Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ l Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ l Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak."— Sunum transkripti:

1 TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ l Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak l Kalite düzeyimize uluslararası platformda rekabet gücü kazandırmak l Toplam Kalite Yönetiminde başarılı kuruluşları belirlemek ve başarılı uygulamaları ülke yararına sunmak l Özdeğerlendirme uygulamalarını ülke çapında yaygınlaştırmak

2 LİDERLİKLİDERLİK ÇALIŞANLARIN YÖNETİMİ POLİTİKA VE STRATEJİLER KAYNAKLAR SÜREÇLERSÜREÇLER ÇALIŞANLARIN TATMİNİ MÜŞTERİLERİN TATMİNİ TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİ GİRDİLER (BAŞARIYI SAĞLAYANLAR) SONUÇLAR % 50 l Müşteri Tatmini, Çalışanların Tatmini ve Toplum Üzerindeki Etki konularında başarı, Politika ve Strateji, Çalışanların, Kaynaklar ve Süreçlerin uygun bir Liderlik anlayışıyla yönlendirilmesi sonucunda sağlanabilir ve böylece İş Sonuçları’nda mükemmelliğe erişilebilir. SONUÇLARSONUÇLAR ı İŞ İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ

3 Modelin temel özellikleri l TKY’nin temel ilkeleri üzerine oluşturulmuştur l Tüm kriterler arasında güçlü ya da zayıf ilişkiler vardır l İnsan odaklıdır l Tek yönlü değildir l TKY’de zamana göre ilerlemeyi ölçme olanağı sağlar l Kurumsal bir ortak dil oluşturur

4 İş Mükemmelliği Modelinde Temel Kavramlar l Müşteri odaklılık l Tedarikçi ortaklığı l Çalışanların geliştirilmesi ve katılımı l Süreçler ve verilerle yönetim l Sürekli iyileştirme ve yaratıcılık l Liderlik ve amacın tutarlılığı l Toplumsal sorumluluk l Sonuç odaklılık

5 5e5d 1d GİRDİ KRİTERLERİ LİDERLİK 1 1b 1a 1c ALT KRİTERLER Alt kriter açıklamaları SÜREÇLER 5 Alt kriter açıklamaları 5a 5b 5c l “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır.

6 SONUÇ KRİTERLERİ l “NE” elde edildiğini incelemektedir. MÜŞTERİ TATMİNİ 6 İŞ SONUÇLARI 9 l Kuruluşun gerçek performansı l Kuruluşun hedefleri ile karşılaştırma l UYGUN YERLERDE l Rakip performansları l Sınıfında “En iyiler” ile karşılaştırma 6a 6b 9a 9b

7 Değerlendirmenin Temel Boyutları l Girdi (Başarıyı Sağlayanlar) kriterlerinde: –Sistematik yaklaşım –Gözden geçirme ve entegrasyon –Çalışanlar, süreçler ve iş yerlerine iyi yayılım l Sonuç kriterlerinde: –olumlu eğilimler –iç hedefler ve dış kuruluşlarla karşılaştırmalar –sunulan sonuçların geniş bir kapsamı ve kesidi yansıtabilir olması

8 –Kullanılan yöntem, araç ve tekniklerin uygunluğu –Yaklaşımın sistematik ve önleyici olması –Etkinliğin gözden geçirilmesi –Gözden geçirme sonucu iyileştirme yapılması –Yaklaşımın günlük işlere entegre olma derecesi YAKLAŞIM

9 –İlgili her düzeyde düşey eksende –İlgili her alan ve işlevde yatay eksende –İlgili tüm süreçlerde –İlgili tüm ürün ve hizmetlerde YAYILIM


"TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ l Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları