Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler,"— Sunum transkripti:

1 Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler, sanal şirketler – Molekülleşme Emir komuta zincirinin kaybolması, her çalışanın değer üretimi – Aracısız İletişim Üreticinin doğrudan tüketiciye ulaşması – Sektörel Değişim: Hayat, üretim ve tüketim alışkanlıklarının değişimi – Yenilik Ürünlerin modasının sık değişmesi – Hız ve Zaman Alım ve satım işlemlerinin çabuklaşması – Küreselleşme Duvarların yıkıldığı küresel bir ekonomi

2 Yeni ekonominin etkileri – Dijital ürünlerin maliyet ve karlılık oranı – Piyasaya giriş maliyetleri – Rekabetin artması – 7/24 açık piyasalar – Tüketici odaklı piyasalar – Yeni ürünler – İşgücü niteliğinde değişiklik – Yeni iş imkanlarının doğması – Verimliliğin artması – Ekonomik büyümenin artması – Stok maliyetlerinin azalması – Üründen haberdar olmanın hızlanması – Sermaye akışının hızlanması – Işlem maliyetlerinin düşmesi

3 Üretimin her alanında bilişim teknolojisi kullanılmakta Rekabetin ana kuralı bu teknolojilere sahip olmak Pazarların doyması = şirketlerin uluslararasılaşması Karar merkezleri ile üretim birimleri arasında iletişim Taşınan enformasyonun değerinde artış olması Bugün artık enformasyon bir metadır. Bunu matematiksel iletişim kuramı tanımlar Enformasyonu ölçülebilir bir forma sokmuştur

4 Meta – ticaret malı – commodity – modus – ölçüm Sözlük anlamı yaşam için gerekli şey demektir. Taşıdığı özelliklerle insan gereksinimlerini gideren şey Yani geçim aracı İnsan emeğiyle üretilmiş, satılmak üzere arz edilmiş, yeniden üretilebilir mal veya hizmet Kapitalizmin gücü her şeyi birer metaya dönüştürmesidir

5 Her metanın bir kullanım bir de değişim değeri vardır. Ayakkabı hem giymeye hem başka şeyle değiştirmeye Her nesnenin mutlaka bir kullanım değeri vardır. Kullanım başladığında ve fayda elde edildiğinde değişim değeri de kendiliğinden oluşur Örneğin bir çift ayakkabının değişim değerinin bir çuval patates olması gibi

6 Genelde kullanım değerleri yüksek metaların değişim değerleri düşük olur ve tabi bunun tam tersi Örneğin su ve elmas gibi Kullanım değerleri farklı metaları karşılaştırılabilir kılan tek şey emek ürünü olmalarıdır. Örneğin ayakkabı ve patates üretimi her ikisi için de emek harcanmaktadır. Malın niteliği = emeğin niceliği = emek süresi

7 Bir mal kullanım için değil de mübadele için üretilmişse onun değeri satılabilmesi için harcanan emeğe eşittir. Bedel de bunun tam karşıtı elde etmek için verilen zahmet ve uğraştır Enformasyonun kökünde bilgi vermek danışmak yatmaktadır. Bir emek vardır Enformasyon miktarı basitçe olası seçeneklerin logaritması ile ölçülür İki olası seçenek varsa logaritma iki tabanına göre enformasyon miktarı birdir

8 Enformasyon katma bilinen şeylere bir şeyler ekleme veya bir şeyler uyandırma sürecidir. Bu hali bilişim toplumunu doğurmuştur Bunu ilk kez Fritz Machlup ortaya koymuştur. Enformasyonun kim için, hangi koşullarda hangi kalitede ve ne miktarda üretildiği onun değerini belirler.

9 Önemli olan bir diğer nokta bu kadar enformasyona kimin sahip olduğu ve bunun pazarlama şekli Enformasyon sahip olunup değerleniyorsa bu hali ile bile metadır. Enformasyonun kullanım değerini aynı zamanda ortamın entropisi de belirler Enformasyonun bir meta olarak değerini azaltan şeyler arasında: kopyalanabilir ve düşük maliyetle iletilebilir olması, enformasyonun kamusallaşması

10 Enformasyonun bir meta olarak değerini artırmada kullanılan yöntemler şu şekildedir: – Farklı ürünleri standart ve eşdeğer hale getirmek: video endüstrisi – Enformasyona erişim satmak, internet servis sağlayıcılar – Yeniden tüketilmesi gereken kısa süreli enformasyon üretmek, oyunlar – Aynı enformasyonu farklı biçimlerde yeniden dağıtmak, film – Alıcıların davranışlarını şekillendirmek.

11 Silikon Vadisi Korsanları Bilgi güçtür Mavi kutu Altair 8800 Steve Ballmer, Paul Allen, Bill Gates Steve Wozniak, Steve Jobs Dünyada hangi sıradan insan bilgisayarla uğraşmak ister Apple BASIC’i lisanslamak için 21 bin dolar öneriyor San Fransico Bilgisayar Fuarı (1971) Dostlarınıza yakın olun ama düşmanlarınıza daha yakın

12 Silikon Vadisi Korsanları Bill Gates’in IBM’e DOS’u önermesi Paul Allen’in 50 Bin dolara işletim sistemi satın alması Hayatının geri kalanında şekerli su mu satmak istersin tarih yazmakmı Apple bilgisayarın adı Lisa İyi sanatçılar kopyalar, büyük sanatçılar çalar Ham kum - silikon sanatı Xerox’un fare adında bir şeyi dikkate almasını mı bekliyorsun? Apple’ın fareyi satın alması ve grafik arayüze terfi etmesi Bill Gates’in Apple logolu t-shirt giymesi Biz bir aileyiz mafya ailesi

13 1984


"Yeni ekonominin özellikleri – Bilgi Bilgi yoğun ürün ve hizmetler – Dijitalleşme Bilginin hızlı kodlanıp dağıtımını sağlar – Sanallaşma Sanal kimlikler," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları