Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ."— Sunum transkripti:

1 1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance VILLENEUVE D’ASCQ Tel Fax Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel

2 2 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki Alanı Ankara - Batıkent

3 3 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : Ankara - Batıkent Etki alanı

4 4 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Etki alanı : nüfus Carrefour Ankara Alışveriş Merkezi geniş bir etki alanına sahip : nüfus (2005’te : nüfus). Alışveriş Merkezi cirosunun 48%’ini yakkın bölgesinden gerçekleştiriyor (bölge 1’den 6), 2005’te 44 % idi. Etki alanı : Ankara - Batıkent

5 5 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 6 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 7 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

8 8 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Ankara-Batikent Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 5,3 milyondur ve cirosu 154 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. Alışveriş Merkezinin performans analizi Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 17 %’sini nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3% ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. 19,1 % Alışveriş Merkezinin performans endeksi 16,8 % Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Pazar payı – Carrefour Ankara Pazar payı – Rakip

9 9 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -13% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) : Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

10 10 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Sunum analizi Hem ilk 3 rakip’e göre, hemde çalışma yapılan 5 AVM’ine göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

11 11 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 12 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Etki alanındaki Alışveriş Merkezi yoğunluğu ile şehirin rekabet düzeylerini ayrı incelemeli. 2005’te, şehirin rekabet ortamına göre etki alanında daha yoğundu ile 2009 arası, Ankarada bir çok Alışveriş Merkezi açıldı. Bu nedenle Ankara’daki AVM yoğunluğu 87% artı, etki alanındaki artış 41% oldu. Rekabet ve AVM yoğunluğu açılacak AVM’lerle daha da kızışacak. Gelecekte, Ankara ve etki alanındaki yoğunluk seviyeleri aynı düzeyde olacak.

13 13 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi) (Etki alanındaki yoğunluk) (Ankara’daki yoğunluk) Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

14 14 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar 1 – Tehtitler Mevcut etki alanında rekabet yoğun. Bölgedeki 10 Alışveriş Merkezinden yarısı Carrefour Batıkenten daha büyük. Yakkın gelecekte en az 3 proje bölgedeki yoğunluğu artıracak. Atlantis projesi ( m²), içerisinde bir Kipa hipermarketinde bulunduğu bir Avm Carrefour Batıkente yakkın ve büyük bir tehtit oluşturuyor. Bu Avm Carrefour Batıkent’i etkileyecek. Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

15 15 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Tehtitler ve Fırsatlar Ana rakiplerine karşı, özellikle Ankamall, Optimum ve Acity, Carrefour Batikent Avm rekabete dayanmak için çok küçük. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Carrefour’un imajı - Güçlü bir hipermarket - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesinde yoğun bir nüfus Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

16 16 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Öneriler Otopark’a Büyük mağazalar inşa ederek Alışveriş Merkezini büyütmek gerek. Müşterilerin özellikle eğlence alanında bir sinema ve bir çocuk merkezi isteklerine kulak verilmeli. Mevcut sunum’u tamamlayıcı ek bir sektör, Yapı marketi getirilmeli. Yapı marketin özelliği yeni bir çekim güçü olabilmesi, hipermarkete destek verici olarak. Aynı anda, etki alanını genişleten bir oyuncu olarakta rol alır. Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

17 17 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet haritası Mevcut Avm Proje halinde Avm Optimum Mesa Gordion CEPA Kentpark Real Bilkent Carrefour Batikent Antares Maltepe 365 AVM Panora Armada Armada II Bayraktar Towers Ankamall Millenium KC Göksu Forum Etlik Galleria Anse Arena Atakule Atlantis Agora Ikea Arcadium Karum FTZ Acity Congrès &Centre Culturel Kapanan Avm Dolphin Planet Etipark Minasera Balgat Keyfi Divan Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

18 18 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Rekabet ortamı Açık olan AVM’lerProjeler Ankara – Batıkent Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

19 19 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme ANNEXE

20 20 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Mevcut merchandising planı Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

21 21 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme Alışveriş Merkezinde bulunan mağazalar Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi


"1 ANKARA ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ ANKARA 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları