Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar."— Sunum transkripti:

1 Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar

2 Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde Okula giden bir küçük çocuk vardı. O küçücüktü, Ve okul da koskocaman. Ve küçük çocuk, Avluya açılan bir kapıdan geçip, Sınıfına hemencecik girebileceğini öğrenince Mutlu oldu. Ve, gözünde okul ona Artık koskocaman gözükmedi.

3 Bir sabah Artık uzunca bir s ü redir k üçü k ç ocuk okullu iken Ö ğretmen dedi ki: Bug ü n bir resim ç izeceğiz. ‘ Bug ü n bir resim ç izeceğiz. ’ Ne g ü zel! ‘ Ne g ü zel! ’ diye d ü ş ü nd ü k üçü k ç ocuk. Resim yapmasını severdi. Bir s ü r ü resim ç izebilirdi: Aslanlar, kaplanlar, Tavuklar, inekler, Trenler, gemiler- Hemen pastel boya kutusunu ç ıkarıverdi. Ve ç izmeye koyuldu.

4 Bekleyin! Fakat öğretmen seslendi: ‘Bekleyin! Daha hemen başlamayın! Daha hemen başlamayın!’ Herkesi süzdü, hazırlar mı diye baktı.

5 Şimdi ‘Şimdi’ dedi öğretmen, Çiçekler çizeceğiz. ‘Çiçekler çizeceğiz.’ Nehoş ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Çiçek çizmeyi çok severdi. Ve güzel mi güzel çiçekler çizmeye başladı. Pembe ve mavi ve turuncu boyalarıyla. Bekleyin! Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi. ‘Ben göstereceğim size nasıl çizeceğinizi.’ Onunki kırmızıydı, yeşil saplı. Haydi ‘Haydi’ dedi öğretmen. Artık başlayabilirsiniz. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

6 Küçük çocuk, öğretmenin çiçeğine baktı. Sonra da kendi çiçeğine. Kendi çiçeğini öğretmeninkinden daha çok sevmişti, Fakat bunu söyleyemedi, Defterindeki sayfayı çevirdi Ve öğretmeninkine benzer bir çiçek çizdi. Kırmızıydı, yeşil saplı.

7 Başka bir gün, Küçük çocuk kapıyı dışardan Kendi başına açmıştı, Ve o anda öğretmen şöyle dedi: Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız. ‘Bugün killi çamurla birşeyler yapacağız.’ Ne güzel! ‘Ne güzel!’ diye düşündü küçük çocuk. Killi çamurla oynamayı severdi.

8 Killi çamurdan bir sürü şey yapabiliyordu: Yılanlar ve kardan adam, Filler ve fareler, Arabalar ve kamyonlar- Ve killi çamura elini uzattı. Bir avuç almak için çekiştirirken çamuru, Öğretmen dedi ki: Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi! ‘Bekleyin! Daha başlama zamanı gelmedi!’ Herkesi süzüp, hazırlar mı diye baktı.

9 Şimdi ‘Şimdi’ dedi öğretmen, Bir kap yapacağız. ‘Bir kap yapacağız.’ Nehoş ‘Ne hoş’ dedi küçük çocuk. Kap yapmayı çok severdi. Ve her boyda türlü şekillerde kaplar yapmaya başladı. Bekleyin! Fakat ‘Bekleyin!’ dedi öğretmen. Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı. ‘Ben göstereceğim size nasıl yapacağınızı.’ Ve herkese gösterdi, derin bir kabın Nasıl yapılacağını. Haydi ‘Haydi’ dedi öğretmen. Artık başlayabilirsiniz. ‘Artık başlayabilirsiniz.’

10 Küçük çocuk öğretmenin kabına baktı. Sonra da kendininkine. Kendi yaptığı kabı öğretmeninkinden daha çok sevdi. Fakat birşey söylemedi. Elindeki killi çamuru bir top halinde yuvarladı yine. Ve öğretmeninki gibi bir kap yaptı. Derin bir kap.

11 Ve çok geçmeden Küçük çocuk beklemeyi öğrendi, Ve izlemeyi, Ve tam öğretmeninki gibi şeyler yapmayı. Ve çok geçmeden Kendi başına artık hiçbirşey yapmadı.

12 Bir gün geldi Küçük çocuk ve ailesi Başka bir eve taşındılar, Başka bir şehirde, Ve küçük çocuk Başka bir okula gidiyordu tabii ki.

13 Bu okul, öncekinden Daha da büyüktü. Ve sınıfına Avludan bir kapı da yoktu. Üst kata yüksek basamaklardan çıkmak zorundaydı, Ve uzun bir koridor boyunca Gitmeliydi sınıfına.

14 Ve daha ilk g ü n ü Yeni okulunda, Ö ğretmen seslendi Bug ü n bir resim ç izeceğiz. ‘ Bug ü n bir resim ç izeceğiz. ’ Ne g ü zel! ‘ Ne g ü zel! ’ dedi k üçü k ç ocuk, Ve ö ğretmeni bekledi, Ne yapılacağını s ö ylemesi i ç in. Fakat ö ğretmen, bir şey s ö ylemedi. Sadece sınıfta sıraların arasında dolaştı.

15 Küçük çocuğa geldiğinde Sen resim çizmek istemiyor musun? ‘Sen resim çizmek istemiyor musun?’ dedi. Evet. ‘Evet.’ Dedi küçük çocuk, Ne çizeceğiz? ‘Ne çizeceğiz?’ Sen çizmeden, ben bilemem ki? ‘Sen çizmeden, ben bilemem ki?’ dedi öğretmen. Nasıl çizmemi istiyorsunuz? ‘Nasıl çizmemi istiyorsunuz?’ diye sordu küçük çocuk. Niçin? Nasıl istiyorsan öyle. ‘Niçin? Nasıl istiyorsan öyle.’ Dedi öğretmen.

16 Ve her renk olabilir mi? ‘Ve her renk olabilir mi?’ diye sordu küçük çocuk. Her renk ‘Her renk’ dedi öğretmen. Eğer herkes aynı resmi çizseydi ‘Eğer herkes aynı resmi çizseydi Ve aynı renkleri kullansaydı, Ve aynı renkleri kullansaydı, Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Kimin, neyi çizdiğini nasıl bilebilirdim. Ve hangisinin hangisi olduğunu. Ve hangisinin hangisi olduğunu.’

17 Bilmiyorum ‘ Bilmiyorum ’ dedi k üçü k ç ocuk.

18 Ve kırmızı bir ç i ç ek ç izmeye başladı, yeşil saplı.

19

20

21

22 Bazı üstün yetenekliler Albert Einstein 4 yaşında konuştu. 7 yaşında okumayı öğrendi.

23 Bazı üstün yetenekliler Beethoven’ in müzik öğretmeni onun için ümitsiz vaka dedi.

24 Bazı üstün yetenekliler Tolstoy başarısızlık nedeniyle okulu bıraktı.

25 Bazı üstün yetenekliler Walt Disney, iyi fikirleri olmadığı için çalıştığı gazeteden kovuldu.

26 Bazı üstün yetenekliler Abraham Lincoln yüzbaşı olarak katıldığı savaştan er olarak terhis oldu.

27 Bazı üstün yetenekliler Winston Churchill altıncı sınıfı tekrarladı.

28 Bazı üstün yetenekliler Newton`un okulda notları çok düşüktü.

29 Bazı üstün yetenekliler Edison’un öğretmeni onu hiçbir şey öğrenemeyecek kadar aptal buluyordu.

30 Üstün Yetenekli Çocuk Çoğu okuldan hoşlanmaz. Uyumsuz davranışlar gösterebilirler.

31 Üstün yetenekli çocuklar ilk ve orta öğretimde başarılı olmaktadır. Öğretim seviyeleri arttıkça bu başarı düzeyi düşmektedir. Bunun nedeni ne olabilir??? Sonuçları ne olabilir?????

32 Çocuktaki üstün yetenek çoğu zaman anne-baba ve öğretmen tarafından fark edilememektedirler. Özellikle sınıf ortamında kimi zaman bu farklılıklar, anormallik görüntüsü olarak da yorumlanabilmektedir.

33 Üstün yeteneklilerin oranı Zeka yaşı akranlarından iki yaş önde olan bireylere rastlanılma oranı yüz kişiden iki kişidir. Fakat Einstein düzeyinde bir çocuk için bir milyon çocuğu taramak gerekir. Bu çocuklar tanılanmazsa ne olur ?????

34 Kaç çeşit üstün yetenek??? Üstün yetenekli çocuk Üstün özel yetenekli çocuk Yaratıcılık yeteneği ayrıcalıklı olan çocuk Liderlik gizilgücü ayrıcalıklı olan çocuk Olağanüstü yetenekli çocuklar Psikomotor alanda olağanüstü yetenek gösteren çocuk

35 Eğer sınıfınızda bir çocuk: Eğer sürekli olarak huzursuzluk ya da aşırı hareketlilik gösteriyorsa Aşırıya kaçan ölçülerde şaka ve yaramazlık yapıyorsa Bütün olumlu ve uyumlu davranışlarına karşın, akademik olarak göstermesi gereken başarıyı gösteremiyorsa,

36 Sıklıkla okula gelmek istemiyorsa, Ders etkinliklerine katılmayıp bir kenarda oturuyor, içine kapanarak gündüz düşleri kuruyorsa, Öğretmenin sonuçlandırdığı bir konuda hala ısrarlı bir biçimde tartışmaya devam etmeye çabalıyorsa,

37 Sebebi ?????? Uyguladığınız program bu çocuğa çok basit geliyor. (kolay) Sınıf çalışmalarındaki hız oldukça yavaştır. Aşırı tekrar söz konusu Derinlemesine tartışmalara yeterince yer verilmiyor. Konular öğrencinin olgunluk ve yetenek seviyesinin çok altında olduğu için konular öğrenciye ilginç gelmiyor.

38 Sınıf öğretmenleri sınıflarında yer alan üstün yetenekli çocuklar için neler yapabilir ? Daha güç sorular sorması, yeni düşünceler ve kavramlara ilişkin yeni uygulamalar geliştirmesini isteyerek öğrencinin düşüncelerine esneklik kazandırması,

39 Sınıf çalışmalarına ilişkin özel araştırma, inceleme ödevleri verilmesi, İlgilendikleri bir konuda özel bir proje geliştirmelerine fırsat tanınması, İlgili projeyi sınıf arkadaşlarına sunması sağlanmalıdır,

40 Eğitsel kol başkanı olmalarına etkinlikleri planlamalarına ve oyunları yönetmelerine fırsat tanınması, Sınıf düzeyini dikkate almadan; çocukların kendi hızlarında programda ilerlemelerine fırsat tanınması,

41 Açık bir biçimde üstün oldukları matematik, fen vb. derslerde daha üst düzey sağlanması, Bu alanlarda daha özgür ve ileri çalışmalarını teşvik edip, tekrarlayıcı alıştırmalardan uzak tutmaya çalışması,

42 Bazı konuların öğretilmesinde öğretmene yardımcı olmalarına, arkadaşlarına konularını öğretmelerine izin vermesi, Bu çocuklar için, ana babaları ve okul aile birliği ile ilişki kurup özel ders ya da en yakın üniversiteden ders almaları sağlanmalıdır. Yeteneklerinin farkında olmalarını ve değerlerini bilmelerini sağlanmalıdır.

43 Sınıfta yapılmaması gerekenler Üstün yetenekli çocuklara aynı konuda çok uzun ödevler vermek Söz hakkı vermeme Tek düze, tekrarlayan görevler ve ödevler verme

44 Alışılmışın dışındaki görüşlerini reddetme Zamanlarının boşa harcanmasına neden olma Angarya niteliğinde görevler verme

45 Öğretmen özellikleri Öğrenmeye ilgili ve yeterli olma Sıradışı yöntem ve tekniklere sahip olma Adil ve tarafsız olma İşbirlikçi ve demokratik tutum sergileme Esnek olma

46 Espri duygusuna sahip olma Ödüllendirme ve taktir etme becerilerine sahip olma ilgili alanların da çeşitlilik gösterme İnsanların sorunlarıyla ilgilenme

47 Dikkatsizliğe, tembelliğe, ayrıntıları gözden kaçırmaya dönüşebilir, rehberliğe direnç göstermeyi geliştirebilir. Kolay öğrenmesi Gerçeklerden uzaklaşmasına, neden uydurmasına, yalancı bir entelektüel hava yaratmasına neden olabilir. Soyut uslamlama yeteneği, filozofça görünüş Toplumla uyumunu etkiler, kendini seçkin olarak hissetmesine, uyumsuzluk geliştirmesine neden olabilir. Bağımsız çalışma eğilimi, özgün görüşleri formüle etme biçimi Diğer kişileri iğneleyici, aşağılayıcı, kabalık olarak algılanabileceği gibi diğer kişilere acı verebilir. Keskin mizah anlayışına sahip olması Alıştırma ya da rutinlerden hoşlanmama, görevleri yerine getirmeme, çabucak sıkılma davranışı geliştirebilir. Güçlü bellek, güçlü analiz ve sentez yeteneği Yönünü değiştirmeyi inatla reddetme, dik başlılık davranışı gösterebilir. Amaç odaklı olma, kendini görevine adama Bazen ilginin çok dar, tek alanda sıkışmasına ve esnek olmayan bir yol izleme tehlikesiyle karşı karşıya kalabilir. İlgi alanlarının çeşitliliği İşler kendi istediği biçimde gitmediğinde engellenme duygusu hissetmesine neden olabilir. İstekli, uyanık, yüksek enerji düzeyi Kırılgan bir benlik, eleştiriye aşırı duyarlılık geliştirme. Duyarlı, empatik oluş OLUMLU ÖZELLİKLEROLUMSUZLUĞA DÖNÜŞÜMÜ


"Küçük Çocuk Yazan: Helen Buckley Orjinal Adı: Little Boy İngilizce’den Çeviren: Dr. M. Fatih Taşar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları