Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ."— Sunum transkripti:

1 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ

2 2 NİĞDE’NİN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK ORTAM

3 Department / name 3 NİĞDE GENEL BİLGİLER  Nüfus; Niğde: Türkiye:  Sosyo – Ekonomik Gelişmişlik Sıralaması: 56  Türkiye’nin GSYİH’sına Katkı Sıralaması: 48  Kişi Başına GSYİH Sıralaması: 34  KOBİ Sayıları; (2010) Niğde: Türkiye:

4 4  Okur – Yazarlık Oranı (6+Yaş) Niğde: 95 % Türkiye: 94 %  On Bin Kişiye Düşen Hasta Yatağı Sayısında; Niğde: 20 Türkiye: 22  On Bin Kişiye Düşen Hekim Sayısında; Niğde: 11 Türkiye: 17 NIĞDE GENEL BİLGİLER

5 5  2014 Yılı İhracatçı Firma Sayısı; Niğde: 41 firma, (1000$) Türkiye: firma, (1000$)  İhracat Büyüklüğüne Göre İller Arası Sıralaması : 59  2008 – 2014 İhracat Artışı: Niğde: 46% Türkiye: 19%  2014 Yılı İllere Göre Kamu Yatırımları Sıralamasındaki Yeri: 66  İç Anadolu Bölgesi Gelişmişlik Sıralamasında Niğde’nin Yeri (1.Ankara, 2.Eskişehir, 3.Kayseri): 12

6 6 NİĞDE’YE SATIŞ YAPAN İLLERPAY NİĞDE 28% İSTANBUL 26% ANKARA 11% KAYSERİ 5% KONYA 5% ADANA 4% NİĞDE’NİN SATIŞ YAPTIĞI İLLERPAY İSTANBUL 36% NİĞDE 19% ANKARA 8% KONYA 4% ADANA 4% MERSİN 4% KAYSERİ 4% NİĞDE ILLER ARASı TICARET  Niğde ilinin, iller arası ticaret değerlerinin %80’i oluşturan iller aşağıdaki gibidir. Kaynak: T.C. BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANLIĞI

7 7 NİĞDE İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Genel Rekabette 81 il içerisinde 58. sıradadır. Markalaşma Becerisi ve Yenilikçilik Alt Endeksi sıralamasında 81 il içerisinde 39. sıradadır. Erişilebilirlik Alt Endeksinde 81 il içerisinde 45. sıradadır. Ticaret Becerisi ve Üretim Potansiyeli Alt Endeksi bakımından 73. sıradadır. Beşeri Sermaye ve Yaşam Kalitesinde 81 il içerisinde 62. sıradadır.

8 8 NIĞDE İLININ REKABET ÖZELLIKLERI Bir Önceki Seneye Göre İlde Açılan Şirket Sayısındaki Değişim Oranına Göre 41. Sıradadır. Yatırım Teşvik Belgeli Sabit Yatırım Miktarına Göre 48. Sıradadır. Sanayi Elektrik Tüketim Miktarı Bakımından 41. Sıradadır. Son Beş Yıla Ait Faydalı Model Tescil Ortalamasına Göre 60. Sıradadır. Son Beş Yıla Ait Patent Tescil Ortalamasına Göre 15. sıradadır. Kişi Başına Düşen Öğretim Üyesi Sayısı Sıralamada 21. Sıradadır.

9 9 NIĞDE’DE GIRIŞIMCILIK  Önümüzdeki üç yıl içinde girişimcilik faaliyetinde bulunmak isteyenlerin oranı Türkiye genelinde %34,9 iken Niğde’de %30,7’dir.  Kuruluş aşamasında veya yeni kurulmuş (en fazla 3,5 yıl) bir işe sahip girişimcilerin oranı Türkiye ortalaması %19 iken Niğde’de %18,4’tür.  Potansiyel girişimcilerin oranı Türkiye’de %52,9 iken Niğde’de %49,9’dur.

10 10 Niğde ilinde en önemli meyve ürünü elmadır. Türkiye üretimindeki payı ile elma üretiminde Türkiye’de ikinci sırada yer almaktadır. Anadolu’nun buğday ambarı sayılan 10 il arasında yer alır. Niğde, Nevşehir ile beraber patates üretiminde Türkiye’de ilk iki sırayı almaktadır. NIĞDE EKONOMIK GÖSTERGELER

11 11 Niğde, ürettiği kaliteli iplik ile anılmaktadır. Niğde’deki tekstil işletmeleri, dünyanın önemli markalarına hammadde sağlamaktadır. Türkiye ham deri üretiminin %10’u Bor ilçesinde işlenmektedir. Ulukışla ilçesinde alçıtaşı ve altın işletmeleri de il sanayisinde önemli yer tutmaktadır. NIĞDE EKONOMIK GÖSTERGELER

12 12 SEKTÖR TEKSTİL ÜRÜNLERİ İMALATI (Halılar, ev tekstili ürünleri, örme mensucat,suni-sentetik mensucat ve pamuklu mensucat, örülmüş fanila, tişört, iç giyim) MADENCİLİK VE TAŞOCAKÇILIĞI (Kalsit, demir, çinko, kurşun, civa, volfram, bakır, kükürt, gümüş, altın, antimon, kaolin, alçıtaşı) YAŞ SEBZE VE MEYVE İMALATI (Meyve, sebze, elma, kiraz, beyaz kiraz, patates, lahana, baklagiller, buğday, arpa, çavdar, fasulye, mısır, nohut, soğan, şekerpancarı) DERİ TABAKLANMASI VE İŞLENMESİ KİMYASAL GÜBRE VE AZOTLU BİLEŞENLERİN İMALATI MOTORLU KARA TAŞITLARI YAN SANAYİİ NIĞDE’DE ÖNE ÇIKAN SEKTÖRLER

13 13 İHRACAT Yılİhracatçı Firma Sayısıİhracat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ihracat değerinde yaşanan değişim; %46 NIĞDE İHRACAT VERİLERİ

14 14 Sektör 2014 Yılı İhracat Değeri $ Pay 1 Kimyevi Maddeler ve Mamulleri % 2 Taşıt Araçları ve Yan Sanayi % 3 Tekstil ve Hammaddeleri % 4 Meyve Sebze Mamulleri % NIĞDE İHRACAT VERİLERİ

15 15 NIĞDE İTHALAT VERİLERİ İTHALAT Yılİthalatçı Firma Sayısıİthalat Değeri (Bin $) Kaynak: DTM, Yılları arası ithalat değerinde yaşanan değişim; %27

16 16 NIĞDE YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Dokuma ve Giyim Turizm Hayvancılık Enerji İstihraç ve İşleme Altyapı - Belediye Hizm Gıda ve İçecek Pişmiş Kil ve Çim.Ger Demir Dışı Metaller Kimya32785 Diğer Hizmetler Ticaret - Depolama Lastik-Plastik41473

17 17 NIĞDE YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı Yerli Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Madeni Eşya61138 Makina İmalat5956 Deri ve Kösele57145 Ulaştırma2625 Eğitim2560 Orman Ürünleri2575 Taşıt Araçları1347 Diğer İmalat125 Cam113 Genel Toplam

18 18 Yabancı Sermaye Alt SektörüBelge Adedi Sabit Yatırım (Milyon TL)İstihdam Kimya2675 Dokuma ve Giyim1112 Deri ve Kösele11200 Genel Toplam48287 NIĞDE YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ – Arasında Verilen Yatırım Teşvik Belgeleri Kaynak: T.C. Ekonomi Bakanlığı

19 19 Dokuma ve Giyim sektörü 19 Belge ve 494 Milyon TL’lik sabit yatırım tutarı ile ilk sırada, Niğde’de Dokuma ve Giyim sektöründe belge başına ortalama 26 Milyon TL, Türkiye’de ise 8 Milyon TL sabit yatırım Turizm sektörü 10 belge ve 106 Milyon TL‘lik sabit yatırım değeri ile ikinci sırada, Niğde’de Turizm sektöründe belge başına ortalama 11 Milyon TL, Türkiye’de ise 14 Milyon TL sabit yatırım YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI

20 20 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Niğde ilinde Hayvancılık sektörü 11 belge ve 86 Milyon TL’lik sabit yatırım ile üçüncü sırada, Niğde’de Hayvancılık sektöründe belge başına ortalama 8 Milyon TL, Türkiye’de ise 7 Milyon TL sabit yatırım 17 Milyon $ ile il ihracatından %26 pay alan Kimyevi Maddeler ve Mamulleri sektörü ilk sırada yer almaktadır. Yatırım teşvik belgelerinde ise Kimya sektörü 8. sıradadır. 12 Milyon $’lık ihracat değeri ile Taşıt Araçları ve Yan Sanayi sektörü ikinci sırada yer almakta ve ihracatın %19’unu oluşturmaktadır. 3 Milyon TL’lik 1 teşvik belgesiyle Taşıt Araçları sektörü 20. sırada yer almaktadır.

21 21 YATIRIM TEŞVİK BELGELERİ-İHRACAT YORUMLARI Niğde ilinde Sağlık sektöründe son 5 yılda yatırım teşvik belgesi alınmamıştır. Türkiye’de belge başına ortalama sabit yatırım miktarı sağlık sektöründe 29 Milyon TL’dir. Niğde ilinde Eğitim sektöründe 2 belge ve 5 Milyon TL’lik sabit yatırım gerçekleşmiştir. Ortalama sabit yatırım miktarı belge başına Niğde’de 3, Türkiye’de 8 Milyon TL’dir.

22 GELECEĞE BAŞARIYLA YÜRÜMEK İÇİN NE YAPMALIYIZ?

23 KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI  KOBİ’ler gelecekte var olmak için uzun dönemli kararlar almak ve planlar yapmak zorundadır.  Yani gelecek stratejilerini belirlemeleri gerekir.

24 Uzun dönemde başarılı ve kalıcı olmak için işletmelerde yapılarının oluşturulması gereklidir. KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI Etkin pazarlamaVerimli üretimYeterli yönetim

25 Başlangıç Tutundurma Gelişme Olgunlaşma KOBİ’LERDE KALICI OLMA ÇABASI İşletmenin uzun dönemli kalıcı olma hedefine giden yolda “ kurumsal gelişme mücadelesi” çeşitli aşamalardan oluşmaktadır:

26 TEB KOBİ AKADEMİ KURUMSAL GELİŞİM PROGRAMI ATÖLYE ÇALIŞMALARI

27 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMASI ? 1) Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim 2) İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

28 TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI 1.Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim

29 1. Eğitim Grubu : “ Bugünün Başarılı KOBİ’si Geleceği Nasıl Yönetecek? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim” KOBİ’lerde Uzun Dönemli Hedeflere Yönelik Stratejik Yönetim Uygulanabilir mi? KOBİ’lerde Stratejik Yönetim İçin Pratik Bir Yöntem: İŞ PLANI TEB KOBİ AKADEMİ ATÖLYE ÇALIŞMALARI

30 2. İşletmeniz Gelişim Haritasının Neresinde? KOBİ’lerde Büyüme Senaryoları

31 GELIŞIM ÇABASıNıN BAŞıNDA OLAN KOBİ’LER NASıL ÇALıŞıYOR: BAŞLANGIÇ AŞAMASI Kuruluş Yakın Yerlerden İlk Müşteriler Müşteri İsteklerine Özel Ürün/Ölçüler Üretmek Üretilebilen Az Sayıda Ürün Çeşidi Müşterinin Her İsteğini Karşılama Siparişlerin Uzun Üretim Süreleri Siparişler Yokken Boş Duran Makine/Ustalar Müşteri Bulmaya Çalışan Yok Yeni Müşteri Bulmaya Zaman Yok Yüksek Maliyet Yüksek Fiyat Az Kazanç Az Kazanç Nedeniyle Paz. Satış Gideri/Satış Elemanı Yok Az Kazanç Nedeniyle Yeni veya Standart Ürün Yok Memnun Müşterilerden Duyup Kendi Gelen 1-2 Yeni Müşteri

32 Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak TEB KOBİ AKADEMİ GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ


"Değişen Dünyada Güçlü İşletmeler Olmak GİRİŞİM EĞİTİM ve DANIŞMANLIK MERKEZİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları