Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Piyasa/Talep Araştırması Sonuçları Üretim Modeli Temel Satış / Pazarlama Hedefleri Rekabette Güçlü ve Zayıf Yönler Rekabete Yönelik Önlemler Satış ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Piyasa/Talep Araştırması Sonuçları Üretim Modeli Temel Satış / Pazarlama Hedefleri Rekabette Güçlü ve Zayıf Yönler Rekabete Yönelik Önlemler Satış ve."— Sunum transkripti:

1 1 Piyasa/Talep Araştırması Sonuçları Üretim Modeli Temel Satış / Pazarlama Hedefleri Rekabette Güçlü ve Zayıf Yönler Rekabete Yönelik Önlemler Satış ve Pazarlama İşgücü Gelişimi Tahmini Satış Planı FiyatlandırmaÜrün ve Hizmetleri Müşteriye Ulaştırma Reklam ve Tanıtım DETAYLI PAZARLAMA AKTİVİTE PLANI 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

2 2 Girişimcinin; iş fikrinin piyasa ve talep yapısını araştırdıktan sonra  hedef kitlesini belirlemesi,  bu kitleye nasıl ulaşacağını,  ürünlerini hangi fiyatlandırma ile satacağını,  hangi reklam ve tanıtım araçlarını kullanacağını,  hangi dönemde ne kadar satacağını tahmini olarak belirlemesi gerekir. Burada kısaca belirttiğimiz bu faktörler girişimcinin pazarlama planı kapsamında vereceği kararlardan bazılarıdır.

3 3 Satış ve Pazarlama Çalışmalarında Temel Hedefler Girişimci öncelikle işletmesinin ilk yıllarında ulaşmak istediği pazarı ve bölgeyi belirlemeli, bu sınırlar içinde girişimci müşteri kitlesini daha detaylı alt gruplara ayırmalıdır. Örneğin çalışan kadınlar, süper marketler, küçük işletmeler, metal eşya imalatçıları, ofisler, vb. gibi detaylı müşteri hedef grupları tanımlanmalıdır. Müşteri grupları ile ilgili olarak piyasa ve talep araştırması bölümünde ulaşılan demografik ve sosyo-ekonomik özelliklerden iş fikrinin başarısı ile ilgili olanları burada özetlenmelidir. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

4 4 Satış ve Pazarlama Çalışmalarında Temel Hedefler Pazarda ilk yıl ve üçüncü yıl sonunda ulaşmayı hedeflediğiniz pazar ve bölgeyi tarif ediniz. Ulaşmak istediğiniz müşteri grupları kimlerdir? Müşteri gruplarınızın büyüklüğü ve harcama özellikleri nelerdir? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

5 5 Rekabete Yönelik Önlemler Girişimci piyasada rakipleri karşısında güçlü ve zayıf olduğu yönleri analiz etmelidir. Öncelikle girişimci hangi özellikleri ile güçlü olduğunu bilmelidir. Diğer taraftan girişimci zayıf olduğu yönleri de objektif olarak incelemelidir. Girişimci güçlü ve zayıf yönlerini belirledikten sonra piyasada rekabet edebilmek için zayıf yönlerini ortadan kaldırmak ve bu noktalarda güçlenmek için önlemler geliştirmelidir. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

6 6 Rekabete Yönelik Önlemler Kurulacak işletmenin rakipleri karşısında güçlü yönleri nelerdir? Kurulacak işletmenin rakipleri karşısında zayıf yönleri nelerdir? Zayıf yönleriniz için önlemleriniz nelerdir? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

7 7 İşletmenin Tahmini Satış Planı İşletmenin Tahmini Satış Planı Piyasa ve talep yapısının incelenmesi sonucunda ulaşılması gereken önemli sonuçlardan bir tanesi güvenilir bir satış tahminidir. İşletmelerin satış düzeyleri belirlenirken; piyasa ve talebin özellikleri yanında planlanan kapasite, sahip olunan işletme sermayesi, işgücü gibi faktörler önem kazanmaktadır. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

8 8 İşletmenin Tahmini Satış Planı İlk yıl ulaşılması hedeflenen aylık satış tahminleri nelerdir? Yıl içi satış düzeylerini etkileyen faktörler nelerdir? Uzun dönemde satış düzeylerinde beklediğiniz gelişme şekilleri nelerdir? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

9 9 Ürün ya da Hizmetlerinizin Satış Bedelleri Bu bölümde girişimci öncelikle ürün ya da hizmetlerini hangi fiyatlardan satacağını ifade edecektir. Bunun için öncelikle ürün ya da hizmetinde yer alan maliyet gruplarına göre birim maliyetlerini bulacaktır. Burada girişimciler ‘Yapılabilirlik Araştırması ve İş Planı Hazırlama’ çalışmasının tüm aşamalarında elde ettikleri bilgileri bir arada kullanmak zorundadırlar. Ürün ya da hizmetlerin maliyetlerinin belirlenmesinden sonra girişimciler satış fiyatlarını belirleyeceklerdir. Bu noktada girişimciler iş fikirlerini, piyasaya giriş şekillerini, piyasanın rekabet özelliklerini, ürün/hizmetlerine olan talebin fiyat düzeyine gösterdiği hassasiyeti göz önünde bulundurmalıdırlar. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

10 10 Ürün yada Hizmetlerin Satış Bedelleri Ürün/Hizmetlerin toplam birim maliyetlerini, hedeflenen kazanç oranlarını ve satış fiyatlarını tablo üzerinde gösteriniz. Ürün yada hizmetleriniz için satış fiyatı belirlerken temel aldığınız faktörler nelerdir? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

11 11 Ürün ve Hizmetlerinizi Hedef Kitleye Ulaştırma Metotları Girişimciler pazarlama çalışmalarını planlarken özellikle müşterilere ürün ve hizmetlerini hangi kanallar, hangi araçlar ve sistemler yardımıyla ulaştırmaları gerektiğini belirlemelidirler. Bu aşamada işletmenin ulaşması gereken aracı işletmeler, sahip olması gereken depo yada tanıtım merkezleri, ulaştırma araçları, bu araç ve sistemlerin sahip olması gereken teknik özellikler ortaya çıkacaktır. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

12 12 Ürün ve Hizmetlerinizi Hedef Kitleye Ulaştırma Metotları İşletmenin pazarlama çalışmaları ve müşteri kitleniz açısından yerleşim yeriniz hangi özelliklere sahip olmalıdır. İşletmenizin müşterilere ulaşmak için kullanacağı dağıtım ve iletişim kanalları nelerdir? Dağıtım ya da kitleye ulaşım kanalında hangi aracılar bulunacak ve görevleri ne olacaktır. Ürünlerinizin dağıtımında gerekli olan araçlar ve sistemler nelerdir? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

13 13 Ürün ve Hizmetlerinizi Hedef Kitleye Tanıtma Metotları Reklam ve tanıtım çalışmaları her iş fikri ve hedef kitleye göre değişmektedir. Girişimci piyasa ve talep yapısını araştırdıktan sonra özellikle ürün ve hizmetlerinin vurgulanması gereken özelliklerini hedeflediği müşteri kitlelerine uygun metotlarla tanıtmak zorundadır. Bu konuda girişimciler hem ekonomik hem de en etkili yöntemleri geliştirmelidirler. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

14 14 Dip Not: Pazarlama Taktikleri Ürün/hizmetlerimizi duyurmak ve istediğimiz mesajları müşterilere ulaştırmak için kullanabileceğimiz birçok pazarlama taktiği bulunmaktadır. Bu taktiklerin her biri kapsam, uygulama maliyeti ve ulaştığı kitle açısından önemli farklılıklar göstermektedir. Pazarlama Taktikleri KİŞİSEL ve KİŞİSEL OLMAYAN taktikler olarak iki ana gruba ayrılır. Kişisel Taktikler, girişimcinin potansiyel müşterileri ile kişisel olarak temas kurduğu pazarlama çalışmalarını içerir. Kişisel Olmayan Taktikler ise, çeşitli pazarlama araçları, çeşitli sistem ve aracılar kanalıyla yapılan ve daha geniş açılı çalışmalardır.

15 15 Dip Not: Pazarlama Taktikleri Kişisel Pazarlama Taktikleri Kişisel Pazarlama Taktikleri 1. Telefonda tanıtımlar 2. Tanıtım Toplantıları ve Seminerler 3. Konuşma ve dersler 4. Ön değerlendirme ve teklifler 5.Tavsiyeler ve tavsiye edenler 6. Kişisel- doğrudan satış ve tanıtım 7. Toplumsal örgütler

16 16 Dip Not: Pazarlama Taktikleri Kişisel Olmayan Taktikler Kişisel Olmayan Taktikler 1. Yazılı ve görsel medya 2. İş rehberleri ve veri tabanları 3. Bilgi notları ve bültenler 4. Yayın kuruluşları (kitap/dergi) 5. Tanıtım broşürleri 6. Posta yoluyla tanıtım 7. Halkla ilişkiler, basın yayın haberleri yoluyla tanıtım ve kampanyalar

17 17 Ürün ve Hizmetlerinizi Hedef Kitleye Tanıtma Metotları Reklam ve tanıtım çalışmalarınız ya da müşteriler ile bağlantı kurma yöntemleriniz neler olacaktır? İlk aşamada tanıtım çalışmalarınızı yönelteceğiniz müşteri kitleleri hangileridir. Reklam ve tanıtım çalışmalarına ayıracağınız bütçe nedir? Reklam ve tanıtım çalışmalarının ürün yada hizmetlerinizin satış miktarına ne yönde katkısı olacaktır? 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

18 18 İşletmeniz İçin Yapacağınız Pazarlama Çalışmalarının Aktivite Planı Pazarlama planını oluşturan yukarıdaki hedefler ve çalışmalar girişimci tarafından somut aktivite adımları olarak tanımlanmalı ve "Pazarlama Çalışmaları Aktivite Planı" üzerinde tarihleri, sorumluları ve bedelleri ile birlikte gösterilmelidir. 2. Pazarlama Planının Hazırlanması

19 19 İşletme Pazarlama Aktivite Planı (Aylık) 2. Pazarlama Planının Hazırlanması Pazarlama Aktiviteleri SorumluBedel


"1 Piyasa/Talep Araştırması Sonuçları Üretim Modeli Temel Satış / Pazarlama Hedefleri Rekabette Güçlü ve Zayıf Yönler Rekabete Yönelik Önlemler Satış ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları