Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tüketim: – İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: – Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: – Seçme,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tüketim: – İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: – Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: – Seçme,"— Sunum transkripti:

1 Tüketim: – İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: – Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: – Seçme, satın alma, kullanma, değerlendirme, satma Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler: – Kültürel: Kültür, sosyal sınıf, aile, referans grupları – Sosyal: aile, roller, statüler – Kişisel: meslek, gelir, yaş, yaşam stili – Psikolojik: kişilik, motivasyon, güdülenme

2 Tüketicinin satın alma süreci: – Problemin farkına varma – Problemi tanımlama – Alternatifler belirleme – Alternatifler hakkında bilgi edinme – Satın alma kararını verme Satın alma – Tatmin olma » Tavsiyede bulunma (ağızdan ağıza pazarlama) – Tatminsizlik » Iade » 1. aşamaya dönme Satın almama – Durma – Sorunun devamı

3 Ağızdan ağıza iletişim – Tüketicilerin kullandıkları ürünler hakkında konuşmaları – İletişim ile kazanç elde edilir, kazanç oldukça iletişim sürer Negatif ağızdan ağıza iletişim: – Satın almadan sonraki memnuyitetsizlikten kaynaklanır – Firmayı cezalandırmak adına yapılır – Memnuniyetsizliği firmaya ve arkadaşlarına aktarır. Pozitif ağızdan ağıza iletişim: – Satın alma riskli bir iştir – Tüketici riski azaltmak için tavsiye alır

4 Ağızdan ağıza pazarlama: – Ağızdan ağıza iletişimin internet üzerinden yapılması – Ürünü oluşturan hakkında yapılan ve etkileme amaçlı iletişim – Satın alma sürecini kısaltmak – Satın alma hacmini artırmak – Bunun için ürün hakkında haberdar etmek Ağızdan ağıza pazarlamanın öğeleri: – Konuşmacılar: Kim kendi arkadaşlarına sizden bahsedecek? – Konular: Ne hakkında konuşacaklar? – Kullanılan Araçlar: Mesajın dolaşmasına nasıl yardımcı olabilirsiniz? – Konuşmaya Katılma: Ne zaman konuşmaya katılmalısınız? – Konuşmayı Takip: İnsanlar sizin hakkınızda ne söylüyorlar?

5 Ağızdan ağıza pazarlamayı önemli kılan sebepler: – Tarafsız görüşlerin satın almaya etkisi – Riski azaltmak için fikir edinme ihtiyacı – Araştırma süresini azaltma etkisi – Bilgi edinmenin maliyetini azaltması – Tüketici kazanma maliyeti azalmaktadır – Daha hızlı mesaj dağıtımı gerçekleşir

6 Viral pazarlamanın öğeleri: – Yayma motivatörü: kazanç, itibar, bilen kişi – Yayıcı – Yayılma ortamı: sosyal medya, mesajlar, oyunlar – Alma motivatörü: ilk bilen olma – Alıcı

7 Viral pazarlama stratejileri: – Ücretsiz mal veya hizmet göndermek Indirim, ucuz, ücretsiz, bedava kelimeleri – Zahmetsiz mesaj transferi sağlamak , link, mesaj, video – Küçük Kitlelerden Geniş Kitlelere Kolayca Yayılmak Mesajın hızlı yayılması sağlanmalı, internet – Genel Güdü ve Davranışları Kullanmak: Mesaj ilgi çekici olmalı – Mevcut iletişim Ağından Yararlanmak: Aile ve arkadaşlardan faydalanmak – Diğer Kaynakların Avantajından Yararlanmak: Linkler, grafikler,

8 Viral pazarlama süreci: – Viral pazarlama teşvik sağlamalıdır. Gillette (jilet gibi ol) – Israrla gönderme düşünülmemelidir Dikkat çekmeyen mesajların göndermesinde ısrarcı olunmamalı – Gönderilen e-postalar kişiselleştirilmelidir. Tanıdık birinden gelen mesaj dikkat çeker – Veriler izlenmeli ve analiz edilmelidir. Tıklanma oranları, e-posta dönüşleri – Sürekli olarak arkadaşa gönderme teşvik edilmelidir. Arkadaşlara gönderilmesinin teşvik edilmesi maliyeti düşürür – Web sitesinin trafiği iyi bir şekilde yürütülmelidir. Tüketicilerin taleplerine göre site trafiği ayarlanmalıdır.

9 Viral pazarlamanın etkileri – Olumsuz mesajların yayılma hızı daha fazladır – Kötü imaj da hızla yayılabilir – Marka zarar görür – Mesaja odaklanmadan çöpe gitmesi – Etik sorunlar – Aldatılmış hissetme – Öncelik kazanma hissi – Kazançlı hissettirme – Bilgi, deneyim ve indirimden faydalanma – Az maliyetle marka geliştirme – Hızlı

10 Viral pazarlama türleri: – Advergame – E-posta – Bloglar – Sosyal ağlar – Forumlar


"Tüketim: – İhtiyaçları gidermek için harcanan değerlerin toplamı Tüketici: – Tüketim amacıyla mal veya hizmet satın alan kişi Tüketici davranışı: – Seçme," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları