Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET."— Sunum transkripti:

1 ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”

2 Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET

3 Ne işe yarar? -Marka takibi -Sektör takibi -Etkinlik uygulamaları -Potansiyel müşterilere ulaşmak -Gündem analizi

4 Nasıl yapılmalı -Keywordleri bulma -Keyword optimizasyonu -Mecra optimizasyonu -Kategori, etiket özelleştirme -Sınıflandırma Guide'i oluşturma -Operasyon -Raporlama -Analiz -Fırsatlar

5 Ne aratılmalı? - Ana markalar - Alt markalar - Yöneticiler - Ürün ve hizmetler - Kampanya / Reklam (slogan, reklam yüzü, olgu) - Etkinlik / Sponsorluk (ana isimler, etkinlik hashtag, konuşmacı vb..) - Sosyal mecra hesapları (twitter, facebook vb..) - Web sitesine gelen search verilerinden elde edilen “keywordler”

6 Anahtar Kelime Optimizasyonu Doğru ve anlamlı içeriğe ulaşabilmek için sorgu kriterleri 1.Carrefour 2.Puma

7 Anahtar Kelime Optimizasyonu Doğru ve anlamlı içeriğe ulaşabilmek için sorgu kriterleri 1.Carrefour a)carrefour OR carrefor OR carfour OR carfur OR karfur OR karrefour OR carefour OR carrefoursa OR carefoursa OR carreforsa 2.Puma a)puma NOT (leopar OR orman OR vahşi)

8 Mecra Optimizasyonu Farklı mecralarda farklı sorgular kullanılabilir. Haber sitelerinde, bloglarda markalar gerçek adları ile kullanılırken, sosyal mecralarda farklı isimlerle markadan bahsedilebilir. Dolayısıyla farklı mecra gruplarında farklı kelimelerle tarama yapılması gerekebilir.

9 Özelleştirme Kategori, Nitelik, Özel Etiket gibi alanlar gelen içeriğe ve yapılacak analize göre şekillendirilmelidir. 1.1 Erkek 1 Kadın (Kategoriler) a)Bölüm / Fragman b)Karakterler c)Oyuncular d)Senaryo e)Yapımcı f)Kanal

10 Özelleştirme Kategori, Nitelik, Özel Etiket gibi alanlar gelen içeriğe ve yapılacak analize göre şekillendirilmelidir. 1.1 Erkek 1 Kadın (Özel Etiket) a)Zeynep b)Ozan c)50. Bölüm d)Kıskançlık (vb. konu özelinde paylaşımlar) e)…

11 Sınıflandırma Her aramanın veri sınıflandırması aynı olmayabilir!

12 Sınıflandırma Her içerik için sınıflandırma Guide’ı oluşturulmalı. Bu guide raporlamalarda analiz için çok önemlidir. PaylaşımTonKategoriNitelikÖzel Etiket @1e1k Zeynep artık bir şeyler yemesin kampanyası başlatıyorum. Çok iştahlı yiyor, ne yese canım istiyor... Pozitif-NötrKarakterlerBilgilendirmeZeynep

13 Raporlar Trend değişimleri ve sebepleri

14 Raporlar Mecra bazlı ve kullanıcı bazlı raporlama

15 Raporlar Mecra bazlı ve kullanıcı bazlı raporlama

16 Sektör Takibi -Marka ve Rakip takibi : Kendi markanız için yaptığınız tüm çalışmaları rakip için de yaparak karşılaştırabilirsiniz. - Sektöre ilişkin tarama : Sektördeki faaliyet alanları ile ilgili taramalar yapılarak ilgili haberlere, kullanıcıların algılarına ulaşabilir ve iletişim çalışmalarınızda bu sonuçları kullanabilirsiniz.

17 Potansiyel Müşteri -Potansiyel Müşteri: Faaliyet gösterilen konularla ilgili sosyal mecralarda tarama yapıp insanların ne düşündüğü, bu alanlarda hizmet alıp almadığı, hizmet alıyorsa nereden aldığı, memnuniyet derecesi gibi bilgilere erişilebilir.

18 Etkinlik Uygulaması

19 Teşekkürler @metinkahraman


"ONLINE MEDYA TAKİBİ “FIRSATLAR”. Online Medya Takibi DİNLE -> KATIL -> ÜRET." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları