Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ"— Sunum transkripti:

1 TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ
ÖZLEM ÇAĞIR

2 Telekomünikasyon Sektörü
Son yıllarda telekomünikasyon sektöründe büyük bir rekabet yaşanmaktadır. Teknolojik yarış sektördeki rekabeti stratejik bir savaşa dönüştürmüştür.Sunuma telekomünikasyon deyince ilk aklımıza gelen sektörun ana unsuru Türk Telekom’la başlıyoruz…

3 TÜRK TELEKOMÜNİKASYON A.Ş. TARİHÇESİ
1840 yılında “Postahane-i Amirane” adıyla kurulan günümüzün Türk Telekom’u, 50 hatlık ilk manuel telefon santralini 1909 yılında İstanbul Büyük Postane binasında kurmuş ve 168 yıldır her dönem, çağının teknolojik gelişmelerine ayak uydurarak bugünkü çağdaş kimliğine kavuşmuştur.

4 Müşteri beklentilerini algılama yeteneği, bilgi birikimi, girişimci ve rekabetçi kimliğiyle pazarda lider olarak yerini alan Türk Telekom, tarihindeki en önemli gelişmelerden birini 2005 yılında gerçekleştirilen özelleştirme ile %55 oranındaki hissesinin Oger Telekom tarafından satın alınması ile yaşamıştır.

5 Bu birleşim Türk Telekom’a hizmet anlayışında da uluslararası standartları getirmiştir.Türk Telekom Grubu, sabit hat ve GSM’den geniş bant internete kadar entegre telekomünikasyon hizmetleri sunmaktadır.

6 Türk Telekom grup şirketlerinin 30 Haziran 2008 tarihi itibariyle 17
Türk Telekom grup şirketlerinin 30 Haziran 2008 tarihi itibariyle 17.8 milyon sabit hat, 5.2 milyon ADSL hattı ve 11 milyon GSM abonesi bulunmaktadır. Aynı zamanda Türkiye’deki üç GSM operatöründen biri olan Avea’nın hisselerinin %81’ine de sahiptir.

7 Bunun yanı sıra Türk Telekom, Arnavutluk’taki yerleşik telekom operatörü Albtelecom şirketinde de azınlık hissesine sahiptir. Türk Telekom’un hisselerinin %55’i Oger Telekomünikasyon A.Ş. ve %30’u Türkiye Hazine Müsteşarlığı’na aittir. Geriye kalan %15’lik hissesi de halka arz edilmiştir.

8 Mobil Şebeke Operatörleri : Turkcell, Vodafone, Avea

9 Türkiye GSM Pazar Payları

10 Cep Tarife Paketinin Seçiminde Önemli Olan Faktörler
Arkadaş ve aile çevresinin aynı tarife paketinde olması : %47,9 Arama ücretlerinin uygun olması : %43,6

11 Aranan numaranın sabit ya da mobil olma tercihi;
Aradığım şebeke türüne kesinlikle dikkat ederim :%72,63

12 Şebeke içi –şebeke dışı bilinç düzeyi;
Ücret farkı vardır :%78,9

13 Cep telefonu abone sayısı 1996’daki 692 bin seviyesinden, 2006 sonunda milyon kişiye ulaşmıştır. Bu 10 yıllık sürede mobil hatlardaki yıllık ortalama büyüme oranı % 54 olmuştur.

14 Böylece penetrasyon oranı 1996’daki % 1 seviyesinden 2006’da %71’e çıkmıştır. Aynı dönemde sabit hatlardaki büyüme oranı ise yıllık % 2.8 olmuştur. Türkiye’de, mobil iletişim pazarının büyüme potansiyeli hala devam etmektedir.

15 Önümüzdeki dönemde GSM pazarını etkileyecek üç unsur bulunmaktadır.
Numara Taşınabilirliği, 3G Lisansları, Vergi Uygulamaları

16 MOBİL İLETİŞİM SEKTÖRÜ
Türkiye’de sabit telefon hattı sayısı 1996’da 14.2 milyon seviyesinden yıllık ortalama % 2.8 oranında artışla 2006 sonunda 18.8 milyon seviyesine çıkmıştır.

17 Son yıllarda elde edilen verilere göre, sabit hat abone sayılarında bundan sonra da büyük bir değişim olması beklenmemekte olup, çoğu genç yaş grubunda olmak üzere yaklaşık 75 milyon nüfusa sahip olan Türkiye’de, mobil iletişim pazarının büyüme potansiyeli hala devam etmektedir.

18 Türkiye pazarındaki üç mobil iletişim şirketinin çalışmaları sayesinde Türk mobil telefon ve iletişim pazarı, hızlı büyüme sürecini devam ettirmektedir. Şirketler, bir yandan büyüyen pazarın yeni müşterilerine ulaşırken, bir yandan da rakip firmaların müşterilerinden kazanmaya çalışmaktadırlar.

19 2006 yılına kadar pazarda güçlü bir rakibi olmayan Turkcell'in, Vodafone ve Avea'nın pazardaki konumlamalarını her geçen gün güçlendirmeleri nedeniyle karşılaştığı yoğun rekabet, Şirket'i abone kazanımı ve kar marjı konusunda zorlamaktadır.

20 Rekabetin kendisini hissettirdikçe Turkcell’in buna cevap verebildiğini ancak kayıplarının da olduğunu görülmektedir.

21 Bedava konuşmadan, bol indirimli paketlere kadar uzanan kampanyalar operatörünü değiştirmek isteyen abonen de kafasını karıştırmıştır. Çünkü bazı operatörler müşteriyi kaptırmamak adına kampanyadan yararlanabilmek için ‘altı ay boyunca terk etmeme’ garantisi istemektedirler.

22 Tüm bu gelişmeler ve pazardaki yoğun rekabet tabii ki telefon kullanıcısını geçici de olsa piyasanın kralı yapmış durumda. Sektör temsilcilerine göre doğru kampanyaları bulup, yakalayanların son dönemde yüzde 25-30’ları bulan oranlarda daha ucuza konuşma imkanı yakaladılar.

23 Sonuç Olarak… Hızla ilerleyen teknolojik gelişmeler, hayatımızın her alanını etkilemekte, bilgi ekonomisi, yeni ekonomi ve internet ekonomisi gibi kavramlarla bizi karşı karşıya getirmektedir. Bilgi ve iletişim sektöründeki olağanüstü gelişmeler mal ve finans piyasalarının ülke sınırlarını aşmasını sağlayarak, dünyayı ekonomik bir küreselleşmeye doğru götürmektedir.

24 Bilişim teknolojisindeki bu ilerlemeyle birlikte, telekomünikasyon sektöründe de dünyada da gelişmeler devam ederken bu gelişmelere ayak uyduramayan ülkelerin teknolojik olarak ileri ülkelerin hep bir adım arkasından gideceği gerçeğini göz ardı edemeyiz.


"TELEKOMÜNİKASYON SEKTÖRÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları