda en iyi iş fikirleri uygulamaya konulmalıdır.  Pazar koşulları uygun olmayan ve başarı şansı düşük bir iş fikrinin uygulanması durumunda girişimcilikte başarısızlık kaçınılmaz olacaktır. İş fikri seçimi girişimcilikte başarılı olabilmek için önemlidir.

Kişisel Hareket Planı Nasıl Yapılır? İş Fikri geliştirme konusunda kullanılabilecek başlıca metodlar:  Girişimcinin kendisi yeni bir iş fikri geliştirebilir.  Başkalarından bir iş fikri satın alınabilir.  Başkasının iş fikirlerinden yararlanılarak iş fikri geliştirilebilir.

Yeni İş Fikrinin Kaynakları  Girişimcinin kendisinin bir fikir geliştirilmesi  Uzman görüşleri  Kişisel ihtiyaçlar  Taklit veya benzetim  Piyasanın geri bildirim  Geçmiş deneyim

İş fikri oluştururken üretim işi yapılacak ise,  İthal edilen ürünler  Küreselleşmenin etkisi  İç ve dış piyasada satış imkanları  Fayda/Maliyet analizi

Bunun yanında  Başkasının fikrini kopya etme veya değiştirerek kullanma ile  Başka birinden bir iş fikri satın alma da iş fikri kaynakları olarak ifade edilebilir.

 Ayrıca kamu yatırımlarının yeni alanlar açılabilmesi ve destekleyeceği alanları belirlediğinde o alanlarda yatırım yapabilmesi mümkün olduğundan devlet ve piyasayı iyi okuyup ona göre karlı alanları iyi görebilmeleri itibariyle aracılar da önemli iş fikri kaynakları olarak ifade edilebilir.

Yeni Fikir Üretme Yöntemleri  Beyin Fırtınası  İş Matrisi  Fikir Haritası  Sorun Çözümü Yaklaşımı  İhtiyaç Analizi

Beyin Fırtınası  Bir grubun belirli bir konu üzerinde mümkün olduğunca çok sayıda fikir üretmesini amacıyla kullanılan demokratik ve katılımcı bir çalışma tekniğidir.

İş Matrisi  İş Matrisine ürün ve ilgili pazarda kullanım alanları ya da pazarın ihtiyaçlarını karşılıklı bir matris kurularak bunun üzerinden düşünmek suretiyle yeni fikirler üretilebilir, ürün geliştirilebilir. İhtiyaç /Kullanım ÜRÜN 1ÜRÜN 2ÜRÜN 3 İ-K 1 İ-K 2 İ-K 3

Fikirler Haritası  Fikirler haritasında ise öncelikle ilgi duyulan bir alan ve ismi bir kutucuğa yazılır. Sonra konu ile ilgili konu ve ürünler bağlantı kurularak yazılır. Böylece bir ürün hakkında nihai karar verilebilir.

Sorun Çözümü Yaklaşımı SorunlarÇözüm ÖnerilerGereksinim Duyulan Ürünler 1.Sınav BaşarısızlığıDers AlmaTest Kitabı

İhtiyaç Analizi  İhtiyaç analizinde ise öncelikle genel ihtiyaçlar sonra bu genel ihtiyaçların alt başlıkları olan özel ihtiyaçlar sıralanır. Daha sonra bu ihtiyaçları giderebilecek ürünler üzerinde durulur.

 Bir fikrinin hayata geçirilmesi belli aşamalar sonucunda gerçekleşmektedir. Ürün Planlaması, tasarımın en önemli aşamasında kazanç sağlamak için girişimin var olan planlarının ve programlarının incelenmesidir. Ürün Tasarımı; bir ürünün renk, biçim gibi görünen ve esneklik, sertlik gibi duyu organları ile hissedilebilen soyut ve somut özelliklerinin bütünüdür. Ürün Geliştirme; Gelişen koşullara göre ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamaya yönelik, yeni bir ürün koyma veya ürüne yeni özellikler katarak ürünün fonksiyonelliğinin arttırılmasına ürün geliştirme denir.

SWOT ANALİZİ

Ürün Geliştirme Sürecinin Aşamaları  Kurumsal Araştırma  Uygulamalı Araştırma  Pazar Araştırması  Pilot Çalışması  Üretim Süreci

Mal üretimi ve pazarlamasıyla ilgili iş fikrini geliştirerek iş fikrinin başarı şansını görmek ve test etmek için aşağıdaki işlemler yapılabilir:  Malı tasarlamak ve geliştirmek  Personeli sağlamak  Hammadde ve diğer kaynakları tedarik etmek  Maliyetlerin analizini yapmak  Örnek mallar üretmek  Örnek malları kalite ve diğer özellikleri yönüyle test etmek  Malın satış fiyatını belirlemek  Rakip mallara karşı Pazar şansını araştırmak

 Malın hedef müşteri kitlesini belirlemek  Malın dağıtım, reklam ve promosyon, kalite, fiyat, maliyet ve rekabet gibi kavramları dikkate alarak pazarlamasını değerlendirmek  Üretim kapasitesini belirlemek  İş fikrinin bu bilgiler ışığında revize edilmesini sağlamak  Malın üretimi konusunda patent işlemlerini yapmak  Yukarıda sıralanan işlemleri test ederek ve karşılaşılan sorunların aşılmasını sağlayarak iş fikrinin üretim ve pazarlamasında başarısı konusunda emin olmak

Hizmet üretimiyle ilgili iş fikirlerini geliştirmede ve uygulama aşamasında aşağıdaki işlemlerin yapılması gereklidir:  Hizmet üretiminin depolanamaması özelliği nedeniyle kapasite planlamasına önem verilmelidir.  Personel seçiminde dikkatli olunması gereklidir.  Standart hizmet üretimi için yetişmiş bilgili ve eğitimli personel seçilmelidir.  Rakip işletmelerin Pazar başarısı ve kalite düzeyi, fiyat ve maliyetleri konusunda araştırma yapılmalıdır.  Üretilecek hizmetin fiyat, kalite ve rekabet yönüyle başarı sanşı araştırılmalıdır.  Hizmet sektöründe talep ok çabuk değişebilen kırılgan bir yapıya sahip olduğu dikkate alınmalıdır.

Girişimcinin mal ve hizmet üretimi için uygulamayı düşündüğü iş fikrinin pazarlama ve satışıyla ilgili aşağıdaki işlemler yapılmalıdır:  Malın sağlanacağı kaynaklar seçilmelidir. Seçim işleminde en uygun ve avantajlı kaynak seçimine özen gösterilmelidir.  Dağıtım kanalları belirlenmelidir.  Pazarlanacak malın; kalite, maliyet ve fiyat yönüyle Pazar şansı arttırılmalıdır.  Rakip malların özellikleri konusunda bilgi sahibi olmak  Pazarlama ve satış konusunda bilgi ve deneyim sahibi olunmalıdır.  İş yeri seçimi yapılmalıdır.  Satış elemanları seçilmelidir.  Pazarlama ve satış planlaması yapılmalıdır.

 Başarılı bir iş kurabilmek için formül: Başarı= İş Fikri+Bilgi+Çevre

Çalışma Programı  Çalışma programı hazırlama aşaması girişimcilik faaliyetlerine başlamanın ilk aşamasını oluşturduğu için, üretim ve ticaret kaynaklarının ve tüm faaliyetlerin verimli kullanılması önemlidir.  Başarılı ve etkin bir çalışma programının hazırlanabilmesi için iş kurma sürecinin tamamını içeren bir çalışma programının hazırlanması ve süreç boyunca bu programın geliştirilmesi gerekir.

Girişimcilikte Rekabet Gücünü Arttırma  Girişimcilik politikasında başarılı olabilmek için rekabet son derece önemlidir. Rekabet stratejisi sektörün durumuna ve şirketin konumuna göre değişmektedir. İşletme yöneticisi rekabeti belirleyen beş gücü inceleyerek rekabet stratejilerini belirlemelidir. 1.Potansiyel Rakipler 2.Tüketicilerin Pazarlık Gücü 3.Tedarikçilerin Pazarlık Gücü 4.İkame Malların Tehdidi 5.Rakipler Arasındaki Rekabet

 Porter’in geliştirdiği 3 temel rekabet stratejisi: 1. Maliyet Liderliği 2.Farklılaştırma 3.Odaklaştırma

İşletmeler açısından rekabet gücünü belirleyen diğer faktörler şunlardır:  Ülke kaynaklarının alt yapı durumu  Ana sanayi-yan sanayi ilişkilerinin düzeyi  Rekabetin şekli ve düzeyi  Ülkenin genel ekonomik durumu ve gelişmişlik düzeyi  Yabancı yatırımların ve sermayenin tutarı  Sanayi işletmelerinin belirli bölgelerde yoğunlaşması  Tüketicilerin bilinçli olması ve talep düzeyleri

 Kaynakça  Prof.Dr.Mahmut Tekin, Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği