Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kalite Yönetimi Genel Tanımlar."— Sunum transkripti:

1 Kalite Yönetimi Genel Tanımlar

2 Kalite ve Rekabet Kalite rekabet unsurudur.

3 Kalite verimlilik, maliyet ve çevrim zamanı ilişkisi
Kalitedeki iyileşme verimlilikte doğrudan artışa yol açar. Kalite arttıkça maliyet azalır. Kalite arttıkça çevrim zamanı azalacaktır.

4 Kalite Gurularının Kalite Tanımı
Kalite, bir ürünün istenenlere uygunluk derecesidir (Crosby), Kalite, kullanıma uygunluktur (Juran) Kalite, belirli müşteri koşullarına en iyi uyandır (Feigenbaum) Kalite, sürekli iyileştirmenin asla sona ermeyen döngüsüdür (Deming)

5 Kalite Tanımı Bir ürün veya hizmetin kalitesi müşteri istek ve beklentilerini (mevcut ve gelecekte ortaya çıkabilecek) karşılayan özelliklerin tümüdür.

6 Kalite Tanımları Kalite önlemdir: Kalite sorunlar ortaya çıkmadan önce çözümler oluşturarak sorunların ortaya çıkmasını engellemek kusursuzluğu elde etmektir. Kalite müşteri tatminidir: Müşterinin ürün veya hizmetten edindiği memnunluktur. Kalite bir yatırımdır: Bir işi ilk defa doğru yapmak hatayı sonradan düzeltmekten daha ucuzdur. Kalite etkili olmaktır: Kalite işleri zamanında doğru ve çabuk olarak yapmaktır.

7 Modern kalite tanımı Kalite değişkenlikle ters orantılıdır.

8 Değişkenlik Değişkenlik farklılıktır.

9 Kaliteyi Etkileyen Unsurlar
Ürün veya hizmet kalitesini etkileyen pek çok unsur vardır. Bunlar: Finansal Olanaklar Pazar Bilgi Bilişim sistemleri Teknoloji İnsan Yönetim Malzeme Makine ve teçhizat Kültür Yasalar

10 Kalite boyutları Kalite boyutları, kalitenin tanımlanmasında kullanılan faktörlerdir. Kalitenin bütün boyutlarını içeren özellikler kalite uzmanı olan Garvin tarafından sekiz tane olarak belirlenmiştir: 1.Performans (işlevsellik) 2.Özellikler 3.Güvenilirlik 4.Uygunluk 5.Sağlamlık- Dayanıklılık 6.Servis Yapılırlık 7.Estetik 8.Algılanan Kalite

11 Tasarım ve uygunluk kalitesi
Tasarım kalitesi ürünün sınıfını belirler. Aynı işi görmek için yapılan ürünler arasındaki farklar tasarım esnasında öngörülen farklılıktan kaynaklanır. Bu farklılık tasarım kalitesini yansıtır. Uygunluk kalitesi ürünün tasarımla belirlenen istenen spesifikasyonlara, teknik resimlerde belirlenen özelliklere üretim aşamalarında ne ölçüde uyulabildiğidir.

12 Kalite iyileştirme tanımı
Kalite iyileştirme “proses ve üründeki değişkenlikte azalma” şeklinde tanımlanabilir.

13 Kusur ve kusurlu Uygun olmama durumları ürünün etkin kullanımını etkilemekte ise “kusur” ve üründe “kusurlu” olarak adlandırılır.

14 Kalite Tarihçesi 1920’ ler Muayene 1924 Kabul örneklemesi
1950’ ler Deming ve Juran’ın Japonya ziyaretleri 1960’ lar Feigenbaum’un Toplam Kalite Kontrol tanımı 1980’ ler Toplam Kalite Yönetimi (TKY) ve özellikleri yayınladı. 1980'ler otomotiv endüstrisi istatistiksel proses kontrol (İPK ing.SPC) uygulanmaya başladı Amerikan şirketleri için Malcolm Baldridge Ulusal Kalite Ödülü ve Avrupa şirketleri için Avrupa Kalite Yönetim Vakfı kalite ödülü oluşturuldu ISO 9000 standardı yayınlandı 1990'lar ISO 9000 kalite sistemi için dünya modeli oldu ISO Çevre Yönetim Sistemi dünya modeli olarak onaylandı 2000’ de ISO kez revize edildi. 2008’ de ISO kez revize edildi

15 Kalite Yönetimi Muayene Kalite kontrol Kalite güvencesi
Toplam kalite yönetimi

16 Toplam Kalite Yönetimi
Toplam kalite yönetimi (TKY) müşteri memnuniyetini amaçlayan tüm çalışanların katılımına dayalı bir yönetim modelidir.

17 Toplam Kalite Yönetimi
Toplam; tüm çalışanların katılımını, yapılan işlemlerin tüm yönlerini, müşterilerin ve üretilen ürün ile hizmetlerin tümünü kapsamaktadır. Kalite; müşterinin bugünkü beklenti ve ihtiyaçlarını tam ve zamanında karşılayıp onlara gelecekteki beklentilerini aşan ürün ve hizmetler sunmayı ifade etmektedir. Yönetim; yönetimin her konuda çalışanlara liderlik yapması, çalışanlara örnek model oluşturulması ve şirket çapında katılımcı yönetimin sağlanması anlamına gelmektedir. 

18 Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
Toplam Katılım Sürekli İyileştirme (Kaizen) Müşteri Odaklılık Liderlik Tedarikçilerle İşbirliği Proses Yaklaşımı Sistem Yaklaşımı Karar Vermede Bilimsel Yöntemler Kullanma

19 TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistem Standardı
 ISO 9000 İmalat ve Hizmet endüstrilerinde kalite güvencesi için kurulmuş, kapsamlı bir standartlar kümesidir. ISO 9000 serileri, bir firmanın kalite sistemini geliştirmesini, belgelemesini ve çalıştırılmasını ister, yani firma içinde yönetiminin kalite tetkik uygulamaları için sahip olduğu sorumluluktan, satın alma politikalarından, eğitime kadar uzanan kalite yönetim sistemleri  uygulamalarının tümünü kapsar.

20 TS-EN-ISO 9000:2008 TSE-EN-ISO 9000:2015 KYS-Temel Terimler Sözlük
TSE-EN-ISO 9001:2015 KYS-Şartlar TSE-EN-ISO 9004:2015 KYS-Performansın İyileştirilmesi için Klavuz KYS: Kalite Yönetim Sistemi

21 EFQM Mükemmellik Modeli


"Kalite Yönetimi Genel Tanımlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları