Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları. SORULAR Apple (iPhone özelinde) ve Samsung (S5 özelinde) için iç ve dış çevre analizi nasıl yapılabilir? Özellikle.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları. SORULAR Apple (iPhone özelinde) ve Samsung (S5 özelinde) için iç ve dış çevre analizi nasıl yapılabilir? Özellikle."— Sunum transkripti:

1 Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları

2 SORULAR Apple (iPhone özelinde) ve Samsung (S5 özelinde) için iç ve dış çevre analizi nasıl yapılabilir? Özellikle mobil teknolojiler bağlamında hangi iç ve dış çevre faktörleri daha ön plandadır? Akıllı telefon özelinde bu markaların tedarikçileri ve aracıları kimlerdir? Onlarla nasıl ilişkiler geliştirmektedir? Mobil aygıtlarda ekolojik faktörler nasıl etkili olabilir? Rekabet hangi alanlarda yoğunlaşmaktadır? Müşteri odaklı uygulamalar nelerdir? İki firmanın pazarlama stratejileri arasında ne gibi farklar vardır?

3 3 PAZAR Alıcılarla satıcıların serbest bir biçimde karşılaştıkları, kâr amaçlı ya da kâr amaçsız her türlü mal ve hizmetin alıcı ve satıcılar arasında değiştirildiği veya değişim fiyatının oluştuğu yer ya da koşullar dizisi

4 MOBİL PAZAR Mobil iletişimi her türlü cihaz üzerinden kullanan tüketiciler ve firmanın da dahil olduğu tüm iç ve dış çevre faktörlerini kapsayan pazardır.

5 5 PAZAR FIRSATI Mevcut durum ve gelecekte ortaya çıkabilecek değişimler çerçevesinde mal ve hizmetlerin yeterli olup olmaması ve karşılanmamış veya ortaya çıkacak yeni ihtiyaçlara uygun mal ve hizmetlerin işletmelerce farkına varılması. Özellikle tekonojik destekli uygulamalar mobil aygıtlar vasıtasıyla farklı tüketici gruplarına hitap etmeyi de sağlamaktadır.

6 6 Pazar Fırsatlarının İzlenmesinde Cevap Aranması Gereken Sorular Sektörün yapısı nasıldır? Kullanılan teknoloji nitelikli işgücü gerektirir mi? Tüketici istek ve ihtiyaçları birbirine göre çok farklı mıdır? İşletme sektörde güçlü ya da belirleyici konuma sahip midir? İşletme gücünü etkin kullanabiliyor mu? İşletmenin bazı özel avantajları var mıdır? İşletmenin makro çevresi ne kadar dinamiktir, belirsizlik fazla mıdır? Çevre faktörlerindeki risk ve tehditler neler olabilir? Yasal ve politik şartlar nasıl bir gelişim göstermektedir ve bundan sonra nasıl bir gelişim gösterebilir?

7 7 Pazarlama Yönetiminde Çevresel Faktörler İŞLETME Çalışanlar Demografik Politik-yasal Müşteriler Ekolojik Rakipler Tedarikçiler Teknolojik Sosyo-kültürel Ekonomik MAKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ MİKRO ÇEVRE FAKTÖRLERİ

8 8 İşletmenin İç Çevre Faktörleri

9 9 Mikro Çevre Faktörlerinin Analizi

10 10 Makro Çevre Faktörleri Sosyo-KültürelDemografikEkonomikTeknolojikPolitik-YasalEkolojik Yaşam tarzıNüfusKişi başına gelir ve satınalma gücü YeniliklerPolitik istikrarAzalan hammaddeler Tüketim kalıplarıNüfusun dağılımı Gelir dağılımıTeknolojik değişim hızı VergilerAzalan enerji kaynakları Aile yapısıİşsizlikFiyatlarAraştırma geliştirme harcamaları Tüketicinin korunmasıyla ilgili yasal düzenlemeler Çevre kirliliği Çalışma hayatında kadın Etnik dağılım Enflasyon Rekabetin korunmasıyla ilgili yasal düzenlemeler Çevreyi korumaya yönelik sivil baskılar EğitimHarcama yapısı Yatırım teşvikleriÜrün güvenliği Marka ve patent hakları Ürün ve ambalaj atıkları

11 11 Demografik Faktörler Yaş MESLEK Cinsiyet Demografi

12 12 Makro Çevre Faktörlerinin Analizinde Ekonomik Faktörler Kişi Başına Gelir ve Satınalma Gücü –Kişi başına gelir yanında kullanılabilir kişisel gelir ve keyfe bağlı satınalma gücü rakamları, pazarlama çabalarında dikkate alınması gereken önemli kriterlerdir. Gelir Dağılımı –Milli gelirin nüfus katmanları arasındaki dağılımı talebin yapısını etkiler. Enflasyon –Satınalma gücünü doğrudan etkileyen fiyat hareketleri. Harcama Yapısı –Kişi ya da aile gelirlerinin farklı tüketim harcamaları arasındaki dağılımını gösterir.

13 13 Makro Çevre Faktörlerinin Analizinde Teknolojik Faktörler Yenilikler ve Teknolojik Değişim Hızı –Artan tüketici beklentileri, gelişen teknolojiler yenilik yapmayı zorlamakta ve teknolojik değişim hızına ayak uydurmayı bir gereklilik haline getirmektedir. Teknolojik değişim hızının artması, bazı ürünlerin hızla eskimesini de beraberinde getirmektedir. Araştırma ve Geliştirme Harcamaları –Teknolojideki değişim ve yeni ürünlerin artması gerekliliği, araştırma geliştirme harcamalarını da artırmaktadır.

14 14 Makro Çevre Faktörlerinin Analizinde Ekolojik Faktörler Azalan Hammaddeler ve Enerji Kaynakları Çevre Kirliliği ve Çevre Kirliliğini Korumaya Yönelik Sivil hareketler Ürün Güvenliği Ürün ve Ambalaj Atıkları


"Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları. SORULAR Apple (iPhone özelinde) ve Samsung (S5 özelinde) için iç ve dış çevre analizi nasıl yapılabilir? Özellikle." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları