Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bandırma RAM. Bazı özel yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bandırma RAM. Bazı özel yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi."— Sunum transkripti:

1 Bandırma RAM

2 Bazı özel yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi.

3 Bazı özel yetenekliler Beethoven’ in müzik öğretmeni onun için ümitsiz vaka dedi.

4 Bazı özel yetenekliler Tolstoy başarısızlık nedeniyle okulu bıraktı.

5 Bazı özel yetenekliler Walt Disney, iyi fikirleri olmadığı için çalıştığı gazeteden kovuldu.

6 Bazı özel yetenekliler Abraham Lincoln yüzbaşı olarak katıldığı savaştan er olarak terhis oldu.

7 Bazı özel yetenekliler Winston Churchill altıncı sınıfı tekrarladı.

8 Bazı özel yetenekliler Newton`un okulda notları çok düşüktü.

9 Bazı özel yetenekliler Edison’un öğretmeni onu hiçbir şey öğrenemeyecek kadar aptal buluyordu.

10 Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri a. Fiziksel Özellikleri 10

11 Doğumda diğer çocuklardan daha ağırdırlar. Fiziksel Özellikleri

12 Bebeklikte olağanüstü hareketlilik gösterirler. Fiziksel Özellikleri

13 Fiziksel yapı ve genel sağlıkları normalin üstündedir. Fiziksel Özellikleri

14 Erken yürür, erken konuşur, okumayı erken yaşta öğrenirler. Fiziksel Özellikleri

15 Aşırı duyarlı sinir sistemine sahiptirler. Duyu organları keskindir. Bebeklerde bu aşırı duyusal uyarılabilirlik, battaniyelerini üstlerinden atma, altlarının ıslanmasından rahatsız olma, gürültüye yoğun tepki gösterme ve tat alma duyularında aşırı duyarlılık şeklinde ifade bulabilir. Fiziksel Özellikleri

16 Olgunlaşma daha hızlı gerçekleşir Fiziksel Özellikleri

17 Kuvvetlidirler ve koordinasyon gerektiren faaliyetlerde tepkileri daha hızlıdır. Fiziksel Özellikleri

18 Çok iyi duyabilirler. Fiziksel Özellikleri

19 Hastalıklara karşı daha dirençlidirler. Fiziksel Özellikleri

20 Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri b. Sosyal Gelişim Özellikleri 20

21 Sosyal Gelişim Özellikleri Kendilerinden büyük çocuklarla karmaşık oyun oynama eğilimindedirler.

22 Sosyal Gelişim Özellikleri Arkadaşlar arasında popülerdirler.

23 Sosyal Gelişim Özellikleri Anne baba yada bakıcıyı erken tanıma ve gülme becerisi gösterirler.

24 Sosyal Gelişim Özellikleri Ses, ağrı ve acıya karşı aşırı tepki verebilirler.

25 Sosyal Gelişim Özellikleri Karşısındakilerin düşüncelerini, duygularını ve isteklerini kestirebilme yeteneğine sahiptirler.

26 Sosyal Gelişim Özellikleri Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyum sağlarlar.

27 Sosyal Gelişim Özellikleri Grup içindeki liderliğin amacı ve işlevini kavrayabilmeleri ve diğerlerinin gereksinim ve ilgilerine duyarlı olabilmeleri nedeniyle, genellikle lider olma eğilimindedirler. Hem liderlik için arzulanan kişilik özelliklerine hem de geniş ilgi alanına sahip olmaları liderlik potansiyellerini daha da arttırır. Grup içindeki liderliğin amacı ve işlevini kavrayabilmeleri ve diğerlerinin gereksinim ve ilgilerine duyarlı olabilmeleri nedeniyle, genellikle lider olma eğilimindedirler. Hem liderlik için arzulanan kişilik özelliklerine hem de geniş ilgi alanına sahip olmaları liderlik potansiyellerini daha da arttırır.

28 Sosyal Gelişim Özellikleri Espri yetenekleri gelişmiştir.

29 Sosyal Gelişim Özellikleri Okula karşı isteklidirler ve ders dışı etkinliklere katılmaktan zevk duyarlar.

30 Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri c. Kişilik Özellikleri 30

31 Bağımsız olma özellikleri gösterirler. Bu özellikleri öğrenme etkinliklerinde de görülür. Kişilik Özellikleri

32 Yüksek amaç ve ideallere sahiptirler. Kişilik Özellikleri

33 Faaliyetlerini başlatmak için bir dış kuvvete ihtiyaç duymazlar yani içten denetimlidirler. Kişilik Özellikleri

34 Hayal güçlerinin fazla gelişmesi sonucunda, bazıları hayali arkadaşlar oluşturabilir. Kişilik Özellikleri

35 Aşırı duygusal olabilirler. Yok olma tehlikesinde olan türler, enerji kaynaklarının azalması, kirliliğin artması gibi dünya sorunlarına aşırı duyarlı davranabilirler. Kişilik Özellikleri

36 Mükemmeliyetçidirler. Kişilik Özellikleri

37 Özgüvenleri yüksektir. Kişilik Özellikleri

38 Meseleleri sorgular, net bir şekilde düşünür, ilişkileri fark eder ve anlamlar idrak ederler. Kişilik Özellikleri

39 Azimli ve sebatlıdırlar. Kişilik Özellikleri

40 Başkalarıyla kolayca işbirliği yaparlar. Kişilik Özellikleri

41 Özel Yetenekli Çocuğun Özellikleri d. Zihinsel Özellikleri 41

42 Kolayca ezberleme ve ezberlediklerini de uzun süre belleklerinde koruyabilme özelliğine sahiptirler. Zihinsel Özellikleri

43 Kendi başlarına okumayı öğrenirler. Zihinsel Özellikleri

44 Sayılara erkenden ilgi duyma ve matematiksel akıl yürütme başarısı yüksektir. Zihinsel Özellikleri

45 Mükemmel, uzun süreli bellekleri vardır. Hafızaları güçlü olduğu için önemli detay, kavram ve prensipleri unutmazlar. Zihinsel Özellikleri

46 Okuduğunu anlama başarısı yüksektir. Zihinsel Özellikleri

47 Sebep sonuç ilişkisine ilgi duyarlar. Zihinsel Özellikleri

48 Sanat, bilim, geometri, mekanik, teknoloji ya da müzikte başarılı olurlar. Zihinsel Özellikleri

49 Gözlemleme güçleri fazladır. Esnek ve sıradışı düşünürler. Zihinsel Özellikleri

50 Hayalleri güçlüdür. Sanat dallarında orijinal eserler verirler. Zihinsel Özellikleri

51 Ayrım PARLAK ÇOCUKÖZEL ÇOCUK İlgilidir.Aşırı meraklıdır. Çok çalışır. Etrafta dolanıp çalışmaz gibi görünürken sınavlarda başarılıdır. Kolaylıkla öğrenir.Zaten biliyordur. Tam olarak öğrenmesi için 6-8 tekrar gerektirir. Tam olarak öğrenmesi için 1-2 tekrar yeterlidir. Ödevlerini tamamlar.Yeni proje atılımlarında bulunur İyi ezberlerİyi tahmincidir Yaşıtlarından hoşlanır.Yetişkinleri tercih eder. Üst grubu oluşturur.Grubun ötesindedir. Öğrendiği kadarıyla tatmin olur.Çok fazla öz eleştiri yapar. 51

52 Ayrım DEHP’Lİ ÇOCUKÖZEL ÇOCUK Hiperaktif çocuklar istemli dikkat ve davranış denetimini gerçekleştiremezler. Üstün çocuklar ilgilendikleri zaman dikkatlerini yoğunlaştırabilirler ve sadece zihinsel uyarıcının yetersiz olduğu durumlarda kendilerinde amaçsız hareketlilik görülebilir. Beyindeki yapısal ve işlevsel anormallikler, merkezi sinir sistemindeki yapısal ve işlevsel bozukluklar nedenler arasındadır. Aşırı duyarlı sinir sistemine sahip olmaları normal yaşıtlarına oranla daha fazla hareketli olmalarına yol açabilir. 52

53 Bu bölümde sizlere özel yetenekli bireyin sahip olduğu özellikleri anlattık bizleri dinlediğiniz için teşekkür ederiz.


"Bandırma RAM. Bazı özel yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları