Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…"— Sunum transkripti:

1

2 Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…

3 AB’de Türkiye, 2. büyük tekstil ve hammaddeleri Ve 3. büyük hazır giyim ve konfeksiyon tedarikçi…

4 ABD pazarında Türkiye, 9. büyük tekstil ve hammaddeleri tedarikçisi…

5 İplik İhracatında,  1,7 Milyar $ ve % 3,4 pay ile dünyanın 9. en büyük ihracatçısı,  841 Milyon € ve %21 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

6 Dokuma Mensucat İhracatında,  2,8 Milyar $ ve % 3,5 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı,  910 Milyon € ve % 19 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

7 Örme Kumaş İhracatında,  1,7 Milyar $ ve % 5,4 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı,  593 Milyon € ve %40 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

8 Denim Kumaş İhracatında,  435 Milyon $ ve % 10 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı,  110 Milyon € ve %61 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

9 Örme hazır giyim İhracatında,  9,2 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı,  5,7 Milyar € ve % 16 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

10 Örme t-şört (6109) İhracatında,  3,3 Milyar $ ve % 8 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı,  2 Milyar € ve % 24 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

11 Örme bayan gömlek ve bluz grubu (6106) İhracatında,  533 Milyon $ ve % 9,3 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı,  273 Milyon € ve % 28 pay ile AB’nin en büyük tedarikçisiyiz…

12 Örme takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu ( ) İhracatında,  1,6 Milyar $ ve % 2,6 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı,  1 Milyar € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

13 Dokuma hazır giyim İhracatında,  5,7 Milyar $ ve % 2,8 pay ile dünyanın 6. en büyük ihracatçısı,  3,5 Milyar € ve % 10 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

14 Dokuma takım elbise, ceket, pantolon, etek, elbise, vb. grubu ( ) İhracatında,  3,8 Milyar $ ve % 3,9 pay ile dünyanın 5. en büyük ihracatçısı,  2,4 Milyar € ve % 13 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

15 Dokuma bayan gömlek ve bluz grubu (6206) İhracatında,  631 Milyon $ ve % 5,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı,  419 Milyon € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

16 Dokuma iç giyim ve bornoz grubu ( ) İhracatında,  248 Milyon $ ve % 7 pay ile dünyanın 2. en büyük ihracatçısı,  91 Milyon € ve % 18 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

17 Çorap İhracatında,  1,2 Milyar $ ve % 8,3 pay ile dünyanın 3. en büyük ihracatçısı,  653 Milyon € ve % 35 pay ile AB’nin 2. en büyük tedarikçisiyiz…

18 Ev tekstili İhracatında,  2,1 Milyar $ ve % 4,1 pay ile dünyanın 4. en büyük ihracatçısı,  1 Milyar € ve % 15 pay ile AB’nin 3. en büyük tedarikçisiyiz…

19

20 2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımız % 6 arttı ve 8,9 milyar $’a yükseldi...

21 2014 Yılında Rusya’daki kriz ve dünya genelindeki sıkıntılara rağmen Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımız % 8 arttı ve 18,7 milyar $’a yükseldi...

22  İplik ihracatımız 1,8 milyar $;  Dokuma kumaş ihracatımız 2,9 milyar $;  Örme kumaş ihracatımız 1,7 milyar $;  Örme & dokuma hazır giyim ihracatımız 16,3 milyar $;  Ev tekstili ihracatımız 2 milyar $;  Teknik tekstil ihracatımız 1,6 milyar $; 2014 Yılında

23 Tekstil ve Hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke İhracatımızda Rusya’nın payı düşerken, AB ülkelerinin payı artıyor: %46

24 Birim: $ Tekstil ve hammaddeleri İhracatımızda İlk Beş Ülke

25 Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke İhracatımızın %75’i AB ülkelerine yapılıyor ve 2014 yılında AB ülkelerine ihracat %9 arttı.

26 Birim: $ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatımızda İlk Beş Ülke % 6 Artış % 15 Artış % 10 Artış % 0,3 Artış % 5 Artış

27

28 Tekstil ve Hammaddeleri İthalatımız % 4,4 arttı ve 9,7 milyar $’ değerinde gerçekleşti Yılında

29 Hazır Giyim ve Konfeksiyon İthalatımız % 3,1 arttı ve 3,1 milyar $’ değerinde gerçekleşti Yılında

30 Korunma önlemi uygulanan tekstil ve konfeksiyon ürünlerinde ithalat

31

32 Ocak - Şubat dönemi itibariyle,  Tekstil ve Hammaddeleri ihracatımız, % 15 azalarak 1,3 milyar $’a  Hazır Giyim ve Konfeksiyon ihracatımız, % 14 azalarak 2,7 milyar $’a geriledi… 2015 İhracatçı için iyi başlamadı…

33 Ocak – Şubat 2015 döneminde, İran’a ihracatımız:  Tekstil ve hammaddeleri: % 49 artarak 76 milyon $  Örme kumaş: %500 artışla 8 milyon $  Elyaf: %76 artışla 13 milyon $  Hazır giyim ve konfeksiyon % 210 artarak 25 Milyon $ Gelecek Vaad Eden Pazar: İRAN

34 1 Ocak 2015 tarihi ile yürürlüğe giren tercihli ticaret anlaşması ile;  Belirli tekstil, hazır giyim ve ev tekstili ürünleri için indirimli gümrük tarifesi  Resmi yollarla dış ticaret  Yakınlaşan işbirliği imkanları fırsatı yakalanmıştır...

35 Ocak – Şubat 2015 döneminde, Rusya’ya ihracatımız:  Tekstil ve hammaddeleri % 46,7;  Hazır giyim ve konfeksiyon % 47,7 azaldı... Rusya’ya ihracat azalıyor

36  Rusya ile ticaretin geliştirilmesi için;  Rusya ile İran benzeri tercihli ticaret anlaşması  Rusya gümrüklerinde yaşanılan sıkıntıların giderilmesi  Ruble ile ticaret yapmanın kurala bağlanması  İhracat sigorta sisteminin geliştirilmesi ve uzun vadeli satışların güvence alına alınması Rusya’ya ihracatta çözüm önerileri

37

38  2005 yılında kotaların kaldırılması ile;  Artan rekabetçilik ve değişen ticaret ortamı  Çin’in dünya pazarlarına hakim olması  Fiyat tabanlı rekabet  2015 yılına geldiğimizde;  Tekstil ve konfeksiyon üretiminde yatay entegrasyon’un önemi  Çin’de üretim maliyetlerinin artması ve Çin’in ihracatında pazar kaybı  Yükselen Asya ülkeleri: Bangladeş!  Teknoloji ve bilgi tabanlı rekabet Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ticareti

39  En büyük tekstil ve konfeksiyon ithalatçıları:  ABD  Fiyat bazlı rekabet etkili olmaya devam ediyor  AB  Pazarda rekabetçiliğimizi koruyoruz, ancak yeni nesil STA’lar rekabetçiliğimizde erozyona yol açabilir!  AB üyeliğimiz ve Gümrük Birliği’nin modernizasyonu  Japonya  %80 oranında pazara Çin (%68), Vietnam ve Endonezya hakim.  Çin  büyüyen iç pazar ve artan tüketim,  devlet sübvansiyonu,  tarife dışı engeller,  hükümetin kalkınma planında tekstil ve konfeksiyon sektörlerine azalan vurgu Dünya tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatı

40  Tekstil ve hammaddeleri ihracatımızda pazardaki payımız artıyor... AB pazarında yerimiz

41  Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızda pazardaki rekabetçiliğimizi koruyoruz...

42 ABD pazarında yerimiz 2014 yılında;  ABD hazır giyim ve konfeksiyon ithalat artışı: %2,5;  Türkiye’den ithalat artışı: %5,8  ABD tekstil ve hammaddeleri ithalat artışı: %4;  Türkiye’den ithalat artışı: %9,2 Tekstil ve hammaddeleri 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %15 Hazırgiyim ve konfeksiyon 2009 – 2014 ortalama artış hızı: %7,6

43 Japonya pazarında yerimiz 38 milyar $ değerinde ithalatı ile dünyanın üçüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı olan Japonya pazarına Çin ve Asya ülkeleri hakim!

44 Çin pazarında yerimiz 36 milyar $ değerinde ithalatı ile Çin, dünyanın dördüncü büyük tekstil, hazır giyim ve konfeksiyon ithalatçısı! 2010 yılından itibaren sürekli artış, 2014’te gerileme Türkiye’den ithalat, artış eğiliminde yılında ithalat değeri %10 gerileme ile 455 milyon $!

45

46  TTYO, dünya tekstil ve konfeksiyon ticaretini etkileyecek bir anlaşma  Ticaret kurallarının yeniden belirlenmesi  Yatırımların AB ve ABD’de toplanması  Anlaşma dışında kalan ülkelerde refah kaybı riski, anlaşmaya dahil olacak ülkeler için önemli fırsatlar  DTÖ’nün ticareti düzenleme gücü giderek azalıyor... AB-ABD Trans-Atlantik İşbirliği ve Yatırım Anlaşması (TTYO)

47  AB pazarında tekstil ve konfeksiyon üretimi teşvik ediliyor:  İstihdam artışı sağlamak için üretimin AB ülkelerine dönmesi  Kumaş (özellikle baskı ve nanoteknoloji tabanlı fonksiyonel kumaşlar) ve hazır giyim üretiminde (kişiye özel, simulasyon tabanlı) yeni teknolojiler Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu

48  Uzak doğu ülkeleri ile rekabet  Alıcı firmaların ve tüketicilerin sosyal sorumluluk ve etik ticaret vurgusu ve talebi  Birçok Asya ülkesinde yaşanan politik ve ekonomik sorunların yarattığı olumsuz üretim koşulları  Fiyat yerine teknoloji bazlı rekabet Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu

49  İhracatımızı arttıracak fırsatlar:  Yeni pazarlar (örnek: İran)  Potansiyel pazarlar (örnek: Asya ve Latin Amerika ülkeleri)  Türk markası imajı ve mağzalaşma  E-ticaret ve yeni pazarlama fırsatları  İhracatımızı olumsuz etkileyebilecek koşullar:  AB ekonomisinin durumu ve AB’de enflasyon riski  Ekonomik gelişmeler ve kurda dalgalanmalar (örnek: Rusya)  Bölgesel savaş riski Tekstil ve Konfeksiyon Sektörlerimiz için Gelecek Vizyonu

50 TEŞEKKÜRLER


"Dünyada Türkiye, 7. büyük tekstil ve hammaddeleri ve 6. büyük hazır giyim ve konfeksiyon ihracatçısı…" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları