Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI - 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI - 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ."— Sunum transkripti:

1 1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel

2 2 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Metodoloji … p 3 1. Etki alanı p 4 2. Müşteri profili p Müşteri alışkanlıkları p Alışveriş Merkezinin imajı p Rakipler p Beklentiler p Etkinlikler & Haberleşme…………………………..………………………….. p 66 İÇERİK

3 3 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ile 23 Nisan tarihleri arası ANKARA Alışveriş Merkezinde toplam 616 anket gerçekleştirildi. Anketler Alışveriş Merkezinin açık bulunduğu saatlerde çıkış kapılarında yapıldı. Çalışmanın amacı :  Alışveriş Merkezinin etki alanındaki performansı  Müşteri profilerinin incelenmesi  Müşterilerinin davranış ve beklentilerini incelemek  Alışveriş Merkezinin imajı  Ziyaret edilen Rakiplerin belirlenmesi  Etkinliklerin ve haberleşmenin etkisi. METODOLOJİ

4 4 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 1 ETKİ ALANI

5 5 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ETKİ ALANI Metodoloji SATIN ALMA ORANI Etki alanında oturan Hanehalkı sayısı AVM’nin Müşteri Hanehalkı sayısı Alışveriş yapan müşteri « akışı » AVM’nin Haftalık müşteri akışı NÜFUZ ETME ORANI ZİYARET SIKLI Ğ I ORTALAMA HARCAMA Ciro

6 6 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI * Karşılaştırma ETKİ ALANI * * Eğilim, Karşılaştırma yapılamaz

7 7 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ETKİ ALANI Etki alanı *Çok güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı 75% üzeri bölgeler Güçlü etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Orta etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Zayıf etki alanı : Nüfuz etme oranı % arası bölgeler Çok zayıf etki alanı: Nüfuz etme oranı 10% altı *Haftalık ciro, K TL olarak. *

8 8 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Sommaire

9 9 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Sommaire % « Bu alışveriş merkezine geliyorsunuz çünkü … ? » ETKİ ALANI Geliş nedeni

10 10 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Geliş nedeni ETKİ ALANI

11 11 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 2 MÜŞTERİ PROFİLİ

12 12 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI (%) Cinsiyet MÜŞTERİ PROFİLİ

13 13 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % % Cevaplayanın yaşı Aile reisinin yaşı MÜŞTERİ PROFİLİ Ortalama yaş : 45 yaş (2006’te : 41 yaş) Ortalama yaş : 49 yaş (2006’te : 45 yaş )

14 14 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Siz dahil, evinizde kaç kişi var ? MÜŞTERİ PROFİLİ Hanehalkı büyüklüğü Ortalama : 3,5 kişi (2006’te ortalama : 3,4 kişi)

15 15 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Ailenin aylık net geliri hangi dilimde bulunuyor ? (Bütün maaşlar + yardımlar) Ailenin aylık geliri Ailenin ortalama geliri : TL (2006’te 1558 TL) MÜŞTERİ PROFİLİ

16 16 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % MÜŞTERİ PROFİLİ Cevaplayanın mesleği Aile reisinin mesleği

17 17 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Eğitim durumunuz nedir ? Arabanız var mı? MÜŞTERİ PROFİLİ Eğitim seviyesi Araba

18 18 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % MÜŞTERİ PROFİLİ Ev / Daire

19 19 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Internet kullanıyormusunuz ? % MÜŞTERİ PROFİLİ Internet kullanımı

20 20 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 3 ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

21 21 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI CARREFOURSA hipermarketi ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? % 6% 25% 28% 17% 4% 2% 1% 27% 13% 4% ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti Hatırlatma 2006

22 22 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI CARREFOUR hipermarket ziyareti

23 23 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Alışveriş merkezindeki RESTORANLARI ortalama hangi sıklıkla ziyaret ediyorsunuz ? % 0% 5% 10% 12% 17% 11% 1% 44% 5% 15% 10% ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti Hatırlatma 2006

24 24 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş Merkezindeki Restoran/Yemek/içme bölümü ziyareti

25 25 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Anket sırasında yanında çocuk var mıydı ? % Başka yetişkinler var mıydı : anket yapılan kişi....? ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Cevaplayanın yanındakiler - ÇOCUK BULUNMASI -- YETİŞKİN BULUNMASI -

26 26 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bugün merkeze gelmek için hangi vasıtayı kullandınız ? (İçinden geldiği gibi) % ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı

27 27 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ulaşım aracı

28 28 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Bugün, bu alışveriş merkezine … için geldiniz? [1 tek cevap verilmeli] ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı

29 29 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Ziyaretin amacı

30 30 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Bugün, alışveriş merkezinde ne kadar zaman harcadınız (Carrefour + AVM’in mağazaları) ? 22% 26% 36% 11% 16% 11% 36% 17% 15% 10% ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş merkezinde kalma süresi Ortalama : 96 dakkika (2006’te 96 dakkika) Hatırlatma 2006

31 31 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Alışveriş merkezinde kalma süresi

32 32 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Bugün, …. ziyaret ettiniz ? Anket günü ziyaret edilen yerler ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

33 33 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü ziyaret edilen yerler

34 34 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler

35 35 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Anket günü alışveriş yapılan yerler

36 36 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ZİYARET ALIŞKANLIKLARI Yaş dağılımına göre anket günü alışveriş yapılan yerler

37 37 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Kazanılan satış / Kaybedilen satış ALIŞVERİŞ NİYETİ / Cevaplayan 100% HAYIR 9% EVET 91% GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ HAYIR 0% EVET 91% GERÇEKLEŞEN ALIŞVERİŞ HAYIR 1% EVET 8% Kaybedilen satış Kazanılan satış   ZİYARET ALIŞKANLIKLARI

38 38 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 4 ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

39 39 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Alışveriş Merkezinin OLUMLU ve OLUMSUZ özellikleri

40 40 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Yakınlık Fiyat seviyesi Seçenek bolluğu Görsel olarak AVM’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Fark İlgi DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA

41 41 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bana saydığınız OLUMLU ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? % En önemli Olumlular ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

42 42 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bana saydığınız OLUMSUZ ÖZELLIKLER arasında, en önemlisi hangisidir ? % En önemli Olumsuzlar ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

43 43 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bu alışveriş merkezinde en çok hangi mağazaları tercih ediyorsunuz ? % Beğenilen markalar ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

44 44 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bu alışveriş merkezinde varsa beğenmediğiniz mağazalar hangileri ? % En az beğenilen markalar ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

45 45 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Merkezin otoparkını kullandınız mı ? % Otoparktan memnun musunuz ? Otopark - KULLANIM -- MEMNUNİYETLİK - ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI Hatırlatma 2006 : 74% ‘i Otoparkı kullanıyordu

46 46 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Neden memnun değilsiniz ? Otopark : Memnuniyetsizlik nedenleri ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

47 47 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Neden memnun değilsiniz ? % Müşteri servis arabaları Merkezin ücretsiz müşteri taşıma hizmetinden memnun musunuz ? ALIŞVERİŞ MERKEZİNİN İMAJI

48 48 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 5 RAKİPLER

49 49 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz? RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı SADIK MÜŞTERİ ÖZEL MÜŞTERİ RAKİP MÜŞTERİ

50 50 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (bölgelere göre)

51 51 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Alışverişlerinizde bu alışveriş merkezini ne sıklıkla tercih edersiniz? RAKİPLER Müşterilerin sadakatlığı (yaşlara göre)

52 52 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % En sık ziyaret ettiğiniz diğer alışveriş merkezi (merkezleri) hangisidir (hangileridir) … ? [İçinden geldiği gibi – birden fazla cevap verilebilir ] Rakip AVM’lere ziyaret RAKİPLER

53 53 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI YAKIN TAKİP ANKAMALL

54 54 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Hangi mağaza için rakip Alışveriş Merkezi’ne gittiğinizi belirtin ? % ANKAMALL’de çekim güçü olan markalar YAKIN TAKİP ANKAMALL

55 55 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKAMALL’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri YAKIN TAKİP ANKAMALL

56 56 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Seçenek bolluğu Görsel olarak ANKAMALL’in Olumlu ve Olumsuz özellikleri YAKIN TAKİP ANKAMALL Fark İlgi DÜŞÜK İLGİ VE KÖTÜ ALGILAMA OLUMLU ALGILAMA AMA DÜŞÜK İLGİ DİKKAT’E ALINMASI GEREKEN OLUMLULAR BÜYÜK İLGİ VE İYİ ALGILAMA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN OLUMSUZLAR BÜYÜK İLGİ AMA KÖTÜ ALGILAMA

57 57 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 6 BEKLENTİLER

58 58 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bu alışveriş merkezinde hangi sektörden eksik mağazalar olduğunu düşünüyorsunuz ? (İçinden geldiği gibi ) % Beklenen sektörler BEKLENTİLER

59 59 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Eğer 2 yeni mağaza alışveriş merkezine yerleşecek olsa, bunların öncelikle hangileri olmasını isterdiniz ? Eklenmesi istenen mağazalar BEKLENTİLER

60 60 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Eğer Alışveriş merkezinde Sinema olsaydı, AVM’ye daha sık gelmeniz için bir etken olurmuydu ? % Eğlence alanında beklentiler BEKLENTİLER

61 61 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Evet diyen %’si Bölgelere göre sinemanın etkisi BEKLENTİLER Ortalama : 75%

62 62 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Alışveriş merkezindeki Eğlence alanından beklentileriniz nedir ? Eğlence alanında beklentiler BEKLENTİLER

63 63 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Alışveriş merkezin’e GIYIM mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz? GİYİM alanında beklenen mağazalar BEKLENTİLER

64 64 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Alışveriş merkezin’e AYAKKABI-CANTA mağazası eklenebilse öncelikle hangilerini görmek isterdiniz ? - BELİRTİLEN EN ÖNEMLİLER - BEKLENTİLER AYAKKABI - ÇANTA alanında beklenen mağazalar

65 65 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Alışveriş merkezin’e RESTORAN (yeme içme) mağazası eklenebilse öncelikle görmek isterdiniz ? BEKLENTİLER RESTORAN (yeme içme) alanında beklenen mağazalar

66 66 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI BÖLÜM 7 ETKİNLİKLER & HABERLEŞME

67 67 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Merkezde düzenlenen Etkinlikler/Organizasyonlar hakkında ne düşünüyorsunuz ? Etkinlikler hakkında müşterilerin görüşü ETKİNLİKLER

68 68 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI % Bu merkezde hangi Etkinlikleri/Organizasyonları görmek isterdiniz ? Beklenen etkinlikler ETKİNLİKLER

69 69 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Carrefour reklamı dışında, bu alışveriş merkezi hakkında bir reklam gördünüz, aldınız veya işittiniz mi ? HAYIR 64% (91%) EVET 36% (9%) % Cevabınız evet ise, ne tür bir reklamdı ? Haberleşmenin etkisi HABERLEŞME / Cevaplayan 100% ( ) : Hatırlatma 2006

70 70 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI Bölgelere göre haberleşmenin etkisi HABERLEŞME Evet diyen %’si Ortalama : 36%

71 71 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI HAYIR 10% EVET 90% % Cevabınız evet ise, hangisini ? Gazete / Dergi Gazete veya Dergi okuyor musunuz ? HABERLEŞME / Cevaplayan 100%

72 72 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI En çok hangi televizyon kanalını seyrediyorsunuz ? % En çok izlenen televizyon kanalları HABERLEŞME

73 73 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? % En çok dinlenen radyolar En çok hangi radyoyu dinliyorsunuz ? HABERLEŞME


"1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI - 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ 2009 MÜŞTERİ ANKET ÇALIŞMASI ANKARA ALIŞVERİŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları